اصطلاح «عشق در هواست» برای پروانهها لفظ غریبهای نیست
این حشرات سیگنالهای شیمیایی عشق با نام فرومون را که از جنس مخالف پخش میشود، تا فاصله ۱۱ کیلومتری در هوا تشخیص میدهند
تحقیقات نشان میدهد که انسانها نیز این سیگنالها را تشخیص میدهند اما فاصله بین دو جنس مخالف باید خیلی نزدیک باشد
https://eitaa.com/zandahlm1357
#شهید_میشم...:
💐🍃🌿🌸🍃🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
📙 #داستـــــان
#خالڪوبی_تا_شهـادت
#قسمت_اول
✍یڪی از شهدای جوان دفاع از حریم اهل بیت (ع) است.
ڪه ماجرای #تحول تا #شهادتش تنها ۴ماه به طول انجامید تا یڪی از شهدای نامی این جنگ باشد.
متولد ۳۰ مرداد ۱۳۶۹ و تڪ پسر خانواده است.
مجید از ڪودڪی دوست داشت برادر داشته باشد تا همبازی و شریڪ شیطنتهایش باشد؛
اما خدا در ۶ سالگی به او یڪ خواهر داد.
خانم قربانخانی درباره به دنیا آمدن «عطیه» خواهر ڪوچڪ مجید میگوید: «مجید خیلی داداش دوست داشت.
به بچههایی هم ڪه برادر داشتند خیلی حسودی میڪرد و میگفت چرا من برادر ندارم.
دختر دومم «عطیه» نهم مهرماه به دنیا آمد.
مجید نمیدانست دختر است و علیرضا صدایش میڪرد.
ما هم به خاطر مجید علیرضا صدایش میکردیم؛ اما نمیشد ڪه اسم پسر روی بچه بماند. شاید باورتان نشود.
مجید وقتی فهمید بچه دختر است.
دیگر مدرسه نرفت.
همیشه هم به شوخی میگفت «عطیه» تو را از پرورشگاه آوردند.
ولی خیلی باهم جور بودند حتی گاهی داداش صدایش میزد.
آخرش همڪلاس اول نخواند.
مجبور شدیم سال بعد دوباره او را ڪلاس اول بفرستیم.
بشدت به من وابسته بود.
طوری ڪه از اول دبستان تا پایان اول دبیرستان با او به مدرسه رفتم و در حیاط مینشستم تا درس بخواند؛ اما از سال بعد گفتم مجید من واقعاً خجالت میڪشم به مدرسه بیایم.
همین شد که دیگر مدرسه را هم گذاشت و نرفت؛ اما ذهنش خیلی خوب بود.
هیچ شمارهای درگوشی ذخیره نڪرده بود. شماره هرڪی را میخواست از حفظ میگرفت.»
👈شهید مجید قربانخانی 💐
⏪ #ادامہ_دارد...
🌿
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌸
🌿🍂
🍃🌺🍂
💐🍃🌿🌸🍃🌼
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂درس زندگی از لقمان حکیم
🍂فیلم حتما دانلود کنید
https://eitaa.com/zandahlm1357
#شعر_و_شعور
🌺🍃شکر حق را کان دعا مردود شد
من زیان پنداشتم، آن سود شد
بس دعاها کان زیانست و هلاک
وز کرم مینشنود یزدان پاک
#مولانا
🌺🍃قرآن کریم:
...وَعَسَىٰ أَنتَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمۖ
وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ
وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (بقره،216)
چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیرِ شما در آن است.
و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شرِّ شما در آن است.
و خدا میداند، و شما نمیدانید.
#هر_روز_یک_آیه_قرآن
https://eitaa.com/zandahlm1357
💕🌿💕🌿💕🌿💕
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاری:استاد حامدشاکرنژاد سوره:ابراهیم(ع)
https://eitaa.com/zandahlm1357
1_935840.MP3
2.73M
⚠️ با توجه به رشد روز افزون روایات غیر معتبر مهدویت ، گوش دادن و نشر این فایلها ضروریست.
فایل شماره 5⃣
🎤 #استاد_عبادی
#شرح_احادیث_مهدویت
#صوت_شرح_احادیث_مهدویت 5
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
📜🎤📜🎤📜🎤📜
📝شرح روایات مهدوی(برگرفته از فایل شماره5بخش اول)
⏪قسمت نهم
📜روایت بعدی در زمینه دوازده امام، روایت شماره [97] کتاب منتخب الاثر که روایت طولانی است. منبع اصلی کتاب ″الغیبة نعمانی، ص91″ :
⚜عبدالوهاب ثقفی می گوید امام صادق (ع) از پدر بزرگوارش امام باقر (ع) نقل فرمود که؛ ایشان نگاهی به حمران افکند.. (حمران بن اعین از یاران عالم اهل بیت بود) و سپس گریه کرد و فرمود؛ ای حمران! عجب از این مردم که چگونه غافل شدند یا فراموش کردند یا خود را به فراموشی زدند! فراموش کردند گفته ی رسول خدا (ص) را هنگامی که در بستر بیماری بود..
🔰مردم برای عیادت ایشان می آمدند و به ایشان سلام می کردند تا اینکه اتاق پر از جمعیت و شلوغ شد! در این حال علی (ع) وارد شد و سلام نمود و نتوانست از میان مردم بگذرد و به سمت پیغمبر (ص) برود و مردم نیز به او راه ندادند..
🔆چون پیغمبر (ص) این صحنه را دید بالش خویش را بلند کرد و فرمود؛ یا علی به سوی من بیا! مردم که این را دیدند با فشار به همدیگر راه را باز کردند تا امیرالمومنین (ع) از میانشان گذشت و کنار پیغمبر (ص) رسید آنگاه پیغمبر او را کنار خویش نشاند و فرمود؛ ای مردم این کاری که اکنون در زمان حیاتم می بینم با اهل بیتم می کنید پس از وفاتم با آنان چه خواهید کرد؟!
❌(یعنی الان من زنده هستم دارم می بینم این قدر شعور ندارید که راه را برای حضرت علی باز کنید! این را چه موقع می گوید هنگام وفات، پس قضیه برای بعد از عید غدیر است یعنی بعد از اینکه مردم دیده بودند که پیغمبر (ص) دست حضرت علی (ع) را بالا برد و گفت؛ «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» حضرت محمد (ص) می گوید من زنده هستم دارید به حضرت علی (ع) بی احترامی می کنید بعد از اینکه من مُردم می خواهید چه کار کنید)
✅به خدا سوگند قدمی به اهل بیتم نزدیک نمی شوید جز آنکه یک منزل به خدا نزدیک می شوید و قدمی از آنها دور نخواهید شد و روی از آنها برنخواهید گردان مگر اینکه خدا روی از شما برمی گرداند..
📖(فرازی از دعای جامعه کبیره «مَنْ والاکُمْ فَقَدْ والَی اللهَ» هر کس شما را دوست داشته باشد خدا را دوست دارد نگویید دوست داشتن اهل بیت شرک است، نخیر دوست داشتن اهل بیت چون در طول دوست داشتن خداست، شما اگر اهل بیت را دوست بدارید خدا را دوست داشتید و اگر اهل بیت را ناراحت کنید خدا را ناراحت کردید. اینجا پیغمبر (ص) دقیقا همین را دارد می گوید! می گوید هر یک قدمی که به اهل بیت من نزدیک می شوید یک منزل هم به خدا نزدیک می شوید)
⬅️سپس فرمود؛ ای مردم آنچه را به شما می گویم بشنوید آگاه باشید ″خشنودی و رضوان و دوستی خدا از آن کسی است که علی (ع) و اوصیاء من پس از او را دوست بدارد ولایتشان را بپذیرد و به آنان اقتدا نماید″.
◀️(این خیلی مهم است یعنی شیعه بودن فقط دوست داشتن اهل بیت نیست، هم دوستشان بدار هم به آنها اقتدا کن! یعنی حرف هایشان را بپذیر و آنجاهایی که می گویند انجام بده، انجام بده و آنجاهایی که می گویند حرام است انجام نده)
🔹ادامه دارد ....
📘برگرفته از کتاب ″منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر (عج)″✍ نوشته ی آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی
🎤استاد احسان عبادی
#شرح_احادیث_مهدویت
#متن_شرح_احادیث_مهدویت 9
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
📜🎤📜🎤📜🎤📜
📝شرح روایات مهدوی
⏪قسمت دهم (برگرفته از فایل شماره 5بخش دوم )
✅عموم روایاتی که می خواهد فضل شیعیان را برساند می گوید هم دوست داشتن، هم عمل کردن! پیغمبر (ص) هم می گوید؛ ″هر کس حضرت علی (ع) و فرزندانش را دوست بدارد و به آنان اقتدا کند و به فضل و برتری آنان اقرار کند بر خداست که دعای مرا در مورد ایشان مستجاب فرماید″.. (بر خدا هست یعنی حقی بر گردن خداست که مستجاب کند دعای پیغمبر (ص) را در حق این افراد)
👌آنان دوازده وصی هستند هر کس از او پیروی نماید از من است چنانچه که من از ابراهیم (ع) و ابراهیم از من است.. (این یعنی آن ارتباط و اتصالی که میان پیغمبر و حضرت ابراهیم است چنانکه هر دوی آنها حقیقت هستند) دین من دین او و دین او دین من است نسبت با او نسبت با من و نسبت با من نسبت با اوست، فضل من فضل او و من از او برتر هستم و فخری نمی کنم! (اینجاست که می گویم پیغمبر (ص) از حضرت علی و امامان دیگر بالاتر است)
⬅️و گفته ی مرا این سخن پروردگارم تصدیق می کند، (آیه ی قرآن را پیغمبر مثال می آورد) «ذُرٍّیَّةً بَعْضُها مِنْ بَعْضٍ وَاللهُ سَمِیعٌ عَلِیم» [34/آل عمران] خاندانی هستند که برخی از آنها از برخی دیگر شبیه به هم هستند و خدا شنوا و داناست.
🔹این روایت علاوه بر اینکه بحث اقتدا به اهل بیت را نشان می دهد یک نکته دیگری هم دارد که وصیتی بود که کنار بالین پیغمبر (ص) بود. دیدید که طرفدارهای احمدالحسن هی استناد می کنند به وصیت پیغمبر هنگام شب وفات..! این روایت هم می گوید هنگامی که پیغمبر (ص) در بستر بیماری بود مردم آمدند پیش پیغمبر! و پیغمبر گفت ″اوصیای من دوازده نفر هستند″.
⚠️پس این راه را می بندد بر تمام طرفدارهای احمدالحسن که ادعا می کنند بعد از حضرت مهدی (عج) دوازده مهدی دیگر هم خواهند آمد. اینجا صراحتا پیغمبر (ص) گفت ″اوصیای من″ دیگر لفظ ائمه را به کار نبرد که طرفدارهای احمدالحسن بگویند دوازده امام و دوازده وصی!! نخیر، این دوازده امام چه امام هستند یا وصی هر دو یکی هستند، پس بعد از پیغمبر (ص) دوازده امام بیشتر نداریم.
🔹ادامه دارد ....
📘برگرفته از کتاب ″منتخب الاثر فی الامام الثانی عشر (عج)″✍ نوشته ی آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی
🎤استاد احسان عبادی
#شرح_احادیث_مهدویت
#متن_شرح_احادیث_مهدویت 10
https://eitaa.com/zandahlm1357
ازاره های حرم مطهر رضوی
ازاره حرم مطهر که آن را همچون حاشیه ای رنگین بر دامن بنا دوخته اند، حدود دو متر بالاتر از کف حرم قرار داشته و از چندین قسمت تشکیل شده است.
ابتدا از حاشیه ای کوتاه از سنگ مرمر سفید، به عرض حدود بیست سانتی متر و بالای آن معرق کاری، به ارتفاع 92 سانتی متر، از کاشی های قدیمی ممتاز و نفیس سنجری است.
این کاشی های الوان و بسیار ظریف، به ابعاد هنری منظم و اشکالی شش و هشت گوش، بزرگ و کوچک و کوکبی شکل، چند ضلعی و گاه مربع است.
کاشی های ازاره بیشتر با خطوط رقاع، ثلث و اسلیمی برجسته تزئین شده اند.
علاوه بر این، بر روی بیشتر آن ها آیات و احادیث و کلمات قصار و امثال و اشعاری نیز به خط نسخ قرن ششم و هفتم دیده می شود.
نوع کاشی ها بسیار ظریف و دارای رنگ های فیروزه ای، قهوه ای، لاجوردی، تغاری و سفید است.
تاریخ های مکتوب بر این کاشی ها عبارت است از:
خمس مائه(500 ه.ق با حذف قسمتی از آن).
اثنی عشر و خمس مائه(512)،
اثنی عشر و ست مائه(612)،
ستین و سبع مائه(760)
و تاریخ 538 ه.ق
از تاریخ های مکتوب بر کاشی های ازاره حرم مطهر معلوم می شود که حرم یک نوبت در اوایل قرن ششم هجری (512)
و بار دیگر در اوایل قرن قرن هفتم هجری (612)،
با کاشی های نفیس و ممتاز سنجری تزیین شده است.
اکنون حدود 800 تا 900 سال از عمر کاشی های ازاره حرم می گذرد.
این کاشی های ممتاز و نیز کتیبه اطراف جبهه خارجی در پیش روی مبارک، در رواق دارالحفاظ، از شاهکارهای بی نظیر و از قدیمی ترین کاشی های عهد اسلامی است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕برنامه هفتگی کانال
مجله تازنده ایم رزمنده ایم📰👓
#شنبه📖آیه گرافی📚نهج البلاغه🌳گل وگیاه🌍 صفحه سبک زندگی
👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان
#یکشنبه📖آیه گرافی📝احکام 📡امر به معروف 👨👩👧👦اتاق مشاور📂داستان
#دوشنبه 📖آیه گرافی👼فرزند سالم 🔬پزشکی📜اولیاء الله📂داستان
#سه شنبه📖آیه گرافی 💑همسرداری🎓موضوع بصیرتی🖋کلاس مربی📂داستان
#چهارشنبه📖آیه گرافی⏱نماز
💅حجاب🔍پرسش و پاسخ🌍حکایت
📂داستان
#پنج شنبه📖 آیه گرافی🌍تدبر در قرآن⚰معاد شناسی
تست هوش💠آیه درمانی📂داستان
#جمعه 📖آیه گرافی☀️مهدویت 💻آیا می دانید😂لبخند📂داستان
با ما همراه باشید👇👆
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......:
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠💠💠💠💠💠💠
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌴 #شماره_47
وقال عليه السلام :
قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ، وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ، وَشَجَاعَتُهُ عَلَى قَدْرِ أَنَفَتِهِ،عِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَيْرَتِهِ.
اندازه هر كس به اندازه همت او است. و صداقت هر كس به اندازه شخصيت او است. و شجاعت هر كس به اندازه زهد و بى اعتنائى او(به ارزشهاى مادى) است. و عفت هر كس به اندازه غيرت او است.
امام(عليه السلام) در اين چند جمله حکيمانه به رابطه چهار موضوع مهم با چهار موضوع ديگر از صفات انسانى اشاره فرموده است.
نخست مى فرمايد: «ارزش هر کس به اندازه همت اوست»; (قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ).
منظور از همت تصميماتى است که انسان براى انجام کارهاى مهم مى گيرد و به دنبال آن تلاش مى کند. هر اندازه اين تصميمات والاتر و اين تلاش ها گسترده باشد همت انسان بلندتر است و اين که امام مى فرمايد
در حديث ديگرى از همان حضرت و در همان کتاب مى خوانيم: «ما رَفَعَ أمْرَءٌ کَهِمَّتِهِ وَ لا وَضَعَهُ کَشَهْوَتِهِ; هيچ چيز انسان را به مانند همت او بلندمقام نمى کند و هيچ چيز، او را مانند شهوتش پست نمى سازد»
به گفته شاعر:
همت بلند دار که مردان روزگار *** از همت بلند به جايى رسيده اند
در دومين جمله پرمعناى خود مى فرمايد: «راستگويى و صداقتِ هر کس به اندازه شخصيت اوست»; (وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ).
زيرا انسان با شخصيت اين کار را براى خود ننگ مى داند که به ديگران دروغ بگويد. اضافه بر اين، غالبا ديده شده است که دروغ ها بعد از مدتى فاش مى گردد; انسان با شخصيت حاضر نمى شود کارى انجام دهد که در آينده آبروى او را ببرد.
در احاديث ديگرى از امام اميرمؤمنان(عليه السلام) مى خوانيم: «الصِدْقُ عِزّ; راستگويى سبب عزت است» و در حديث ديگرى مى افزايد: «الصِّدْقُ صَلاحُ کُلُّ شَىء وَالْکِذْبُ فَسادُ کُلُّ شَىْء».
يکى از ياران امام صادق(عليه السلام) به نام ابو کهمس خدمت آن حضرت رسيد و عرض کرد: (يار وفادار شما) ابن ابى يعفور به شما سلام فرستاده است فرمود: سلام بر تو و بر او.
سلام بر تو و بر او. هنگامى که نزد او رفتى سلام مرا به او برسان و بگو: جعفر بن محمد به تو مى گويد
نگاه کن ببين على(عليه السلام) با چه صفاتى آن مقام را نزد رسول خدا(صلى الله عليه وآله)پيدا کرد آن صفات را داشته باش، زيرا على تنها به اين سبب به آن مقام نزد پيغمبر رسيد که در سخن گفتن، صادق بود و در اداى امانت امين»
اين سخن را با حديثى از پيغمبر اکرم(صلى الله عليه وآله) پايان مى دهيم، فرمود: «الْجَمالُ صَوابُ الْقَوْلِ بِالْحَقِّ وَالْکَمالُ حُسْنُ الْفِعالِ بِالصِّدْقِ; جمال، به سخن حق گفتن است و کمال، به انجام کارهاى نيک توأم با صدق»
سپس در سومين سخن حکمت آميز خود مى فرمايد: «شجاعت هر کس به اندازه بى اعتنايى او (به ارزش هاى مادى) است»; (وَشَجَاعَتُهُ عَلَى قَدْرِ أَنَفَتِهِ).
روشن است وابستگى هاى انسان به مقام و مال و شهوات دنيا از شجاعت او مى کاهد و او را به اسارت مى کشاند; اما هنگامى که خود را از اين امور آزاد سازد، با شجاعت حرف خود را مى زند و راه خود را مى پيمايد و در برابر کسى ذليلانه سر تعظيم فرو نمى آورد و با توکل بر خدا در برابر حوادث سخت مى ايستد.
«غيرت» به گفته بعضى از شارحان نهج البلاغه عبارت از انزجار طبيعى انسان نسبت به تصور شرکت ديگران در امورى است که مورد علاقه اوست و به تعبير ديگر غيرت به معناى حفظ ارزش هاى مربوط به خود و جلوگيرى از تجاوز ديگران به حريم اوست که غالباً در عرف ما در امور ناموسى به کار مى رود. بديهى است کسى که نسبت به نواميس خود غيرت دارد هرگز حاضر نمى شود به نواميس ديگران چشم خيانت بدوزد، بنابراين هر اندازه غيرت انسان بيشتر باشد عفت او هم بيشتر خواهد بود.
آن گاه امام(عليه السلام) در چهارمين و آخرين سخن حکيمانه اش مى فرمايد: «عفت هر کس به اندازه غيرت اوست»; (وَعِفَّتُهُ عَلَى قَدْرِ غَيْرَتِهِ).
گرچه عفت و غيرت هر دو غالباً در عرفامروز ما بيشتر در مسائل ناموسى به کار مى رود; ولى از نظر ارباب لغت و علماى اخلاق، هر دو معنايى وسيع دارند: «عفت» به معناى خوددارى و حالت انزجار از ملاحظه صحنه هاى زشت و «غيرت» هرگونه اهتمام و دفاع از حقوق الهى و انسانى خويش است و بعيد نيست که منظور از امام(عليه السلام)از جمله بالا همان معناى وسيع کلمه در هر دو مورد باشد
از اين رو در حديثى از امام باقر(عليه السلام) در کتاب کافى مى خوانيم: «إِنَّ أَفْضَلَ الْعِبَادَةِ عِفَّةُ الْبَطْنِ وَالْفَرْجِ; برترين عبادت پاک بودن از نظر تغذيه و امور جنسى است».
نيز از همان امام نقل شده که فرمود: «مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَيْء أَفْضَلَ مِنْ عِفَّةِ بَطْن وَفَرْج; هيچ کس خدا را عبادتى بهتر از اين نداشته که عفت را در مورد
شکم و امور جنسى رعايت کند»، لذا در حديثى از امير مؤمنان(عليه السلام) مى خوانيم: «مَا زَنَى غَيُورٌ قَطُّ; شخص با غيرت هرگز زنا نمى کند»
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و
انشالله با عمل به حکمت ها ،
🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
https://eitaa.com/zandahlm1357