#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 9 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات #نحوه_ترغیب_فرزند_به_مطالعه 10
👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه
🔶 جلسه 🔟
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉
#کشکول
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کربلا
#امام_حسین (ع)
▪️بعضیا فقط بلدن شخصیت های زمان امام حسین(ع) رو تحلیل کنن! میگن لعنت بر همون یزید فقط❗️
⬅️اگه جرئت داری با جریانات ضد امام حسین الان مثل اسرائیل و آمریکا، درگیر شو❗️
⬅️ زمان شاه هم بودن آخوندهایی که پول می گرفتن از شاه تا علیه امام خمینی موضع بگیرن❗️
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان بیستم ؛ آخرین دیدار! 💢من دیگه برنمیگردم! 📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر» برشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان بیست و یکم ؛ استقامت در انقلابی گری!
💢 هیچوقت از اصولش پایین نمیآمد!
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
3.mp3
6.64M
📗کتاب صوتی
#من_محمدعلی_رجایی
"زندگینامه داستانی شهید رجایی"
قسمت 3⃣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حاملان عرش الهی بعد بدان که، حاملین عرش خدا چنان که در اخبار ائمّه هدی علیهم السلام رسیده چهاراند ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارباب انواع
چنان که حکماء الهی از متقدّسین و متأخّرین در کلمات خود عقلاً و نقلاً ثابت نموده اند که از برای هر نوعی از انواع طبیعت فرد مجرّد عقلانی است در عالم ابداع، که تمام افراد طبیعیه هر نوع چنان که صریح روایت بود در تحت تربیت آن ربّ النوع است.
و آن ربّ النوع آناً فآناً از خدا طلب رزق و فیوضات معنویه و صوریه مینماید برای افراد خود، یعنی چه حقّ تعالی که مبدأ المبادی و ربّ الأرباب و علّة العلل است در غایت تجرّد و علوّ، و مخلوقات و مرزوقات در نهایت تجرّم و دنوّ.
و مسلّم است که عالی را بالذات التفاتی بلا واسطه به سافل و دانی نیست ؛ لذا
در وصول فیض از مبدأ اعلی، واسطه و رابطه لازم است ؛ صاحب دو جنبه عالی و دانی، که به جنبه عالی اخذ فیوضات و انوار از مبدأ نموده، و به جنبه دانی بما دون رساند تا تمام ذرّات موجودات به واسطه و لا واسطه از رحمت واسعه خدا که به « رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ ءٍ [۱] » مستفیض شوند، و آن وسایط و روابط نیست إلاّ ارباب انواع. کلام حکماء است: « لکلّ نوع مادی فرد مجرّد عقلانی فی عالم الإبداع، یسمّی برب النوع ».
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۵۶.
و در کلمات مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام نیز کراراً اشاره به آن موجودات ابداعی عقلانی شده، من جمله در اوصاف آنها فرموده: « صور عاریة عن الموادّ، خالیة [۲] عن القوّة و الاستعداد، تجلّی لها فأشرقت، و طالعها فتلألأت، ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله» [۳] .
«تجلّی لها» یعنی: حق تعالی به تمام اسماء و صفات تنزیهیه و تشبیهیه بر آنها تجلّی نمود، و آنها هم چون مرآت تمام نما و آیات کبری اند، لهذا « فأشرقت » یعنی: بتمامها قبول آن اشراقات و انوار حقّ را نموده، و « طالعها »، یعنی: نورِ نورُالانوار بر آنها طلوع و بروز کرده، آنها هم « فتلألأت »، یعنی: لامع و متلألؤ شدند ؛ زیرا که هر چند تمام موجودات آفاقی و انفسی، دانی و عالی، از صدر تا ساقه مظهر آیات حق و مضیئه و مستضیئه به نور الهی اند به مقتضای: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ [۴] »، أی منوّر السماوات و الارض، یعنی: در طلوع آن نور حقیقی از افق اعلی هر ذرّه به قدر وسعت و گنجایش ذات و استعداد خود قبول ضوء نماید، کما قیل:
بر هیچ ذره نیست که خورشید نتافت امّا که گوید که ذرّه خورشید را یافت
چندین هزار ذره سراسیمه میدوند در آفتاب و غافل از آن کآفتاب چیست
و آن که در کلام امیرالمؤمنین نسبت قبول ضوء و لمعان و اشراق به آنها داده اند که « طالعها فتلألأت » به واسطه این است که آنها فی الحقیقه مظهر اتمّ و مرآت اعظم[اند]، و چون قمراند که در نزد مقابله و محاذاتش با شمس تمام جرم از او نورانی میشود، و باقی افراد طبیعیه آنها به منزله کواکب اند از شمس و مَظهریت قمر، قال المغربی:
اگر چه آینه روی جان فزای تو اند همه عقول و نفوس و عناصر و افلاک
ولی تو را ننماید کسی چنان که توئی بجز دل من مسکین بیدل غمناک [۱]
از این است که علی علیه السلام بعد فرماید: « ألقی فی هویتها مثاله و أظهر عنها أفعاله »، یعنی: حق تعالی القا فرموده در وجود و هویات آنها مثال خود را، و ظاهر نموده از وجودات آنها افعال و آثار خود را ؛ زیرا که اگر چه برای حق تعالی
مثل نیست به مقتضای: « لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَیْ ءٌ [۲] » ولی از برای او مثال هست، به مفاد: « وَ لِلّهِ الْمَثَلُ الاْءَعْلی [۳] »، و مَثَل اعلای خدا ارباب انواع اند که در تربیت افراد خود مظهر ربوبیت حق اند.
پس آنها ارباب اند و حقّ تعالی رب الارباب، از این حیث است که افلاطون حکیم آن طبقه از عقول متکافئه را که قواهر ادنین اند « مُثل نوریه » نامیده، لأ نّهم
مثل الأعلی للّه تعالی.
و نیز از جمله کلمات علی علیه السلام که اشاره به آن ارباب انواع است این حدیث است: « خلق الانسان ذانفس ناطقة، إن زکّاها بالعلم و العمل فقد شابهت جواهر أوایل عللها، و ان اعتدلت مزاجها و فارقت الأضداد فقد شارک بها السبع الشداد » [۱]، یعنی: انسان اگر آن نفس ناطقه را که خدا در او خلق فرموده که نوری است ربّانی و سرّی است سبحانی، به علم و عمل تزکیه و تطهیر نمود، هر آینه شباهت پیدا مینماید بعد از تزکیه اخلاقی به جواهر اوایل علل نفس که همان ارباب انواع باشند، چه نفس ناطقه از تجلّی و پرتو آنها پیدا شده، چنان که آنها چون اول ما صدراند از تجلّی حق تعالی، کما قال صدر المتألهین قدس سره فی المنظومة:
إذا العنایة اقتضت وجوداً ففاض منه بالنظام جودا
قاهر أعلی مثل ذی شاقرة فنفس کلّ مثل معلّقة [۲]
----------
[۲]: ۳ - مصدر: عالیة.
[۳]: ۴ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵.
[۴]: ۱ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵.
[۱]: ۲ - دیوان مغربی، ص ۸۰.
[۲]: ۱ - سوره مبارکه شوری، آیه ۱۱.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۶۰.
[۱]: ۳ - مناقب ابن شهر آشوب، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۰، ص ۱۶۵.
[۲]: ۴ - شرح المنظومة، ج ۳، ص ۶۶۴: غرر فی أن ما صدر عنه تعالی انما صدر بالترتیب.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قعود و جلوس قعود و جلوس با اینکه هر دو به معنای نشستن هستند ولی در فرق آن دو گفته اند: قعود یعنی ان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نصب مفعول
از شرایطی که موجب میشود مفعول، نصب دهد این است که با عامل خود در وجود
مقارن باشد. کاتب این کلمات میگوید: ظاهر سخن نحویان این است که نصب مفعول در صورتی صحیح است که قصد مقارنت مفعول با عامل در خارج وجود داشته باشد. مثلاً در مثال ضربته تأدیباً درست نیست چون ضرب و تأدیب در یک حال محقق نمی شود.
امید رابعه
به رابعه گفتند: چرا اینقدر زیاد امیدواری؟ پاسخ داد: به خاطر مأیوس بودن از همه ی اعمالم.
نعم و بئس
برخی تصور کرده اند که نعم و بئس برای میانه روی در مدح و ذم میآیند، ولی چنین نیست، این دو واژه برای مبالغه در مدح و ذم است؛ چنانکه خداوند در تمجید ذات و صفات خود میفرماید: وَ اعْتَصِمُوا بِاللّٰهِ هُوَ مَوْلاٰکُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلیٰ وَ نِعْمَ النَّصِیرُ [۱] یا در نکوهش آتش میفرماید: مَأْوٰاهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصِیرُ [۲]
----------
[۱]: ۱) - حج، ۷۸.
[۲]: ۲) - توبه، ۷۳.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شفای بیمار ضربه مغزی با پخش کردن آوای قرآن از زبان دکتر مهدی دوایی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۰۱- محتواي سوره فصلت چيست؟ قرآن، رسالت، خدا، آخرت، وحي، توحيد، هلاکت ظالمين و حسابرسي در آخرت از م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰۶- چرا سوره دخان را دخان گويند؟
دخان به معناي دود است و در آيه ۱۰ اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را دخان گويند.
۱۰۷- محتواي سوره دخان چيست؟
بيان علائم رستاخيز، داستان موسي و فرعون، عذابهاي دنيوي و كيفرهاي جهنم و پاداش متقين از موضوعاتي است كه در سوره دخان به آن اشاره شده است.
۱۰۸- چرا سوره جاثيه را جاثيه گويند؟
جاثيه به معناي به زانو افتاده است و در قيامت هر امتي به زانو در ميآيد و در آيه ۲۸ اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را جاثيه گويند.
۱۰۹- نامهاي ديگر سوره جاثيه چيست؟
نامهاي ديگر سوره جاثيه، شريعت و دهر است.
۱۱۰- محتواي سوره جاثيه چيست؟
قيامت، مطالب توحيدي، نشانههاي خدا، كيفرهاي الهي ازموضوعاتي است كه در سوره جاثيه به آن اشاره شده است.
صفحه
تدبر در قرآن
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #واژه_شناسی_قرآن #کلمه_شماره_2 💬🔹۰۰۰۰۰ باب الف ۰۰۰۰🔹💬 ✍ کلمه ی أَبَی به معن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
ازکاربرد مشتقات «اِباء» در قرآن استفاده میشود که معنای اصلی مادّه آن مطلق امتناع است؛ اِباء بر دونوع است
1⃣ یک نوع از اِباء #مذموم نیست ، کسی که #عاجز از تحمل یک تکلیف است اِباء او #مذمّتی ندارد . نظیر آنجا که می فرماید :
انّا عرضنا الامانة علی السّموات و الارض والجبال فابین ان یحملنها واشفقن منها
❌ما امانت الهی ( بار تکلیف ) را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه کردیم ، از برداشتن آن سرباز زدند و هراسناک شدند از آن .
اینجا #ذمّی در کار نیست ، چون قادر نبودند ، اِباء کردند .
2⃣ اِباء استکباری : اِباء وقتی #استکباری است که #قدرت بر #فعل هست ولی در عین حال #عمداً سرباز می زند ، لذا تعبیر قرآن ، از اِباء شیطان ، با ِاستکبار آمیخته است۰
اَبی وُ اسْتَکبَرَ و کانَ مِنَ الْکافِرین .
@zandahlm1357
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
﷽ 👌👌 ۱۵۰ آیه اشارات نجومی در قرآن وجود دارد ! 💫« وَالنَّجْمِ إِذَا هَوَی»
« قسم به ستاره چون فرود آید.»
(سورۀ نجم-آیه 1 )
به گفته دکترسیدحسین امیدیانی عضو پیوسته انجمن نجوم ایران، ۷۵۰ آیه از قرآن کریم راجع به علوم طبیعی و تجربی از جمله خلقت زمین و آسمان و کوه و گیاهان و موجودات است
که از این میان حدود ۱۵۰ آیه آن
به نجوم و کیهانشناسی مربوط است.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای زنان 📼 قسمت ۱۳ 🇮🇷 #قصه_های_قرآنی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
چرا به علمت عمل نکردی؟ امام صادق علیه السلامدر تفسیر آیه (فلِلّه الحجّه البالغه) یعنی: برای خداحجت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن زیبا در قیامت!
امام صادق علیه السلام: روزقیامت، زن زیبائی را که با زیبائی خود فتنه میکرده است، میآورندوبه او خطاب میشود که چرافتنه کردی؟ جواب میدهد که: خدایا! تومرا زیبا آفریدی! به او خطاب میشود که: حضرت مریم علیها السلام از تو زیباتربود ولی او فتنه نکرد! سپس مرد زیبائی را که بازیبائی خودفتنه مینموده است، رامی آورند وبه او خطاب میشود که چرا فتنه کردی؟ جواب میدهد که: تومرا زیبا آفریدی! به او خطاب میشود که: حضرت یوسف از تو زیباتر بود. ولی به فتنه نیافتاد. بعد شخصی را که بخاطر بلاها وسختیها به فتنه افتاده بود را میآورند. به او خطاب میشود که: چرا تحمل سختیها ننمودی وبه فتنه افتادی؟ جواب میدهد که: تو سختیها وبلاها را بر من نازل کردی ومن به فتنه افتادم! به او خطاب میشود که: بلاهای حضرت ایوب علیه السلاماز تو بیشتر بود ولی او به فتنه نیافتاد.
گوشت برصورت ندارند!
امام صادق علیه السلام: روز قیامت منادی ندا میکند: آنهائیکه مانع بندگان مؤمن بودند، کجاهستند؟ عده ای که گوشت بر صورت ندارند، بلند میشوند! ندا میشود: اینها کسانی هستند که در دنیا مؤمنین را اذیت میکردند وبا آنان دشمنی مینمودند ودینشان را مسخره میکردند! سپس دستور داده میشود که به جهنم انداخته شوند.
زنا!
امام صادق علیه السلام: عذاب کسیکه نطفه اش را در رحِم ِ زن نامحرم بریزداز همه بیشتر است.
لواط!
رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم: کسیکه با نوجوانی لواط کند، روز قیامت جُنُب محشور میشود وهمه آبهای دنیا هم نمی تواند اورا پاک کند!
صفحه
#معاد -برزخ#قیامت......
@zandahlm1357
معادشناسی۲۶.mp3
43.42M
شرح مختصر کتاب#معادشناسی...
« جلسه بیست و ششم، امید عفو و رحمت برای مستضعفین در برزخ و قیامت ۲ »
(حجت الاسلام شیخ سعید بی پروا)
-----------------------------------------------------------------------
📖 توصیه میشود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد سوم مجلس شانزدهم ازصفحه۶۵ تاصفحه ۹۰) مطالعه شود.
-----------------------------------------------------------------------
🔹دستورات اسلام علاوه بر اَبعاد فردی ناظر بر اَبعاد اجتماعی نیز هست.
⁉️آیا مهاجرت به بلادِ کُفر حرام است؟
🔹تاثیرِ نفوس بر یکدیگر غیرقابل اِنکار است.
🔹کفّار نباید بر مسلمانان ولایت داشته باشند.
🔹طبق آیه قرآن از مرجع تقلیدی که در بلادکفر زندگی میکند ، نمیشود تقلید کرد.
🔹اَعمالِ اَطفال، لغو و تمرینی نیست بلکه در نورانیّت و کدورتِ نفسِ او تاثیر دارد.
🔹حفظ حکومت اسلامی از اَوجب واجبات است ...
⁉️کدام گناه است که حتّی اگر بچه نابالغ هم اَنجام دهد، جهنّمی میشود؟
🔹علماء هم میتوانند مستضعف باشند...
⁉️مِلاک مستضعف بودن چیست؟
🔹خُلود در آتش فقط مختصّ به کسانی است که با اهل بیت علیهم السلام عداوت داشتند.