eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: خيانت متن حديث لَم يَخُنكَ الاَمين، وَ لكِن ائتَمَنتَ الخائِ كسى كه بيم ندارد ز كردگار عليم وِرا به خدمت خلق خدا مكن تعيين امين نكرده خيانت، تو از ره غفلت امين شمرده خيانت شعار بدآيين زبان متن حديث الصَّمتُ بابٌ مِن ابوابِ الحِكمة زبان تو گر تحت فرمان نباشد خموشى گزين، تا نيفتى به ذلّت على بن موسى الرضا راست پندى: سكوت است بابى ز ابواب حكمت مهتر برادر متن حديث الاَخُ الاَكبرُ بِمنزِلةِ الاَب برادر چو دانا و شد و آزموده وِرا با پدر مى شمارش برابر بگفتا امام بحق، نور مطلق به جاى پدر هست، مهتر برادر امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: گریه بر حسین (علیه السلام) ریان بن شبیب گوید: در اول محرم نزد حضرت رضا (علیه السلام) رفتم، فرمود: ای پسر شبیب! آیا روزه داری؟ عرض کردم: خیر؛ فرمود: امروز روزی است که زکریا در آن دعا کرد، سپس فرمود: ای پسر شبیب، محرّم همان ماهی است که اهل جاهلیت در گذشته جنگ و ظلم را به جهت احترام این ماه، حرام می‌دانستند، ولی این امّت، نه حرمت ماه را شناخت و نه حرمت پیامبر خود را؛ در این زمان، فرزندان پیامبر را کشتند و زنان او را اسیر کردند و اثاث او را به غارت بردند، خداوند ایشان را نیامرزد. «یابن شبیب اِنْ کُنْتَ باکِیاً لِشَیْئٍ فَابْکِ لِلْحُسَینِ بْنِ علی بْنِ اَبی طالِبٍ (علیه السلام) فَاِنَّهُ ذُبِحَ کَما یُذْبَحُ الْکَبْشُ» ای پسر! شبیب اگر بر چیزی می‌گریی، بر حسین بن علی بن ابی طالب (علیه السلام) گریه کن که او را مانند گوسفند سر بریدند، همراه او هجده مرد از خاندان او کشته شدند که در روی زمین مانند نداشتند، آسمان‌ها وزمین‌های هفتگانه بر قتل او گریستند، چهار هزار فرشته برای کمک به او نازل شدند و چون حضرت را کشته یافتند، نزد قبر او ژولیده و غبار آلود، تا قیام قائم خواهند بود و از یاران وی می‌باشند و شعار آن ها: یا لثارات الحسین (خونخواهان حسین) است. ای پسر شبیب! اگر خوشحال می‌کند تو را که خداوند عزوجل را بدون گناه ملاقات کنی، حسین (علیه السلام) را زیارت کن. ای پسر شبیب، اگر خوشحال می‌کند تو را که در غرفه‌های ساخته شده در بهشت با پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ساکن شوی، قاتلان حسین را لعنت کن. ای پسر شبیب! اگر خوشحال می‌کند تو را که ثوابی مثل ثواب کسی که با حسین شهید گشته است ببری، هرگاه او را یاد کنی بگو ای کاش من با ایشان بودم و به رستگاری بزرگ می‌رسیدم. ای پسر شبیب! اگر خوشحال می‌کند تو را که با ما در درجات بلند بهشت باشی، درغم ما غمگین و در خوشحالی ما خوشحال باش و بر تو باد به ولایت ما که اگر مردی سنگی را دوست بدارد (یا ولی خود بگیرد. ) خداوند او را در قیامت با آن محشور می‌کند. [۱] ---------- [۱]: بحار، ج ۴۴، ص ۲۸۶ از امالیصدوق و عیون اخبارالرضا (علیه السلام). 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ♨️ دیندار باشی عاقل نباشی خودت وبال دینی... 🚫🚫مراقب فتنه ها باشیم... جزء منتظران جاهل نباشیم🚫🚫 🎙کارشناس: حجت الاسلام والمسلمین شهبازیان کلیپ 🔰سیاست همراه دیانت🔰
انتخاب اسم با حروف ابجد.mp3
4.11M
💠 توضیح درباره رویه ای خرافی که متاسفانه در کشور باب شده ✅ آیا اگر اسم فرزند بر اساس حروف ابجد والدین نباشد ، برای بچه مشکل پیش می آید؟ 👈آیا اگر اسامی دو نفر با هم جور در نمی آید، نباید ازدواج کنند؟ 🔰نظر علمای بزرگی که در این علوم تخصص داشتند چیست؟ 🎤 عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
آقا مهدي گفت: خودت اونجايي و مي‌گي نيرو ندارم، زود بي سيم را بده دست بي سيم چي ات. خودت آرپي جي را بردار برو جلوي فرار تانك‌ها را بگير. فرمانده گردان علي اصغر ديگر روي حرف آقا مهدي حرفي نزد. آرپي جي را برداشت و رفت شكار تانك ها. يكي دو تا از تانك‌ها را زد، بقيه هم راه فرارشان كه از قسمت شمال منطقه بطرف روستاي همايون در جنوب بود، بسته شد و نتوانستند بروند محاصره شدند و به غنيمت گرفتيم. در قسمت جنوبي منطقه - روستاي همايون - رزمندگان لشكر عاشورا جنگ سختي با دشمن داشتند و جنگ تن به تن بود. رستم خاني [۵۷] و علي تجلايي [۵۸] هم در اين محور دوشادوش بچه‌ها مي‌جنگيدند. روزهاي سخت عمليات بدر، هواپيماهاي دشمن مرتب منطقه را بمباران مي‌كردند و پدافند هوايي مؤثري در منطقه نداشتيم. علي تجلايي در فراري دادن هلي كوپترها و هواپيماهاي دشمن نقش مؤثري داشت كه سعي و تلاش خود را مي‌كرد. از ديگر مشكلاتي كه در بدر باعث كندي سرعت عمل آقا مهدي بود، هماهنگ عمل نكردن ديگر يگان‌ها بود كه نتوانسته بودند همپاي لشكر عاشورا دشمن را عقب بزنند... [ صفحه ۱۲۹] درگيريها سخت و طاقت فرسا بود. از آسمان هواپيماها و از زمين هم توپ و تانك و ادوات سنگين عراقي ها، دست به دست هم داده و مشكلات بدر را صد چندان كرده بودند. رزمندگان لشكر عاشورا - عمدتا گردان سيدالشهدا - پشت سر آقا مهدي رسيدند به كنار دجله و هر كس به ياد شهداي كربلا وضو ساخت و نماز شكر بجا آورد. آقا مهدي در تلاطم بود كه از دجله عبور كنيم. مأموريت لشكر هنوز پايان نگرفته بود. مأموريت آقا مهدي تصرف اتوبان بصره - العماره بود. عصر روز چهارم بدر، تلاش مي‌كرد پلي بر روي دجله زده شود. دشمن در آن سوي دجله پراكنده بود و خط منظمي نداشت (جنوب دجله). آقا مهدي براي عبور از دجله خيلي بي تابي مي‌كرد. نقطه اي از ساحل رودخانه دجله را براي زدن پل مشخص كرد كه در آن سوي دجله منتهي مي‌شد به نقطه اي از دجله كه در ميان ما به كيسه اي معروف شده بود. همان شب تعدادي از رزمنده‌ها با قايق از دجله عبور كردند و سرپلي گرفتند و خود آقا مهدي روز پنجم با قايق از آب گذشت و بعد از او پل‌ها رسيدند و پل نفررو بر روي دجله زده شد. ابتداي پل در اين طرف دجله شد سنگر قرارگاه تاكتيكي آقا مهدي. ظهر روز چهارم آقا مهدي در كنار دجله نماز مي‌خواند و چشم دوخته بود به آب روان دجله. با خود گفتم؛ خدايا! آقا مهدي به چه فكر مي‌كند؟ صبح روز پنجم من زخمي شدم و برگشتم پشت جبهه. وقتي خبر شهادت آقا مهدي را شنيدم راز آن خيره شدنش به آب دجله براي من آشكار شد؛ با خود گفتم شايد ملائكه محل شهادتش را نشانش مي‌دادند... https://eitaa.com/zandahlm1357
ارسال پیامبر اسلام « والکتاب المسطور » یعنی: او را ارسال و مبعوث فرمود با کتاب مسطور، أعنی: قرآن. « والنور الساطع » أعنی: نور معارف قرآنیه که ساطع و مرتفع است، چه « العلم نور یقذفه اللّه فی قلب من یشآء ». [۱] « والضیاء اللامع » أی: نور مستوقد که اینها اوصاف انوار قرآن است. « و الامرالصادع » یعنی: قوانین موضوعه او شق کننده و تمیز دهنده بین حقّ و باطل است. « ازاحة للشبهات » یعنی: پیغمبر را ارسال نمود به واسطه زایل کردن و برطرف نمودن شبهاتی که در مرور ازمنه و طول اَمد در احکام الهیّه برای خلق پیدا شده بود. « و احتجاجاً بالبینات » یعنی: مبعوث شد تا محاجّه و مدافعه نماید با علماء یهود و نصاری و مجوس به بیانات واضحه و معجزات لایحه، و قال له: « وَ جَادِلْهُم بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ ». [۲] « و الناس فی فتن انجذم [۳] فیها حبل الدین » یعنی: و فرستاد او را، و حال آن که مردم آن زمان واقع در فتنه و ابتلائی بودند که در آن فتنه قطع شده بود عهود الهیّه که به توسّط انبیاء سلف به عباد اتصال و ارتباط یافته بود ؛ چه حبل به معنی عهد است، کما قال تعالی: « إِلاَّ بِحَبْلٍ مِّنَ اللَّهِ وَ حَبْلٍ مِّنَ النَّاسِ [۴] »، أی بعهد من اللّه. « و تضع سواری الیقین » یعنی: در آن زمان پست و منهدم شده بود مرتفعات دین الهیّه که در بین مردم بود. « فهم فیها تائهون حائرون » یعنی: مردم در آن فتنه جهالت و ضلالت بودند سرگشته و حیران، کما قال تعالی فی حقّ بنی اسرائیل: « یَتِیهُونَ فِی الاْءَرْضِ [۱] ». ---------- [۱]: ۱ - مصباح الشریعه، ص ۱۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه نحل، آیه ۱۲۵. [۳]: ۳ - اصل: انجزم. [۴]: ۴ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۱۱۲. [۱]: ۵ - سوره مبارکه مائده، آیه ۲۶. « فی خیر دار و شرّ جیران » یعنی: فرستاد و مبعوث نمود او را در بهترین داری که مکّه معظمه باشد. و « شرّ جیران » أعنی: بدترین همسایه‌ها که اهالی او باشند از حیث جهالت و عناد، چه: « الاْءَعْرَابُ أَشَدُّ کُفْرًا وَ نِفَاقًا وَ أَجْدَرُ أَلاَّ یَعْلَمُوا حُدُودَ مَآ أَنزَلَ اللَّهُ ». [۲] « نومهم سهود و کحلهم دموع »: یعنی نوم آنها قلیل بود به واسطه عدم راحت و اضطراب دشمن، و سُرمه چشم آنها اشک بود به جهت ابتلاءات قحط و غلا [و[ طاعون، [و] و با و سایر عقوبات. ---------- [۲]: ۶ - سوره مبارکه توبه، آیه ۹۷. « بأرض عالمها ملجم و جاهلها مکرم » یعنی: پیغمبر را ارسال فرمود در زمینی که عالم او گویا لجام کرده شده بود از ابراز و ادای حرف حقّ، و قادر بر گفتن نبود، ولی جاهل او بزرگ و اکرام کرده شده بود در نظر عوام. 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فاطمه علیها السلام در صحاح در صحیح بخاری در باب مناقب حضرت زهرا علیها السلام آمده است که پیامبر فرمود: فاطمه پاره تن من است هرکه او را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است. خمس از عروة بن زبیر نقل شده است که: عایشه به وی گفت: فاطمه دختر رسول خدا پس از رحلت پیامبر از ابوبکر خواست میراث او را که از رسول خدا باقی مانده به او تسلیم کند. ابوبکر پاسخ داد رسول خدا فرموده: ما میراثی نداریم. هرچه از او بماند صدقه است. فاطمه از پاسخ او غضبناک شد و از ابوبکر دوری کرد تا شش ماه که پس از پیامبر زندگی کرد با ابوبکر صحبت نکرد. فاطمه از ابوبکر درخواست کرد تا حقوق وی را از خیبر و فدک و صدقه ای که از رسول خدا در مدینه است در اختیار وی قرار دهد، وی پاسخ نداد و گفت می‌ترسم فرمان رسول خدا زیر پا افتد، عمر صدقات مدینه را در اختیار علی و عباس گذاشت و خیبر و فدک را که صدقه رسول خدا می‌شمرد، در اختیار خلیفه می‌دانست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام الْعَجَبُ‌ لِغَفْلَةِ‌ الْحُسَّادِ، عَنْ‌ سَلَامَةِ‌ الْأَجْسَادِ! امام عليه السلام فرمود: در شگفتم كه چگونه حسودان از سلامتى خويش غافل‌اند.
شرح و تفسير حسد دشمن سلامتى امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از آفات حسد اشاره كرده مى‌فرمايد: «در شگفتم كه چگونه حسودان از سلامتى خويش غافل‌اند»؛ (الْعَجَبُ‌ لِغَفْلَةِ‌ الْحُسَّادِ، عَنْ‌ سَلَامَةِ‌ الْأَجْسَادِ!) . «حُسّاد» جمع «حسود» است. روشن‌ترين تفسير براى گفتار حكيمانۀ بالا آن است كه حسد روح و قلب انسان را مى‌فشارد و بر اثر اين فشار، انسان بيمار مى‌شود و گاهى از شدت حسد دق مى‌كند و مى‌ميرد، زيرا مى‌بيند شخص محسود داراى نعمت‌هاى مختلفى است. هرچه نعمت او بيشتر مى‌شود، غم و اندوه حسود فزون‌تر مى‌گردد. گاه به حالت افسردگى كشيده مى‌شود و گاه به بيمارى جسمانى مبتلا مى‌گردد، زيرا رابطۀ روح و جسم به اندازه‌اى است كه ناراحتى‌هاى روحى فورا در جسم اثر مى‌گذارد و سلامت انسان را مختل مى‌كند. بنابراين حسودان آرزو مى‌كنند نعمت شخصى كه مورد حسد است زائل گردد؛ خواه اين نعمت مقام باشد يا مال و ثروت. در حالى كه با حسد خويش نعمتى را كه از آن نعمت‌ها بزرگ‌تر است از دست مى‌دهند و آن نعمت سلامتى است كه هيچ نعمتى با آن برابرى نمى‌كند. اگر تمام دنيا را به كسى بدهند؛ ولى مبتلا به بيمارى سرطان يا فلج و از كارافتادگى دست و پا و سر و صورت باشد كمترين ارزشى براى او ندارد و اگر همه چيز را از او بگيرند و سلامتى را به او باز گردانند به يقين خوشحال خواهد شد. آرى. بعد از ايمان و عقل كه از نعمت‌هاى معنوى است برترين نعمت مادى سلامت جسم است كه حسود آن را به آسانى از دست مى‌دهد. بعضى از شارحان نهج البلاغه معناى ديگرى براى اين كلام مولا ارائه كرده‌اند كه بسيار بعيد به نظر مى‌رسد و آن اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: چرا حاسدان نسبت به مال و جاه ديگران حسادت مى‌ورزند؟ چرا نسبت به سلامتى آنها كه از مال و جاه برتر است حسودى ندارند؟ اين در واقع كنايه از اهميت نعمت سلامتى است. روشن است كه هدف مولا اين نيست، زيرا معناى اين سخن آن مى‌شود كه حسودان را تشويق كنيم بر سلامتى ديگران حسادت بورزند. از سويى ديگر حسادت در جايى است كه انسان فاقد نعمتى باشد و ديگرى را واجد آن بداند و با توجه به اين‌كه حاسدان غالباً از سلامت برخوردارند، حسادت نسبت به سلامتى ديگران معنا ندارد. آنچه تفسير اول را تأييد و تثبيت مى‌كند روايات فراوانى است كه در نهج البلاغه يا كتب ديگر از اميرمؤمنان عليه السلام نقل شده است. از جمله در حكمت ٢٥٦ مى‌خوانيم: «صِحَّةُ‌ الْجَسَدِ، مِنْ‌ قِلَّةِ‌ الْحَسَدِ ؛صحت بدن بر اثر كمى حسد حاصل مى‌شود». ١ در حديث ديگرى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار نقل كرده است مى‌فرمايد: «الْحَسَدُ لا يَجْلِبُ‌ إلَّا مَضَرَّةً‌ وَ غَيْظاً يُوهِنُ‌ قَلْبَكَ‌ وَ يُمِرِّضُ‌ جِسْمَكَ‌ ؛حسد جز زيان و خشمى كه قلب تو را سست مى‌كند و بدنت را بيمار مى‌سازد به بار نمى‌آورد». ٢در حديث ديگرى نيز از آن حضرت آمده است: «لا راحَةَ‌ لِحَسُودٍ ؛حسود هرگز به آسودگى نمى‌رسد». ١ آفات حسد منحصر به اين مورد نيست گرچه اين مورد بسيار مهم است. يكى ديگر از آفات حسد آن است كه تلاش و كوشش و نيروى انسان را به جاى اين‌كه به جنبه‌هاى مثبت سوق دهد در جنبه‌هاى منفى نابود مى‌كند به گونه‌اى كه اگر تلاشى را كه براى زوال نعمت الهى از ديگرى به كار مى‌گيرد جهت به دست آوردن براى خويش به كار مى‌گرفت چه بسا از محسود هم برتر و بالاتر مى‌شد. از اين گذشته، حسد ممكن است به ايمان و توحيد انسان لطمه بزند، زيرا حسود در اعماق دلش خدا را در تقسيم نعمت‌ها حكيم نمى‌شمارد، زيرا اگر قسمت الهى را روى حكمت مى‌دانست و به آن راضى بود در دام حسد گرفتار نمى‌شد.