eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
در ۲۷ فوريه ۱۹۱۹، وايت مي‌نويسد: «سپهسالار، والي آذربايجان، براي تصدي سمت خود در تبريز، ديروز تهران را ترك گفت. اما از آنجا كه وي قصد دارد براي انجام امور شخصي مدتي را در قزوين بماند، احتمالاً تا شش هفته يا دو ماه آينده به تبريز نخواهد رسيد. يك هفته پيش هشتصد قزاق وارد تبريز شدند اما دشوار به نظر مي‌رسد كه اين نيرو‌ها قادر باشند اوضاع را كنترل كنند... مطلع شدم كه احتمالاً اندكي پس از ورود سپهسالار به تبريز، اعلي حضرت [شاه]، وليعهد را از تهران فراخوانند. » [۵] در تلگراف ۱۴ آوريل وايت مي‌خوانيم: «در فصل گذشته ولايت آذربايجان شاهد ناآرامي‌هاي سياسي قابل توجهي بوده است. آشوبگران، كه اساساً عوامل آلمان و تركيه بودند، گسترش ناآرامي در سراسر آذربايجان، تلاش مي‌كردند... گزارش موثقي حاكي از آن است كه وليعهد در سال گذشته با ترك‌ها به توافق رسيده است و به نظر مي‌رسد حتي پس از شكست مفتضحانه ترك‌ها در جنگ، وليعهد همچنان بر اساس خواسته‌هاي آنها عمل مي‌كرد... گزارش‌ها حاكي از آن است كه سپهسالار، كه به والي گري آذربايجان منصوب شده است، رابطه دوستانه اي با وليعهد ندارد و اين بدين معني است كه حضور هر دوي آنها در تبريز ناممكن خواهد بود. بر همين اساس، گفته مي‌شود به محض ورود سپهسالار به تبريز، شاه وليعهد را به تهران فرا مي‌خواند... جداي از نيرويي كه به آذربايجان اعزام شده اند و براي بازگرداندن نظم كافي هستند، ديگر اين ---------- [۵]: گزارش وايت، شماره ۴۸۷، ۱۰۹۰/۰۰. ۸۹۱، مورخ۲۷ فوريه ۱۹۱۹ كه چه كسي والي باشد اهميتي ندارد؛ چرا كه بدون نيروي كافي، والي نمي تواند كاري از پيش ببرد. » [۱] همانطور كه در فصل ششم توضيح داده شده است، در ۲۳ مي‌۱۹۱۹، تلاش براي ترور اسماعيل[آقا] سيمكو يكي از رهبران كرد، ناكام ماند. در پي هرج و مرج و خشونت، بسياري از مسيحيان كشته شدند. همانطور كه در فصل دو ذكر شد، سپهسالار به علت همكاري با دموكرات‌هاي آذربايجان و انتخاب نمايندگان نامطلوب، در سپتامبر ۱۹۱۹ از مسند خود كنار گذاشته شد. با فرا رسيدن ماه آوريل سال ۱۹۲۰، تبريز از كنترل حكومت خارج شد. كالدول در ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ مي‌نويسد: «كنسول پادوك نا آرامي‌هاي بسيار تهديد آميزي را از شمال غرب ايران گزارش مي‌كند. كفيل ايالت در تبريز كه از جانب دمكرات‌ها و مشروطه خواهان حمايت مي‌شود به افسر پليس سوئدي تلاش مي‌كرد تجمعات مخالفان قرارداد را سركوب كند، دستور داده كه فوراً شهر را ترك كند. كفيل ايالت عملاً كنترل حكومت را در اين منطقه به دست گرفته و با حمايت شهروندان با فرهنگ، مشغول اقدامات اساسي است. هنوز هيچگونه هرج و مرجي ديده نمي شود، اما انتظار مي‌رود در آينده اي نزديك شاهد يك فاجعه باشيم. » [۲] وي جزئيات اين وقايع را چنين شرح مي دهد: «كنسول ما در تبريز اظهار داشت كه غالب مردم در اين شهر مخالف كابينه فعلي و قرارداد ايران و انگليس هستند. تبريز شهري است كه دولت فعلي در آنجا قدرتي ندارد و هيچ نيروي انگليسي نيز وجود ندارد كه افكار عمومي را در اين شهر كنترل كند. در نتيجه مردم اداره امور آذربايجان را خود در دست گرفته و با انتشار بيانيه اي به دولت مركزي اخطار كرده اند تا زماني كه حكومت مشروطه برقرار نگردد، از دولت اطاعت نخواهند كرد. احتمال از دست دادن يكي از مهمترين ولايات كشور و مشكلاتي كه ملي گرايان آنجا ممكن است در اين منطقه به وجود آورند، زنگ خطري براي كابينه شده است. كابينه كه نگران بقاي خود است، اما با حمايت قدرت و نفوذ هميشگي [انگليسي ها]، همچنان بر سركار است... سيمكو، سركرده كرد، به شدت به احساسات ضد ---------- [۱]: گزارش فصلي وايت، شماره ۳، ۱۰۹۶/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۴ آوريل ۱۹۱۹ [۲]: تلگرام كالدول، شماره ۱۳، ۱۱۴۶/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۰ آوريل ۱۹۲۰ انگليسي دامن مي‌زند، و در همان حال اشتياق فراوان خود را نسبت به آمريكا آشكار كرده است... افسران روسي كه از تحويل دادن ديويزيون قزاق به انگليسي‌ها سر باز زده و همچنان در پست خود باقي هستند... كنسول ما در تبريز حضور شماري از عوامل آنها را در اين شهر گزارش كرده و مشهور است كه انگلستان مجبور است از هر وسيله ممكن عليه آنها در خراسان استفاده كند...... از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357
🌟💐🌟💐🌟💐 💐🌟💐🌟💐 🌟💐🌟💐 💐🌟💐 🌟💐 💐 💐قسمت بيست و ششم 🌟 🔱داستانهاى_هزار_و_يك_شب_دربار 🔰خاطرات_پروين_غفارى 🔱اما برعکس دیدم که شاه به آرامی دست هایش را از دور گردنم باز کرد و گفت: _ با یک شرط حاضرم تو را عقد کنم و آن هم کورتاژ جنینی هست که در شکم داری. تو بایستی موقعیت مرا درک کنی! _ من هنوز نتوانستم تکلیف فوزیه را یکسره کنم تولد این بچه در این اوضاع و احوال موقعیتم را به خطر خواهد انداخت. تو باید این واقعیت را بپذیری کوچولوی موطلایی من❗️👰‍♀ ⚜ احساس می کردم که بهترین زمان معامله نزدیک شده است .با آرامش تمام گفتم: _ اعلیحضرت من شرط شما را می پذیرم به شرط اینکه قبلا ما به عقد یکدیگر درآییم .👸🤴 🔱در چشمان شاه برقی از خوشحالی درخشید و به شدت مرا بوسید و گفت: _ همین فردا در یک میهمانی شام مفصل تو را عقد خواهم کرد اما این مجلس خصوصی خواهد بود و به جز بعضی نزدیکان من کسی نباید از این سند بویی ببرد .👑 ⚜من تا همین حد یعنی جاری شدن صیغه به صورت خصوصی و غیر علنی راضی بودم .حداقل می توانستم پیش پدرم رو سفید باشم که همسر شرعی شاه هستم و خود را مبرا از هر گناهی نشان دهم و گامی بزرگ به سوی هدفی که در جستجویش بودم بردارم. 🔱احساس می کردم این کاخ امروز خیلی زیباست و در خانه خودم هستم دیگر احساس بیگانگی و سربار بودن نمی کنم .🏛 ⚜در میهمانی امشب من زن رسمی شاه خواهم شد و بر سکنه این کاخ حکم خواهم راند .🌠 🔱با این رویای کودکانه خود را در اختیار آرایشگر و خیاط قرار داده بودم. ⚜فردوست که از سوی شاه مامور بود در کنار من باشد و خواسته هایم را برآورده کند در میان زنان می لولید و شوخی می کرد .وقتی که برای خوردن عصرانه به تالار آمدم. پیش ما آمد و تعظیم کرد و با تبسم گفت: _ آن روز سرخه‌ حصار یادتان هست⁉️ _ همان وقت که شما را در کنار اعلیحضرت دیدم تشخیص دادم که شما زوج مناسبی هستید من اقرار می‌کنم که در میان دوستان زن شاه شما از همه زیباتر بودید البته فوزیه زیبا بود اما او به گرد شما هم نمی رسد .دیوسالار هم که چیزی از دیو کم نداشت . 🔱درباره فیروزه و زیبائیش چیزهایی شنیده بودم بعد ها یک بار او را در خیابان لاله زار دیدم. به راستی زن زیبایی بود و گویا بعدها زن فریدون جم شد. ⚜بالاخره شب موعود فرا رسید...❌💯❌ ادامه دارد... ✍ 📔برگرفته از كتاب تا سياهى در دام شاه 🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐🌟💐 https://eitaa.com/zandahlm1357
1_496985999.MP3
5.78M
💠 سلسله جلسات 45 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
یکى از مشهورترین نمادهاى صلح، کبوتر سفید است؛ این نماد پس از جنگ جهانى دوم، توسط پیکاسو براى نشان دادن صلح و دوستى به عنوان نشان کنگره جهانى صلح در پاریس در سال 1949 استفاده شد.. https://eitaa.com/zandahlm1357
این اسلحه 3متری در جنگ های قرن 19 و 20 بر روی قایق ها استفاده میشد و به دلیل وزن زیاد این اسلحه امکان استفاده شخصی آن کمی دور از ذهن بود. این اسلحه در اوایل قرن بیستم منسوخ شد. https://eitaa.com/zandahlm1357
توی جنگ جهانی دوم نزدیک به 76000 هزار تا هواپیما نابود شد ولی همین الان فقط نزدیک 29000 هواپیما توی کل جهان وجود داره 😐💔 https://eitaa.com/zandahlm1357
این عکس عجیب و غریب داره یکی از ابزارهای جنگی انگلیس تو جنگ جهانی اول رو نشون می‌ده! ‏انگلیسیا یه سری درخت مصنوعی درست کرده بودن تا به عنوان برج دیده‌بانی استفاده کنن. روشش هم این بود که شب می‌رفتن یه درختو قطع می‌کردن و جاش یکی از اینا می‌کاشتن. این هم تصویر یکی از درختاست (۱۹۱۶) که آماده‌ی ارسال به خط مقدمه... https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه طنز😂😂😂 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
‏این مصاحبه رو یادتان هست؟ فقط ۶ ماه ازش گذشته. آن روزها که نتانیاهو سرمست از بلوای زن زندگی آزادی و در رویای تسخیر ذهن ایرانیان بود در خواب هم نمی‌دید که ۶ ماه بعد با چنین بحرانی در دولت و موجودیت اسرائیل مواجه بشه. جمهوری‌اسلامی علاوه بر موشک، ابزارهای دیگری هم در چنته داره😉 @zandahlm1357
Part02_موقعیت ننه.mp3
21.39M
📗کتاب صوتی "حکایت های طنز دفاع مقدس" قسمت 2⃣ @zandahlm1357
شما تا حالا تجربه ی جراحی داشتین؟ من:😁 @zandahlm1357
زوجین در ممدوحیت و مذمومیت مماثل نیستند ثانیا معنای آیه شریفه که قرائت نمودید آن قسم نیست که منظور داشته و تصور نموده اید که زوجین در ممدوحیّت و مذمومیّت من جمیع الجهات شریک و مماثل باشند چنانچه اگر یکی از زوجین خوب و مؤمن و مستحق بهشت باشد آن دیگری نیز چنین باشد و یا اگر یکی بد و فاسق و یا کافر مستحق آتش باشد آن دیگری نیز مثل آن باشد. و اگر امر چنین باشد که شما خیال کرده اید این نقص به بسیاری از اشخاص برمی گردد که از جمله حضرت نوح شیخ الانبیاء و حضرت لوط علی نبیّنا و آله و علیهما السّلام و زوجه‌های ایشان و آسیه و فرعون باشند که در آیه ۱۰ و ۱۱ سوره ۶۶ (تحریم) می‌فرماید: ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً لِلَّذِینَ کَفَرُوا امْرَأَتَ نُوحٍ وَ امْرَأَتَ لُوطٍ کٰانَتٰا تَحْتَ عَبْدَیْنِ مِنْ عِبٰادِنٰا صٰالِحَیْنِ فَخٰانَتٰاهُمٰا فَلَمْ یُغْنِیٰا عَنْهُمٰا مِنَ اللّٰهِ شَیْئاً وَ قِیلَ ادْخُلاَ النّٰارَ مَعَ الدّٰاخِلِینَ وَ ضَرَبَ اللّٰهُ مَثَلاً لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قٰالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِنْدَکَ بَیْتاً فِی الْجَنَّةِ وَ نَجِّنِی مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظّٰالِمِینَ زن نوح و لوط بجهنم می‌روند و زن فرعون ببهشت می‌رود صریحا در این دو آیه شریفه می‌فهماند که زوجیّت برای طرفین مثمر ثمر و منتج نتیجه نیست چنانچه زن نوح شیخ الانبیاء علیه السّلام و زن لوط بواسطه خیانتی که بشوهرهای خود نمودند زوجیّت و همسری آن دو پیغمبر بزرگ برای آنها نفعی نبخشید هر دو کافر مردند و بجهنم می‌روند که آخر آیه صراحت دارد وَ قِیلَ ادْخُلاَ النّٰارَ مَعَ الدّٰاخِلِینَ یعنی حکم شد آن دو زن را با دوزخیان بآتش افکنید. و بالعکس آسیه زن فرعون از زوج و همسرش فرعون کافر ضرری باو وارد نیاید شوهرش بجهنم و خودش ببهشت می‌رود. پس زوجیّت و همسری که شما سبب شرافت دانستید حقیقت ندارد البته زوجیّت و همسری وقتی مورد اثر است که من جمیع الجهات روحا و خلقا و سیرة مماثل هم باشند. و الاّ کافر و مسلم و منافق و مؤمن از همسری با یکدیگر نفع و ضرری نمی بینند. پس اگر شوهری مؤمن و همسر او فاسد شد به همسرش بد گفت و مذمت اخلاق او را نمود بشوهرش ضرری نخواهد رسید، و اگر مردم از اخلاق فاسدۀ آن بدگوئی نمایند بمقام شوهر مؤمنش اهانتی نخواهد شد. شیخ- خیلی تعجب است در مختصر فاصله ای در بیانتان تناقض واضح شنیده شد. داعی- نه در یک مجلس بلکه از اول عمر تا آخر امکان ندارد متناقض صحبت نمایم زیرا امور دین و مذهب علمی و عقلانی است و نقشۀ مرتبی دارد که بدست ما داده اند نظریّات شخصی در عقاید بکار نمی بریم مانند عقاید فلاسفه و حکما نیست که پیوسته در تغییر باشد و هر یک فرضیّات شخصی بکار برده و نظریّات خود را اعمال کنند افلاطون نظرش با استادش سقراط مطابقه نکند نظریّات فیض و فیاض با استادشان صدر المتألّهین جور نیاید. ولی تربیت شدگان مکتب انبیاء مخصوصا تعالیم عالیه خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که بوسیلۀ باب علمش امیر المؤمنین علی علیه افضل الصّلوات و السّلام بما رسید متناقض نیست ما هم متناقض نمی گوئیم. در پس پرده طوطی صفتم داشته اند آنچه استاد ازل گفت همان می‌گویم اگر جناب عالی مراجعه بجرائد و مجلات نموده و در تمام بیانات و گفتارم در لیالی ماضیه دقت کنید می‌بینید که از دساتیر و بیانات بزرگان دین رسول خدا و ائمه طاهرین صلوات اللّه علیهم أجمعین که پایه و اساس از قرآن مجید می‌گیرد خارج نشده و نخواهم شد نظریّات شخصی خودم نبوده که گاهی فراموش شود یا نظریّه و فکرم عوض شود آنچه تا بحال عرض کردم یا بعدها بنمایم استفاده از قرآن مجید و فرمایشات بزرگان بوده لذا تناقض در کلمات و گفتارم راه ندارد حالا خوبست بفرمائید ببینم جملاتی که بنظر شما تناقض آمده کدام بوده. شیخ- یک جا می‌فرمائید نسبت خبث و فحش بتمام آدمیان حرام است و الحال فرمودید زنهای نوح و لوط بشوهرهای خود خیانت کردند این دو جمله متناقض نیست! و آیا این گفتار شما زننده نیست! که نسبت خبث و فحش و خیانت به همسرهای انبیاء بدهید. داعی- حتم دارم عمدا سهو می‌فرمائید و وقت مجلس را می‌گیرید و خودتان می‌دانید که مغالطه فرمودید ولی از مثل شما عالم دانشمندی انتظار مغالطه کاری نداشتم با اینکه خودتان معنای خیانت را در آیه شریفه می‌دانید و قطعا طرفداری شما از همسرهای انبیاء برای آنست که نکند توسعه یافته و بر خلاف مقصود شما کشف حقایق شود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani-Ta Nafas Baghist - Mojtaba Askari.mp3
655.4K
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 من اینجا تا نفس باقیست می مانم من از اینجا چه می خواهم،نمی دانم من اینجا ریشه در خاکم من اینجا عاشق این خاک اگر آلوده یا پاکم. من اینجا تا نفس باقیست می مانم من از اینجا چه می خواهم،نمی دانم تو را از نیمه ره بر گشتن یاران تو را تزویر غمخواران ز پا افکند من اینجا باز در این دشت خشک تشنه می رانم من اینجا روزی آخر از دل این خاک با دست تهی گل بر می افشانم من اینجا تا نفس باقیست می مانم 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
انسان شناسی ۳۳۶.mp3
12.52M
۳۳۶ | ✘ بعضی روح‌ها ورزیده و نرمند! و سرعت رشد معنوی‌شان بسیار بالاست. ✘ بعضی‌ها هم خشن و زمخت و متعصبند و سرعتشان در مسیر کمال، لاک‌پشتی است. 👈 ریشه این تفاوت در دو انسان که فطرتاً از یک حقیقت خلق شده‌اند، چیست؟ منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته 🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی