زارع و باغات من با خشكسالى و آفت روبهرو نمىشوند؟ و آيا فلان شريك به من خيانت نخواهد كرد؟ و امثال اينها كه همچون كابوسى دائماً روح او را مىفشارد. دومين اثر شوم دنياپرستى حرص است. حرص به معناى زيادهطلبى بىدليل و سير نشدن از مال و جاه دنياست. حرص به معناى اينكه:
هفت اقليم ار بگيرد پادشاه همچنان در بند اقليمى دگر
بديهى است چنين حرصى آرامش را از انسان مىگيرد و شب و روز او را به خود مشغول مىكند.
بالاخره سومين پديدۀ شوم آن آرزوهاى طول و دراز است كه امام عليه السلام با جملۀ «لا يُدْرِكُهُ» (آن را به دست نمىآورد) به آن اشاره فرموده است؛ آرزوهايى كه گاهى چند برابر عمر آدمى براى رسيدن به آن نيز كفايت نمىكند، آرزوهاى نامعقولى كه به چنگ آوردن آن هزارگونه بدبختى و ذلت و گرفتارى دارد و آرامش انسان را بر هم مىزند.
خوشا به حال قناعت پيشگ
ان كه نه آن اندوه بىپايان را دارند و نه آن حرص خطرناك شرربار و نه آرزوهاى طولانى كشنده.
در حديثى كه از فاطمه دختر امام حسين از پدرش عليهم السلام از جدش رسول خدا صلى الله عليه و آله نقل شده آمده است:
«الرَّغْبَةُ فِى الدُّنْيا تَكْثِرُ الْهَمَّ وَ الْحُزْنَ وَ الزُّهْدُ فِي الدُّنْيا يُرِيحُ الْقَلْبَ وَ الْبَدَنَ ؛دنياپرستى غم و اندوه انسان را زياد مىكند و زهد و قناعت در دنيا هم قلب را آرامش مىبخشد و هم بدن را». ١
در حديث پرمعناى ديگرى نيز از آن حضرت در اين زمينه مىخوانيم:
«أنَا زَعِيمٌ بِثَلاثٍ
لِمَنْ أكَبَّ عَلَى الدُّنْيا: بِفَقْرٍ لا غِناءَ لَهُ وَ بِشُغْلٍ لا فَراغَ لَهُ وَ بِهَمٍّ وَ حُزْنٍ لَا انْقِطاعَ لَهُ ؛من ضامنم كسى كه خود را بر دنيا بيفكند سه چيز را دريافت خواهد داشت: فقرى كه هرگز بىنيازى در آن نخواهد بود و گرفتارى كه هرگز فراغتى ندارد و غم و اندوهى كه هيچگاه قطع نمىشود»
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
#نکات باغبانی☘
#چند نكته أساسي و كلي در مورد نگهداري گياهان در منزل .
خاك گياه رو حتي الإمكان عوض نكنيم ، با تعويض خاك باعث شوك وارد كردن به ريشه و در نتيجه خرابي احتمالي گياه خواهيم شد .
به جاي تعويض مي تونيم خاك رو تقويت يا در صورت افت سم پاشي و پاكسازي كنيم . یعنی چندسانت ازخاک قدیمی رو دورریخته وخاک مقوی تازه بدیم
تعويض خاك بايد در شرايط ايده ال و در فصل مخصوص به خودش اون هم در زمان نياز مبرم انجام بشه . ضمنا منظور از تعويض خاك تعويض گلدان نيست ،
در صورت هوا نخوردن ريشه و قالبي در اوردن گياه از گلدان و انتقال به گلدان ديگر مشكلي پيش نخواهد امد و فصل خاصي هم نداره.
لطفا بادقت بخونید☝️👌
☘☘نکته های خواندنی☘☘
☘دوستانیکه منطقه سردسیر هستن حتما گلهاتون رو با فاصله از پنجره قرار بدین یا پلاستیک کشیده باشه باد سرد از پشت پنجره باعث زرد شدن برگها میشه
☘ ابیاری هم حتما با اب ولرم باشه
☘ در فصل سرما ابیاری رو دیر به دیر انجام بدین ابیاری که در فصل گرما بهش میدادین با فصل سرما فرق داره ودیرتر خشک میشه برای اینکه گلهاتون سالم بمونه وریزش برگ نداشته باشن حتما خاکش بذارین کامل خشک بشه وبا اب ولرم ابیاری کنین
☘گلهایی که به سرما حساس هستن به جای گرمتر منتقلش کنین
☘گلهاتون رو نزدیک وسایل گرمایشی قرار ندین همینطور که از باد کولر دور نگه میداشتین از وسایل گرمایشی هم سعی کنین یه دو متر فاصله داشته باشه
☘روی وسایل گرمایشی حتما ظرف اب بذارین چون خودش رطوبت درست میکنه 😍
☘غبارپاشی هم در فصل سرما کمتر انجام بدین چون باعث قارچی شدن برگها میشه
☘بیشترین افتها در فصل سرما انجام میشه چون داخل خونه تهویه خوبی نداره مخصوصا افت تارعنکبوتی جایی که محیطش خشک وگرم باشه بیشتر حمله میکنه حتما گلهاتون رو هرچند وقتی چک کنین
چرا نوک برگ گل ها خشک و سوخته میشه🤔❓
1⃣آبیاری نامنظم و نادرست چه زیاد چه کم
2⃣خشکی هوا و کمبود رطوبت
3⃣آفتاب تند و گرما
4⃣کوددهی زیاد یا با غلظت بالا
👈🤓قانون کلی برای داشتن گلی سالم اینه که وقتی خاک گیاه خشک شد سیرابش کنید و آب زیرگلدونی و خالی کنید ،تشنگی یا دفعات آبیاری زیاد باعث خفگی ریشه شده و نوک برگها سوخته میشن
👈برای ایجاد رطوبت ،میتونید دستگاه بخور سرد بزارید یا گل ها رو کنار هم قرار بدید یا جزیره برای هر گلدون درست کنید
─┅─═इई 🍁🍂🍁 🍂🍁
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اگر در شرايطي هستيد كه رسيدن به ثروت از راه صحيح و حلال ممكن نيست و با فقر و گرسنگي روزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توصيه ۶۵)
ساختن ابزارهائيكه هم در راههاي درست كاربري دارند و هم در راههاي نادرست و ابزار، كمك بهر دو ميباشند آموختن و آموزش دادن اين گونه فنون و اجرت گرفتن براي آنها و در راه آنها و كار كردن در اين حرفهها و براي اين حرفهها براي كليه مردم در صورتيكه اهل صلاح باشند، بلامانع است اما بكار بردن اين ابزارها در راه فساد و زيان زدن بهر كسي حرام است. و بر استاد و شاگرد و كاسب اين صنايع و فنون گناهي نيست، زيرا منافع اينها بيش از جهات مضرشان ميباشد و گذران زندگي مردم و بقا و پايداري آنها به اين ابزارها بستگي دارد.
بلكه گناه و بكار بردن آنها بعهده كسي است كه از اين وسايل در راههاي فساد و حرام استفاده كند.
توصيه ۶۶)
خداوند متعال صنايع و فنوني را بطور كلي حرام كرده كه جز فساد و تخريب، كاربري ديگر نداشته باشند. نظير سازها و نيها و… و هر آلت لهو و لعب ديگري و صليبها، تنها، و ساختن نوشابههاي حرام و آنچه كه فساد محض در آن است و هيچوجه صلاح و امر مثبتي در آنها وجود ندارد. آري ياد دادن و ياد گرفتن و اشتغال ورزيدن بآنها و اجرت و مزد گرفتن براي آنها و هر گونه تصرفي در آنها حرام است.
مگر صنعتي باشد كه گاه در امور روا و مجاز و گاهي هم راه معصيت داشته باشد (در امور مجاز حلال است).
توصيه ۶۷)
كشاورزي يا پرورش روئيدنيهائيكه خوردن آنها براي انسان حلال و رواست شامل دانهها و حبوبات مانند گندم، جو، برنج، نخود و ديگر انواع حبوبات و دسته كنجدها و جزء آنها، هر گونه دانه اي كه موجب تغذيه و تقويت جسم انسان باشد و خوردن آن حلال باشد كشت آنهم حلال است و هر چه براي جسم انسان ضرر دارد، خوردنش حرام است. مگر در حال ضرورت و زير نظر پزشك معالج.
توصيه ۶۸)
پيامبر (عليه السلام) فرمودند: هرگز كسي غذايي بهتر از دسترنج خود، نخورده است. پيامبر خدا، حضرت داود عليه السلام (با ساخت زره) از دسترنج خود ميخورد.
هر كه شب را با تني خسته از كار بخوابد، آمرزيده شود.
توصيه ۶۹)
پاكيزه ترين كارها، درآمدي است كه انسان با دسترنج خود كسب كند.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۲۷ 📝 محور بحث: #آرامش_کلامی 💠 قسمت دهم ⚜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین"
⚛️ دور دوم / قسمت ۲۸
📝 محور بحث: #آرامش_کلامی
💠 قسمت یازدهم
⚜ به دو مورد از توصیه هایی که باید در ارتباط کلامی رعایت می شود اشاره کردیم. سومین توصیه:
3⃣ عوامل حواس پرتی را دور کنید.
مانند تلفن و تلویزیون که باید خاموش شود و حتی بچه ها گاهی سبب مزاحمت اند، یعنی جایی که آرامش در فضا و بین یکدیگر حاکم باشد تا تمام حواسش به صحبت همسرش باشد.
هوش IQ هشت نوع دارد و یک نوع آن هوش درون فردی(حس ششم) است که خانم ها این هوششان بالا است و دلیل آن جزءنگر بودن آن هاست و خانمها سریع متوجه می شود که حواس مرد جای دیگری سیر می کند؛ و همین سبب سرد شدن زن از صحبت کردن می شود.
4⃣ هروقت همسر نیاز به بیان مشکلات داشت وقتتان را برای او خالی کنید.
هر وقت احساس کردید که خانم ناراحت است به او بگویید:«خانم چرا ناراحتی؟» و اول خانم ناز میکند و نمیگوید ولی اگر میخواهید که آن روز از زندگی لذت ببرید تا وقتی که خانم حرفش را نزده نباید خانم را رها کرد.
🔻 ولی خانمها هر وقت که دیدند شوهرشان ناراحت است به او کاری نداشته باشند و او را در تنهایی خود بگذارند چون همین پاپیچ شدن و پیگیری دچار تشدید شدن اعصبانیت مرد میشود، خود مرد بعد از مدتی حرف اش و دلیل ناراحتی را بیان میکند.
🔸 در ارتباط کلامی به مهارت ها نیاز داریم تا بتوانیم ارتباطی مناسبی داشته باشیم.
🔹 بعضی کارشناسان معتقد اند که در خانواده هر مشکلی وجود دارد به دلیل زبان است و خیلی از جنگ و دعوا هایی که در خانواده ایجاد می شود به خاطر نابلدی در ارتباط کلامی است.
🔮با ما همراه باشید.
#نوشتار_تربیتی
#خانواده_زوجین
#روابط_زوجین
#کلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #قطعه_تصویری
⚜ تأملی در مفهوم مشکلات اقتصادی به عنوان یکی از موانع فرزندآوری!
✍️آیا مشکلات اقتصادی می تواند دلیل موجهی برای جلوگیری از فرزندآوری باشد؟
#فرزند_آوری
#اقتصاد
#تربیت_فرزند
#تربیت
#خانواده
تربیت فرزندان.mp3
34.77M
🔊 فایل صوتی برنامه آفتاب شرقی
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #تربیت_فرزند
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پارت4 پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
track-05-کنترل هیجان- استرس-دکتر داودی نژاد.mp3
6.22M
#پارت5
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😁😁 فاییده های قهر...
⭕کجا ها قهر خوبه🤔
حتماااااااا این کلیپ ببین
💥دیدن این کلیپ واجب است
┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دفاع مخالفین از خلافت معاویه و یزید و کفر آنها و جواب آن شیخ-خیلی از شما تعجب است که خلیفة
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دلائل بر کفر و ارتداد یزید
داعی- دلائل بر کفر و ارتداد یزید بسیار واضح و آشکار است چنانچه در کلمات خود پیوسته نظما و نثرا کفریات باطنی را ظاهر میساخت مخصوصا در اشعار خمریّه اش دلائل واضحی بدست است که گفته:
شمیسة کرم برجها قعر دنّها
فمشرقها الساقی و مغربها فمی
فان حرمت یوما علی دین احمد
فخذها علی دین المسیح بن مریم
خلاصۀ معنی آنکه گوید شراب انگور از مشرق دست ساقی طالع میگردد و در مغرب دهان من غروب مینماید و اگر شراب در دین محمّد صلّی اللّه علیه و آله حرام است بگیر او را بر دین مسیح بن مریم یعنی پیروی از دین مسیح بنما و نیز گوید:
اقول لصحب ضمت الکاس شملهم
و داعی صبابات الهوی یترنم
خذوا بنصیب من نعیم و لذة
فکل و ان طال المدی یتصرم
در این اشعار میرساند که هرچه هست همین دنیا است غیر از این عالم عالمی نیست پس باید دست از لذّت و نعیم این عالم بر نداشت
اینها اشعاری است که در دیوان او ثبت است و ابو الفرج ابن جوزی در کتاب الرّد علی المتعصّب العنید شهادت باو داده و از جمله اشعاری که دلالت بر کفر و زندقه و الحاد او دارد اشعاری است که سبط ابن جوزی در تذکره و جدّش ابو الفرج مفصّلا نقل نموده اند که در مطلع آن گوید:
علیّة هاتی ناولینی و ترنمی
حدیثک انی لا احب التناجیا
بمعشوقۀ خود خطاب نموده گوید نزدیک بیا خانم عزیزم آگاه ساز مرا علنی از مطالب درونی خود من دوست ندارم که آهسته سخن برانی (تا آنجا که گوید):
فان الذی حدثت عن یوم بعثنا
احادیث زور تترک القلب ساهیا
یعنی آن کسی که بداستان قیامت تخویف میکند گزارشاتی بدروغ است که قلب را از آهنگهای ساز و آواز دور مینماید.
چنانچه ابراهیم بن اسحاق معروف به (دیک الجن) که از اجلۀ فقهاء و علماء و فضلاء و ادباء شیعه بوده در حضور خلیفه هارون الرّشید عبّاسی تمام آن اشعار را قرائت نموده هارون بی اختیار یزید را لعن کرده و گفت زندیق کاملا انکار صانع و حشر و نشر را نموده است.
از جمله اشعاری که دلالت بر کفر و الحاد او میکند آنست که در موقع ترنّم و عیش میگفت:
یا معشر الندمان قوموا
و اسمعوا صوت الاغانی
و اشربوا کاس مدام
و اترکوا ذکر المعانی
شغلتنی نغمة العیدا
ن عن صوت الاذان
و تعوضت عن الحور
عجوزا فی الدنان
ما حصل معنی آنکه به ندماء و هم پیالههای خود گوید برخیزید و بساز و آواز گوش دهید و از شراب ناب استفاده کنید و ترک کنید خرافات دینی را زیرا ساز مرا بخود جلب نموده از صدای اذان تعویض و مصالحه میکنم بهشت و حور العین را به پیره زنهای خواننده.
و در کتب مقاتل همه جا نقل است و حتی سبط ابن جوزی در ص ۱۴۸ تذکره آورده که چون اهل بیت رسالت را بشام آوردند یزید پلید بر منظرۀ قصر خود که مشرف بر محلّه جیرون [۱] بود قرار گرفته این دو بیت را انشاد کرد کفر خود را ثابت نمود.
لما بدت تلک الحمول و اشرقت
تلک الشموس علی ربا جیرون
نعب الغراب فقلت نح أو لا تنح
فلقد قضیت من النبی دیونی
خلاصۀ معنی آنکه محملهای اسرای آل محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ظاهر شد کلاغی صدا کرد
(که در عرب آن صدا را بفال بد میگرفتند) گفتم ای کلاغ بخوانی یا نخوانی من وام خود را از پیغمبر گرفتم.
کنایه از اینکه اعمام و أقاربم را در بدر و احد و حنین کشتند منهم تلافی نموده فرزندانش را کشتم و از جمله أدلّه بر کفر یزید آنست که وقتی مجلس جشن برای شهادت پسر پیغمبر برپا نمود باشعار کفرآمیز عبد اللّه بن الزبعری تمثل جست که حتّی سبط ابن جوزی و ابو ریحان بیرونی و دیگران نوشته اند آرزوی وجود و حیات کسانی را نمود از اجداد خودش که همه مشرک و کافر محض بودند و بامر خدا و پیغمبر در جنگ بدر کبری کشته شدند ظاهرا شعر دوم و پنجم از خود یزید است که در حضور عموم حاضرین از مسلمانان و یهود و نصاری گفت.
----------
[۱]: ۱) یاقوت حموی در معجم البلدان گوید جیرون سقفی مستطیل است بر ستونها بنا کرده شده نزدیک دروازه دمشق و برگرد آن شهری است که یکی از جبابره در زمان قدیم قلعه ای در آنجا ساخته و بعدها صابئین آنجا عمارت کردند و در داخل آن معبدی برای مشتری ساختند و آنجا تفرجگاه عمومی بوده است.
لیت اشیاخی ببدر شهدوا
جزع الخزرج من وقع الاسل
لأهلوا و استحلوا فرحا
ثم قالوا یا یزید لا تشل
قد قتلنا القرم من ساداتهم
و عدلناه ببدر فاعتدل
لعبت هاشم بالملک فلا
خبر جاء و لا وحی نزل
لست من خندف [۱] ان لم انتقم
من بنی احمد ما کان فعل
قد اخذنا من علیّ ثارنا
----------
[۱]: ۱) خندف یکی از اجداد یزید بوده است.
و قتلنا الفارس اللیث البطل
[۲]
و بعض از علماء خودتان مانند أبو الفرج و شیخ عبد اللّه بن محمّد بن عامر شبراوی دفعی در ص ۱۸ کتاب الاتحاف بحبّ الاشراف و خطیب خوارزمی در جلد دوم مقتل الحسین و دیگران مینویسند یزید ملعون در موقع چوب زدن بر لب و دندانهای آن حضرت این اشعار را میخواند.
----------
[۲]: ۲) ای کاش پیران و گذشتگان قبیله من که در ب
در کشته شدند میدیدند زاری کردن قبیله خزرج را از زدن نیزه (در جنگ احد) از شادی فریاد میزدند و میگفتند ای یزید دستت شل مباد که مهتران و بزرگان آنها را کشتیم و این عمل را بجای بدر کردیم که سر بسر شد بنی هاشم با سلطنت بازی کردند نه خبری از آسمان آمد و نه وحی نازل شد. من از دودمان خندف نیستم اگر انتقام از فرزندان پیغمبر نگیرم ما خون خود را از علی گرفتیم بکشتن فرزند بزرگ او.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۶۴ #استاد_شجاعی #استاد_عالی |سلسلهی موی دوست، حلقهی دام بلاست، هر که در این حلق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
202030_2039317395.mp3
11.5M
#انسان_شناسی ۱۶۵
#استاد_شجاعی
#دکتر_رفیعی
چرا بعضیها تا با دین آشنا میشوند؛
بسرعت رشد میکنند و گوی سبقت را از خواص و سابقهداران میربایند و تا مقام "عند ربهم یرزقون" اوج میگیرند!
و بعضیها، از نظر علمی تا مرجعیت هم رشد میکنند ولی قدرت و نورانیتی در باطن ندارند؟
✖️ اصلیترین دارایی قلب چیست؟
✖️ چه کسانی اهل سرعت و قدرت در مسیر کسب دارایی قلب هستند؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 تنگ غروب آن روز ، وقتی که می رفتم تو گریه می کردی ، آهسته آهسته ، آهسته آهس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - ساز و آواز همایون - استاد شجریان و منصور صارمی.mp3
1.97M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
یک نظر مستانه کردی عاقبت
عقل را دیوانه کردی عاقبت
با غم خود آشنای کردی مرا
از خودم بیگانه کردی عاقبت
در دل من گنج خود کردی نهان
جای در ویرانه کردی عاقبت
سوختی در شمع رویت جان من
چارهٔ پروانه کردی عاقبت
قطرهٔ اشک مرا کردی قبول
قطره را در دانه کردی عاقبت
کردی اندر کلّ موجودات سیر
جان من کاشانه کردی عاقبت
زلف را کردی پریشان خلق را
خان و مان ویرانه کردی عاقبت
مو به مو را جای دلها ساختی
مو بدلها شانه کردی عاقبت
در دهان خلق افکندی مرا
فیض را افسانه کردی عاقبت
#فیض_کاشانی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357