eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام تسلیت در پی درگذشت همسر آیت الله جنتی بسمه تعالی آیةالله جناب آقای جنتی دبیر محترم شورای نگهبان دامت برکاته درگذشت بانوی مؤمن و انقلابی، همسر مکرّم جنابعالی را به آن جناب و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت پروردگار و علو درجات برای ایشان مسألت مینمایم. سید علی خامنه ای ۷ فروردین ۱۳۹۴ پیام تسلیت در پی درگذشت والده ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بسم الله الرّحمن الرّحیم جناب آقای علی جنتی دامت توفیقاته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت والده ی مکرّمه را به جنابعالی تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران و رضوان الهی را برای آن مرحومه از خداوند متعال مسألت می‌نمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ پیام تسلیت در پی درگذشت همسر مرحوم آیت الله خاتمی بسم الله الرّحمن الرّحیم اطلاع یافتم که بانوی با فضیلت مرحومه بانو سکینه ی ضیائی همسر مرحوم مغفور آیت الله آقای حاج سیّدروح الله خاتمی رحمة الله علیهما پس از مدتی بیماری و تحمل مصائب و مشکلات جسمی و روحی، دارفانی را وداع گفته اند. اینجانب ضمن تسلیت به ارادتمندان آیت الله خاتمی و عموم مردم اردکان و بویژه خانواده‌های عزادار از خداوند متعال رحمت و مغفرت واسعه برای آن مرحومه مسألت می‌نمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۶ فروردین ۱۳۹۴ پیام تسلیت در پی درگذشت مادر حجت الاسلام ابوترابی بسم الله الرحمن الرحیم جناب حجة الاسلام آقای حاج سیّد محمدحسن ابوترابی دام توفیقه درگذشت والده ی مکرّمه که بانوئی انقلابی و متعبد و منسوب به بیت روحانی جلیل القدری بودند به جنابعالی و دیگر بازماندگان تسلیت می‌گویم، و یاد والد بزرگوار و نیز برادر آزاده ی نام آورتان مرحوم آقای حاج سیّد علی اکبر ابوترابی را گرامی میدارم و رحمت و مغفرت الهی را برای آنان مسألت میکنم. سیّد علی خامنه ای ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
حكومت حق است يا تكليف؟ مسأله چهارم اين است كه آيا حكومت كردن، يك حق است يا يك تكليف؟ حاكم حق حكومت دارد يا موظف است كه حكومت كند؟ و كدام انسانى است كه مى تواند يا مى بايد حكومت كند؟ از نظر نهج البلاغه، حكومت هم حق است و هم وظيفه. براى آن كسى كه از شرايط و معيارها و ملاكهاى حكومت برخوردار است، در شرايطى وظيفه است كه حكومت را قبول كند، و نمى تواند اين بار را از دوش خود بر زمين بگذارد. اين مسأله در نهج البلاغه بسيار حائز اهميت است، كه آيا حكومت، يك حق است يا يك تكليف؟ و امير المؤمنين « عليه السلام » در بيانى خلاصه و موجز، حكومت را هم يك حق مى داند و هم يك تكليف. به اين ترتيب نيست كه هر كسى كه برايش شرايط توليت امور مردم فراهم شد و توانست به نحوى با كسب وجاهت، با تبليغ، با كارها و شيوه هايى كه معمولا طالبان قدرت خوب مى دانند آن شيوه‌ها را انجام بدهند، نظر مردم را جلب كند و بتواند حكومت كند. وقتى حكومت، حكومت حق است، اين حق متعلق به كسان معينى است، و اين به معناى آن نيست كه يك طبقه، طبقه ممتازند. زيرا كه در جامعه اسلامى، همه فرصت آن را دارند كه خود را به آن زيورها بيارايند. همه مى توانند كه آن شرايط را براى خود كسب كنند. البته در دوران بعد از پيامبر اكرم صلى اللّه عليه و آله و سلم يك فصل استثنايى وجود دارد. اما نهج البلاغه بيان خودش را به صورت عامّ ارائه مى دهد و به اين حق بارها و بارها اشاره مى كند. امام « عليه السلام » در اوايل خلافت، در خطبه معروف شقشقيّه مى فرمايد: « و انّه ليعلم انّ محلّى منها محلّ القطب من الرّحى، ينحدر عنّى السّيل و لا يرقى الىّ الطّير. » ۱۰ (مى فرمايد جايگاه من در خلافت، جايگاه ميله محور سنگ آسيا است. ) درباره روزى كه در شوراى شش نفرى با عثمان بيعت كردند، مى فرمايد: « لقد علمتم انّى احقّ النّاس بها من غيرى. » ۱۱ (اى مردم « يا اى مخاطبان من »، شما مى دانيد كه من از همه كس به حكومت و خلافت اولى ترم. ) امام، حكومت را حق مى داند. اين چيزى است كه در نهج البلاغه واضح است. البته دنبالش بلافاصله مى فرمايد: « و واللّه لأسلّمنّ ما سلمت امور المسلمين و لم يكن فيها جور الاّ علىّ خاصّة. » ۱۲ (ما دامى كه فقط به من ظلم مى رود، من صبر مى كنم، تسليم هستم. ما دام كه كارها بر محور خود انجام بگيرد، من در خدمت هستم. ) عين همان بيانى كه در آغاز خلافت ابو بكر هم، يعنى نسبت به آن دوران هم، بيان فرموده اند: « فامسكت يدى حتّى رايت راجعة النّاس قد رجعت عن الأسلام. » ۱۳ اول دست از بيعت شستم، تسليم نشدم، بيعت نكردم، اما ديدم حوادثى به وقوع مى پيوندد كه مصيبت آن حوادث براى اسلام و براى مسلمين و براى شخص على « عليه السلام »، صعبتر و غير قابل تحمل تر است از مصيبت از دست رفتن حق ولايت. بنابراين امير المؤمنين « عليه السلام »، ولايت را يك حق مى داند و اين جاى انكار نيست. خوب است همه مسلمانها به اين مسأله، با چشم واقع بينى نگاه كنند. اين امر، كارى به بحث احيانا جدال انگيز شيعه و سنى ندارد. ما امروز معتقديم كه در آفاق عالم اسلامى بايد برادران شيعه و سنى با هم و براى هم زندگى كنند و اخوّت اسلامى را از همه چيز بالاتر بدانند و اين يك حقيقت است. اين تفاهم و وحدت طلبى امروز يك وظيفه است، و هميشه وظيفه همين بوده است. اما يك بحث علمى و اعتقادى در نهج البلاغه اين حقيقت را به ما نشان مى دهد، و ما نمى توانيم چشممان را روى هم بگذاريم و آنچه را كه نهج البلاغه با صراحت مى گويد نديده بگيرم. اين را امير المؤمنين « عليه السلام » يك حق مى داند، و همچنانكه يك وظيفه نيز مى داند. يعنى آن روزى كه اطراف على « عليه السلام » را مى گيرند به نحوى كه: « فما راعنى الاّ و النّاس كعرف الضّبع إلىّ، ينثالون علىّ من كلّ جانب حتّى لقد وطى ء الحسنان و شقّ عطفاى » ۱۴ (مردم آنچنان انبوه بر من گرد آمدند كه فرزندان مرا در زير پاهاى خود لگدمال كردند و رداى من پاره شد. ) مردم مشتاقانه و نيازمندانه از على « عليه السلام » مى خواهند كه به نياز آنها پاسخ بدهد. امير المؤمنين « عليه السلام » براى حكومت شأن واقعى قائل نيست. حكومت براى على « عليه السلام » هدف نيست، همچنانكه در بحث بعدى بايد روشن بشود. اما با اين حال، حكومت را به عنوان يك وظيفه مى پذيرد، و مى ايستد و از آن دفاع مى كند: « لو لا حضور الحاضر و قيام الحجّة بوجود النّاصر... لألقيت حبلها على غاربها و لسقيت آخرها بكاس أوّلها. » ۱۵ (باز هم حكومت براى من ارزشى ندارد. باز هم حاضر نيستم براى به دست آوردن مقام، از ارزشها بگذرم. باز هم حاضرم با همان جام نخستين، اين جمع را سيراب كنم و همچنانكه روز اول كنار نشستم، بازهم كنار بنشينم. » مؤكدا مى گويد:
« دعونى و التمسوا غيرى. » ۱۶ (مرا بگذاريد و به سراغ ديگران برويد. ) اما وقتى احساس مى كند كه وظيفه است، احساس مى كند كه زمينه آماده است و او مى تواند اين نقش عظيم و اساسى را بر عهده بگيرد. آن وقت قبول مى كند. آيا حكومت براى على « عليه السلام » يك هدف است يا يك وسيله؟ خط اساسى فاصل ميان حكومت على « عليه السلام » و حكومت ديگران همين است كه حكومت براى على « عليه السلام » هدف نيست بلكه فقط وسيله اى براى رسيدن به آرمانهاى معنوى است. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 54.mp3
4.92M
54 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣ يه قلب سالم و آروم؛ باآتیش های دیگران،نمی سوزه! وراحت میتونه،از اشتباهات دیگران، نور جذب کنه. 🔻چجوری ميشه، اينقدر قوی شد؟
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۳) 💠 ما ملت امام حسینیم 📌 امام خمینی (ره ): اين ملت، شيعه ی بزرگترين مرد تاريخ است كه با تنى چند، نهضت عظيم عاشورا را برپا نمود، و سلسله اموى را براى ابد در گورستان تاريخ دفن نمود، و به خواست خداى تعالى، ملت عزيز و پيرو بحق امام- عليه السلام- با خون خود، سلسله ابليسى پهلوى را در قبرستان تاريخ دفن مى ‏نمايد، و پرچم اسلام را در پهنه كشور و بلكه كشورها به اهتزاز درمى‌آورد. 📚صحیفه امام؛ جلد ۵؛ صفحه ۱۵۳ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
فعاليت اقتصادي امام ميدانيم كه او عائله سنگيني را اداره ميكرد. امام موسي بن جعفر (ع) در بين امامان ما از همه پر اولادتر و گرفتاريهاي سياسي و حبس و محدوديت او از همه بيشتر بود. تاريخ مدت زنداني شدن او را بين ۷ تا ۱۴ سال ذكر كرده اند و در طول اين مدت و حتي قبل از آن، اين امام رضا (ع) بود كه به عنوان فرزند ارشد و مورد سفارش امام موسي بن جعفر (ع) ميبايستد با تلاش خودو از محل درآمد شخصي كه استفاده از بيتالمال را جز به ضرورت و در حد اضطرار جايز نميدانست نيازهاي اقتصادي خانواده را پاسخ بدهد اما اين كه چه كار و فعاليتي داشت با شددر مدينه به کارهاي كشاورزي و باغداري مي‌پرداخت. او وارث اراضي كشاورزي و باغاتي بود كه از زمان علي (ع) آباد شده و بعدها حضرات ائمه به توسعه و آبادكردن اطراف آن پرداخته بودند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مضطرّ 📖 أمَّنْ يُجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يَكْشِفُ السُّوءَ وَ يَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَليلاً ما تَذَكَّرُونَ؛ [نمل ۶۲] 📖 يا كسی كه دعای مضطرّ را اجابت می‌كند و گرفتاری را برطرف مي‏سازد، و شما را خلفاي زمين قرار مي‏دهد آيا معبودی با خداست؟! كمتر متذكّر می‌شويد! ▫️ امام صادق(ع) می‌فرمايد: (اين آيه) در‌بارة قائم از آل محمد نازل شده است؛ به خدا قسم او مضطرّ است، آنگاه که نزد مقام(حضرت ابراهيم) دو رکعت نماز گزارد و خدا را بخواند، پس او را اجابت نمايد و سوء (گرفتاری و ظلم) را برطرف کند و خداوند او را خليفه و جانشين خود بر زمين قرار می‌دهد. [تفسير قمي ج۲ ص۱۲۹] ▫️امام باقر(ع) فرمود: «و او(حضرت قائم) همان مضطرّی است که خداوند می‌فرمايد: «أَمَّنْ يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ..» (اين آيه) درباره او و برای او نازل شده است». [الغیبه نعمانی ص۱۸۲ باب۱۰ ح۳۰] 🔹شماره ۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 7.mp3
6.69M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 7⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ ۱۹۸۲ اسرائیل با لبنان * جنایت " صبرا و شتیلا" با ۴۰۰۰ کشته و مفقود بدستور" آریل شارون" در ۱۹۸۲ * عقب نشینی اسرائیل از لبنان در ۱۹۸۵ * " انتفاضه اول فلسطین" (انقلاب سنگ) در ۱۹۸۷ میلادی * بررسی و عوامل انتفاضه اول * ترور " خلیل الوزیر" (ابوجهاد) بدست اسرائیل در ۱۹۸۸ * تشکیل دولت فلسطین بصورت رسمی در ۱۹۸۸ * ترور * سید عباس موسوی* دبیرکل حزب الله لبنان در ۱۹۹۲ * زندگینامه و اقدامات "سید عباس موسوی" * انتخاب "سید حسن نصرالله" بعنوان دبیرکل حزب الله در ۱۹۹۲ میلادی
ملائکه نویسنده اعمال انسان قوله علیه السلام: وَ الْحَفَظَةِ الْکِرَامِ الْکَاتِبِینَ [۱] . قول معصوم علیه السلام اشاره به آیه مبارکه است: « وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحَافِظِینَ * کِرَامًا کَاتِبِینَ * یَعْلَمُونَ مَا تَفْعَلُونَ [۲] »، و الملکان یکتبان علی العبد کلّ شی ء حتی النفخ فی الرماد. کتابت آنها اعمال بنی آدم را بر صحایف قلوب که کتاب تکوینی نفسی است، معنایش آن است که هر یک از اعمال حسنه و طاعات و معاصی و سیّئات مندوبات و مکروهات که از انسان صادر می‌شود، متدرّجاً اثر آن به تکرار در لوح قلب به توسّط آن دو ملک ثبت و ضبط می‌شود، تا آن که آن عمل به سر حدّ ملکه راسخه رسد، تا از اثر طاعات قلب و تصفیه مجلی و مرآت ظهور و بروز حقایق علمیه و الهامات غیبیه گردد، و از طریق مستقیم عدالت که اقصر طرق الی اللّه است به رضوان و جنان رسد، و اگر نعوذ باللّه کفه سیئات غلبه نمود، و ملکات رذیله شدّت کرد، و قلب، کتاب فجّار شد که: « لَفِی سِجِّینٍ [۳] » است، و « فَأُمُّهُ هَاوِیَةٌ ». [۴] علی الجمله، اگر چه قرائت و مطالعه نقوش این کتاب انفسی در دنیا هم برای معدودی از اولواالالباب، مرتاضین و صاحبان کشف و بصیرت مبرا است، کما قال تعالی: « اقْرَأْ کِتَابَکَ کَفَی بِنَفْسِکَ الْیَوْمَ عَلَیْکَ حَسِیبًا [۵] »، أی محاسباً، ولی مشاهده ناس کما هو حقّه موقوف به کشف عظای طبیعت و حدّت بصر است به موت، کما أخبر اللّه تعالی: « لَقَدْ کُنتَ فِی غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَآءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ ». [۶] ---------- [۱]: ۲ - اصل: البررة. [۲]: ۳ - سوره مبارکه انفطار، آیات ۱۰ و ۱۲. [۳]: ۴ - سوره مبارکه مطففین، آیه ۷. [۴]: ۵ - سوره مبارکه قارعه، آیه ۹. [۵]: ۶ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۱۴. [۶]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۲. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357