eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: خواجه نصیرالدین طوسی » اخلاق ناصری » مقالت اول در تهذیب اخلاق » قسم اول در مبادی » فصل پنجم   هر موجودی را از موجودات، نفیس یا خسیس، لطیف یا کثیف، خاصیتی است که هیچ موجود دیگر با او دران شرکت ندارد، و تعین و تحقق ماهیت او مستلزم آن خاصیت است، و تواند بود که او را افعال دیگر بود که غیر او چیزهای دیگر با او دران شریک باشند. مثالش: شمشیر را خاصیتی است در مضا و روانی در بریدن، و اسپ را خاصیتی است در مطاوعت سوار و سبکی در دویدن، که هیچ چیز دیگر را دران با ایشان مشارکت صورت نبندد، هر چند شمشیر با تیشه در تراشیدن، و اسپ با خر در بار کشیدن مشارکست، و کمال هر چیزی در تمامی صدور خاصیت اوست از او، و نقصان او در قصور آن صدور یا عدمش، چنانکه شمشیر چندانکه کاملتر در مضا و روانی بریدن، تا بی زیادت کلفتی و جهدی که صاحبش را بکار آید فعل او به اتمام رسد، در باب خویش کاملتر بود، و اسپ چندانکه دونده تر و در فرمان برداری سوار و طاعت لگام و قبول ادب به مبالغت تر به کمال خویش نزدیکتر بود؛ و همچنین در جانب نقصان، اگر شمشیر بدشواری برد یا خود نبرد، او را به جای آهنی دیگر بکار دارند، و دران انحطاط رتبت او بود، و اگر اسپ نیک ندود یا فرمان نبرد، او را پالانی کنند و با خران مساهمت دهند و آن را بر بی هنری و خساست او حمل کنند. همچنین آدمی را خاصیتی است که بدان ممتاز است از دیگر موجودات، و افعال و قوتهای دیگر است که در بعضی دیگر حیوانات با او شریک اند، و در بعضی اصناف نبات و در بعضی معادن و دیگر اجسام، چنانکه شمه ای از شرح آن گفته آمد. اما آن خاصیت که دران غیر را با او مداخلت نیست معنی نطق است، که او را به سبب آن ناطق گویند، و آن نه نطق بالفعل است، چه اخرس را آن معنی هست، و نطق بالفعل نه؛ بلکه آن معنی قوت ادراک معقولات، و تمکن از تمییز و رویت آنکه بدان جمیل از قبیح و مذموم از محمود بازشناسد و بر حسب ارادت دران تصرف کند، و به سبب این قوت است که افعال او منقسم می شود به خیر و شر و حسن و قبیح، و او را وصف می کنند به سعادت و شقاوت  به خلاف دیگر حیوانات و نباتیات. پس هر که این قوت را چنانکه باید بکار دارد و به ارادت و سعی به فضیلتی که او را متوجه بدان آفریده اند برسد خیر و سعید بود، و اگر اهمال مراعات آن خاصیت کند، به سعی در طرف ضد، یا به کسل و اعراض، شریر و شقی باشد. اما آنچه با حیوانات و دیگر مرکبات به شرکت دارد، اگر برو غالب شود و همت را بران متوجه کند، از مرتبه خویش منحط شود و با مراتب بهایم یا فروتر ازان آید، و آن چنان بود مثلا که رغبت بر تحصیل لذات و شهوات بدنی که حواس و قوای جسمانی مایل و مشتاق آن باشند، چون مآکل و مشارب و مناکح که نتیجه غلبه قوت شهوی بود، یا بر ادراک قهر و غلبه و انتقام که ثمره استیلای قوت غضبی باشد، مقصور دارد؛ چه اگر فکر کند داند که قصر همت بر این معانی عین رذیلت و محض نقصان است، و دیگر حیوانات در این ابواب ازو کاملترند و بر مراد خویش قادرتر، چنانکه مشاهده می افتد از حرص سگ بر خوردن، و شعف خوک به شهوت راندن، و صولت شیر در قهر و شکستن، و امثال ایشان از دیگر اصناف سباع و بهایم و مرغان و حیوانات آب و غیر آن. و چگونه عقل راضی شود به سعی در طریقی که اگر غایت جهد دران بذل کند در سگی نرسد؟ و صاحب همت از کجا جایز شمرد طلب چیزی که اگر مدت عمر دران صرف کند با خوکی مقابلی نتواند کرد؟ و همچنین در باب قوت غضبی، اگر خویشتن را با کمتر سبعی نسبت دهد در آن باب آن سبع برو سبقت گیرد، و فضیلت مردم از قوت بفعل آنگاه آید که نفس را از چنین رذایل فاحش و نقایص تباه پاک کند، از بهر آنکه طبیب تا ازالت علت نکند امید صحت نتواند داشت، و صباغ جامه را تا از وسخ و دسومت خالی نیابد قابل رنگی که او را باید، نشمرد. ولیکن چون میل نفس انسانی از آنچه موجب نقص و فساد اوست صرف کنند بضرورت قوت ذاتی او در حرکت آید، و به افعال خاص خویش، که آن طلب علوم حقیقی و معارف کلی بود، مشغول شود، و همت بر اکتساب سعادات و اقتنای خیرات مقصور کند، و به حسب طلب و ممارست مشاکلات و مجانبت اضداد و عوایق، آن قوت در تزاید بود، مانند آتش که تا محل از نداوت خالی نیابد مشتعل نشود، و چون اشتعال گرفت هر لحظه استیلای او بیشتر باشد، و قوت احراق درو زیادت، تا مقتضای طبع خویش به اتمام رساند. و همچنان که نقصان را مراتب است، بعضی به سبب صرف ناکردن تمامی قوت رویت در طلب مقصود، و بعضی به سبب ضعف رویت از ملابست موانع، و بعضی به سبب توجه به طرف نقیض از جهت تمکن قوت شهوت و غضب و تشبه به بهایم و سباع، و مغرور شدن به شواغل محسوسات از وصول به کراماتی که او را در معرض آن آفریده اند، تا به هلاکت ابدی و شقاوت سرمدی رسیدن؛ همچنین کمال را مراتب است زیادت از مراتب نقصان، که عبارت ازان گاه به سلامت و سعادت و گاه به نعمت و رحمت، و گاه به ملک باقی و سرور حقیقی و قرت عین کنند چنانکه فرموده است عزاسمه: فلا
تعلم نفس ما أخفی لهم من قره اعین و آن را در بعضی مقامات تشبیه به حور و قصور و غلمان و ولدان کنند، و در بعضی صور کنایت به لذتی که لاعین رات و لا أذن سمعت و لا خطر علی قلب بشر، هم بر این منوال تا رسیدن به جوار رب العالمین و یافتن شرف مشاهده جلال او در نعیم مقیم. پس هر که به خدیعت طبیعت از چنین مواهب شریف جاودانه اعراض کند و در طلب چنان خساسات بی ثبات که بحقیقت کسراب بقیعه یحسبه الظمان ماء باشد، سعی نماید سزاوار مقت و غضب معبود خویش شود و و استحقاق اراحت بلاد و عباد از او ازاحت سفه و فساد او ازان در عاجل، و استیجاب خسارت و عقوبت و ویل و هلاکت در آجل، کسب کند. أعاذنا الله من ذلک بفضله و رحمته. اینست بیان کمال و نقصان نفس به حسب این موضع، و بالله التوفیق.   فصل ششم: چون از فصل گذشته معلوم شد که نفس انسانی را کمالی ... » « فصل چهارم: اجسام طبیعی از آن روی که جسم اند با یکدیگر متساوی ... https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 با حضور باموضـوع : 🍃توهّــم بودن در شرایــط امـر به معـروف و نهـی از منڪــر🍃 🔺شما نمیتونید یه فقیــه پیدا ڪنیــد ڪه "عامــل" بودن رو دونسته باشه❗️ 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده... ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✴️ سوم امر به معروف و نهی از منکر (اصرار بر گناه، استمرار گناه) 🔴 تا گناه قطـع نشده ، باید تذڪّــر بدیـم...
چی بگم آخه؟.pdf
2.33M
📙 چــــی بگم آخــــــه⁉️ ✨بهترین و کامل‌ترین کتاب کار با موضوع گفتگوهای کوتاه، مرتبط با امــر به معــروف و نهی از منڪـر، با تأڪید بر جرائم اخلاقی مشهــــود 🌱مجموعہ‌ای از بهترین تشڪرها و تذڪرها، با همکارۍ جمعی از طلاب و دانشجویان و با نظارت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۲ هر نوع عمل جراحي يا طبي مشروع كه با رضايت شخص يا اوليا يا سرپرستان يا نمايندگان قانوني آنها و رعايت موازين فني وعلمي و نظامات دولتي انجام شود. در موارد فوري اخذ رضايت ضروري نخواهد بود. ۳ حوادث ناشي از عمليات ورزشي مشروط بر اينكه سبب آن حوادث نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد و اين مقررات هم باموازين شرعي مخالفت نداشته باشد. ماده ۶۰ چنانچه طبيب قبل از شروع درمان يا اعمال جراحي از مريض يا ولي او برائت حاصل نموده باشد ضامن خسارت جاني يامالي يا نقص عضو نيست و در موارد فوري كه اجازه گرفتن ممكن نباشد طبيب ضامن نمي باشد. ماده ۶۱ هر كس در مقام دفاع از نفس يا عرض و يا ناموس و يا مال خود يا ديگري و يا آزادي تن خود يا ديگري در برابر هرگونه تجاوز فعلي و يا خطر قريب الوقوع عملي انجام دهد كه جرم باشد در صورت اجتماع شرايط زير قابل تعقيب و مجازات نخواهد بود: ۱ دفاع با تجاوز و خطر متناسب باشد. ۲ - عمل ارتكابي بيش از حد لازم نباشد. ۳ توسل به قواي دولتي بدون فوت وقت عملا ممكن نباشد و يا مداخله قواي مذكور در رفع تجاوز و خطر موثر واقع نشود. تبصره وقتي دفاع از نفس و يا ناموس و يا عرض و يا مال و يا آزادي تن ديگري جايز است كه او ناتوان از دفاع بوده و نياز به كمك داشته باشد. ماده ۶۲ مقاومت در برابر قواي تأميني و انتظامي در مواقعي كه مشغول انجام وظيفه خود باشند، دفاع محسوب نمي شود ولي هرگاه قواي مزبور از حدود وظيفه خود خارج شوند و حسب ادله و قراين موجود خوف آن باشد كه عمليات آنان موجب قتل يا جرح يا تعرض به عرض يا ناموس گردد، در اين صورت دفاع جايز است ماده ۶۲ مكرر محكوميت قطعي كيفري در جرايم عمدي به شرح ذيل محكوم عليه را از حقوق اجتماعي محروم مي‌نمايد و پس ازانقضاي مدت تعيين شده و اجراي حكم رفع اثر مي‌گردد: ۱ محكومان به قطع عضو در جرايم مشمول حد، پنج سال پس از اجراي حكم ۲ محكومان به شلاق در جرايم مشمول حد، يك سال پس از اجراي حكم ۳ محكومان به حبس تعزيري بيش از سه سال دو سال پس از اجراي حكم تبصره ۱ حقوق اجتماعي عبارتست از حقوقي كه قانونگذار براي اتباع كشور جمهوري اسلامي ايران و ساير افراد مقيم در قلمروحاكميت آن منظور نموده و سلب آن به موجب قانون يا حكم دادگاه صالح مي‌باشد از قبيل الف حق انتخاب شدن در مجالس شوراي اسلامي خبرگان و عضويت در شوراي نگهبان و انتخاب شدن به رياست جمهوري ب عضويت دركليه انجمنها و شوراها و جمعيتهايي كه اعضاي آن به موجب قانون انتخاب مي‌شوند. ج عضويت در هياتهاي منصفه و امناء. د اشتغال به مشاغل آموزشي و روزنامه نگاري ه استخدام در وزارتخانه ها، سازمانهاي دولتي شركتها، موسسات وابسته به دولت شهرداريها، موسسات مامور به خدمات عمومي ادارات مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان و نهادهاي انقلابي و وكالت دادگستري و تصدي دفاتر اسناد رسمي و ازدواج و طلاق و دفترياري ز انتخاب شدن به سمت داوري و كارشناسي در مراجع رسمي ح استفاده از نشان و مدالهاي دولتي و عناوين افتخاري تبصره ۲ چنانچه اجراي مجازات اعدام به جهتي از جهات متوقف شود در اين صورت آثار تبعي آن پس از انقضاي هفت سال ازتاريخ توقف اجراي حكم رفع مي‌شود. تبصره ۳ در مورد جرايم قابل گذشت در صورتي كه پس از صدور حكم قطعي با گذشت شاكي يا مدعي خصوصي اجراي مجازات موقوف شود اثر محكوميت كيفري زايل مي‌گردد. تبصره ۴ عفو مجرم موجب زوال آثار مجازات نمي شود مگر اينكه تصريح شده باشد. تبصره ۵ در مواردي كه عفو مجازات آثار كيفري را نيز شامل مي‌شود، همچنين در آزادي مشروط آثار محكوميت پس از گذشت مدت مقرر از زمان آزادي محكوم عليه رفع مي‌گردد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
◾آیا جد پدری پس از فوت پدر طفل و در صورت ازدواج مجدد مادر حضانت طفل را از وی بگیرد؟ ▫ازدواج مجدد مادر که از موانع قانونی اجرای حق حضانت به شمار میرود و در ماده 1170 قانون مدنی به آن اشاره شده است فقط حق تقدم مادر در برابر پدر را از بین میبرد مادری که شوهر کرده هر چند مانند پدر نمیتواند از فرزند نگهداری کند در مقایسه با جد پدری و سایر خویشان کانونی گرمتر و مطمئن تر از مادر برای پرورش کودک نیست و کودک نیز با مادرش راحتتر است ▫پس حضانت کودکی که پدرش فوت شده و مادرش ازدواج کرده همچنان با مادر است و ازدواج مجدد مادر مانعی در این راه ایجاد نمیکند و دادگاه در صورتی حضانت را به جد پدری میدهد ضرورت آن را اقتضاء ببیند با توجه به ماده 1170 قانون مدنی حضانت را در صورتی که مادر دیگری اختیار کند برای پدر تعیین کرده است نه جد پدری و در این ماده از جد پدری برده نشده است با فوت پدر و با ازدواج مادر حضانت فرزند از مادر سلب نخواهد شد ▫علیهذا سلب حضانت کودک از مادر توسط جد پدری زمانی قابل مطرح در دادگاه است جد پدری بتواند با دلایل محکم و مستدل مادر را برای بقای حضانت فرزند از حیث اخلاقی و جسمی و شرافتی زیر سوال ببرد هر چند این ادعا هم حتما در دادگاه بررسی و منتهی به صدور رای گردد @vekalats ..
🔵تفاوت سند ذمه ای با سند وثیقه ای 🖊تفاوت سند وثیقه ای با سند ذمه ای در این است که در سند ذمه ای وصول طلب بستانکار از تمام اموال بدهکار به استثنای مستثنیات دین صورت می گیرد. ولی سند وثیقه ای، وصول طلب بستانکار، فقط مالی که وثیقه طلب او بوده است، انجام می شود. در سند وثیقه ای، همان طور که تبصره ۶ ماده ۳۴ قانون ثبت مقرر می دارد، این اختیار برای مرتهن هست که از رهن اعراض کند. زیرا عقد رهن نسبت به مرتهن جایز و نسبت به راهن لازم است. ولی در سند ذمه ای این اختیار به بستانکار داده نشده است. در سند ذمه ای مستثنیات دین منظور می شوند، ولی در سند وثیقه ای، اگر مستثنیات دین به وثیقه و رهن داده شده باشند، عنوان مستثنیات دین از آن ها برداشته می شود و وصول طلب بستانکار از آن ها به عمل می آید. این حکم ناشی از قاعده اقدام است، زیرا خود بدهکار (راهن) حاضر شده است که مثلاً خانه خود را وثیقه دین قرار دهد. در همین مورد، باید اضافه کنیم مستثنیات دین، منحصر به حیات بدهکار است و بعد از فوت او، وصول طلب از آن ها به عمل خواهد آمد. چه در سند ذمه ای و چه در سند وثیقه ای که مستثنیات دین به وثیقه و رهن داده نشده باشد، ولی بستانکار از وثیقه (رهن) اعراض کند و سپس، بدهکار (راهن) فوت نماید.Vakiil
🔸جریمه ۱۰۹ میلیاردی برای متخلفان فروش بلیط هواپیما رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: 🔹تخلفات فروش بلیط توسط شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی در شعبه ویژه تعزیرات حکومتی در حال رسیدگی است. 🔹سه شرکت هواپیمایی و چهار آژانس مسافرتی به علت تخلف در فروش بلیط جمعا ۱۰۹ میلیارد تومان جریمه شدند. 🔹نرخ مصوب بلیط رفت و برگشت تهران به نجف و بالعکس ۶ میلیون تومان است. 🔹شرکت های هواپیمایی مراقب باشند عرضه و فروش بلیت ایام اربعین به صورت دقیق رصد می‌شود و با هرگونه تخلف به شدت برخورد خواهد شد. # در چنگ قانون https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تمام فساد و جنگها روی تفاخرات نژادی می‌باشد تمام فتنه و فسادها و جنگ و جدالهای بشر روی همین تفاخرات نژادی و تعصّبات جاهلانه است آلمانها می‌گویند نژاد آرین و جرمن بالای همه است ژاپنی‌ها می‌گویند حق سیادت از آن نژاد زرد است اروپائیها می‌گویند سفیدها آقا و بزرگ بر همه هستند هنوز در ممالک متمدنة امریکا سیاه‌ها از حقوق اجتماعی محروم اند حتی حق دخول در کافه و سینما و مهمانخانه‌های سفید پوستها ندارند سیاه پوست نصرانی حق ورود در کلیسای سفیدپوستان ندارد. عجبا در معبد هم حق ندارند با هم مساوی نشینند فضلا و دانشمندان سیاه پوست در مجامع دانشمندان سفید پوست اگر رفتند باید در صفّ نعال بنشینند و اظهار دانش در مقابل سفید پوستها نباید بکنند پیر دانشمند سیاه بایستی در مقابل جوان سفید پوست تعظیم نموده تسلیم باشد دانش آموزهای سفید پوست سیاه پوست‌ها را در مدارس خود راه نمی دهند. حتّی در اطاقهای راه آهن اگر سیاه پوستی مانده باشد حق ورود باطاقهای خالی سفیدپوستان ندارد. خلاصه سیاه پوستان در امریکا (با همه جدّیتهائی که برای آزادی آنها بکار می‌رود) در شمار حیوانات اند و مانند سفیدپوستان حق استفاده از وسایل تمدّن ندارند. [۱] ولی دین مقدس اسلام تمام عقاید خرافی و موهوم را در هزار و سیصد سال قبل از میان برداشت فرمود مسلمین همه با هم برادرند و لو از هر نژاد و قبیله باشند. مسلمانان اروپائی و امریکائی آسیائی و افریقائی باید یکدیگر را در آغوش محبّت و و داد بگیرند و پیوسته در هر کجای عالم باشند یار و غمخوار هم باشند اسلام مسلمانان حجازی و مکّی و مدنی را با مسلمین سایر ممالک ابدا فرق نمی گذارد. پس اگر داعی نژادم حجازی و قرشی و هاشمی و محمّدی است. سزاوار نیست کتمان حق نمایم و روی خیالات واهی حق را زیر پا بگذارم. قطعا حجازیان قلاّبی را مردود و شیعیان ایرانی را دوست می‌دارم. ما درون را بنگریم و حال را نی برون را بنگریم و قال را ثانیا شما غلات ایرانی را بی تناسب و بی دلیل و برهان با شیعیان خالص موحّد پاک مخلوط نمودید. ---------- [۱]: ۱) موسیولنی ایتالیائی قائد و پیشوای ایتالیا دستور داد نماینده او از جامعه ملل خارج گردد بعذر آنکه برای من ننگ است که نماینده من در مجمعی بنشیند که نماینده سیاه پوستهای حبشی در آنجا نشسته باشد. ولی پیغمبر عظیم الشأن اسلام در چهارده قرن قبل بلال سیاه حبشی را در آغوش محبت گرفته و می‌فرمود ارحنا یا بلال قرآن برای من بخوان و مرا مسرور و فرحناک گردان. حال خوانندگان محترم قضاوت کنند و ببینند تفاوت ره از کجاست تا بکجا. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
4_6005688809067383224.mp3
11.89M
۸ 🔭سال‌ها تلاش محققان برای کشف رموز کیهان، آنان را به این نتیجه رسانده که ؛ جهان قابل مشاهده از زمین، خود به تنهایی، میلیاردها سال نوری، وسعت دارد! و بدیهی‌ست که جهان قابل مشاهده از زمین، بخش بسیار کوچکی از آسمان به‌ظاهر بی‌انتهاییست که «آسمان اول» می‌نامندش! آسمان دنیا! 🌟 آن‌وقت، خداوند، عظمت بهشت هر انسان را، به اندازه‌ی تمام هفت آسمان، و زمین می‌داند! - انسان مگر کیست که روح، یا حقیقت وجودش،دارای چنین وسعت و عظمتی‌ست؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مراقب زبونت نباشی بیچاره میشی ۱۳۰. نخستین وظیفه منتظران، کسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام و حجّت زمان خویش است. هزار و یک نکته ۱۳۱. اصل اینکه انسان باید امیدوار باشد، امید به فرج داشته باشد، امید به گشایش بعد از شدّت و سختی داشته باشد، این لازمه ایمان است. هزار و یک نکته https://eitaa.com/zandahlm1357