eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
4_380787892043120765.m4a
2.88M
فایل صوتی شماره 51 🐢🐢🐢 موضوع : خوش قولی🌺🌺🌺 @zandahlm1357👈
طب الصادق علیه السلام: خواص نبات در طب سنتی و درمان بیماری ها 🔸نبات بسیار مقوی، نشاط آور، ضد نفخ، ملین و مدر است. 🔹نباتی که از نیشکر تهیه شده، از دیر هضم شدن غذا جلوگیری می‌کند. 🔸نبات زعفرانی تسکین درد معده و دردهای ناشی از انقباض ماهیچه‌هاست. 🔹در گذشته برای افرادی که به علت کهولت سن دچار کم‌حواسی می‌شدند، چای نبات و آب جوش نبات داغ توصیه می‌شده است. 🔸برای درمان تنگی نفس، تپش قلب و کرم‌های کدو یا کرمک در انتهای روده بزرگ نیز شکل‌های متفاوت مصرف نبات توصیه می‌شود. 🔹نبات داغ در تسکین درد پشت، کمر، ناحیه شکم و پادرد بسیار مؤثر است. 🔸از آنجا که از نشانه‌های بلغم، نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی، لقوه و رعشه است، مصرف مرتب نبات، چای نبات، آب جوش نبات و نبات داغ جهت رفع بلغم پیشنهاد می‌شود. 🔹کسانی که تکرر ادرار دارند یا مثانه‌ی آن‌ها ضعیف شده و اصطلاحاً به ضعف مثانه دچار شده‌اند، در روز مقداری نبات در دهان خود قرار داده و کم کم آب نبات را فرو برند، این روش در طب سنتی بسیار تأکید شده است. 🔸ماده‌ی اولیه نبات با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است، به همین دلیل خاصیت ملین و ضدنفخ بالایی دارد. 🔹نبات در مقایسه با انواع آبنبات ها خاصیت ملین و ضد نفخ بالایی داشته و ماده اولیه آن با قند و شکر یکسان و از نوع ساکاروز است. نبات در مقایسه با قند نیز طبع گرم‌تری دارد و اگر آن را بسوزانید تبدیل به یک ماده قهوه‌ای مایل به سیاه با مزه‌ای تلخ می‌شود، که به دلیل قابض بودن برای درمان اسهال بسیار نافع است. 🔸نبات به واسطه دارا بودن مقدار زیادی ساکاروز خیلی سریع جذب بدن شده به خاطر تقویت عضلات باعث افزایش سوخت و ساز چربی‌ها و مواد پروتئینی در بدن می‌شود و چنانچه یک تکه کوچک از آن در دهان گذاشته و به مرور مکیده شود سرفه را قطع و خشونت صوت و سینه و دردان را برطرف می‌کند. @zandahlm1357👈 ترشی با غذاهای طب سرد ممنوع! ✍🏻خوردن ترشی با غذاهای سردمانند:مرغ ماهی گوشت گوساله بسیار مضر است باعث مشکلات گوارشی و بیماری هایی از جمله پیسی میشود! افرادی که به ام اس مبتلا هستند، باید از خوردن ترشی پرهیز کنند ➣ @zandahlm1357👈 پیامبر اکرم صل الله و علیه و آله در مورد حنا فرموده‌اند ✍🏻«هرکس بر بدن خود حنا بمالد و با آن خضاب کند، خداوند او را تا هنگامی که بار دیگر خضاب کند، از سه چیز در امان می‌دارد: جذام، پیسی و خوره». پیامبر(ص) نیز زخم پایشان را با حنا درمان می‌کردند. 📚طب‌النبی و الائمه، ص ۴۵۶ ‌‌➣ @zandahlm1357👈 خواص عطر نرگس از زبان پیامبر ✍🏻رسول خدا صلی الله علیه و آله: گل نرگس را بو کنید، اگر در روز یک مرتبه باشد یا در هفته یک بار یا در ماه یک بار یا در سال یک بار یا در زندگی یک بار؛ زیرا در قلب دانه ای از جنون و جذام و پیسی است که بوییدن نرگس آن را می کند. طب النبی، مستغفری، ص ۳۰ ➣ @zandahlm1357👈 پرهیزات غذایی در طب سنتی که باید بدانید ✍🏻در طب سنتی آمده خوردن آب سرد بلافاصله بعد از نان گرم سبب ایجاد عفونت در بدن می‌شود 🔸همچنین طب سنتی می‌گوید حل کردن عسل در آب جوشی که از ۶۰ درجه بالا باشد سبب تولید ماده شیمیایی مضر برای بدن می‌شود اما در طب رایج به چنین موضوعی اشاره نشده است. 🔸مصرف همزمان خوراکی‌های سرد سبب پیسی می‌شود البته باید گفت هیچ مطالعه بالینی برای تأیید این موضوع انجام نشده است. ➣ @zandahlm1357👈 ڪرفس ✍️ پیامبر خدا (ص) فرزندم، کرفس بخور چرا که کرفس سبزی پیامبران است. از آن غفلت شده، خوراک خضر و الیاس علیهم السلام است. کرفس گرفتگی رگ ها را باز میکند، دل را طراوت می بخشد، حافظه را زیاد می کند و دیوانگی، جذام، پیسی و ترس را دور می کند ➣ @zandahlm1357👈 مزاج بره موم گرم و خشکه (آنتی بیوتیک طبیعی) بخش یک 🔸زنبور عسل بره موم رو از ترکیب صمغ گیاهان ، موم ، شهد گل و گرده گل میسازه بره موم رو باید درون ظرف بدون منفذ و در بسته در تاریکی و دور از گرمای زیاد و‌مستقیم نگهداری کرد 🔹بره موم اثرات ضد ویروسی ، ضد باکتری و ضد قارچی و ضد انگلی بالایی داره مقاومت بدن در برابر ویروسهای مختلف عامل ایجاد سرماخوردگی ، آنفلانزا ، ایدز و تبخال داره بره موم به مشکلات پوستی کمک میکنه مثل: سوختگی ، اگزما، تبخال، آکنه، جوش، زونا، لک و پیسی، زگیل، میخچه، سرخی و التهابات چین های پوستی ➣ @zandahlm1357👈
🔶راه‌های مقابله با آلرژی بهاره چیست؟ 👤رئیس انجمن آسم و آلرژی ایران: 🔹️علائم آلرژی بهاره شامل عطسه، خارش، گرفتگی و یا آبریزش در بینی است. 🔹️بهتر است بیماران قبل از آغاز فصل بهار، با نظر پزشک معالج آموزش پیشگری ببینند. 🔹️توصیه می‌شود با بستن پنجره اتاق به ویژه در هنگام خواب و استراحت یا با بستن شیشه خودرو تماس با گرده‌ها را کاهش دهند. 🔹️در هنگام وزیدن باد و طوفان کمتر در فضای باز بروند یا ورزش کنند و با زدن ماسک در فضای باز از نفوذ گرده‌ها به بینی و راه‌های هوایی تا حدودی جلوگیری کنند. 🔹️مبتلایان می‌توانند با تجویز پزشک معالج از دارو‌های ضدحساسیت مناسب نظیر آنتی‌هیستامین و یا دارو‌های ضد احتقان بینی و یا اسپری ضد آسم استفاده کنند. @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنگ مارون تنگه ای زیبا در مسیر رود مارون مارون، رودخانه‌ای که از رشته کوه زاگرس در استان کهگیلویه و بویراحمد سرچشمه می‌گیرد و در استان خوزستان جریان می‌یابد. سرانجام با نام رود جراحی به تالاب شادگان و در فصل‌های پرآب به خلیج فارس می‌ریزد. @zandahlm1357👈
📸 این اثر هنری، گوشه‌ای از مهارت شگفت‌انگیز کارون در یافتن مسیر برای رسیدن به خلیج فارس در پایاب جلگه حاصلخیز خوزستان را نشان می‌دهد! تصویر در ساعت ۸:۱۹ صبح امروز - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ثبت شده است. @zandahlm1357👈
درخشش حیات در سواحل خلیج فارس @zandahlm1357👈
سواحل شگفت انگیز خلیج فارس @zandahlm1357👈
حضرت موسی (علیه السلام) در دفعه دوم حضرت خضر (علیه السلام) را از زمین بلند کرد و بر زمین زد و بر روی سینه او نشست و مشت را بلند کرد که بر سر او بزند و گفت: «اقتلت نفسا زکیة بغیر نفس»؟ وقتی حضرت خضر (علیه السلام) گفت: «الم اقل لک انک لن تستطیع معی صبرا،، حضرت موسی (علیه السلام) از روی سینه او برخاست و معذرت خواست و حضرت خضر (علیه السلام) به او هیچ نگفت. ولی وقتی حضرت موسی (علیه السلام) گفت: «لو شئت لا تخذت علیه اجرا،، حضرت خضر (علیه السلام) فرمود: «هذا فراق بینی و بینک». گفت: این طریقه مزدوران است نه روته عاشقان، تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن. در دیداری که توی بودنم آنجا کافی است آرزوی دگرم غایت بی انصافی است ظاهرة بزرگان خیلی بر احتراز از مجالست با منکرین تأکید دارند، و گفته اند ضرری که یک وسوسه به وجود می‌آورد در طول سالهای دراز ممکن نیست بتوان آنرا رفع نمود. حق ذات پاک الله الصمد یار بد بدتر بود از مار بد مار بد تنها همین بر جان زند یار بد بر جان و بر ایمان زند ... ربنا ارنا الذین اضلانا من الجن والانس نجعلهما تحت اقدامنا... » [۱] یعنی: پروردگار ما، کسانی که ما را گمراه کردند از جن و انس بما بنما تا آنان را زیر پای خود لگد کوب کنیم». توفیق ندادند بزرگان همه کس را تایار که را خواهد و میلش به که باشد حکایت دختر کیخسرو و عشاق خاکستر نشین او را بزرگان نوشته اند. باری اخلاص حقیر به اهل بیت عصمت و طهارت است. امید است که خداوند توفیق دهد که بر این اخلاص باقی باشم، ولی مطالب طریق مطالب دیگری است. در واقع حقیر هم خدمتگزاری بیش نیستم. رد و قبول کار دیگری است و کار حقیر نیست. وقتی به شما نوشتم که شبی شخصی را که خیلی فریاد و ادعا در سلوک داشت و خود را سالک طریقت می‌پنداشت دیدم که شخص بزرگی به او خطاب کرد: هرگز نرسی به کعبه ای اعرابی این ره که تو میروی به ترکستان است مؤلف کتاب مرآت المحققین می‌نویسد: از تعداد بیشمار نطفه چند عدد از آنها بسته می‌شود، و باقی سقط می‌گردد، تا چند عدد از آنها به دنیا آیند و چه قدر در طفولیت بمیرند، و چند نفر آنها به حد تکلیف برسند، و چه قدر از آنها طالب راه خدا شوند، و چه تعداد از آنها بروند تا بالاخره یکی در راه خدا وارد شود و سالک این راه گردد. باری شرایط زیادی برای سلوک لازم است. از خدا خواهیم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از فیض رت بی ادب تنها نه خود را داشت بد بلکه آتش در همه آفاق زد نمی دانم چه شده که کسی باقی نمانده که یک کلمه از شرائط سلوک را بداند. همین اظهار طلب می‌کنند و بس. والسلام علیکم. در هر حال التماس دعا دارم که خدا ما را در مقام امتحان نیاورد، «و فر من الناس فرارک من الاسد و الافاعی» فدایت شوم امروزه دوره دیگری است. حکایت صدق و راستی بکل مرتفع است، و مردم آنرا افسانه می‌شمارند و گوینده آنرا سفیه و بی عقل نامند. در سابق مردم دیگری بودند، و امروز تمامش حکایت دیگری است. شخصی از حدیث «علماء امتی کانبیاء بنی اسرائیل، او افضل من انبیاء بنی اسرائیل» سؤال کرده است و به او جواب داده اند و چاپ کرده اند. خود می‌دانید که چه هنگامه‌ها بر پا کرده اند که خیلی از مرده زنده کردن بالاتر است. مرده زنده کردن یک نفس بوده و آنها در سر چه هنگامه ها، چه بهشتها، چه انوار، که اینها همه فوق مرده زنده کردن است. شما متوقع می‌باشید که عنوان کردن اینگونه عبارات در حد حقیر نیست. ---------- [۱]: ۱- آیه ۲۹ سوره فصلت ...... https://eitaa.com/zandahlm1357
علم غیب را غیر از خدا احدی نداند شیخ- بی لطفی فرمودید که اشاره بقرآن نمودید زیرا که نص قرآن کریم بر خلاف این بیان شما وارد است. داعی- خیلی ممنون می‌شوم آیات بر خلاف را که می‌فرمائید قرائت فرمائید. شیخ- آیات چندی در قرآن کریم شاهد بر این عرض حقیر می‌باشد اولا در آیه ۵۹ سورۀ ۶ (انعام) صریحا می‌فرماید وَ عِنْدَهُ مَفٰاتِحُ الْغَیْبِ لاٰ یَعْلَمُهٰا إِلاّٰ هُوَ وَ یَعْلَمُ مٰا فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ وَ مٰا تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَةٍ إِلاّٰ یَعْلَمُهٰا وَ لاٰ حَبَّةٍ فِی ظُلُمٰاتِ الْأَرْضِ وَ لاٰ رَطْبٍ وَ لاٰ یٰابِسٍ إِلاّٰ فِی کِتٰابٍ مُبِینٍ [۱] . این آیه دلیل قاطع است بر اینکه جز ذات پروردگار احدی عالم بعلم غیب نیست و هر کس علم بغیب را برای غیر خدا قائل شود غلو نموده و بندۀ ضعیف را شریک در صفت خدائی قرار داده و حال آنکه ذات پروردگار معرّی و مبرّای از شریک است ذاتا و صفة و اینکه فرمودید سیدنا علی کرم اللّه وجهه عالم بعلم غیب بوده است علاوه بر اینکه او را در صفت مخصوص خدا شریک قرار داده اید مقامش را بالاتر از مقام پیغمبر بزرگ برده اید زیرا خود پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مکرر می‌فرمود من بشری هستم مانند شما و عالم بعلم غیب خدا است و صریحا اظهار عجز از علم غیب می‌نمود مگر آیه ۱۱۰ سوره ۱۸ (کهف) را مطالعه ننموده اید که فرمود قُلْ إِنَّمٰا أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ یُوحیٰ إِلَیَّ أَنَّمٰا إِلٰهُکُمْ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ [۲] . و نیز در آیه ۱۸۸ سوره ۷ (اعراف) فرمود قُلْ لاٰ أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعاً وَ لاٰ ضَرًّا إِلاّٰ مٰا شٰاءَ اللّٰهُ وَ لَوْ کُنْتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَ مٰا مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَا إِلاّٰ نَذِیرٌ وَ بَشِیرٌ لِقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ [۳] . و در آیه ۳۳ سوره ۱۱ (هود) فرموده وَ لاٰ أَقُولُ لَکُمْ عِنْدِی خَزٰائِنُ اللّٰهِ وَ لاٰ أَعْلَمُ الْغَیْبَ [۴] . و در آیه ۶۶ سوره ۲۷ (النمل) فرمود قُلْ لاٰ یَعْلَمُ مَنْ فِی السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ الْغَیْبَ إِلاَّ اللّٰهُ وَ مٰا یَشْعُرُونَ أَیّٰانَ یُبْعَثُونَ [۱] . در صورتی که خود پیغمبر بصریح این آیات شریفه اذعان دارد به ندانستن علم غیب و این علم را از مخصوصات ذات الهی می‌داند شما چگونه چنین علمی را جهة علی قائلید پس این عقیده نیست مگر آنکه مقام علی بایستی از مقام پیغمبر بالاتر باشد. مگر نه اینست که در آیه ۱۷۴ سوره ۳ (آل عمران) فرموده وَ مٰا کٰانَ اللّٰهُ لِیُطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیْبِ [۲] . پس روی چه قاعده شما علم غیب را برای غیر خدا قائل می‌شوید اگر این عقیده غلو نیست که علی را شریک خدا قرار دهید پس غلو چه چیز است. ---------- [۱]: ۱) کلید خزائن غیب نزد خداست و کسی جز خدا بر آن آگاه نیست و نیز آنچه در خشکی و دریا است همه را می‌داند و هیچ برگی از درخت نیفتد مگر آنکه او آگاه است و هیچ دانه در زیر تاریکیهای زمین و هیچ تر و خشکی نیست جز آنکه در کتاب مبین مسطور است. [۲]: ۲) (ای رسول) بگو بامت که من مانند شما بشر هستم (تنها فرق من با شما اینست) که بمن وحی می‌رسد جز این نیست که خدای شما خدای یکتا است. [۳]: ۳) (ای رسول) بگو بامت که من مالک نفع و ضرر خویش نیستم مگر آنچه خدا بر من خواسته است و اگر من از غیب جز آنچه بوحی می‌دانم (یعنی بافاضه غیب الغیوب) آگاه بودم بر خیر و نفع خود همیشه می‌افزودم و هیچ گاه زیان و رنج نمی دیدم من نیستم مگر رسولی ترساننده و بشارت دهنده اهل ایمان. [۴]: ۴) و نمی گویم من بشما که خزائن خدا نزد من است و نه مدعیم که از علم غیب حق آگاهی دارم. [۱]: ۱) (ای رسول ما) بگو که در همه آسمانها و زمین جز خدا کسی از علم غیب آگاه نیست و هیچ نمی دانند که چه هنگام زنده و بر انگیخته خواهند شد. [۲]: ۲) خدای متعال همه شما را از سر غیب آگاه نسازد. داعی- مقدمات بیانات شما صحیح است و مورد قبول و عقیده همه ما می‌باشد ولی نتیجه ای که از مقدمات گفتارتان گرفتید نارسا می‌باشد. @zandahlm1357👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - 217 karevan.mp3
23.27M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 چنان در قید مهرت پای بندم که گویی آهوی سر در کمندم گهی بر درد بی درمان بگریم گهی بر حال بی سامان بخندم نه مجنونم که دل بردارم از دوست مده گر عاقلی بیهوده پندم 🎶🎶🎶🎶 همه شب نالم چون نی که غمی دارم که غمی دارم دل و جان بردی امّا نشدی یارم با ما بودی بی ما رفتی چون بوی گل به کجا رفتی تنها ماندم تنها رفتی چو کاروان رود فغانم از زمین بر آسمان رود دور از یارم خون می بارم فتادم از پا به ناتوانی اسیر عشقم چنان که دانی رهایی از غم نمی توانم تو چاره ای کن که می توانی گر ز دل بر آرم آهی آتش از دلم خیزد چون ستاره از مژگانم اشک آتشین ریزد چو کاروان رود فغانم از زمین بر آسمان رود دور از یارم خون می بارم نه حریفی تا با او غم دل گویم نه امیدی در خاطر که تو را جویم ای شادی جان سرو روان کز بر ما رفتی از محفل ما چون دل ما سوی کجا رفتی تنها ماندم تنها رفتی به کجایی غمگسار من فغان زار من بشنو بازآ بازآ از صبا حکایتی ز روزگار من بشنو باز آ باز آ سوی رهی چون روشنی از دیده ما رفتی با قافله باد صبا رفتی تنها ماندم تنها رفتی 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357
محبت درمانی 09.mp3
8.4M
۹ به عشق خـــ❣ـــدا در سبد وجود دیگران، مهربونی بریز خدا حتما سبد تو رو از نگاه ویــــ💫ــژه اش پر میکنه.