eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا .......: @zandahlm1357
.......: مشهد الرضا در کلام اهل سنت ذهبی در مواضع متعدد از تألیفات خود درباره‌ی مشهد الرضا چنین اظهار نظر می‌کند: «و لعلی بن موسی مشهدٌ بطوس یقصدونه بالزیاره»(۳۰)، «و له مشهدٍ کبیر بطوس یزار»(۳۱)، «و مشهد مقصودٌ بالزیاره»(۳۲). ابن عماد حنبلی دمشقی نیز می‌گوید: «و له مشهدٌ کبیر بطوس یزا»ر.(۳۳) برخورد بزرگان اهل سنت با مزار امام رضا علیه السلام نیز جالب و شگفت‌انگیز است؛ مانند بسیار زیارت کردن قبر امام رضا (ع) از سوی ابن حبان بستی (۳۵۴ق) و ابو علی ثقفی (۳۲۸ق) و تواضع و تضرعات بسیار ابوبکر بن خُزیمه (۳۱۱ق) که موجب شگفتی شاگردان وی شده بود. ۱. ابوبکر بن خزیمه (۳۱۱ق) و ابو علی ثقفی (۳۲۸ق): حاکم نیشابوری می‌گوید: «سَمِعتُ محمد بن المؤمل بن حسین بن عیسی یقول خرجنا مع امام اهل الحدیث ابی بکر بن خزیمه و عدیله ابو علی الثقفی مع جماعة من مشیخنا و هم اذ ذلک متوافرون الی زیارة قبر علی بن موسی الرضا بطوس، قال: فریت من تعظیمه (ابن خُزَیمه) لتلک البقعه و تواضعه لها و تضرعه عندها ماتحیرنا»(۳۴)؛ حاکم می‌گوید: «از محمد بن مؤمل شنیدم: روزی با پیشوی اهل حدیث ابوبکر بن خزیمه و ابوعلی ثقفی و دیگر مشیخ خود به زیارت قبر علی بن موسی الرضا (ع) به طوس رفتیم؛ در حالی که آنها بسیار به زیارت قبر ایشان می‌رفتند. محمد بن مومل می‌گوید: احترام و بزرگداشت و تواضع و گریه و زاری ابن خزیمه نزد قبر علی بن موسی همگی را شگفت‌زده کرده بود». ابن خزیمه نزد اهل سنت جایگاه ویژه‌ی دارد به گونه‌ی که از وی «شیخ الاسلام ، امام الائمه، حافظ، حجه، فقیه، بی‌نظیر، زنده کننده سنت رسول الله» تعبیر کرده‌اند و او در علم حدیث و فقه و اتقان ضرب المثل است(۳۵). در مورد ابو علی ثقفی نیز که از نوادگان حجاج بن یوسف است ـتعابیری چون: «امام، محدث، فقیه، علامه، شیخ خراسان، مدرس فقه شافعی در خراسان، امام در اکثر علوم شرعی، حجت خدا بر خلق در دوران خودش»(۳۶) به کار رفته که نشان دهنده اهمیت و جایگاه این شخصیت نزد عامه است. ۲. ابن حبّان بُستی (۳۵۴ق): «علی بن موسی الرضا (ع) از بزرگان و عقلا و نخبگان و بزرگواران اهل بیت و بنی هاشم است. اگر از وی روایتی شود، واجب است حدیثش معتبر شناخته شود. من به دفعات قبر یشان را زیارت کرده‌ام. زمانی که در طوس بودم، هر مشکلی برایم رخ می‌داد، قبر علی بن موسی الرضا را (ع) که درود خدا بر جدش و خودش باد زیارت می‌کردم و برای برطرف شدن مشکلم دعا می‌کردم و دعایم مستجاب و مشکلم حل می‌شد. این کار را به دفعات تجربه کردم و جواب گرفتم. خداوند ما را بر محبت مصطفی و اهل بیتش که درود خدا بر او اهل بیتش باد بمی راند(۳۷). ابن حبان بستی نیز از اهل سنت جایگاه والایی دارد؛ به گونه‌ی که از وی به «امام، علامه، حافظ، شیخ خراسان، یکی از استوانه‌های علم در فقه و لغت و حدیث، و از عقلی رجال» تعبیر کرده‌اند(۳۸). این جملات حاکی از نفوذ معنوی امام رضا علیه السلام بر قلوب است و پس از گذشت سالیان از شهادت ایشان، قبر و بارگاه ملکوتی ایشان مورد توجه خاص و عام است و کسانی چون ابن خزیمه و ابن حبان علاوه بر زیارت قبر امام رضا علیه السلام به ایشان متوسل می‌شدند و برای رفع مشکلات مادی و معنوی خود به این مکان مقدس پناه می‌بردند. سخن پایانی از مطالب یاد شده به دست می‌آید که نه تنها ساخت بنا بر قبور و زیارت و توسل، امری جایز و کاملاً مرسوم بوده، بلکه مورد تایید قولی و عملی بزرگان اهل سنت از جمله ابن خزیمه و ابن حبان بستی و ... بوده و مکرر این اعمال از آنها سر می‌زده است و آنان از خوان گسترده کرامات آن امام همام نیز بهره‌مند می‌شدند و این امر اساساً به عنوان یک باور و فرهنگ صحیح در میان مسلمین مطرح بوده و این موارد بهترین گواه بر واهی بودن تفکرات و باورهای سست حزب سیاسی وهابیت است. از طرف دیگر، جایگاه اهل پیامبر(ص) و میزان درخشندگی این خاندان پاک را در میان امت اسلامی به ویژه علمای اهل سنت آشکار می‌سازد. 30 . سیر اعلام النبلاء، موسسه الرساله ، بیروت، لبنان، چاپ یازدهم ۱۴۱۷ق، ج۹، ۳۹۳. 31 . العبر، دارالکتب العلمیه، بیروت، لبنان، ج۱، ص۲۶۶. 32 . تاریخ الاسلام، حوادث، ۲۰۱ تا۲۱۰، دارالکتاب العربی، بیروت، لبنان، چاپ اول ۱۴۲۰ق، ص۲۷۲. 33 . شذارت الذهب، دار بن کثیر، دمشق، بیروت، چاپ اول ۱۴۰۶ق، ج۳، ص۱۴. 34 . تهذیب التهذیب، ابن حجر عسقلانی، دارالفکر، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۴۰۴ق، ج۷، ۳۳۹. 35 . سیر اعلام النبلاء، شمس الدین ذهبی، ج۱۴، ص۳۶۵و۳۷۷. 36 . سیر اعلام النبلاء، ج۱۵، ص۲۸۰ـ۲۸۲. 37 . کتاب الثقات، ابن حبان بستی، دارالفکر، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۳۹۳ق، ج۸، ص۴۷۵. 38 . سیر اعلام النبلاء، ج۱۶، ص۹۲؛ النجوم الزاهره، ابن تغری، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، چاپ اول، ۱۴۱۳ق، ج۳، ص۳۴۲؛ الوافی بالوفیات، صفدی، جمعی از مستشرقین، بی‌تا، ۱۴۱۱ق، ج۲، ص۳۱۷؛ الطبقات الشافعیه، سبکی، دار احیاء الکتب العربیة، بیروت،
لبنان، بی‌تا، ج۳، ص۱۳۱؛ الانساب، سمعانی، دار الکتب العلمیه، بیروت، لبنان، چاپ اول،۱۴۰۸ق، ج۲، ص۲۰۹. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ | حضور زنان در دفاع مقدس 💠 امام خمینی: من وقتی فعالیت بانوان را در پشتیبانی از رزمنده‌ها می‌بینم، از خودم خجالت می‌کشم https://eitaa.com/zandahlm1357
1_207153179.mp3
3.26M
سیدعلیرضا309: 🎧🎧🎧 📚 ( 5 ) 🔸 📝 خاطرات لشگر غواص 🔺 📻 نمایشنامه رادیویی 🔹 https://eitaa.com/zandahlm1357
جلسه قبل گفتیم رو معرفت باید خیلی کار کنیم اگه در حال جمع آوری اطلاعات هستیم باید عملیش کنیم وگرنه فایده نداره. یعنی اون چه که تاثیرگذارهست،اصل هست که سایر اعمال پذیرفته بشن نماز هست چون نماز ستون دین هست سایر اعمال اگه بخوان پذیرفته بشن منوط به نماز هست پیامبر (ص ) :الصلاة زاد للمؤمن من الدنیا الی  الاخرة نماز زاد و توشه مؤمن در دنیا برای آخرت می باشد. ( بحار الانوار، ج ,82 ص 232 ) خوب هر چقدر بهتر و باکیفیتر نماز رو ادا کنیم براخودمون بهتر هست نماز شفیع هست بین انسان و ملک الموت. در روایت داریم که ملک الموت با چهره های مختلف برای قبض روح میاد بصورت زیباترین قیافه ها تا زشت ترین و بد ترکیب ترین قیافه هامیاداونچه که قیافه ملک الموت رو زیبا یا زشت میکنه زشتی یا زیبایی اعمال آدمه در واقع اون تابع روح و نفس ماست کیفیت اینکه فرشته مرگ چطور با ما برخورد میکنه به کیفیت آمادگی ماست که چطور خودمون رو برای اون ملاقات مهم آماده کرده باشیم اگه یه کسی معنی نماز رو نفهمه اصلا ندونه چیه درکی هم نداشته باشه آثار با برد بلند نماز روش ظاهرنمیشه اما همین وضو گرفتن، رو به قبله ایستادن، حرکات نماز رو بجا آوردن ،اذکار رو به زبون آوردن یک نوع تاثیر گذاری داره ودر ما طهارت بوجود میاره اما همین وضو گرفتن، رو به قبله ایستادن، حرکات نماز رو بجا آوردن ،اذکار رو به زبون آوردن یک نوع تاثیر گذاری داره ودر ما طهارت بوجود میاره نماز انیس در قبر هست قبر رو گفتیم چیه؟! قبر نفس خودمونه هرکی میخواد بدونه قبرش چجوریه ببینه الان روح ونفسش تو چه وضعیتی هست، ببینه چه شخصیتی داره همین روحی که ماداریم ، همین شخصیتی که الان داریم قبر ماهم همون هست. حالا ببین نمازی که اینجا میخونی و روشنت میکنه فردا هم اگه کسی برات نمازی خوندو بت هدیه کرد قبرتو روشن میکنه هرچقدرررر اُنستو با نماز بیشتر کنی در قبر بیشتر روشن میشی. سایر اعمال مثل قرآن خوندن، زیارت رفتن، دعا خوندن، ذکر گفتن، روضه رفتن هم باعث روشنایی و نورانیت روح و قلبت میشه بنظرم بیایم بجای اینکه از نماز فرار میکنیم باش رفیق بشیم اینجوری برامون جذاااب و شیرین میشه برای تمرین دوستی و انس با نماز میتونیم نماز مستحبی هم بخونیم🕊 درروایت هست که نماز جواب نکیر ومنکره