گفت اين مجلس ختمهاي تهران، بيشتر از مجلس عروسي پسران حضرت آقا پذيرايي ميكنند. آنها باز يك شيريني، چيزي هم ميآورند. حلوا هم ميآورند. ميبرند دور ميگردانند. باز دو سه رقم ميوه ميگذارند. اينجا حلوا هم نيست، شيريني هم كه همين يك شيريني دانماركي و يك سيب، يك خيار. بيشتر هم نمي شود خورد!
هيچ وقت من نديدم سر سفره ايشان، چه جلسات عمومي، چه مهمانيهاي خصوصي، حتي دو نفر، سه نفر، من نديدم كه دو رقم خورش سر سفره ايشان باشد. شبها كه حاضري است. مهمان داشته باشند، نداشته باشند. يك شب يادم هست خدمت حضرت آقا بوديم. سفره انداخته بودند، آقاي هاشمي شاهرودي، رئيس قوه قضائيه هم مهمان آقا بودند. نان و پنير و سبزي، يك مختصر هم سوپ خيلي رقيق، فقط همين. برنامه شبشان يك غذاي خيلي سبك و خيلي ساده است.
خلاصه، در مهمانيهاي ايشان توفيقي پيدا كرديم، هم سفره با ايشان بوديم و سعادتي داشتيم، چه جلسات عمومي در حسينيه، يا در منزل ايشان يا جاي ديگر، يك رقم غذا، يك رقم خورش. من واقعاً تا حالا دو رقم نديد هام و ايشان مقيّدند به اين جور قضايا.
#مجموعه_مقالات_مقام_معظم_رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۸/۲/۶۱ تربيت اطفال براي اسلام اسلام براي ساختن انسان آمده است. كتاب آسماني اسلام كه آن قرآن مجيد اس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بارآوردن بچههاي مهذب
برنامه طويل المدت براي شما جوانها، براي شما خانمها، براي همه، اين است كه اگر شماها يك انسان مذهبي باشيد مقاصد اسلامي را پيش ميبريد. اگر اين خانمها بچههاي مهذب بار بياورند، بچههاي اسلامي بار بياورند، شما هم دينتان و هم دنياتان محفوظ است. اگر خداي نخواسته در دامن اينها بچه غير مهذب، بچه غير اسلامي پيدا بشود، و در كفالت شما جوانها بچههاي غير اسلامي، بچههاي غير
مهذب پيدا بشوند، و در دبستانهاي ما كه بچه هامان ميروند مهذب و مؤدب به آداب اسلامي نباشند، در دبيرستانهاي ما كه جوانهاي ما ميروند تهذيب در كار نباشد، ادب اسلامي در كار نباشد و در دانشگاه، اسلامي نباشد و از علوم اسلام و از احكام اسلام خبري نباشد، رو به زواليم. يعنى هم اسلام به باد ميرود و هم كشور. (۲۰۴)
۲/۳/۵۸
بزرگ كردن بچه، شريف ترين شغل
اين مادر كه بچه در دامن او بزرگ ميشود بزرگترين مسئوليت را دارد؛ و شريفترين شغل را دارد؛ شغل بچه داري. شريفترين شغل در عالم بزرگ كردن يك بچه است، و تحويل دادن يك انسان است به جامعه. اين همان بود كه خداي تبارك و تعالي در طول تاريخ برايش انبيا فرستاد، در طول تاريخ از آدم تا خاتم. انبيا آمدند انسان درست كنند. (۲۰۵)
۲/۳/۵۸
مادر، روح آرامش
مادري كه بچه اش گرفتاري دارد و ميخواهد نجاتش بدهد، آنقدري كه الطاف اين مادر او را آرام ميكند، مداوا آنقدر در او تأثير ندارد، اين الان احتياج به اين دارد كه روحش آرام بشود. مادر روح اين را آرامش ميدهد. (۲۰۶)
۵/۳/۸۵
تربيت علمي و ديني مادران
شما ميتوانيد بچههايي را تربيت كنيدكه حفاظت از انبيا بكنند؛ حفاظت از آمال انبيا بكنند. شما هم خود حافظ بايد باشيد و هم نگهبان درست كنيد. نگهبان، اولاد شما هستند؛ آنها را تربيت كنيد. خانههاي شما بايد خانه تربيت اولاد باشد. منزل علماست منزل شما؛ و منزل تربيت علمي، تربيت ديني، تهذيب اخلاق. توجه به سرنوشت اينها بر عهده پدران است و بر عهده مادرها. (۲۰۷)
۵/۳/۵۸
متخلق شدن به اخلاق اسلامي
خانمهاي محترم! خودتان را تهذيب كنيد؛ و كودكان خودتان را تهذ يب كنيد. كو دكان خودتان را اسلامي بار بياوريد، كه در اسلام همه چيز است. خودتان در پناه اسلام و به اخلاق اسلامي متخلق بشويد، كه همه چيز در اسلام است. آقايان محترم! خانمهاي محترمات! نداي اسلام را لبيك بگوييد. اسلام براي تأمين علف نيامده است! اسلام براي تأمين معنويات آمده است. همه اش فرياد از ماديات نباشد؛ برخلاف مسلك اسلام است. معنويات اگر تحقق پيدا كرد، ماديات معنوي ميشود و به دنبالش هست. اسلام ماديات را به تبع معنويات قبول دارد؛ ماديات را مستقلاً قبول ندارد. اساس معنويات است. يك كشور با معنوياتش كشور است. (۲۰۸)
۸/۳/۵۸
#جایگاه_زن_از_دیدگاه_امام_خمینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#سبک_زندگی_شاد ۷ 😍شادیِ آخرت؛ معلولِ شادیِ دنیاست! اگر همینجا بتونی خودت رو به اهل بیت برسونی و با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سبک زندگی شاد 08.mp3
8.11M
#سبک_زندگی_شاد ۸
حواست باشه هر شادی و خوشی، خوب نیستا...❗️
شادی که در اثر گناه، معصیت، مخالفت با خدا، جهالت و حماقت باشه، خطرناکه و در ذات خودش غم انگیز.😔
🕌در محضر امام روح الله (۲۳۱)
💠 مدعیان صلح طلب فتنه انگیز
📌امام خمینی (ره) :
هر صدايى از هر گوشه جهان از هر حلقوم و از هر موج راديويى براى منطقه بلند شود در رأس برنامههايشان تضعيف و توهين و تحقير ايران است، و آنچه در كشور ما مى گذرد به طور معكوس در سراسر دنيا منعكس مى شود، سازمانهاى به اصطلاح «حقوق بشر» و «شوراى امنيت» و «عفو بينالملل» و ديگران همّ خود را صرف محكوم نمودن اسلام و ايران نموده اند. مدعيان صلحطلبى و انساندوستى با تمام توان سعى در افروختن آتش فتنه و جنگ در همه جا به خصوص در ايران مى نمايند.
📚صحيفه امام؛ جلد ۱۸؛ صفحه ۴۶۹
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رد پول (رد پول) سيّد نصراللّه بن سيد حسين موسوي (سيد اجل شهيد سعيد اديب آقا سيد نصرالله موسوي آيتي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رد سائل نكند
(رد سائل نكند)
حضرت حجةالاسلام آقاي حاج ميرزا حبيب الله ملكي دام ظله از حاج سيد حسين حكاك نقل كرد:
در زماني كه حاج ميرزا موسي خان، متولي آستان قدس رضوي بود يك نفر از علماء نجف بزيارت حضرت رضا (عليه السلام) مشرف شده بود. چندي كه گذشت هزينه و مخارجش تمام شد و از اين جهت پريشان بود كه در غربت چه كند.
لذا در حرم مطهر اظهار حاجت بامام هشتم (عليه السلام) نمود كه اي آقا مرحمتي بفرما و مرا از اين پريشاني نجات بخشا و هرگاه مرا از اين بليه خلاص نفرمايي ميروم نجف و خدمت جدت آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) از حضرتت شكايت مينمايم خودش گفته است تا من چنين عرضكردم ديدم در آنجا كسي است كه نشناختم او كيست بمن فرمود غم مخور كه خدا وسيله ساز است. اين را گفت وگذشت و من از حرم بيرون آمدم لكن در امر خود متفكر بودم كه چه خواهد شد.
روز ديگر وقتي در منزل بودم ناگاه يكنفر آمد و خود را معرفي كرد كه من يكي از دربانان آستان قدس رضوي و از جانب آقاي متولي باشي خدمت شما رسيده ام. پس مبلغ پول قابلي بمن داد وگفت اين وجه را آقاي توليت براي شما فرستاده بعد از آن معلوم شد كه حاج ميرزا موسي خان خود نائب التوليه حضرت رضا (عليه السلام) را در خواب ديده و آن
بزرگوار باو چنين دستور داده كه فلان كس در فلان جاست و تو فلان مبلغ براي او بفرست و باو بگو كه شكايت از من خدمت جدم حضرت اميرالمؤمنين (عليه السلام) نكند. پسر من ولي عصر كه باو فرموده غم مخور كه خدإ؛ئلاًّّ وسيله ساز است.
(- كرامات رضويه. )
اي كه از دردت بغير حق كسي آگاه نيست
راه درمان را زمن بشنو كه جز آن راه نيست
بهر هر دردي توجه كن بدرگاه رضا
در جهان درمانگهي بهتر از آن درگاه نيست
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
كرامات وضوي امام حضرت رضا عليه السلام با همراهان از نيشابور بيرون آمد و به سوي مرو حركت كرد، در مسي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم قرآن
آن حضرت در سه روز يك بار تمام قرآن را تلاوت ميكرد، و ميفرمود: «اگر خواسته باشم كه در كمتر از سه روز، قرآن را ختم كنم ميتوانم؛ ولي هيچ آيه اي را نخواندم مگر اين كه در معني آن انديشيدم، و درباره ي اين كه آن آيه در چه موضوع و در چه وقت نازل شده فكر كردم، از اين رو هر سه روز، همه ي قرآن را تلاوت ميكنم. » [۱۴].
احتجاجات حضرت امام رضا
حكمت احكام الهي
امام علي بن موسي الرضا عليه السلام در پاسخ به پرسشهاي محمد بن سنان، چنين نوشت كه: خداي تعالي قتل نفس را به جهت آن كه اگر حلال ميگشت تباهي مردمان و نابودي و فساد تدبير آنان را موجب ميشد، حرام فرمود.
و خداي تعالي عقوق والدين را حرام فرمود؛ چرا كه در آن، ناسپاسي خداي تعالي و والدين و كفر نعمت است و ابطال شكر و كمي و انقطاع نسل. از آن روزي كه در عقوق والدين، ارج ننهادن به والدين و حق ناشناسي و قطع ارحام نهفته و نتيجه اش آن است كه والدين به سبب آن كه فرزند از احسان بدانان خودداري مينمايد، از داشتن فرزند و تربيت آن اجتناب ورزيد.
و خداوند، زنا را حرام فرموده به دليل فسادي كه در آن
[صفحه ۲۰]
است و موجب قتل نفس و از ميان رفتن نسبها ميشود و ترك تربيت كودكان و فساد ميراثها و مفاسدي ديگر از اين قبيل.
و خداوند عزوجل تهمت به زنان شوهردار را حرام فرمود؛ زيرا باعث فساد نسبها ميشود و نفي ولد و تباهي ميراثها و ترك تربيت كودكان و از ميان رفتن معروف و گناهان كبيره اي كه در آن است و
علل ديگري كه موجب فساد مردمان است.
و خداوند خوردن مال يتيم را كه از روي ظلم و به ناحق باشد، حرام فرمود به علل بسياري كه فساد در پي دارد: اول آن كه چون كسي به ناحق مال يتيم را بخورد، در واقع در قتل او شركت جسته است؛ زيرا يتيم به خود متكي و بي نياز نيست و كسي هم كه چون والدينش امورش را برعهده گيرد، موجود نيست. پس چون كسي مال او را بخورد، مانند اين است كه او را كشته است و به فقر و بي چيزي كشانده است. علاوه بر اين خداوند اين عمل را حرام كرده و برايش مجازات تعيين فرموده كه ميفرمايد: «كساني كه ميترسند كودكان ناتوانان از آنها باقي مانده، زيردست مردم شوند؛ پس بايد از خدا بترسند و سخن به اصلاح و درستي گويند و راه عدالت پويند. » و نيز ابوجعفر عليه السلام فرمود: «خداوند خوردن مال يتيم را دو عقوبت مقدر فرمود: عقوبتي در دنيا و عقوبتي ديگر در آخرت. »
پس در تحريم مال يتيم، بقاي يتيم و استقلالش مر خودش را باشد و آيندگان از آنچه بدو رسيده سالم مانند؛ از آن روي كه
[صفحه ۲۱]
خداوند عزوجل بر خوردن مال او عقوبت مقرر فرموده است، و علاوه بر اين، خوردن مال يتيم سبب ميشود كه چون او به سني رسد كه ستمي را كه بر او شده دريابد، به انتقام برخواهد خاست و كينه و عداوت و دشمني حاكم گردد و در نتيجه، به نابودي و تباهي رسند.
و خداوند، فرار از جهاد را حرام فرمود؛ زيرا به واسطه اش دين سست ميشود و پيامبر صلي الله عليه و آله
و امامان عادل عليهم السلام كوچك شمرده ميشوند و ياري آنان عليه دشمنان ترك ميگردد، ديگر اين كه دشمنان كه دعوت پيامبران و امامان به اقرار بر ربوبيت و اظهار عدل و ترك ستم و از ميان برداشتن فساد را رد نموده اند، به عقوبت نمي رسند، و نيز دشمن بر مسلمانان جري ميشود و قتل و غارت و ابطال حق خداي تعالي و فسادهاي ديگر لازم ميآيد. و خداوند متعال، تعرب بعد از هجرت را حرام فرمود؛ چه در آن، رجوع از دين و ياري نكردن انبيا و حجج الهي - عليهم افضل الصلوات - است كه اين تباهي و فساد در خود دارد و ابطال و پايمال شدن حق هر ذي حقي را، نه آن كه علت حرمت، سكونت در باديه باشد، و از اين رو، چنانچه كسي به دين رهنمايي شود و بدان معرفت يابد، بر او جايز نيست كه با اهل جهل و ناداني زندگي كند در حالي كه ترس [بي ايماني] بر او ميرود؛ زيرا او از اين خطر ايمن نيست كه معرفت و علم خويش [به دين] را ترك كند و با اهل جهل در بي ايماني بماند.
[صفحه ۲۲]
و سبب حرمت ربا، نهي خداي تعالي و فسادي است كه در اموال پديد ميآيد؛ زيرا چون انسان، درهمي را به دو درهم
بخرد، بهاي اين درهم، درهمي بيش نيست و مابقي باطل است. پس خريد و فروش ربا در هر حالي بر خريدار و فروشنده، پليد و ناپسند است. از اين رو، خداي تعالي ربا را به جهت فسادي كه از اموال پديد ميآورد بر بندگان ممنوع ساخت؛ همچنان كه ممنوع ساخته است كه اموال
شخص سفيه را تا زماني كه بهبود نيافته بدو بدهند؛ چه خوف آن ميرود كه آن را تباه كند. پس اين است علت آن كه خداوند تعالي، ربا و فروختن درهمي به دو درهم را حرام فرموده است.