eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
‏قله دماوند در غروب آفتاب ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
بزرگترین تیمچه و بزرگترین سقف ضربی ایران در بازار تاریخی قم ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فلامینگوها در دریاچهٔ‌ مهارلوی شیراز ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
تصویری زیبا از شهر پیرانشهر😍 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
پل چوبی آبكنار، انزلى ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
گورستان متفقین، تهران ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
حجة الاسلام غزالی در کتاب نصیحت نامه خود خطاب به یکی از شاگردانش چنین می‌گوید: «و در حدیثهای دیگر چه گویی: بنی الاسلام علی خمس: شهادة أن لا اله الا الله و أن محمدا رسول الله و أن علیا ولی الله و اقام الصلوة و ایتاء الزکوة و صوم شهر رمضان و حج البیت من استطاع الیه سبیلا» یعنی: اسلام بر پنج مبنا قرار دارد، یکی گواهی به توحید و رسالت حضرت محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) و ولایت حضرت علی (علیه السلام) است و دیگر نماز و سوم و چهارم و پنجم: زکوة و روزه و زیارت خانه خدا برای مستطیعان است. در کتاب بحار از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) چنین مرویست: «ان الاسلام بنی علی خمس دعائم: الصلوة و الزکوة والصوم و الحج و ولایة علی بن ابی طالب (علیه السلام) و لم یدخل الجنة حتی یحب الله و رسوله و علی بن ابیطالب و عترته. » یعنی: اسلام بر پنج پایه نهاده شده است: نماز و زکوة و روزه و حج و ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام). هیچکس به بهشت، داخل نتواند شد مگر آنکس که خدا و پیامبر و علی و خاندان او را دوست بدارد. در محاسن برقی از زراره آمده است که امام صادق (علیه السلام) فرمود: «بنی الاسلام علی خمسه اشیاء علی الصلوة و الزکوة و الحج و الصوم و الولایة، قال زرارة: فاق ذلک افضل؟ فقال: «الولایة افضل لانها مفتاحه و الولی هو الدلیل علیهن.. اما لوان رجلا قام لیله و صام نهاره و تصدق بجمیع ماله و حج جمیع دهره و لم یعرف ولایة ولی الله فیوالیه و یکون جمیع اعماله بدلالته الیه، ما کان له علی الله حق فی ثواب و لا کان من اهل الایمان» یعنی: «اسلام بر پنج چیز بنا شده است: نماز و زکوة و حج و روزه و ولایت» زراره پرسید: کدام یک برترند؟ فرمودند: «ولایت برترین آنها است، زیرا که کلید آنها است و «ولی» راهنمای به سوی آنان است... بدان که اگر مردی همه شب بر پا ایستد و همه روز روزه بدارد و تمام اموال خویش را تصدق کند و در همه عمر خود به حج مشغول باشد، اما عارف و شناسای ولایت ولی حق نباشد و اعمالش به دلالت وی و راهنمایی او نباشد، چنین شخصی از اهل ایمان نیست و حقی برای دریافت ثواب و پاداش از خداوند نخواهد داشت. ) در تفسیر این بیت از غزل حافظ، مرحوم شیخ قدس سره چنین فرموده اند: تسبیح و خرقه لذت مستی نبخشدت همت در این عمل طلب از می‌فروش کن مراد از این سخن آنست که اشتغال مجرد به نماز و روزه و ظواهر شریعت محمدی صلی الله علیه و آله، وقتی همراه با تمسک به ولایت علی امیرالمؤمنین (علیه السلام) نباشد، نفعی برای انسان نخواهد داشت، مانند اهل سنت که از درک ولایت بی بهره اند. بنابر این عامل اصلی و عمده، توجه و تمشک به حبل الله یعنی ولایت امیرالمؤمنین (علیه السلام) است، و آیه شریفه «قل لا اسئلکم علیه اجرة الی المودة فی القربی» یعنی «بگو ای پیامبر که بر رسالت خود اجر و مزدی از شما طلب نمی کنم جز دوستی نسبت به اهل بیتم، دلالت بر همین معنا دارد، یعنی غرض اصلی و هدف نهایی از این رسالت جز دوستی اهل بیت پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) نیست. پس توحید به منزله ریشه درخت و نبؤت همچون شاخه‌ها و برگها و ولایت به منزله میوه آن درخت است، و غرض نهایی از غرس درخت، چیزی جز میوه آن نیست. پس میوه را بگیر و از شکر گزارندگان باش. و در روایت حافظ ابو نعیم از علی علیه السلام منقول است که فرمود: ناجیت النبی عشر نجوات لما نزل آیة النجوی فکان منها انی سألته ما الحق؟ قال: الاسلام و القران و الولایة اذا انتهت الیک» ...... ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
میرزا ابراهیم شریفی سیستانی
کارگاه تفکر ۱۲.mp3
11.06M
۱۲ آنچه در پادکست دوازدهم می‌شنوید : - سریعترین راه برای بکار انداختن فکر چیست؟ - خطرناک‌ترین کار که موجب قفل شدن فکر و عدم دریافتها و تفکرات نورانی می شود چیست؟ - فکر چگونه قدرت فهم حکمتهای خدا، و اعتماد به او در زندگی را در ما ایجاد میکند؟ منبع پادکست : جلسه ۵ کارگاه تفکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - زهرای اطهر - علیرضا افتخاری.mp3
2.53M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 فرد باهر گزینش ندارد کور باد آن که بینش ندارد چون تو رویی و مویی و خویی مشک بویی ، مرز بویی ، گرم خویی در نسب آن چنان ماه نابی ، ماهتابی ، آفتابی گر به فرزند زمره ای خوب تر زان چه جویی گر به پیوند ، طرفه شویی از نکویی رو به جو آفرینش ندارد ، فرد باهر گزینش ندارد شو به جو آفرینش ندارد ، کور باد آن که بینش ندارد گر مقام است ، گر نمود است عمر ما این فراز و فرود است هستی ما ، عمر ما گر عرض جوهری تو این جهان ، وان جهان را سلف گیر ، گوهری تو گوهران را ، مادری تو کوثری ، دخت پیغمبری تو گفت به شیر خدا حیدری تو از همه مهتران ، مهتری تو برگ و بارت سبز و نیلی در بهاران سرخ خنجر ، سرخ سیلی روی یاران ای امید بی قراران ، ابررا ده اذن باران گوهران را مادری تو ، کوثری دخت پیغمبری تو 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚بهترین کاری که می توان برای رضایت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه انجام داد چیه؟ 🎙 استاد رضا شاهرودی 📎 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آيه۸۶ ۸۶- وَإِسْمَعِيلَ وَالْيَسَعَ وَيُونُسَ وَلُوطاً وَكُلاًّ فَضَّلْنَا عَلَى الْعلَمِينَ و اسماعيل و يَسَع و يونس و لوط را (نيز هدايت كرديم) و همه را بر جهانيان برترى داديم. آيه۸۷ ۸۷- وَمِنْ ءَابَآئِهِمْ وَذُرِّيَّتِهِمْ وَإِخْوَنِهِمْ وَاجْتَبَيْنَهُمْ وَهَدَيْنَهُمْ إِلَى صِرَ طٍ مُسْتَقِيمٍ واز پدران وذرّيه وبرادرانشان، كسانى را (مورد لطف قرارداده وبه خاطر لياقتشان آنان را به نبوّت) برگزيديم و به راه راست هدايتشان كرديم. نكته ها O برخى گمان كرده اند كه ذريّه تنها به نوه هاى پسرى گفته مى شود، در حالى كه حضرت عيسى كه پدر نداشت و تنها از طرف مادر به ابراهيم عليه السلام منسوب بود، در اين آيه از ذريّه حضرت ابراهيم به شمار آمده است. و من ذرّيّته... عيسى امام صادق و امام كاظم ۸ به استناد همين آيه، اهل بيت عليهم السلام را كه از طرف مادر به پيامبر مى رسند، ذرّيه رسول اللّه و ابناء رسول اللّه دانسته اند. (۱۸۳) فخررازى نيز در تفسير خود، اين نكته را پذيرفته است. در تفسير المنار هم حديثى از صحيح بخارى نقل شده كه رسول خدا صلى الله عليه و آله كلمه ى ذريّه را درباره امام حسن عليه السلام به كار برده است. O در اينكه يَسَع نام مستقلّى است، يا اينكه مضارع وسع است (مثل يحيى) و يا اينكه همان يوشع است كه با تغييراتى از عبرى به عربى وارد شده، اقوالى است. O برخى خواسته اند از كلمه ى مِن در مِن آبائِهم استفاده كنند كه در ميان پدران انبيا افراد منحرف هم بوده اند ولى لحن آيات، در مقام برگزيدگى پدران براى نبوت است. نه در مقام كفر و ايمان آنان. (۱۸۴) ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357