eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پس روایتی که دو نفر از راویانش ضعیف هستند و یکی هم روی آن بحث و حدیث هست، چه طور می شود به این روایت استناد کرد؟! پس این روایت هم کنار می رود. و این آقایان بی سواد بدانند آن روایتی که می گوید وای بر کسی که آنجا خانه بگیرد و زنانی آنجا هستند شبیه حورالعین و عذابی آنجا خواهد آمد.. روایت برای کتاب کافی نیست! برای بحار است. در کتاب کافی این روایتی است که برایتان خواندم. 📜اما یک روایت دیگر هم می گوید؛ زوراء همان ری است، در کتاب ″الغیبة نعمانی″ هست. ولی جالب است آن آقایان بی سواد بدانند که راوی این روایت ″کعب الاحبار″ است. کعب الاحبار هم کسی است که معروف به جعل حدیث است. پس این روایت هم به کنار می رود. 👌🏻فقط یک کتابی به نام ″یوم الخلاص″ که کتاب معاصر هست و چند سال قبل نوشته شده، زوراء را به تهران تطبیق کرده که این هم کتاب معاصر است و اصلا برای ما دلیل و منطق نیست! چون کتاب معاصر است، کتاب های قدیمی و حدیثی باید این را تطبیق بدهند. پس هیچ حدیثی راجع به تهران نداریم! زوراء است که گفتیم ری یا بغداد است، روایات ری ضعیف است و اثباتش هم کردم. ✅حالا برویم ببینیم معنی زوراء چه هست؟؟ ازهری از تاریخ نویسان و جغرافی دانان هست متوفای 370 قمری می گوید؛ مراد از زوراء همان جانب ″شرقی بغداد″ است. جوهری متوفای 393 قمری می گوید؛ زوراء نام ″دجله ی در بغداد″ است. آقای یاقوت حموی متوفای 626 می گوید؛ زوراء در ″بغداد″ است. مرحوم علی اکبر دهخدا (که لغت نامه ی بسیار معتبری دارد) به نقل از چند کتاب معتبر لغت و جغرافیایی فرمودند؛ که زوراء ″دجله ای در بغداد″ است. به طور کلی هم احادیثی که در رابطه با اقوام و شهرها هست چون یک مقدار انگیزه جعل در داخلش هست، ممکن است جعلی هم باشد. 📄بعد هم یک روایتی در متن شایعه است که پیغمبر گفته که (در زوراء) در تهران عذاب و بمباران هوایی می آید.. این بمباران هوایی از کجا پیدا شد در داخل حدیث..؟ این روایت هم ″کتاب ملاحم الفتن″ است که ابن طاووس از اهل سنت گرفته است، پس این هم هیچ اعتباری ندارد. ❌من واقعا متأسف هستم برای آن آقایانی که ذره ای سواد حدیثی و روایی مهدویت ندارند و به راحتی هر چیزی را می آیند سریع پخش می کنند و جامعه را.. اینجاست که می گویم مهدویت تخصصی است و با دوتا کتاب خواندن نمی توان کار مهدویت کرد.. باید زیر نظر اساتید باشد.. ↩️بعد هم می گویند تهران داخلش فساد است! ببخشید ما خیلی شهرها داریم فاسدتر از تهران است، به اسم اسلام!! جده و ریاض، از آن شهرهایی هستند که فساد در آن علنی است! کاباره در آنجا علنیست. آنجا چرا عذاب نمی آید، چرا فقط تهران را گیر دادید؟ 🔸بعد هم که می گوید فلان حکیم براساس رویا .. ببخشید دین خدا عزیزتر از آن است که بخواهد با خواب بیان بشود. دین و مسائل اعتقادی را که با خواب بیان نمی کنند. پس این نظر ما بود که با مدرک و سند اثبات کردیم این روایاتی که آقایان به آن استناد می کنند، هیچ سندیتی ندارد و با مدرک و سند هم ثابت کردیم که مراد زوراء همان بغداد است نه ری! 💠اما نظر اساتید مرکز مهدویت؛ من به چهار نفر از اساتید مرکز تخصصی مهدویت استاد جواد جعفری، استاد شهبازیان، استاد آیتی و استاد فوادیان به این عزیزان پیام دادم که اساتید منظور از زوراء ری است تهران است یا بغداد، کجاست؟ 👈🏻استاد جواد جعفری یک کلمه جواب دادند، نوشتند بغداد (منظور بغداد است) پس نظر ما تأیید شد. استاد شهبازیان در جواب، جواب طولانی تری فرمودند. ایشان فرمودند سلام برای بنده زوراء در روایات به بغداد اشاره دارد. (استاد شهبازیان عزیز که واقعا بسیار آدم عزیزی هستند ایشان در زمینه ی زوراء تحقیقی داشتند و مفصلا کار کردند و ایشان هم به این نتیجه رسیدند که زوراء همان بغداد است) در ادامه پیام ایشان می گویند؛ و روایتی پیرامون نشانه های ظهور در تهران نداریم و مراد از ری در روایات همان منطقه ی ری و اشاره به زمان بنی عباس است، طبق تحقیقاتی که ایشان داشتند. استاد آیتی هم در جواب بنده فرمودند استاد شهبازیان در این زمینه تحقیق مفصلی داشتند که جوابش را خدمت شما عرض کردم. 🔹پس الحمدلله نظر بنده هم کاملا همسو بود با نظر اساتید بزرگوار مرکز تخصصی مهدویت! این کلیتی کامل درباره احادیث تهران در آخرالزمان. حالا دیدید چه قدر دروغ پخش کردند! آقا از تهران بیرون بروید! تهران خانه نگیرید ... چرا دارید دروغ پخش می کنید؟ سواد مهدویت وقتی ندارید مگر مجبورید! اساتید مرکز تخصصی مهدویت عزیزانی هستند که حداقل 20، 10،15 سال دارند کار تخصصی مهدویت می کنند، یقینا بیشتر از من و شما سواد دارند. پس بهتر است در هر چیزی به متخصصش رجوع بکنید. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
خاطره سردار احمد غلامپور از حاج قاسم سلیمانی و آزادسازی خرمشهر 🔹در عملیات بیت المقدس حاج قاسم سلیمانی و یگانش تیپ 41 ثارالله، روبروی لشکر 5 عراق فشار زیادی را تحمل کردند و فداکارانه جنگیدند.‌ 🔹سالها گذشت. حاج قاسم مدتی قبل از شهادتش روزی به من گفت: "حاج احمد، یادت هست لشگر 5 عراق در ازادسازی خرمشهر، چقدر جنگید و چه فشاری روی ما می آورد؟ هرگز فکر نمی کردیم روزی برسد که با عنایت خدا، فرمانده همان لشکر 5 عراق، دوزانو مقابل ما بنشیند و کسب تکلیف کند. خدایا بزرگیت را شکر". 🔹واقعا عملیات بیت المقدس پر از درس است. در نیمه سال 1360 فرماندهان جنگ تغییر کردند. محسن رضایی و شهید صیاد، اداره جنگ را به عهده گرفتند. 🔹عملیات بیت المقدس از نظر نقش فرماندهی، خصوصا فرماندهی سپاه در چند موضوع شایسته بررسی است: 1- انتخاب منطقه عملیات، 2- استفاده صحیح از عنصر زمان، 3- هنر تغییر در طرح ریزی حین‌ اجرا، 4- توسعه سازمان رزم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنران: این بار واسه دختر وپسرای جوان😜😁 پیشنهاد میکنم حتما ببینید... من که مُردم از خنده😂😂😂 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
ریشه ضرب المثل 💫هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی 💫 می گویند : درویشی بود که در کوچه و محله راه می رفت و می خواند : " هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی " اتفاقاً زنی مکاره این درویش را دید و خوب گوش داد که ببیند چه می گوید وقتی شعرش را شنید گفت : "من پدر این درویش را در می آورم" زن به خانه رفت و خمیر درست کرد و یک فتیر شیرین پخت و کمی زهر هم لای فتیر ریخت و آورد و به درویش داد و رفت به خانه اش و به همسایه ها گفت : "من به این درویش ثابت می کنم که هر چه کنی به خود نمی کنی " از قضا زن یک پسر داشت که هفت سال بود گم شده بود یک دفعه پسر پیدا شد و برخورد به درویش و سلامی کرد و گفت : "من از راه دور آمده ام و گرسنه ام " درویش هم همان فتیر شیرین زهری را به او داد و گفت : زنی برای ثواب این فتیر را برای من پخته، بگیر وبخور جوان ! پسر فتیر را خورد و حالش به هم خورد و به درویش گفت : " درویش ! این چی بود که سوختم؟" درویش فوری رفت و زن را خبر کرد. زن دوان دوان آمد و دید پسرخودش است! همانطورکه توی سرش می زد و شیون میکرد، گفت : "حقا که تو راست گفتی؛ هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی" https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
بسیاری از کتاب های بازار برپایه ی نظریات مکاتب مختلف روانشناسی است. این مکاتب روانشناسی خیلی جاها با هم در تعارض قرار می گیرند بنابراین خواندن این کتاب ها بدون شناخت، ذهن ما را بدتر آشفته می کند به همین دلیل من معدل این پنج مکتب راگرفتم و اختلافرنظرها را تاحد زیادی حذف کردم و نکاتی که همه مکاتب روی آن اتفاق نظر دارند راگرفتم و با منابع سنتی خودمان ترکیب کردم و مطالبی را در این جا بازگو می کنم که شامل رفتارهایی است که به شکوفا شدن خلاقیت کمک می کند و آن ها را هم از علم نوین یعنی همین مکاتب و از سنت اصیل خودمان گرفته ام. رفتار ما با کودک چهار محور دارد. یک محور محبت است و یک محور خشونت. هر رفتاری که به رفع نیازهای کودک کمک می کند و او را در مسیر رشد قرار می دهد این رفتار محبت محور است که حاصل آن احساس خوشایند و امنیت و آرامش کودک است. رفتارهایی که مانع دسترسی کودک به نیازهایش باشد خشونت محور است، چه بسا ظاهر بسیار مهربانانه ای داشته باشد. در مورد 2محور محبت و خشونت قبلاً خیلی صحبت کردیم الان می خواهم در مورد دو محور دیگر صحبت کنم یعنی رفتارهای کنترل محور و رفتارهای آزادی محور. گاهی خیلی به کودک آزادی می دهیم یعنی در منطقه ی رفتارهای آزادی محور قرار می گیریم و متوجه نیستیم که با این رفتار به کودک آسیب می زنیم. گاهی نیز شدیداً به کودک امر و نهی می کنیم و او را کنترل می کنیم باز به کودک آسیب می زنیم. علت بسیاری از موارد اضطراب کودکان، رفتارهای کنترل محور یا آزادی محور و یا ترکیبی از هر دو است. (ادامه دارد....) {قسمت22} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بی جا و بی موقع کودکان را کنترل می کنیم و بی جا و بی موقع آزادی می دهیم. در حالی که باید بین این دو رفتار تعادل برقرار باشد و والدین بدانند که چقدر کنترل کنند و چه قدر آزادی بدهند. هردوی این رفتار باید با هم باشند اقتدار را به یاد دارید؟ بحث اقتدار، تعادل کنترل و آزادی است. وقتی که ما تعریف درستی از کنترل و آزادی نداریم، از تعادل خارج می شویم و وارد منطقه ی خشونت می شویم. هرنوع عدم تعادل در رفتار با کودک خشونت برکودک است. جامعه ی ما برداشت درستی از کلمه ی آزادی ندارد،کلمه ی مقابل آزادی، محدودیت نیست بلکه اسارت است. خیلی مواقع محدودیت عین آزادی است و بالعکس، آزادی عین محدودیت است. امکان ندارد که جایی که مادیت باشد، آزادی مطلق باشد. همیشه آزادی با محدودیت همراه است چون ماده محدودیت دارد. هر چیزی که در طبیعت وجود دارد، محدود است؛ به یاد دارید شکل ذهن فعال یک مخروط دهان باز رو به بالا بود و رو به بی نهایت تمایل دارد تا زمانی که در پایین قرار داریم و در عرصه ی مادیت قرار داریم ودر قالب جسممان هستیم و با هویتمان زندگی می کنیم، ما محدودیت داریم و کنترل لازم داریم. زمانی می توانیم آزادی مطلق داشته باشیم که از جسم رها شده باشیم آزادی حتما بامحدودیت همراه است، تا زمانی که ذهن ما اسیر مسائل مادی است، منظورم فقط پول و مال نیست تا زمانی که ذهن مادی داریم و ذهن غریزی مان فعال است ما محدودیت خواهیم داشت، چون ماده محدود است زمانی محدودیت برداشته می شود که ذهن بتواند به بی نهایت برسد. پس در سطح هویت و مادیت و جامعه، آزادی بی معناست. هرکجا، هر چیز، به هرشکل و به هر نحو و هر کاری دلم خواست، در هرزمان با هر کس و .....، این امکان ندارد اما ما این تصور اشتباه را به فرزندانمان با روش های غلط می دهیم که آزادی را بدون کنترل می بینند و می پذیرند که بعد ها در نوجوانی خودشان را در اسارت می بینند؛ در حالی که ما در اسارت ذهن خودمان اسیر هستیم نه در جای دیگر. چون همیشه تصور کردیم که آزادی یعنی بی کنترلی و بی محدودیتی، در حالی که همچین چیزی امکان ندارد. آزادی با دموکراسی فرق می کند به اشتباه این دو را یکی نگیرید. ما هرجا که از آزادی برای کودک صحبت می کنیم، همراه با محدودیت و کنترل است. در طبیعت و هستی حیوانات و نباتات تابع مقررات غریزی هستند و انسان ها تابع مقررات انتخابی یا قانون هستند. در یک سری از مکاتب جدید و در جامعه ی ما، بعضی ممکن است طرفدار آزادی مطلق باشند ولی در رویکرد ما آزادی مطلق معنا ندارد. آزادی بدون کنترل یعنی خشونت؛ چون با فطرت انسان سازگار نیست و انسان در حالت تعادل آزادی و کنترل است که در مسیر رشد قرار می گیرد و آزادی مطلق فقط در روح انسان معنا دارد همان طور که آزادی بدون کنترل خشونت است، کنترل بدون آزادی هم خشونت است، برقرار کردن تعادل بین این دو است که حائز اهمیت است و ما را در منطقه ی محبت قرار می دهد.  بسیاری از اضطراب های امروز کودکان حاصل نداشتن کنترل در خانه است، خانواده ساختار مشخصی ندارد و جایگاه اصول و ارزش های خودش را نمی شناسد. کودکی که ساختار ندارد اضطراب دارد.اضطراب کودکان ما حاصل، یا محدودیت بیش از حد و یا آزادی بیش از حد است. یعنی چهار چوبشان تناسب با رشدشان ندارد. یا از این طرف بوم می افتیم یا از آن طرف بوم. {قسمت23} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
4_6039788951022078813.mp3
5.57M
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱٩٣
AUD-20201006-WA0060.mp3
5.79M
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱٩۵
AUD-20201007-WA0011.mp3
5.73M
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱٩۶
4_6048377519814483201.mp3
6.25M
استاد محمود سلطانی "رویکرد هوش متعادل" عبور از نگرانی ها ۱٩٧
...🌹 ⭕علت و فرزندتان در نوع صحبت های شماست اگر : اشتباهی که ممکن است شما در رابطه با فرزندتان انجام ‌دهید این است که با حرف‌های‌تان، احساس بی‌لیاقتی و کوچک‌بودن و حقارت به او بدهید . یکی از دلایل اصلی دروغگویی در کودکان ، حمایت از خود است .
❤️✨❤️ 🔔وقتی کودک در خانه بی‌ادب است دسته‌ای از کودکان کم سن و سال در خانه رفتارهای بدی دارند و به سایر فرزندان خانه القاب نامناسبی نسبت می‌دهند یا رفتارهای ناشایستی دارند. در این صورت شاید به این فکر کنید که چطور باید این کودک را کنترل کنید تا حرف‌های نامناسبی به زبان نیاورد. در این مواقع این روش‌ها را دنبال کنید: ✅- به رفتارهای زشت و مسخره کودک نخندید و مراقب باشید کسی این کار را انجام ندهد. خندیدن کودک را تشویق می‌کند تا این رفتار را منبع شوخی و سرگرمی بداند. ✅- به جای تنبیه و فریاد، آموزش دهید. او را سرزنش نکنید. از او بخواهید به دلیل رفتار نامناسب عذرخواهی کند. به‌طور مثال بگویید: «پرخاشگری کار خوبی نیست و اگر چنین کاری انجام دادی، باید بگویی ببخشید.» ✅- در صورتی‌که کودک تلاش می‌کند شما را عصبانی کند، بهترین توصیه این است که بی‌تفاوت باشید و به او توجهی نکنید سپس در فرصتی مناسب درباره این موضوع با کودک‌تان حرف بزنید. ✅- به چشمانش نگاه کنید، سپس به او بگویید: «هر وقت رفتارت خوب باشه، مامان خوشحال می‌شه.» وقتی هم که کار خوبی انجام داد، او را تحسین کنید. ✅- الگوی رفتاری خوبی باشید. زمانی که نمی‌توانید با همسرتان بالغانه صحبت کنید انتظار نداشته باشید که کودک هم با ادب باشد. ❤️✨❤️
پاسخ شماره ۶ 📌 در ناحیه و 🔶 در درمان درد خفیف ناحیه قلب و قفسه سینه توصیه اول این است که حتماً به یک متخصص قلب مراجعه نموده و در صورتی که مشکل قلبی و کم خونی نداشتید، شما مبتلا به غلظت خون هستید. ✔️ برای رفع این مشکل، هر روز صبح کمی و آب را با شربت کرده میل کنید. ✔️ شب ها دم کرده گل گاو زبان و میل کنید و یک بار حجامت سبک انجام دهید. شربت مدبر غدیر طبق دستورش مصرف شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پاسخ شماره ۱۶ علائم آرتروز زانو چیست ؟ در آرتروز زانو، مفصل زانو ممکن است دردناک و ملتهب باشد. به طور کلی، بروز درد به تدریج در طول زمان رخ می‌دهد، هر چند ممکن است شروع ناگهانی نیز داشته باشد. علائم دیگر آن عبارتند از : 1- خشکی و تورم در مفصل زانو 2- خم و راست کردن زانو به سختی 3- تشدید درد بعد از نشستن و استراحت 4- تشدید درد هنگام فعالیت تکه‌های آزاد غضروف و بافت‌های دیگر می‌تواند در حرکت نرم و راحت مفاصل اختلال ایجاد کند. در هنگام حرکت کردن، زانو ممکن است قفل شده و یا اصطلاحاً خشک شود. همچنین ممکن است صدای قژقژ، کلیک، یا صدای تق تق زانو (کریپتوس) شنیده شود.درد زانو ممکن است موجب احساس ضعف و یا خمیدگی زانو شود. بسیاری از افراد مبتلا به آرتروز زانو متوجه افزایش درد مفصل زانوی خود در هوای بارانی می‌شوند. اگر چاقی اندامی یا موضعی دارید باید رفع کنید ماساژ با روغنهای گرم مثل زیتون و سیاهدانه هر شب انجام شود پودر ابردوا طبق دستورش مصرف کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارتفاعات شیروان ، خراسان شمالی ‌  از شهرهای مرتفع استان خراسان شمالی در شمال شرق ایران است که در دره رود مرزی اترک، مابین کوه‌های کپه داغ و آلاداغ قرار گرفته‌ است. شهرستان شیروان دارای آب و هوایی کوهستانی است؛ به‌طوری که در زمستان آب‌وهوایی نسبتاً سرد و در تابستان آب و هوایی گرم و معتدل دارد.  https://eitaa.com/zandahlm1357
دریاچه سد بارزو _شیروان در مسیر جاده آسیایی به سمت مشهد مقدس، پس از طی ۶۰ کیلومتر از شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی به شهرستان شیروان می رسیم. نام شیروان منسوب به نقش شیری است که شکل و شمایل آن در دامن شیرکوه در جنوب این شهر مشاهده می‌شود. همچنین نام شیروان منسوب به شیربانانی بوده که در قرون گذشته در جنگل‌های منطقه شیروان به شکار و نگهداری شیر اشتغال داشته‌اند. شیروان از مناطق مرتفع استان خراسان شمالی است و با فاصله ۲۲ کیلومتری، نزدیک ترین شهرستان به عشق آباد پایتخت ترکمنستان می‌ باشد. از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به دره و آبشار زوارم، آبشار اسطرخی، غارهای اسفیدان، غارهای هنامه، قزلر قلعه، روستای گلیان، قلعه زو، آتشکده قلعه سام و دریاچه سد بارزو اشاره کرد. سد بارزوی شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می‌آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب و توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب است. این سد در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب‌های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.