eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: وظيفه حكومت در ساماندهي اقتصاد متن حديث مسؤولية الدولة فى التنظيم الاقتصادى قال الصدوق: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطار بنيسابور فى شعبان سنة اثنتين وخمسين وثلاثمائة، قال: حدّثنى أبوالحسن علىّ بن محمّد بن قتيبة النيسابورى، قال: قال أبو محمّد الفضل بن شاذان النيسابورى و حدّثنا الحاكم أبومحمّد جعفر بن نعيم بن شاذان عن عمّه أبى عبدالله محمّد بن شاذان، قال: قال الفضل بن شاذان: إن سأل سائل فقال: أخبرنى هل يجوز أن يكلّف الحكيم عبده فعلاً من الأفاعيل لغير علّة و لامعنى قيل له: لايجوز ذلك لأنّه حكيم غير عابث و لاجاهل،... فإن قال [ قائل ]: فلِمَ جعل أولى الأمر وأمر بطاعتهم؟ قيل: لعلل كثيرة،... و منها أنّا لانجد فرقة من الفِرَق و لامِلّة من المِلل بقوا و عاشوا إلّا بقيمّ و رئيس و لما لابدّ لهم منه فى أمر الدين و الدنيا، فلم يجز فى حكمة الحكيم أن يترك الخلق ممّا يعلم أنّه لابدّ له منه و لاقوام لهم إلّا به فيقاتلون به عدوّهم، و يقسمون فيئهم و يقيم لهم جمّهم و جماعتهم، و يمنع ظالمهم من مظلومهم.... وظيفه حكومت در ساماندهي اقتصادي صدوق گويد: عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطار در نيشابور در شعبان سال۲۵۳ چنين روايت كرد كه ابوالحسن علي بن محمد بن قتيبه نيشابوري گفت: ابو محمد فضل بن شاذان نيشابوري گفته است: حاكم ابومحمد جعفر بن نعيم بن شاذان از عمويش ابوعبدالله محمد بن شاذان براي ما چنين به حديث گفت كه: فضل بن شاذان گفت: اگر كسي بپرسد: آيا رواست [ خداوند ] حكيم بنده اش را به كاري از كارها، بي هيچ علت و معنايي تكليف كند؟ به او گفته شود: چنين چيزي روا نيست زيرا او حكيم بوده و بيهوده كار و نادان نيست... و اگر كسي گويد: چرا أولي الأمر تعيين نمود و به فرمانبري از ايشان فرمان داد؟ گفته شود: به دلايل بسياري... از جمله اين كه هيچ فرقه و آييني را باقي و زنده نيابيم، مگر با بزرگ و كارگزاري، و از آنجا كه ناگزير بايد در كار دين و دنياي شان اميري داشته باشند، روا نباشد در حكمت حكيم كه خلق را در آنچه مي‌داند كه گريزي از آن نداشته و قوامي براي شان نيست ترك گويد، زيرا به [ كمك و هدايت ] اوست كه با دشمنان خود جنگيده، غنائم را ميان خويش تقسيم كنند، و اوست كه يكپارچگي و جماعت ايشان به پاداشته، ستمگر را از ستم مظلوم باز دارد۱. منبع حديث ۱- عيون أخبار الرضا ۲/ ۹۹- ۱۰۱. نتيجه امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: نماز عید فطر یکی از حوادث مهم در دوران ولایت عهدی حضرت رضا (علیه السلام)، حرکت امام به جهت برگزاری نماز عید فطر است. مأمون عباسی از حضرت خواست تا ایشان مراسم عید فطر و خواندن نماز و خطبه را بر عهده بگیرد. حضرت رضا (علیه السلام) به او فرمود: میان من و تو شرایطی بود که این کار را پذیرفتم (یعنی من شرط کردم که در کار حکومت دخالت نکنم) مأمون گفت: من فقط می‌خواستم دل مردم و لشکریان و خدمتگزاران مطمئن شود و از آن چه خداوند شما را به آن برتری داده است آگاه شوند؛ و آن قدر اصرار کرد تا آن که حضرت فرمود: اگر مرا معاف داری نزد من محبوب تر است وگرنه آن گونه که پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و علی بن ابی طالب (علیه السلام) (برای نماز عید) خارج می‌شدند، می‌روم. مأمون گفت: هر طور که دوست داری بیرون بیا. هنگام صبح وقتی مردم متوجه شدند که حضرت رضا (علیه السلام) برای نماز عید خارج می‌شود، انبوه جمعیت از زن و مرد و جوان و پیر، کوچه‌ها و پشت بام‌ها را پر کرده بودند؛ فرماندهان نیز در خانه حضرت آمده بودند، هنگام طلوع خورشید، حضرت رضا (علیه السلام) غسل کرد و در حالی که عمامه ای سفید بر سر گذاشته و گوشه ای از آن را بر سینه و گوشه ای را میان دو کتف انداخته و دامن به کمر زده بود، برخاست و به طرفداران نیز فرمود: همان گونه که من انجام دادم انجام دهید، سپس در حالی که عصایی در دست داشت، با پای برهنه بیرون آمد، سر به آسمان بلند نمود و چهار تکبیر گفت به گونه ای که پنداشتیم هوا و دیوارها به حضرت پاسخ می‌دهند. فرماندهان و مردم که بهترین لباس‌ها را پوشیده بودند، همین که حضرت و اطرافیان را به آن شکل دیدند از اسب‌ها فرود آمدند و کفش‌ها را درآوردند. در روایتی آمده است: برخی به زحمت و با کارد کفش یابندهای آن را می‌بریدند؛ [۱] حضرت کنار درب ایستاد و با صدای بلند گفت: الله اکبر علی ما هدانا.... حاضرین نیز گفتند، صدای گریه و فریاد جمعیت، شهر مرو را به لرزه درآورده بود، حضرت حرکت کرد و بعد از هر ده قدم می‌ایستاد و سه تکبیر می‌گفت به گونه ای که گویی آسمان و زمین به ایشان پاسخ می‌دادند. فضل بن سهل - وزیر و فرمانده سپاه مأمون - به وی گفت: اگر (حضرت) رضا با این روش به نماز رود، مردم شیفته ی او شده، فریب خواهند خورد، بهتر است از ایشان بخواهی برگردد، مأمون شخصی را فرستاد و از حضرت خواست برگردد. و حضرت کفش خود را پوشید و برگشت. [۲] ---------- [۱]: منتهی الامال، ج۲. [۲]: اصول کافی، کتابالحجه، ج ۲ ص ۴۰۷. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
صحیفه امام 17.mp3
7.8M
💠 سلسله جلسات 17 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 17) ❌ پایان تدریس جلد ششم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_17_5fzo.mp3/ دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آدم هر چی بالاتر میره از نظر جایگاه و علم ، باید تقوا و خودسازی و اطاعت پذیریش هم بالاتر بره 👈 چقدر تاسف بار هست کسیکه خودش رو می دونست و طرفدارانش ایشون رو و بزرگترین خطاب می کنن ، داره از کسانی طرفداری میکنه که علنا پا روی گذاشتند ، به طور واضح و البته بدون سند ادعای در انتخابات مطرح کردند ، دوستان اون زمان یادشون هست که بارها ادعا کرد در زندان داره به زندانیان تجاوز صورت میگیره و وقتی ازش سند خواستن به عکس دست زخم شده اشاره کرد !!! 🌀 آقای فقیه، چون سنش زیاد هست باید باهاش با احترام برخورد کرد ؟ چون سابقه انقلابی داره ؟ پس حضرت علی(ع) از نظر شما اشتباه کرد که با و برخورد کرد ؟ بله؟ 👈 چقدر بد هست ادم در لباس مرجع تقلید ، اینطوری به وادی مغلطه کردن بیوفته ! 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 ✍استاد عبادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: طیّبات رزق قوله علیه السلام: وَ أَجْرَی عَلَیْنَا طَیِّبَاتِ الرِّزْقِ. یعنی: جاری نمود بر ما نوع انسان طیبات و مستلذّات ارزاق، و کلّما نحتاجون الیه فی معاشنا، کما قال تعالی: « اللَّهُ الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الاْءَرْضَ قَرَارًا وَ السَّمَآءَ بِنَآءً وَ صَوَّرَکُمْ فَأَحْسَنَ صُوَرَکُمْ وَ رَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ [۵] »، یعنی: ارض را ساکن و ثابت قرارداد که مقَرّ ما باشد، و سماء را به منزله بنا و سقف بیت ما بلند ساخت، و شمس و قمر را سراج این خانه قرار داد، و قال: « وَ جَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا [۶] »، ای وقّاداً، و منبسط نمود در او مائده عامّه از اغذیه و اطمعه لذیذه، و داعی او نبی و مدعوّ بالذات نوع بشر، و سایرین تبع و مستخدم او. چنان که مشهود است که خداوند نبات و حیوان را به منزله دو پستان برای آدم قرار داد، که باید نبات اغذیه کثیفه که لایق اوست چون آب و خاک را جذب نماید، و در وجود خود آنها را تصفیه و تلطیف نموده، الطف او را حبوب و فواکه کرده به انسان خوراند، یا آن که حیوان خار و خاشاک غلیظه را اکل نماید و در قرع و انبیق وجود خود او را چندین مرتبه تصفیه و تعدیل نموده، بعد از کیلوس و کیموس الطف او را خون نموده، و فضولات او را جدا کرده، به اعانت مَلک دافعه دفع نموده، مصفّای او را شیر و گوشت و روغن کرده، قابل اکل انسان نماید. ---------- [۵]: ۵ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۴. [۶]: ۶ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تقدم و تأخر لهو در تفسیر آیه وَ إِذٰا رَأَوْا تِجٰارَةً أَوْ لَهْواً انْفَضُّوا إِلَیْهٰا وَ تَرَکُوکَ قٰائِماً قُلْ مٰا عِنْدَ اللّٰهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجٰارَةِ وَ اللّٰهُ خَیْرُ الرّٰازِقِینَ. [۱] اگر بگویند: چرا در ابتدای آیه تجارت بر لهو و در آخر آیه لهو بر تجارت مقدم شده است؟ گوییم چون تجارت مورد توجه است و آنها که از نماز دست برداشتند، به تجارت روی آوردند. حرف آیه این است که برخی برای حفظ دین زحمتی نمی کشند و در امورات دینی ثباتی ندارند، اگر دنیا به آنها روی آورد از عبادت خدا دست بر می‌دارند. حتی اگر لهوی پیش آید که نفع آن از تجارت کمتر است باز به جانب آن می‌روند به همین علت تجارت مقدم شده است. ولی چرا در آخر آیه لهو مقدم شده است، باید گفت اقتضای کلام ترقی از پایین به بالا است، چرا که می‌خواست بگوید پاداش جزیل خدا برتر از نفع حقیر مورد نظر آنان است. ---------- [۱]: ۱) - جمعه، ۱۱. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357