eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد ارجمند یک نفر بمن میگه وقتی اسم ظهور امام زمان می آید دلشوره میگیرم من نمیدونم چی بگم‌‌ بهش میشه راهنمایی بفرمایین ...؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻خُب، شما باید از دستاوردهای ظهور و از جهانی که پس از ظهور ما قرار هست در آن زندگی بکنیم، آن نعمت ها و فوایدی که آن جهان پس از ظهور دارد باید برای این فرد از این مطالب بگویید تا اگر دلهره یا تشویشی نسبت به ظهور امام زمان دارد، این دلهره برطرف بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق) ☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 اگر ان شاءالله امام زمان (عج) بزودی ظهور کردند، آیا بلافاصله با دشمنان میجنگند؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👈🏻بله، ظهور امام زمان (عج) همراه با جنگ هست ولی بعد از ظهور این جنگ ها به مرور تمام می شود، و داریم که سفیانی 9 ماه پس از ظهور زنده می ماند و بعدش دیگر از بین می رود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍لحظات زیبای ابراز ارادت ویژه سلیمانی به رهبر معظم انقلاب و بذل محبت بی‌دریغ رهبری 🌷حتما ببینید....
روایت 98 کتاب جهاد.mp3
4.8M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۱۲ ✨موضوع: ضمانت قطعی ، و از زبان امام سجاد علیه السلام . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
.......: گذشت انوشیروان گویند در مجلس انوشیروان سفره گسترده شد، کاسه‌های غذا چیده می‌شد، یکی از کاسه هااز دست خادم افتاد و بر سفره ریخت. خادم دانست که انوشیروان او را خواهد کشت. وهمه ی غذاها را روی سفره ریخت و بهم زد. انوشیروان که غضب کرده بود، گفت: چرا چنین کردی؟ غلام گفت: می‌دانستم که کشته می‌شوم، گفتم: تو را نکوهش می‌کنند که به خاطر ریختن ظرفی کسی را کشته ای. بگذار جسارت کنم تا مردم شما را نکوهش نکنند. انوشیروان به فکر رفت و او را جزء مقربان خود قرار داد. مولوی راه فانی گشته راه دیگر است زانکه هشیاری گناه دیگر است آتشی در زن بهر دو تا بکی بر کره باشی از این هر دو چونی تا کره بانی بود همراز نیست همنشین آن لب و آواز نیست ای خبر هات از خبر ده بیخبر توبه ی تو از گناه تو بتر جستجویی از ورای جستجو من نمی دانم تو می‌دانی بگو حال و قالی از ورای حال و قال غرق گشته در جمال ذوالجلال غرقه یی نه که خلاصی باشدش یا بجز دریا کسی بشناسدش کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنْ‌ أَبْدَى‌ صَفْحَتَهُ‌ لِلْحَقِّ‌ هَلَكَ‌. امام عليه السلام فرمود: آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد.
شرح و تفسير سرانجام مبارزه با حق امام عليه السلام در اين كلام نورانى از كسانى سخن مى‌گويد كه به مقابلۀ با حق بر مى‌خيزند. مى‌فرمايد:«آن كس كه در برابر حق قد علم كند (و به مبارزه برخيزد) هلاك خواهد شد»؛ (مَنْ‌ أَبْدَى‌ صَفْحَتَهُ‌ لِلْحَقِّ‌ هَلَكَ‌) . اين كلام حكمت‌آميز با همين عبارت در لا به لاى خطبۀ شانزدهم نهج البلاغه آمده است كه شرح آن را در جلد اول در ذيل همان خطبه (صفحۀ ٦٥١) بيان كرديم و حاصل آن اين است كه هرگز به مخالفت و مقابلۀ با حق برنخيزيد، زيرا حق قدرتى دارد كه انسان را بر زمين مى‌كوبد؛ اگر در كوتاه مدت انجام نشود در دراز مدت انجام خواهد شد و تاريخ، به ويژه تاريخ اسلام، نشان مى‌دهد آنها كه به مقابلۀ با حق برخاستند چگونه طومار زندگانى‌شان در هم پيچيده شد. نيز با توجّه به اين‌كه حق به معناى واقعيت‌هاى ثابت است و واقعيت‌ها آثارى دارد و هر چه با آثارش به مخالفت برخيزند از ميان نمى‌رود، از اين رو سرانجام بر انسان غلبه مى‌كند و او را در هم مى‌شكند. درست مانند اين‌كه انسان بداند فلان راه، مستقيم و راه ديگر بيراهه است، اگر به مخالفت با راه مستقيم برخيزد و به بيراهه رود هرقدر تلاش و كوشش كند به مقصد نمى‌رسد و سرانجامش هلاكت است. بعضى از شارحان نهج البلاغه تفسير ديگرى براى اين جمله برگزيده‌اند و آن اين‌كه هرگاه كسى در ميان مردم نادان به دفاع از حق برخيزد جان خود را به خطر انداخته چرا كه افراد جاهل و متعصب و لجوج با اين‌گونه افراد مخالفند و مفهوم آن اين مى‌شود كه هر كس دفاع از حق كند بايد هزينه‌هاى اين دفاع را در برابر مردم نادان بپردازد. ولى اين تفسير به هيچ وجه مناسب چنين گفتار حكيمانه‌اى نيست، زيرا اولاً در بعضى از متون لغت صريحا آمده است كه جملۀ «أبْدى‌ صَفْحَتَهُ‌ لَهُ‌» به معناى به مخالفت برخاستن است و مرحوم علامۀ شوشترى موارد فراوانى از كلمات عرب نقل كرده كه جملۀ «مَنْ‌ أبْدى‌ صَفْحَتَهُ‌ لَهُ‌» به معناى به مخالفت برخاستن است. ١ ثانياً در خطبۀ شانزدهم، پيش و پس از آن جمله‌هايى آمده است كه به خوبى نشان مى‌دهد امام عليه السلام در اين جمله از بدكاران سخن مى‌گويد كه به مخالفت با حق برمى‌خيزند. در شرح نهج البلاغۀ محمد عبده احتمال ديگرى نيز در تفسير اين جمله ذكر شده و آن اين‌كه منظور از «أبْدى‌ صَفْحَتَهُ‌ لِلْحَقِ‌ّ» به معناى روى گردانيدن از حق است كه آن هم سبب هلاكت انسان مى‌شود؛ ولى با توجه به اين‌كه كلمۀ «أبْدى‌» به معناى آشكار كردن است اين تفسير نيز بعيد به نظر مى‌رسد. ٢ به هر حال مفهوم اين جمله اين است كه امام عليه السلام به همۀ كسانى كه به مخالفت با حق برمى‌خيزند هشدار مى‌دهد كه به عاقبت سوء كار خود بينديشند و از اين راه باز گردند. همان‌گونه كه پيش از اين اشاره شد اين جمله در كتاب شريف كافى نيز به عنوان بخشى از يك روايت آمده و مرحوم ملا صالح مازندرانى در شرح آن مى‌گويد: مفهوم جمله اين است كسى كه آشكارا در برابر حق به خصومت برخيزد هلاك خواهد شد. مشابه همين معنا در گفتار حكيمانۀ ٤٠٨ نيز آمده است آنجا كه مى‌فرمايد: «مَنْ‌ صارَعَ‌ الْحَقَّ‌ صَرَعَهُ‌ ؛آن كس كه با حق بجنگد حق او را بر زمين خواهد كوبيد». ١ قرآن مجيد نيز دربارۀ حق و باطل چنين مى‌گويد: «بَلْ‌ نَقْذِفُ‌ بِالْحَقِّ‌ عَلَى الْباطِلِ‌ فَيَدْمَغُهُ‌ فَإِذا هُوَ زاهِقٌ‌» ؛بلكه ما حق را بر باطل مى‌كوبيم و آن را هلاك مى‌سازد و اين‌گونه باطل محو و نابود مى‌شود». ٢ منظور از «حق» در كلام نورانى بالا اصل خداشناسى و آيين اسلام و فروع دين و حقوق الله و حقوق الناس به طور عام است، زيرا حق در اصل به معناى مطابقت و هماهنگى با واقع و نقطۀ مقابل آن «باطل» است. به همين دليل به ذات پاك خداوند، به طور مطلق «حق» اطلاق مى‌شود چون واقعيتى است انكارناپذير. در كتاب «وجوه القرآن» براى كلمۀ حق موارد استعمال دوازده‌گانه‌اى در قرآن مجيد ذكر شده است: حق به معناى ذات پاك خداوند و به معناى قرآن، اسلام، توحيد، عدل، صدق، طرز صحيح، علانيه، شايستگى، واجب شدن، وام و بهره و براى هر كدام از اينها آيه‌اى از آيات قرآن مجيد را شاهد آورده است.
عموما تراریوم ها نیاز های یکسانی دارند برخی نیاز ها در بعضی مدل ها بیشتر و در بعضی کمتر می باشد . بهترین روش نگهداری تراریوم ، رسیدگی به نیازهای تراریوم است. نیازهای تراریوم به 3 بخش تقسیم می شود : نور ، رطوبت و تهویه . اگر این سه مورد رعایت شود تراریوم شما سالها زنده و شاداب خواهد ماند . 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 نور : گیاهان برای عمل فتوسنتز به نور نیاز دارند به همین خاطر در تراریوم از گیاهانی استفاده می شود که به کمترین میزان نور برای فتوسنتز نیاز دارند . اما باز هم بدون نور امکان رشد نیست به همین خاطر می توان از نور های مصنوعی که کار نور خورشید را برای گیاهان انجام می دهند استفاده می کنیم با این کار شما می توانید تراریوم را در محیطی مانند انباری ، زیرزمین یا حتی ایستگاه مترو که کمترین میزان نور را هم ندارند نگاهداری کنید . مقدار زمان کافی برای نوردهی تراریوم 12 ساعت در روز می باشد . روشنایی بیشتر مشکلی در گیاهان ایجاد نمی کند اما بهتر است زمان استاندارد را رعایت کرد 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 آبیاری : آبیاری تراریوم معمولا ماهی یکبار در فصول سرد و ماهی دو بار در فصول گرم می باشد. اما این در مورد همه مکان ها یکسان نیست . ممکن است خانه ای در زمستان دمای متعادلی داشته باشد و خانه ای دمای بسیار گرمتری . به همین خاطر زمان و مقدار دقیق آبیاری توسط خودتان در محیط مربوطه تشخیص داده می شود . آب باید به مقداری پای ریشه ها داده شود که در کف تراریوم ( لایه لیکا)نیم سانتیمتر آب دیده شود به این ترتیب هم به راحتی موقع آبیاری تشخیص داده می شود و هم آب موجود در لایه زیرین رطوبت داخلی را تامین می کند 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 تهویه : همانطور که ما نیازمند هوای تازه و اکسیژن برای زنده ماندن هستیم گیاهان نیز این نیاز را دارند . حال شما می توانید تهویه را به صورت دستی روزانه با باز کردن درب تراریوم به مدت چند دقیقه انجام دهید و یا از قانون هشت شانزده پیروی کنید . به این صورت که صبح تا ظهر 8 ساعت درب تراریوم را نیمه باز و شانزده ساعت آنرا ببندید 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357 مراقبت های ویژه : – تراریوم را مرتب کنترل نمایید . اگر مقدار قطرات آب روی دیواره تراریوم بیش از حد زیاد شده است درب تراریوم را باز کنید تا علاوه بر کاهش میزان رطوبت ، هوای داخل آن نیز تهویه شود . – یک تراریوم در بسته هفته یا ماهی یکبار به آبیاری نیاز دارد ، آن هم زمانی که هیچ آبی روی دیواره تراریوم مشاهده نشود. – توجه داشته باشید که تراریوم هیچ محلی برای زهکش آب اضافی ندارد لذا از آبیاری بیش از حد پرهیز ککنید . آب اضافی باعث رشد کپک ها و قارچ ها می شود. 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل چهارم: ادعیه و آداب سواری از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: چون کسی بر چهارپایی سوار شود و "بسم اللَّه" بگوید، ملکی ردیف او می‌شود و او را نگاه می‌دارد تا فرود آید و اگر در وقت سوار شدن "بسم اللَّه" نگوید، شیطان ردیف او می‌شود و به او می‌گوید: خوانندگی بکن و اگر نتواند خوانندگی کرد، به او می‌گوید که آرزوهای باطل محال بکن، پس او پیوسته در آرزو است تا پایین آید. و فرمود: هرکه در وقت سواری بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ، اَلحَمْدُ للَّهِ ِ الَّذِی هَدانا لِهذا وَما کُنّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلا اَنْ هَدانَا اللَّهُ، سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ» البته، محفوظ باشد خود و چهار پایش تا فرود آید. از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: هرکه سوار شود و آیة الکرسی بخواند، پس بگوید: «اَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِی لا اِلهَ اِلّا هُو الحَیُّ القَیُّومُ وَاَتُوبُ اِلَیْهِ، اَللَّهُمَّ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا اَنْتَ»، حق تعالی به ملائکه خطاب فرماید: بنده من می‌داند که گناهان را غیر از من کسی نمی آمرزد، پس گواه باشید که گناهان او را آمرزیدم. از امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است: چون سوار شوید بر چهارپایان، خدا را یاد کنید و بگویید: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَاِنّا اِلی رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ» [زخرف/آیه ۱۴ - ۱۳]. از علی بن ربیعه منقول است: امیر المؤمنین علیه السلام چون پا در رکاب گذاشتند گفتند: «بِسْمِ اللَّهِ»، پس چون درست سوار شدند، این دعا را خواندند: «اَلحَمْدُ للَّهِ ِ الَّذِی کَرَّمَنا وَحَمَلَنا فِی البَرِّ وَرَزَقَنا مِنَ الطَّیِّباتِ، وَفَضَّلَنا عَلی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقَ تَفْضِیلاً، سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ»، پس سه مرتبه «سُبْحانَ اللَّهِ»، و سه مرتبه «اَلحَمْدُ للَّهِ ِ»، و سه مرتبه «اَللَّهُ اَکْبَرُ» فرمودند. پس این دعا خواندند: «رَبِّ اغْفِرْ لِی فَاِنَّهُ لا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ اِلّا اَنْتَ». در روایت دیگر منقول است: چون حضرت صادق علیه السلام پا در رکاب می‌گذاشتند، می‌فرمودند: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ»، و هفت مرتبه «اَلْحَمْدُ للَّهِ ِ»، و هفت مرتبه «لا اِلهَ اِلَّا اللَّهُ» می‌گفتند. و در روایت دیگر منقول است: چون آن حضرت سوار شتر می‌شدند، این دعا می‌خواندند: «بِسْمِ اللَّهِ وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ وَاِنّا اِلی رَبِّنا لَمُنْقَلِبُونَ». از حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم منقول است: بر کوهان هر شتری شیطانی هست، چون سوار آن شوید چنانچه خدا فرموده است بگویید: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا وَما کُنّا لَهُ مُقْرِنِینَ». در حدیث معتبر منقول است: چون چهار پای حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم به سر در می‌آمد یا پایش می‌لغزید، این دعا می‌خواندند: «اَللَّهُمَّ اِنِّی اَعُوذُ بِکَ مِنْ زَوالِ نِعْمَتِکَ وَمِنْ تَحْوِیلِ عافِیَتِکَ وَمِنْ فُجْأَةِ نَقِمَتِکَ». در حدیث دیگر منقول است: شخصی به خدمت حضرت صادق علیه السلام شکایت کرد که دابه من گهگیر است و در هنگام رفتار یک دفعه می‌ایستد. حضرت فرمود: این آیه در گوشش بخوان: «اَ وَلَمْ یَرَوْا اَنّا خَلَقْنا لَهُمْ مِمّا عَمِلَتْ اَیْدِینا اَنْعاماً فَهُمْ لَها مالِکُونَ وَذَلَّلْناها لَهُمْ فَمِنْها رَکُوبُهُم وَمِنْها یَأْکُلُونَ» [یس / آیه ۷۲ - ۷۱].حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام اقای پوراحمد ممنون از اینکه وقتتون رو در اختیارم گذاشتید من دختری هستم ۲۳ساله.خواستگارانی که راه میدم به سطح خونوادگیمون میخورن خب خدارو شکر خواستگار مدام زنگ میزنن خونمون.. اما چند وقت پیش یکی از فامیلامون یکی رو معرفی کردن و من هم قبول کردم بیان با توجه به این که یه بار ازدواج کرده،اما یه هفته بیشتر باهم نبودن وهیچ ارتباطی نداشتن. ما با ایشون ۳جلسه صحبت کردیم و در انتها با توجه به اینکه دو خونواده خبر داشتن با هم تلگرامی یه سری سوالات رد و بدل کردیم که خیلی از اشتباهات و سوء تفاهماتمون برطرف شد از نظر من نسبتا همه چی خوبه و شرایط طرف همونی هست که میخوام ولی تنها مشکلم ازدواجشه که خونوادمم باهاش کمی مشکل دارن حتی خیلی خواستگارا رو به این دلیل رد میکردیم که محل کارشون تهرانه ولی من با ایشون مشکل ندارم چون اخر هفته ها میاد ارون چون ارونی هست و این به علت وابستگی عاطفیش به خونوادشه و من کاشونی هستم. حالا من موندم بین منگنه خونواده خواستگارمم مهربون و با شخصیتن ناگفته نمونه طلاقی که گرفته علتش خونواده دختر بودن و اونا نمیخواستن و از اولشم به زور ازدواج کرده با خواستگارم من برای اینکه وابستش نشم بهشون گفتم که این ارتباطات تلگرامی بهتره نباشه چون سوالات مبهم روشن شده ، تا جلسه مشاور که انشاءالله هفته دیگس و ایشون قبول کرده پدرم برای اینکه بتونم عاقلانه و به دور از هر وابستگی و جو زدگی تصمیم بگیرم پیشنهاد کردن بریم تهران که الان هم تهران هستیم ما از روحیات حساسی برخورداریم به خصوص خودم و دوست ندارم مشکلات و مسائل زندگیم رو کسی بدونه اگر اومد و بعد ازدواج حرف از ازدواج قبلش شد من دوست ندارم و ممکنه هر نگاهی رو ترحم امیز یا …. تلقی کنم و یا مدام رفتارای من جنبه مقایسه ای پیدا میکنه..و این موجب ازارم میشه خواهشا کمکم کنید خییییییلی میترسم میترسم الان به عواقبش نگاه نکنم و تصمیم بگیرم. ایا دلخوش به این ازدواج باشم یا نه؟ 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
سلام استاد خداقوت یه سوالی داشتم از خدمتتون من یه دختر ۲۰ ساله مذهبی هستم که تا الان خواستگاران زیادی هم داشتم ولی بنده به شدت علاقه قلبی دارم که با یه فرد مناسب که سادات باشن ازدواج کنم و یه جورایی برام تبدیل شده به آرزو‌ … ولی خب تا الان فقط یه خواستگار سید داشتم که اونم خانواده به خاطر شرایطش موافقت نکردن .. من الان دارم سعی میکنم که خیلی روی این مورد حساس نباشم ولی بازم ته دلم یه چیز دیگه است .. من چه کار کنم؟ 🌸 پاسخ استاد پوراحمد