استیکر های
سخنان رهبری با موضوع
#محرم #امام_حسین
نهضت قیام
▪️◾️◼️🥀🥀🥀◼️◾️▪️
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سعدی
شادي به روزگار گدايان كوي دوست****بر خاك ره نشسته به اميد روي دوست
گفتم به گوشه اي بنشينم ولي دلم****ننشيند از كشيدن خاطر به سوي دوست
صبرم ز روي دوست ميسر نمي شود****داني طريق چيست تحمل ز خوي دوست
ناچار هر كه دل به غم روي دوست داد****كارش به هم برآمده باشد چو موي دوست
خاطر به باغ ميرودم روز نوبهار****تا با درخت گل بنشينم به بوي دوست
فردا كه خاك مرده به حشر آدمي كنند****اي باد خاك من مطلب جز به كوي دوست
سعدي چراغ مينكند در شب فراق****ترسد كه ديده باز كند جز به روي دوست
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلاوتی زیبا با صدای استاد سعید مسلم از #سوره_مبارکه_قیامت.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نکته ها: با این که قرآن استوار و حکمت آموز است و رسالت پیامبر قطعی و راه دین مستقیم و خداوند قوی و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن است. چنانکه در آیه ی ۹ سوره حِجر میخوانیم: «انّا نحن نزّلنا الذّکر و انّا له لحافظون»
گروهی از کفّار و مشرکان هرگز قابل هدایت نیستند و هشدار پیامبر در مورد آنان بی اثر است. ۱- کفّار: «انّ الّذین کفروا سواء علیهم ء انذرتهمام لم تنذرهم لا یؤمنون» (۳۵) ۲- مشرکین: «سواء علیکم ادعوتموهمام انتم صامتون» (۳۶)
مراد از «خشی الرّحمن بالغیب» یا ترس از خدا در درون است، یا ترس از خدا در مکانهای پنهان از چشم مردم و یا ترس از خدا به خاطر دادگاه قیامت که از امور غیبی است.
هرگاه انسان در برابر شخصیّتی بزرگ قرار گیرد، هیبت و شوکت او باعث میشود که به انسان حالی دست دهد که به آن «خشیت» گویند و این با حالت خوف و ترسی که ناشی از کیفر و عذاب باشد، متفاوت است.
پیام ها:
۱- کسی که راه استفاده از ابزار شناخت را تعطیل کرده، تأثیرپذیری ندارد. «سواء علیهم... » (بر سیه دل چه سود خواندن وعظ، نرود میخ آهنین در سنگ. )
۲- گام اول در تربیت، پذیرش و تماس متربّی است وگرنه از مربّی کاری ساخته نیست. «سواء علیهم... »
۳- حساب اتمام حجّت، از حساب تأثیرگذاری سخن و تأثیرپذیری مردم جداست. (با این که در مورد گروهی، احتمال تأثیر نیست ولی باید پیامبر با آنان اتمام حجت کند و هشدار دهد. ) «سواء علیهم... »
۴- قرآن، مایه ی ذکر است و پیروی از آن، یادآور فراموش شدهها و بیدارگر فطرت خفته انسان است. «اتبّع الذّکر»
۵ - رحمت گسترده ی الهی، نباید موجب بی پروایی ما شود. «خشی الرّحمن»
۶- نشانه ی ایمان و خشیت واقعی، پروا داشتن در نهان است. «و خشی الرحمن بالغیب»
۷- مؤمنان، در پیشگاه خداوند ترسی آمیخته با عظمت (خشیت) دارند. «و خشی الرحمن بالغیب» (خداوند رحمان ترسی ندارد، بلکه مؤمن از انجام وظیفه و کوچکی خود در برابر عظمت خدا میترسد. )
۸ - بیم و امید در کنار هم لازم است. (در جمله «خشی الرّحمن» هم خشیت است و هم رحمت. )
۹- ترس از خدا در خلوت و درون مهم است، نه در ظاهر و حضور در برابر مردم. «خشی الرّحمن بالغیب»
۱۰- اظهار خشیت و تظاهر به خداترسی مردود است. «و خشی الرحمن بالغیب»
۱۱- هشدارهای انبیا در کسانی مؤثّر است که گوش شنوا و قلب آماده دارند. «انما تنذر من اتّبع الذکر»
۱۲- وظیفه انبیا، هم انذار و هشدار است، «انّما تنذر... » و هم امید وبشارت. «فبشّره» (مبلغان دینی نیز باید انذار و
تبشیر را با هم داشته باشند. )
۱۳- کسی سزاوار بشارت بهشت است که تحت تأثیر هشدار پیامبران قرار گرفته و پیرو آن است. «تنذر من اتبّع الذّکر... فبشّره... »
۱۴- قرآن، کتاب یاد و یادآوری و درمان غفلت است. «الذکر»
۱۵- نتیجه پیروی از ذکر، خشیت الهی است. «اتبّع الذّکر و خشی الرحمن»
#تفسیر_سوره_یس
✍#محسن_قرائتی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 پویا نمایی آیه ۱۳۹ سوره آل عمران
#زندگی_با_آیه_ها
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357