eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۷- تقاضای اظهارنظر و توصیه درباره ی حرکت همه ی جهان به سوی فرهنگ غرب و بی تأثیر بودن مقاومت دربرابر آن جوّ فرهنگی در کشور و به تبع آن در دانشگاه بسیار تغییر کرده است و به نظر میرسد که به علّت تأثیر شرایط جهانی، جوّ فرهنگی تغییرات بیشتری هم در پیش داشته باشد و در حقیقت غیر قابل کنترل است. همه ی جهان به یک سوی مشخّص - یعنی فرهنگ غرب - در حرکت است و مقاومت هم کم و بیش تأثیر عمده ای ندارد. شما این مطلب را چگونه میبینید و چه توصیه‌هایی در این زمینه دارید؟ تردیدی نیست که دشمنان اسلام برای تغییر باورهای عمومی و میل و ذائقه ی اجتماعی و فرهنگ جامعه و فضای حاکم بر اندیشه‌ها و اعتقادات مردم ما، تهاجم وسیع و گسترده ای را سازمان داده اند که در مواردی آثاری هم داشته است؛ ولی اوّلاً این به معنای تسلیم جامعه در برابر فرهنگ مهاجم غربی نیست و نباید قدرت فرهنگ اسلامی و اصیل ملّت ما را - که از ریشه و بنیانی بس عمیق برخوردار است - دست کم گرفت؛ و ثانیاً وظیفه ی زبدگان و روشنفکران واقعی در مقابله با این تهاجم خصمانه را باید جدّی و فوری و غیر قابل اغماض دانست. نکته ی اساسی آن است که مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان که امروز همه ی آگاهان در بیشتر کشورهای جهان آن را وظیفه خود میدانند، هیچ منافاتی با تبادل فرهنگی - که کاری پسندیده و حاکی از ظرفیّت بالای یک فرهنگ و ملّت است - ندارد. هر نقطه ی مثبت و مفید را از هر ملّت دیگر باید آموخت و برگزید و فرهنگ خودی را با آن غنی تر کرد. تفاوت این دو - تهاجم یا تبادل فرهنگی - آن است که در تبادل فرهنگی، گزینش و جذب به وسیله ی زبدگان و آگاهان یک ملّت صورت میگیرد و طبیعتاً بهترینها از هر فرهنگی جذب میشود؛ ولی در تهاجم فرهنگی، ابتکار عمل در دست بیگانه است و او با ملّت مورد تهاجم، طبق میل و اراده ی خود رفتار میکند و از طریق فرهنگ تحمیلی، موجبات استضعاف و فقر و بی ایمانی و بی هویّتی ملّتِ مورد تهاجم را فراهم میسازد. به طور خلاصه، تهاجم فرهنگی، یک حمله ی خصمانه است به وسیله ی کالای فکری و فرهنگیِ زیانبخش (ایدئولوژی، تحلیل سیاسی، خبر، مُد، طرز پوشش، رفتارها و... ) و عمدتاً از راه وسائل فرهنگی (رسانه ها، مطبوعات و غیره) و مقابله با آن، عیناً باید به وسیله تبیین، تحلیل، اندیشه، افشاگری و روشنگری صورت گیرد. در میدان این نبرد حیاتی، فرزانگان و زبدگان و روشنفکران اصیل و دلسوز جامعه، عمده قوای مدافعند که باید در صفوف نخستین انجام وظیفه کنند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 25.mp3
2.55M
25 🎧آنچه خواهید شنید ؛ ❣بعضی دل ها ... محبوبند؛ هم تو چشمای خدا... هم تو چشم بنده های خدا! توی این دلها، چی هست؛ که همه جا محبوبشون می کنه؟
🕌در محضر امام روح الله (۱۲۲) 💠 قرن پیروزی اسلام بر کفر جهانی 📌 امام خمینی (ره ): ملت عظيم ايران لازم است شكر نعمت‌هاى غير متناهى الهى را در سالروز 15 خرداد به جان و دل به جا آورد و تمام آنچه گذشته و مى ‏گذرد را از عنايات خاصه خداوند متعال‏ بداند كه هرچه هست از اوست و به سوى اوست. و رمز پيروزى اسلام بر كفر جهانى را در اين قرن كه پانزدهم خرداد 42 سرآغاز آن بود، در دوازدهم محرّم حسينى جستجو كند، كه انقلاب اسلامى ايران، پرتوى از عاشورا و انقلاب عظيم الهى آن است. 📚 صحیفه امام؛ جلد ۱۷؛ صفحه ۴۸۱ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خرجي راه آقاي حاج ميرزا طاهر حسيني كه از اهل منبر و از خدام كشيك چهارم آستان قدس است نقل كرده كه شبي از شبها كه نوبت خدمت من بود هنگام بستن درب حرم مطهر چون زائرين بيرون رفتند و حرم خلوت شد من با ساير خدام، حرم مطهر را جاروب نموديم آن گاه متوجه شديم كه يك نفر زائر عرب از حرم بيرون نرفته و ضريح را گرفته و با امام (ع) سخن ميگويد اما چون با زبان او آشنا نبوديم نفهميديم كه چه ميگويد ناگاه شنيدم كه صداي پولي آمد اين بود كه نزديك رفتيم و گفتيم چه خبر است. او را به كشيك خانه برديم و فردي كه زبان عربي ميدانست از او پرسيد و او گفت كه من اهل بحرينم و چون پولم تمام شده بود عرض كردم اي آقا ميخواهم از خدمتت مرخص شود و خرجي راه ندارم حال بايد خرجي راه مرا بدهي ناگاه ديدم كه اين پولها ميان دستم ريخته شد. (كرامات رضويه ج ۱ ص ۱۲۹). امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 قسمت چهارم : نشانه امامت 🔹 مسیر شهر اهواز در گذشته یکی از راه های مهم برای ورود کاروان ها به ایران بود ، کاروان امام رضا (ع) با عبور از بصره از دروازه اهواز وارد ایران شد ... 🔹 بچه های عزیز ما هر شب براتون قراره با توجه به روز های پایانی ماه صفر سوال هایی راجب هجرت امام رضا (ع) بزاریم و شما با درست جواب دادن برنده جوایز ما شوید . برای شرکت در این پویش عدد 1⃣ را به 3⃣0⃣0⃣3⃣ ارسال نمایید .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کارگاه 4 🔰 جلساتی برای یادگیری اصول و مبانی و روشهای پاسخ به شبهات 💠 جلسه 4️⃣ 🎤 با تدریس از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻خودتون رو قوی کنید... چون اونقدر آزمایشاتون میکنیم که بالاخره معلوم بشه کی راست میگه کی نه❗️ ⬅️ ماجرای اون بازاری متدینی که آخرسر با اعتراض به خداوند از دنیا رفت❗️ استاد رحیم‌پور ازغدی @zandahlm1357
8.mp3
6.14M
📗کتاب صوتی "زندگینامه داستانی شهید رجایی" قسمت 8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻 📚 2⃣ فصل دوم (۲) 📻 سرگذشت ، مبارزات و مجاهدت‌های شهید عبدالمحمد سالمی ، نیروی زبده اطلاعات عملیات که تا عمق عراق ، مانند شهرهای بغداد ، کاظمین ، نحف و کربلا نفوذ کرده بود و با لباس افسر ارتش عراق ، حتی افسران عراقی به او احترام می‌گذاشتند ، تا جایی که سیلی‌ای به صورت یک ارتشی عراقی زده بود !! 📻 تاریخ انتشار کتاب صوتی ؛ مرداد ماه ۱۴٠۲
صفت میکائیل و اعوان او بالجمله، از باب آن که « لکلّ حقیقةٍ رقیقةٌ [۳] و لکلّ معنی الصورة »، رقایق هر یک از آن حقایق کلّیه تب الخافقین است، مثلاً ملاحظه نما میکائیل را که چگونه رقایق و اعوان خود را به امر خدا در هر نباتی از نباتات و شجری از اشجار و حیوانی از حیوانات و هر فردی از افراد نوع انسان، بلکه در هر عضوی از اعضاء ظاهره و باطنه موکّل نموده، و مأمور برای کیل و تقسیم روزی آن جزء قرار داده، مثلاً ملاحظه نما در غذا که چون در معده انسان و حیوان که به منزله مطبخ است وارد شد، بعد از نضج و تصفیه و تعدیل در هر یک از مراتب هضومات اربعه ؛ چه طور اعوان میکائیل کیل و تقسیم نموده سهم و قسمت هر عضوی را به توسّط مستخدمین خود، از مجاری مخصوص به او می‌رساند. ---------- [۳]: ۳ - بنگرید: شرح المنظومة، ج ۴، ص ۴۶۴. و به نظر فکر و اعتبار نظر نما در اشجار مرتفعه به آن برگی که در رأس شجره است، چگونه دست خود را وا نموده و آنا فاناً از خدای تعالی درخواست رزق می‌نماید. و آن ملکی که از اعوان میکائیل است به امر خدا چگونه آب و خاک کثیف را که طبعاً مایل به سکون و طالب مرکز است او را قهراً و جبراً به خلاف میل طبیعی حرکت داده، و از ده ذرع مسافت از اسفل به اعلی می‌رساند، که آن ورقه مرزوق بی برگ و نوا نماند. و چون مقسم حقیقی حکیم عادل است، لهذا اوّلاً آن غذا را به عدالت تجزیه و تقسیم نموده، و اعطای هر حقّی را به ذی حقّ، و وضع هر شی ء در موضوع له نماید ؛ یعنی کثیف از آب و خاک را به اجزاء کثیف از شجره دهد، یعنی به تنه و ریشه ؛ و لطیف او را به اوراق و اغصان، و اَلطف او را به ثمره. چنان که مشهود است که طفل رضیع را اگر نان و گوشت بدهند اسباب هلاکت او است، باید مادران غذا را خورده و دو قرع و انبیق معده خود چندین مرتبه تصفیه و تعدیل نموده، الطف او را شیر که اجزاء رقیقه و جوهر غذا است کرده به طفل بدهد، جلّ جلاله و عمّ نواله. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دوستی و دشمنی حکیمی به فرزندانش گفته است: فرزندانم با کسی عداوت نکنید، هرچند بدانید ضرری از وی به شما نمی رسد. از دوستی با کسی پرهیز نکنید هرچند بدانید سودی از او عاید شما نمی شود. زیرا نمی دانید چه وقت از دشمنی دشمن باید ترسید و چه وقت امید به دوستی دوست داشت. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. خودباوری؛ پیش نیاز پذیرش نقش اشاره همۀ زوج‌های جوان، توانایی‌هایی دارند که زمینۀ سازگاری و رفتار مثبت و مفید را برای ایشان در طول زندگی فراهم می‌کند. کسانی که این توانایی‌ها را بشناسند، مسئولیت‌های جدید زندگی را به بهترین وجه می‌پذیرند و با کشف چنین گنجی، خلأهایی که نوعاً در زندگی زوج‌های جوان وجود دارد، برطرف می‌شود. اگر اعتمادبه نفس، به معنای تکیه بر توانایی‌های خود به صورت مستقل باشد، «شرک» است؛ ولی اگر به معنای تکیه انسان به خداوند و نیروهایی باشد که به او داده است، این باور مطلوب بوده و همان خودباوریِ مؤمنانه است که ریشه در خداباوری دارد؛ چراکه خداوند بهترین استعدادها را به ما داده است؛ چنان که در قرآن کریم آمده است: «ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم. » [۱] با خودباوریِ مؤمنانه به موقعیت‌های زیادی دست خواهیم یافت: * توانایی ابراز وجود؛ * بالارفتن قدرت تحمل در قبال اظهارنظرِ دیگران؛ * مدیریت امور با توجه به موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی؛ * مدیریت زمان و برنامه ریزی؛ * رازداری و کنترل رفتار؛ * برداشت واقع بینانه از وقایع پیرامونِ محیط خود؛ * وابسته نبودن به دیگران. با خودباوری از مرزهای تنگ نظرانه می‌گذریم و با استفاده از تجربه‌های گذشته، به پیش بینی‌های مدبّرانه می‌رسیم. خداوند این مسیر تکاملی را در اختیار ما گذاشته است تا به زندگی شیرین تری دست پیدا کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند ما را به خودباوری برساند، صحبت دربارۀ توانایی‌های خود و کاربرد آن هاست. هرگز نباید مهارت‌های خود را دستِ کم بگیریم. کارهایی مثل بچه داری، ورود به دانشگاه، آموختن یک زبان خاص، طراحی یک لباس، تدارک یک مهمانی، تدریس، ---------- [۱]: تین، ۳. سخنرانی، کارکردن در کنار تحصیل و... موفقیت‌های خوبی هستند که توانایی‌های ما را برای خودمان به نمایش می‌گذارند. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در تعبیری به این مطلب اشاره کرده و فرموده اند: «خدا رحمت کند فردی را که به ارزش خود پی ببرد. » [۱] خودباوری علاوه بر اینکه فرد را برای پذیرش نقش‌های متعدد آماده می‌کند، موجب می‌شود وی با همسر و فرزند و اطرافیانش رابطۀ بهتری برقرار کند؛ چراکه چنین شخصی دربارۀ موضوعات پیرامون خود، نظر واقع بینانه ای دارد و غرور کاذب نداشته و نیز سعی ندارد برتری و سلطۀ خود بر دیگران را اثبات کند؛ بنابراین تا حد ممکن و معقول، خود را با توقعات همسر و اجتماع اطرافش سازگار می کند. ---------- [۱]: عبدالواحدبن محمد تميمى آمُدى، غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۷۳.