eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
●❥ ﷽ ❥● 🌺هم نشینی آیات 🌺 🔷وَكُلٌّ فِي فَلَكٍ يَسْبَحُونَ ------------------------------- 🔶و هر یک بر مدار معیّنی (در این دریای بی‌پایان) شناورند. --------------------------------- 🔺but each, in an orbit, is swimming. ----------------------------------- 👌 كرات در خود در حركتند. 👌 حركت در مدار خود با است. 📘 آیه ۴۰ سوره یاسین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِىِّ ۚ يَـٰأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيْهِ وَسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا 💛 تلاوت زیبا و آرامش بخش آیه 56 سوره مبارکه احزاب با صدای مشاری البغلی💚 🔸الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد🔸
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خواب ديدن امام كاظم (ع) و معرفي حضرت رضا (ع) به عنوان جانشينش بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ يزيد بن سليط، هنگامي كه از امام كاظم (ع) در مورد جانشينش سؤال كرد، امام كاظم (ع) (پس از بياني، كه در داستان قبل گذشت) چنين فرمود: رسول خدا (ص) را در عالم خواب ديدم، پيامبر (ص) امامت جانشين مرا به من معرفي كرد و خود او و افراد هم عصرش را به من نشان داد … من در عالم خواب ديدم كه در حضور پيامبر (ص) هستم، در نزد آن حضرت، انگشتر، شمشير، عصا، كتاب و عمامه وجود داشت، عرض كردم: (اي رسول خدا! اينها چيست؟) رسول خدا (ص) فرمود: (عمامه، رمز سلطنت خداوند است، شمشير رمز عزت خداوند است، كتاب رمز نور الهي است، عصا،رمز نيروي خدا است و انگشتر، رمز در برگيرنده همه اين امور است) سپس به من فرمود: امر امامت از تو بيرون رفته و به ديگري رسيده است (نزديك است اين كار تحقق يابد). به رسول خدا (ص) عرض كردم: (اي رسول خدا! به من نشان بده كه او (جانشين من) كيست؟) فرمود: من هيچكدام از امامان را نديدم كه در مورد امامت، اين گونه آشفته و بي تاب باشد، اگر مقام امامت، از روي محبت و دوستي مي بود، برادرت اسماعيل، در نزد پدرت (امام صادق) از تو محبوبتر بود، ولي شخص امام از طرف خداوند تعيين مي گردد. آنگاه امام كاظم (ع) فرمود: من همه فرزندانم را، چه آنها كه از دنيا رفته اند و چه آنها كه زنده اند به نظر آوردم، آنگاه اميرالمؤمنين علي (ع) به پسرم علي (بن موسي الرضا) اشاره كرد و فرمود: (هذا سيدهم فهو مني و انا منه و الله مع المحسنين: اين، سرور آنها است، او از من است و من از او هستم، خداوند با نيكوكاران مي باشد). يزيد بن سليط مي گويد: در اين هنگام امام كاظم (ع) به من فرمود: (اين مطلب در نزد تو مانند امامت، محفوظ باشد، آن را جز به آدم عاقل يا بنده خدائي كه او را راستگو تشخيص داده اي نگو و اگر از تو گواهي خواست، گواهي بده، اين است سخن خدا، آنجا كه (در آيه 59 نساء) مي فرمايد: (ان الله يامركم ان تودوا الامانات الي اهلها: خداوند به شما فرمان مي دهد كه امانتها را به صاحبانش بپردازيد). و نيز خداوند به ما فرموده است: (و من اظلم ممن كتم شهادة عنده من الله كيست ستمگرتر از آنكه گواهي خدا را نزد خود مخفي كند). (بقره - 150) آنگاه امام كاظم (ع) افزود: من (در عالم خواب) به رسول خدا (ص) عرض كردم (شما يكجا همه فرزندانم را ذكر كرديد، بفرمائيد كداميك از آنها امام است؟). فرمود: آنكه با نور خدا ببيند و با فهم خود بشنود و بر اساس حكمت خود، سخن بگويد، از اين رو، راه درست مي رود و اشتباه نمي كند و در راه علم حركت مي كند نه در راه جهل، سپس دست پسرم علي (حضرت رضا عليه السلام) را گرفت و فرمود: (او، همين است). آنگاه به من فرمود: چقدر اندك، همراه او (حضرت رضا) هستي، وقتي كه از سفر (مكه) بازگشتي، كارهايت را سامان بده و آماده باش كه از فرزندانت جدا مي شوي و همسايه ديگران مي شوي … يزيد بن سليط مي گويد: سپس امام كاظم (ع) به من فرمود: مرا امسال دستگير مي كنند و امر امامت پسرم علي (ع) است كه همنام دو علي (از امامان) است: 1 - علي بن ابيطالب (ع) 2 - علي بن الحسين (ع)، خداوند به او فهم و خويشتن داري و نصرت و دين و محنت علي اول (ع) و محنت و صبر در برابر ناگواريها و استقامت علي دوم (ع) را داده است و تا چهار سال بعد از مرگ هارون، در بيان حقايق آزاد نيست. سپس به من فرمود: (با او در همين جا ملاقات خواهي كرد، به او مژده بده كه خداوند پسري امين، مورد اعتماد و مبارك به تو خواهد داد و او به تو خبر دهد كه تو با من در همين جا ملاقات نموده اي … )، همانگونه كه امام كاظم (ع) خبر داده بود، تحقق يافت. (296) اصول کافی📚 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| اگر‌ شیخ بهایی هم‌ بهایی یافت، عاشق شد ... 🔹 دکلمه شعری زیبا از محمدجواد غفورزاده
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 روایت داریم حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در زمان ظهور نیز راه زهد را ادامه می‌دهند و جامه هایی سخت و درشت بافت و پشمین بر تن می‌کنند و از جامه‌های لطیف و راحت دوری می‌گزینند. چرا با وجود اینکه همه مردم در راحتی و آسایش هستند باز امام زمان به خودشون سخت میگیرن؟ یه جور افراط نیست؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📚روایات را باید همه بُعدی نگاه کرد، نه اینکه بیاییم فقط به یک طرف روایات نگاه بکنیم. ما در رابطه با امام صادق (ع) هم همین را داریم، در روایات آمده ایشان لباس های بسیار زیبایی می‌پوشید ولی زیرش لباس خشنی می‌پوشید. 🌟امام زمان (عج) هم قطعا شبیه به امام صادق خواهد بود که به قول شما مردم در رفاه هستند، امام زمان لباس های خوب هم می پوشد خُب زیرش لباس خشن. این لباس های خشن بیشتر همان بحث خشوع و اینکه جلوه های دنیا اینها را نگیرد از این باب هست، نه اینکه فقط لباس های سخت و خشن بپوشند، اینکه نشد کار !!! تقریبا چیزی شبیه به امام صادق خواهد بود. 👈🏻👈🏻حالا می گویم بحث لباس هم از آن چیزهای جزئیات مربوط به ظهور است، در مواردی که به جزئیات مربوط می شود، نمی شود خیلی دقیق و تخصصی اظهار نظر کرد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
🌷 🌷هنوز خیلی مانده بود تا احداث خاکریز تمام شود. راننده خیلی به لودر فشار می‌آورد؛ اگر همین طور ادامه می‌داد حتماً خرابش می‌کرد و کار خاکریز لنگ می‌ماند. حاج خلیل که برای سرکشی به کارها آمده و شاهد ماجرا بود بدون آنکه تندی کند گفت: «خیلی خسته‌ای بیا پایین چند دقیقه‌ای استراحت کن تا کمی کمکت کنم. 🌷راننده که نمی‌دانست او حاج خلیل پرویزی، فرمانده مهندسی جنگ جهاد است، لودر را تحویلش داد و در همان نزدیکی مشغول استراحت شد. حاجی جلو چشم راننده شروع کرد به ادامه کار خاکریز. آنقدر نرم و بدون فشار به دستگاه، کار می‌کرد که راننده متوجه اشتباهش شد. بعد از چند دقیقه لودر را از حاجی تحویل گرفت و مشغول به کار شد؛ اما این‌بار با رعایت حال ماشین. 🌹خاطره ای به یاد فرمانده 17 ساله، شهید حاج خلیل پرویزی منبع: سایت کانون سنگرسازان بی‌سنگر ❌ مسئولین! •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈•• https://eitaa.com/zandahlm1357
فریب عبادت زیاد بعضی ها را نخورید امام علی علیه السلام به "کمیل بن زیاد"فرمود: ای کمیل! شیفته کسانی که نماز طولانی می خوانند و مدام روزه می گیرند و صدقه می دهند و گمان می کنند که آدمهای موفقی هستند، مباش و فریب آنها را نخور. زیرا ممکن است که به این عبادات "عادت" کرده باشند یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند. ای کمیل! شیطان وقتی قومی را دعوت به گناهانی مثل زنا، شراب خواری، ریا و آنچه شبیه این گناهان است می نماید، عبادات زیاد را با طول رکوع و سجود و خضوع و خشوع پیش آنان محبوب می گرداند. وقتی خوب آنها را به دام انداخت، آنگاه آنان را دعوت به ولایت و دوستی پیشوایان ظلم و ستم می نماید. 📙بحارالانوار ، جلد 81 ، صفحه 229 https://eitaa.com/zandahlm1357
✨﷽✨ ✅ریشه ضرب المثل "شتر 🐫دیدی ندیدی" ✍مردی در صحرا دنبال شترش می گشت تا اینکه به پسر باهوشی برخورد و سراغ شتر را از او گرفت. پسر گفت: شترت یک چشمش کور بود؟ مرد گفت: بله پسر پرسید: آیا یک طرف بارش شیرینی و طرف دیگرش ترشی بود؟ مرد گفت: بله بگو ببینم شتر کجاست؟ پسر گفت: من شتری ندیدم! مرد ناراحت شد، و فکر کرد که شاید پسرک بلایی سر شتر آورده پس او را نزد قاضی برد و ماجرا را برای او تعریف کرد. قاضی از پسر پرسید: اگر تو شتر را ندیدی چطور همه مشخصاتش را می دانستی؟ پسرک گفت: روی خاک رد پای شتری را دیدم که فقط سبزه های یک طرف را خورده بود، فهمیدم که شاید یک چشمش کور بوده، بعد متوجه شدم که در یک طرف راه، مگس و در طرف دیگر، پشه بیشتر است چون مگس شیرینی دوست دارد و پشه ترشی نتیجه گرفتم که شاید یک لنگه بار شتر شیرینی و یک لنگه دیگر ترشی بوده است. 💥قاضی از هوش پسرک خوشش آمد و گفت:درست است که تو بی گناهی، ولی زبانت باعث دردسرت شد پس از این به بعد شتر دیدی ندیدی ‌‌↶【به ما بپیوندید 】↷ __https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام اِعْتَصِمُوا بِالذِّمَمِ‌ فِي أَوْتَادِهَا. امام عليه السلام فرمود: به پيمان كسانى چنگ بزنيد كه به پيمانشان وفادارند.
شرح و تفسير با چه كسانى پيمان ببنديم‌؟ امام عليه السلام در اين كلام حكمت‌آميز اشاره به شرايط‍‌ بستن پيمان مى‌كند، مى‌فرمايد:«به پيمان كسانى چنگ بزنيد كه به پيمانشان وفادارند»؛ (اعْتَصِمُوا بِالذِّمَمِ‌ فِي أَوْتَادِهَا) . «اوتاد» جمع «وَتَد» به معناى ميخ است؛ ميخ‌هايى كه معمولا به وسيلۀ آن طناب خيمه‌ها را محكم مى‌كردند تا خيمه در مقابل باد و طوفان مقاومت كند. براى اين كلام حكمت‌آميز تفسيرهاى فراوانى ذكر شده است؛ نخست همان چيزى كه در ترجمۀ بالا آمد كه هرگاه مى‌خواهيد پيمان ببنديد به سراغ افراد بى‌اعتبار و پيمان‌شكن و غير قابل اطمينان نرويد، بلكه با كسانى عهد ببنديد كه داراى دين و شخصيت و تعهدند. اين تفسير با آنچه در شأن ورود اين گفتار حكيمانه در كلام ابن ابى‌الحديد كه در بحث سند اين كلام حكمت‌آميز گفتيم كاملاً سازگار است، زيرا امام عليه السلام بعد از جنگ جمل هنگامى كه «مروان بن حكم» خدمتش رسيد و عرض كرد: مى‌خواهم با تو بيعت كنم. امام عليه السلام فرمود: بيعت تو چه فايده‌اى دارد؟ ديروز (در آغاز خلافت ظاهرى) با من بيعت كردى و شكستى. باز آمده‌اى با من بيعت كنى. سپس دستور داد او را از مجلسش خارج كردند، بنابراين تفسير،«اوتاد» به معناى انسان‌هاى قابل اعتماد است. تفسير ديگر اين است كه منظور از «اوتاد» شرايط‍‌ استحكام پيمان است؛ يعنى به هنگامى كه مى‌خواهيد با كسى پيمان ببنديد شرايط‍‌ دقيق و محكمى براى آن ذكر كنيد تا راه فرارى براى طرف باقى نماند. تفسير سوم اين‌كه وفاى به پيمان لازم است؛ اما نه در برابر پيمان‌شكنان؛ هرگاه آنها پيمان شكستند شما هم مى‌توانيد دست از پيمان برداريد، همان‌گونه كه در آيۀ ٧ سورۀ «توبه» مى‌خوانيم: «فَمَا اسْتَقامُوا لَكُمْ‌ فَاسْتَقِيمُوا لَهُمْ‌» ؛تا زمانى كه به پيمان شما پايبند باشند، شما نيز به پيمان آنها پايبند باشيد». نيز در آيۀ ١٢ همان سوره آمده است: «وَ إِنْ‌ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِ عَهْدِهِمْ‌ وَ طَعَنُوا فِي دِينِكُمْ‌ فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ‌ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ‌ لا أَيْمانَ‌ لَهُمْ‌» ؛و اگر پيمان‌هاى خود را پس از عهد خويش بشكنند، و آيين شما را مورد طعن (و تمسخر) قرار دهند، با پيشوايان كفر پيكار كنيد؛ چرا كه پيمان آنها اعتبارى ندارد». مناسب‌تر از همه اين تفاسير همان تفسير اول به نظر مى‌رسد، هرچند جمع تفاسير مختلف در يك عبارت طبق عقيدۀ ما كه بارها به آن اشاره كرده‌ايم امكان‌پذير است. ١ نكته: شرايط‍‌ پيمان بستن با مخالفان و لزوم وفاى به عهد به تناسب كلام حكيمانۀ بالا اشاره به دو قسمت از تعليمات اسلام را در اين‌باره لازم مى‌دانيم: نخست اين‌كه در تعليمات دينى ما دستور داده شده هنگامى كه با مخالفان خود عهد و پيمان مى‌بنديد مراقب باشيد محكم‌كارى كنيد؛ با الفاظ‍‌ صريح و شرايط‍‌ لازم و رعايت نكاتى كه هرگونه بهانۀ پيمان‌شكنى را از مخالف مى‌گيرد عهدنامه را تنظيم كنيد. اميرمؤمنان على عليه السلام در عهدنامۀ معروف مالك اشتر مى‌فرمايد:«هرگز پيمانى را كه در آن تعبيراتى است كه جاى اشكال (و سوء استفادۀ دشمن) وجود دارد منعقد مكن»؛ (وَلَا تَعْقِدْ عَقْداً تُجَوِّزُ فِيهِ‌ الْعِلَلَ‌) . نيز دستور داده شده عهد و پيمان را با كسى برقرار كنيد كه اميد به وفاى او داشته باشيد. در حديثى از امام اميرمؤمنان عليه السلام كه در غررالحكم آمده مى‌خوانيم: «لا تَثِقَنَّ‌ بِعَهْدِ مَنْ‌ لا دينَ‌ لَهُ‌ ؛به عهد و پيمان كسى كه دين ندارد اطمنيان نكن (و از آن چشم بپوش)». ١ در مورد لزوم وفاى به عهد نيز قرآن مجيد و روايات اسلامى بر آن تأكيد شديد دارند؛ قرآن مجيد در سورۀ اسراء آيۀ ٣٤ مى‌فرمايد: «وَ أَوْفُوا بِالْعَهْدِ إِنَّ‌ الْعَهْدَ كانَ‌ مَسْؤُلاً» ؛و به عهد (خود) وفا كنيد، كه از عهد سؤال مى‌شود». همچنين در جاى ديگرى از عهدنامۀ مالك اشتر مى‌خوانيم كه على عليه السلام بعد از دستور مؤكد به مالك دربارۀ وفاى به پيمان و عهد مى‌فرمايد: «فَإِنَّهُ‌ لَيْسَ‌ مِنْ‌ فَرَائِضِ‌ اللَّهِ‌ شَيْ‌ءٌ النَّاسُ‌ أَشَدُّ عَلَيْهِ‌ اجْتِمَاعاً، مَعَ‌ تَفَرُّقِ‌ أَهْوَائِهِمْ‌ وَتَشَتُّتِ‌ آرَائِهِمْ‌ مِنْ‌ تَعْظِيمِ‌ الْوَفَاءِ بِالْعُهُودِ ؛هيچ يك از فرائض الهى همچون بزرگداشت وفاى به عهد و پيمان نيست كه مردم جهان با همه اختلافات و تشتت آرايى كه دارند نسبت به آن اتفاق نظر داشته باشند». سپس مى‌افزايد: «وَقَدْ لَزِمَ‌ ذَلِكَ‌ الْمُشْرِكُونَ‌ فِيمَا بَيْنَهُمْ‌ دُونَ‌ الْمُسْلِمِينَ‌ لِمَا اسْتَوْبَلُوا مِنْ‌ عَوَاقِبِ‌ الْغَدْرِ ؛حتى مشركان زمان جاهليت - علاوه بر مسلمانان - آن را مراعات مى‌كردند، چرا كه عواقب دردناك پيمان‌شكنى را آزموده بودند». وفاى به عهد به قدرى اهميت دارد كه پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله در حديثى مى‌فرمايد: «لَا دِينَ‌ لِمَنْ‌ لَاعَهْدَ لَه ؛كسى كه به عهد و پيمان خود وفادار نيست دين ندارد». ١ نيز اميرمؤمنان عليه
السلام مى‌فرمايد: «مَا أَيْقَنَ‌ بِاللَّهِ‌ مَنْ‌ لَمْ‌ يَرْعَ‌ عُهُودَهُ‌ وَذِمَمَهُ‌ ؛كسى كه به عهد و پيمان خود وفا نكند به خدا ايمان نياورده است». ٢ در حديث ديگرى از امام باقر عليه السلام مى‌خوانيم: «ثَلَاثٌ‌ لَمْ‌ يَجْعَلِ‌ اللَّهُ‌ عَزَّوَجَلَّ‌ لِأَحَدٍ فِيهِنَّ‌ رُخْصَةً‌: أَدَاءُ الْأَمَانَةِ‌ إِلَى الْبَرِّ وَالْفَاجِرِ وَالْوَفَاءُ بِالْعَهْدِ لِلْبَرِّ وَالْفَاجِرِ وَبِرُّ الْوَالِدَيْنِ‌ بَرَّيْنِ‌ كَانَا أَوْ فَاجِرَيْنِ‌ ؛سه چيز است كه خداوند اجازۀ تخلف به احدى دربارۀ آنها نداده: اداى امانت خواه صاحب امانت انسان نيكوكارى باشد يا بدكار و وفاى به عهد در برابر نيكوكاران و بدكاران و نيكى به پدر و مادر چه نيكوكار باشند يا بدكار». ٣ از اين تعبير و تعبيرات ديگر استفاده مى‌شود كه نمى‌توان به بهانۀ بدكار بودن يا كفر طرف معاهده؛ بعد از آنكه معاهده محكم شده است عهد و پيمان را شكست.
💐نام :گل کاغذی💐 از گیاهان بسیار زیبایی ست. این گیاه در برابر سرما مقاوم است و توده ای از گل را به ارمغان می آورد.🌸 https://eitaa.com/zandahlm1357
نام:بگونیا برگی یا رکس این گیاه دارای 900گونه مختلف است. مراقبت: به نور متوسط،دمای معمولی،خاک همیشه مرطوب بهترین زمان برای تکثیر بهار وتابستان https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل هشتم : در معالجه خنازير و قروح و جروح و ثالول و ثبود و خوره و پيسى و بهق و امثال اينها از على بن نعمان منقول است كه بحضرت امام رضا عرض كردم كه ثالول بسيارى در بدنم بهم رسيده است ، باين سبب غمگين شدم حضرت فرمود كه از براب هر ثالول هفت جو بگير و برهر جوى هفت نوبت اذاوقعت الواقعة بخوان تا فَكانَتْ هباءً مَنْبّثا و هفت نوبت بخوان وَيَسْئَلوُنَكَ عَنِ الْجِبالِ فَقُلْ يَنْسِفُها رَبّى نَسَفا فَيَذَرُها قاعا صَفْصَفا لاتَرى فيها عِوَجا وَلا اَمْنا پس هر جوى را يكنوبت برهر ثالولى بمال و مجموع جوها را در پارچه نوى ببند و سنگى بر آن ببند، در چاهى بينداز، و بهتر آنستكه اين كار در در تحت الشعاع بكنى راوى گفت چنين كردم بعد از يك هفته برطرف شده بود. از حضرت صادق منقول است دست بر ثالول بمال و سه نوبت ايندعا را بخوان بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ مُحَمَّد رَسُولُ اللّهِ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَلاحَوْلَ وَلاقُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ الْعِلِّىِ الْعَظيمِ اَللّهُمَّ امْحُ عَنّى مااَجِدُ. در حديث معتبر از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه فرمود دخترى در خانه ما خنازير در گردنش بهم رسيد، شخصى در خواب بمن گفت كه بگو اين دعا را مكرر بخواند يارؤ ف يارحيم يارب ياسيدى . در حديث ديگر منقول است كه شخصى بحضرت صادق عرض كرد كه گنده ماده در بدن من ظاهر شده است ، فرمود كه سه روز روزه بدار و در روز چهارم در وقت زوال غسل بكن و بصحرا يا بام بلندى برو و چهار ركعت نماز بگذار، بهر سوره كه خواهى و تاتوانى سعى كن در گريه و تضرع و حضور قلب و چون از نماز فارع شوى جامه هاى خود را بينداز و جامه كهنه پاكيزه بطريق لنگ بر خود ببند برخاك بسجده برو و پهلوى راست خود را برخاك بگذار و بازارى و خشوع بگو، ياواحِدُ يااَحَدُ يا كَريمٌ يا جَبّارُ ياقَرِيبُ يامُجيبُ يااَرْحَمَ الرّاحِمينَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاكْشِفْ م ا بى مِنْ مَرَضٍ وَاَلْبِسْنِى الْعافِيَةَ الْكافِيَةَ الشّافِيَةَ فِى الدُّنْيا وَلا خِرَةِ وَاَمْنُنُ عَلَىَّ بِتَمامِ النِّعْمَةِ وَاذْهبْ مابى فَقَدْ اذانى وَغَمَّنى وفرمود وقتى نفع ميكند كه خاطرت مطمئن باشد وصاحب يقين باشى كه تاءثير ميكند، آن شخص چنين كرد بزودى عافيت يافت . در حديث ديگر فرمود كه هر ورمى كه در بدن بهم رسد و ترسى كه بحال بدى منتهى شود در وقتى كه وضو دارى براى نماز واجب پيش از نماز براى آن ورم بخوان اين آيات را لَوْ اَنْزَلْنا هذَالْقُرْآنَ عَلى جَبَلٍ لَرَاءَيْتَهُ خاشِعا مُتَصَدِّعا مِنْ خَشْيَةِ اللّهِ تا آخر سوره كه اگر چنين كنى آن ورم بزودى ساكن شود، در كتاب مكارم الاخلاق اين شكل را براى دفع آبله و كم بيرون آوردن نقل كرده است ، بهتر آنست كه بترتيب عدد بنويسند. 132316 811155 12769 114154 از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه براى ثبور و دملهاى ريزه كه دربدن بيرون مى آيد، در اول كه اثرش ظاهر شود انگشت شهادت بر دورش بگرداند و هفت مرتبه بگويد لااِلهَ اِلاّ اللّهُ الْحَليمُ الْكَريمُ در مرتبه هفتم انگشت را بر روى آن بقوت بگذارد. در روايت ديگرفرمود كه اين دملها و ثبور اكثرش از خون فاسدى است كه در وقت طغيان آن از بدن بيرون نمى كنند، پس كسى كه در او اينها حادث شود چون به رختخواب رود بگويد اَعُوذُ بِوَجْهِ اللّهِ الْعَظيمِ وَكَلِماتِهِ التّامّاتِ الَّتى لايُجاوِزُ هُنَّ بِرٌ وَلا فاجِرٌ مِنْ شَرِّ كُلِّ ذى شَرِّ تا از اينها و ساير دردها عافيت يابد. در روايت ديگر منقول است كه براى كرى و دمل و قوبا اين آيات را بخواند و بنويسد و با خود نگاه دارد بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ وَمَثَلُ كَلِمَةٍ خَبيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ اْلاَرْضِ مالَها مِنْ قَرارٍ مِنْها خَلَقْنا كُمْ وَفيها نُعيدُكُمْ وَمِنْها نُخْرِجُكُمْ تارَةً اُخْرى اللّهُ اَكْبَرُ وَاَنْتَ لاتَكْبُرْ وَاللّهُ يَبْقى وَاَنْتَ لاتَبْقى وَاللّهُ عَلى كُلِّ شَيْئى قَديرٌ. در حديث معتبر منقول است كه يونس بن عماد شكايت كرد بحضرت صادق عليه السلام از پيسى كه در روى اوبهم رسيده بود، حضرت فرمود كه چون ثلث آخر شب شود وضو بساز و بنماز شب برخيز و در سجده آخر دو ركعت اول نماز ايندعا بخوان ياعَلِىُّ ياعظيمُ يارَحْمنُ يارَحيمُ ياسامِعُ الدَّعَواتِ يامُعْطِىَ الْخَيْراتِ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَاَعْطِنى مِنْ خَيْرِ الدُّنْيا وَاْلا خِرَةِ مااَنْتَ اَهْلُهُ وَاصْرِفْ عَنّى مِنْ شَرِّ الدُّنْيا وَاْلاخِرَةِ مااَنْتَ اَهْلُهُ وَاءذْهِبْ عَنّى هذَا الْوَجَعِ ونام آن آزار را ببر فَاِنَّهُ قَدْ غاظَنى وَاَحْزَنَنى ومبالغه در تضرع و دعا بكن ، راوى گفت چنان كردم و هنوز بكوفه نرسيده بودم كه آن پيسى از من برطرف شد. در روايت ديگر منقول است كه اسحق بن اسمعيل و غير او از همين علت بآن حضرت شكايت كرد