eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
کتاب داستان مریم 👇👇
4_6019364981370261434.pdf
4.74M
📗کتاب زندگینامه و خاطرات شهیده مریم فرهانیان (خاطراتی از اوائل جنگ و هجوم ارتش بعثی به شهرهای مرزی ) ✍نوشته نویسنده توانای دفاع مقدس داود امیریان https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ابهت حاج قاسم در بیان سرمربی تیم ملی کشتی روایت خوانی پژمان درستکار درباره وحشت گروگانگیر‌ها از سردار شهید قاسم سلیمانی... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حمد موجب شهادت « و نصیر به فی نظم الشهداء »، یعنی: حمدی که رجوع نمائیم به واسطه آن حمد در نظم و رشته شهداء بسیوف أعداء اللّه. الشهید: الفعیل بمعنی الفاعل اعنی شهادت دهنده، و هو مَن قتل فی جهاد الأعداء بین یدی نبی او إمام معصوم. و اطلاق لفظ شهید بر او شده از باب این که به این هلاکت و جان فشانی خود در رکاب نبی و امام فعلاً دون قولاً، گویا شهادت می‌دهد بر حقّانیت دین خود، و تصدیق قول نبی و امام. اعنی اگر او در دین خود و اقوال نبی تردید و شک داشت « لاتلقی [۱] نفسه فی التهلکة » [۲]، پس به این فعل خود شاهد و حجّت بر صحّت و یقین دین خود است، از این جهت او را شهید گویند. یعنی حجت دیگران ؛ چنان که وقتی که فرقه یهود اظهار و ادعای ولایت به خدا می‌نمودند که: « نَحْنُ أَبْنَآءُ اللَّهِ وَ أَحِبَّآؤُهُ [۳] »، أی أبناء انبیاء اللّه، خداوند تعالی برای اثبات کذب و بطلان داعیه آنها بر خود، موت را که مؤدّی بلقاء اللّه است معیار آنها قرار داده، فرمود: « قُلْ یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوآا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَآءُ لِلَّهِ مِن دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ [۴] »، بعد خود تکذیب داعیه آنها نموده که: « وَ لا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ [۵] » بلکه « وَ لَتَجِدَنَّهُمْ أَحْرَصَ النَّاسِ عَلَی حَیَاةٍ ». [۶] ---------- [۱]: ۴ - هکذا در اصل. [۲]: ۵ - اقتباس از کریمه بقره، آیه ۱۹۵. [۳]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۸. [۴]: ۲ - سوره مبارکه جمعه، آیه ۶. [۵]: ۳ - همان، آیه ۷. [۶]: ۴ - سوره مبارکه بقره، آیه ۹۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عارف و ثروتمند عارفی به ثروتمندی گفت: طلب دنیای تو چگونه است، ثروتمند گفت: بسیار. عارف پرسید به هرچه خواسته ای رسیده ای؟ ثروتمند پاسخ داد: خیر. عارف پرسید: عمری در طلب دنیا بوده ای به آن نرسیدی، حال تو با آنچه که در طلب آن نبوده ای چه خواهد بود؟ پرسش و پاسخ این عارف را در ضمن حکایتی در کتاب سوانح حجاز چنین به نظم آورده ام: عارفی از منعمی کرد این سؤال کی ترا دل در پی مال و منال سعی تو از بهر دنیای دنی تا چه مقدار است ای مرد غنی گفت افزون است از عد و شمار کار من آنست در لیل و نهار عارفش گفت اینکه بهرش در تکی حاصلت زان چیست؟ گفتا اندکی آنچه مقصود است ای روشن ضمیر برنیامد زان مگر عشر عشیر گفت عارف اینکه هستی روز و شب از پی تحصیل آن در تاب و تب شغل آن را قبله ی خود ساختی عمر خود را بهر آن درباختی آنچه زان می‌خواستی واصل نشد مدعای تو از آن حاصل نشد دار عقبا کو ز دنیا برتر است وز پی آن سعی خواجه کمتر است چون شود چیزی ترا حاصل از او خود بگو ای مرد دانا خود بگو این اشعار را زمانی سرودم که در شهر آمد (بین دجله و فرات) بودم، در آنجا خاطری پریشان، قلبی نگران و چشمی گریان داشتم، چرا که روزگار با من نبود و دوستان را از من جدا کرده بود و اقامت کاروان زیاد شده بود، به طوری که نهایت ناراحتی را فراهم کرده بود. علت آن بود که برخی از حاکمان تقاضای رشوه می‌کردند و حرکت کاروان را به همین علت ممنوع کرده بودند. در آن مکان دوازده شبانه روز گرفتار بودم، نه خوراکی داشتم و نه خوابی، تا اینکه خدا اسباب حرکت ما را فراهم کرد، زمانی که نزدیک بود روح ما برود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357