.......:
پيام به كنگره جامعه اسلامى دانشجويان
پيام به كنگره جامعه اسلامي دانشجويان بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم جوانان و دانشجويان عزيز به شما و همه ي جواناني كه انگيزه و همّت خود را از سرچشمه ي ايمان و آگاهي ناب سيراب ميكنند و نيرو و نشاط جواني را در راه رشد و تعالي كشور به كار ميبرند درود ميفرستم و توفيقات روزافزون شما را از خداي متعال درخواست ميكنم. امروز وظيفه ي شما جوانان خطير و سنگين و مجاهدت در اين راه، دقيق و ظريف است. امروز دشمنان مستكبر و سلطه طلب در صدد محاصره كردن نظام جمهوري اسلامي اند. تلاش بي ثمر آنان در طول دو دهه براي به زانو در آوردن ملّت ايران به بركت ايمان و روشن بيني مردم، همچنان ناكام مانده است و آنان امروز به ناچار مقاصد و اغراض شوم خود را بي پرده و نمايان كرده اند. دشمن مستكبر، سراسيمه و شتاب زده همه ي راههاي نفوذ فرهنگي و سياسي و اقتصادي را در مدّ نظر قرار داده و اميدوار است بتواند از اين راهها ملّت ايران و نظام جمهوري اسلامي را محاصره كند و پنجه ي شوم خود را همانند دوران پيش از انقلاب بر جسم و جان كشور عزيز ما فرو برد. همه و بخصوص جوانان لازم است هوشيارانه و مصمّم نقشه ي دشمنان را خنثي كنند. شرط اصلي موفقيت، تقويت ايمان و آگاهي و نگاه تيزبين به سرانگشتان فعّال و خيانتكار دشمن است. اتّحاد نيروهاي مؤمن و غيور در دانشگاهها امروز يك ضرورت ترديدناپذير است. از خداوند متعال توفيقات همه ي شما را مسئلت ميكنم. سيد علي خامنه اي - ۳۱/۰۲/۱۳۸۱
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۳- در دیدار دانشجویان دانشگاه تهران و پاسخ به پرسشهای آنان: ۱۳۷۷/۰۲/۲۲ ۱- سخنان رهبری در ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲- مسئله ی حضور بسیج در دانشگاهها و شبهه ی نظامی بودن آن
طبق قوانین شورای عالی انقلاب فرهنگی، بعضی افراد نسبت به حضور بسیج یا بسیج دانشجویی در دانشگاهها اشکال کرده اند؛ با ایراد شبهههایی نظیر نظامی بودن، محدودیتهایی را اعمال میکنند.
نه، بسیج لزوماً یک سازمان نظامی نیست یعنی حتماً سازمان نظامی نیست، بسیج یعنی مردم. من هم ممکن است عضو بسیج باشم، امّا نظامی نیستم. در دانشگاه، در کارخانه، در حوزه ی علمیه، در اداره، همه جا بسیجی هست. بسیج، یک سازمان نظامی نیست. بسیجی بودن دانشجوها هم هیچ اشکالی ندارد، بلکه بلاشک یک ارزش است. همه هم بسیجی باشند، عیبی ندارد.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_محمد_عبدالعزیز_حصان
📖 سوره مبارکه فاطر (آیه ۱۲ )
┅═✼✿✵📖✵✿✼═┅
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: برخي دستورات غذايي متن حديث و ينبغى أن تحذر أميرالمؤمنين أن تجمع فى جوفك البيض و السمك فى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بهداشت دهان و دندان
متن حديث
و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ خير ما استكت به الأشياء المقبضة الّتى تكون لها ماء فإنّه يجلو الأسنان و يطيب النكهة و يشدّ اللثة و يسمنها و هو نافع من الحفر إذا كان ذلك باعتدال، و الإكثار منه يرقّ الأسنان و يزعزعها و يضعّف أصولها، فمن أراد حفظ أسنانه فليأخذ قرن أيل محرق و كزمازج و سعد و ورد و سنبل الطيب أجزاء بالسوية و ملح أندرانى ربع جزء، فخذ كلّ جزء منها فتدقّ وحده و تستك به فإنّه ممسك للأسنان، و من أراد أن يبيّض أسنانه فليأخذ جزء ملح أندرانى و جزء من زبد البحر بالسويّة يسحقان جميعاً و يستنّ بهما.
بهداشت دهان و دندان بدان اي اميرالمؤمنين كه بهترين وسيله براي مسواك زدن (چوبهاي تر با خاصيت قبض كنندگي) است، زيرا اين گونه چوبها دندانها را جلا ميدهد، دهان را خوشبو ميسازد، لثهها را محكم و چاق ميكند، و از سوراخ شدن دندانها جلوگيري مينمايد، البته به شرطي اين فوايد را دارد كه با ميانه روي همراه باشد، اما اگر در مسواك زدن افراط شود دندانها را ميسايد و لق ميكند و ريشه آنها را سست ميگرداند. پس كسي كه
مي خواهد دندانهايش را سالم نگه دارد، شاخ سوخته گوزن، و گزمازك۱، و سعد، و گل سرخ، و سنبل الطيب، از هر كدام به اندازه مساوي، تهيه كند و به اندازه يك چهارم يكي از اين مواد نمك تركي فراهم آورد و هر يك از اينها را جداگانه بكوبد و با آنها مسواك زند، زيرا مسواك زدن با اينها دندانها را محكم و سالم نگه ميدارد. و كسي كه ميخواهد دندانهايش سفيد شود مقداري نمك تركي را با همان اندازه كف دريا مخلوط كند و نرم بكوبد و با ساييده آن دو مسواك بزند.
منبع حديث
۱- ميوه درخت گز شاهی
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
28.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸امام رضا علیه السلام
▫️فرق رئوف با رحیم چیست؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کلیپ ⁉️ آیا هر پرچم و قیامی قبل از #ظهور، باطل است؟ پس چرا #امام_خمینی ره انقلاب کردند⁉️ پاسخ است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در این روزهای سخت و تاریک بیشتر برای ظهور دعا کنیم...
#لبیک_یا_مهدی
🌸سلامتی وتعجیل درفرج مولاصاحب الزمان عج صلوات 🌸
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
34.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جلسات #شرح_معرفتی_زیارت_آل_یس 1
🎤 #استاد_احسان_عبادی
💠 جلسه اول / با میزبانی دانشگاه شاهد تهران
#مهدویت
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب #داستان_مریم زندگینامه و خاطرات شهیده مریم فرهانیان (خاطراتی از اوائل جنگ و هجوم ارتش بعثی ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5996577169092903347.pdf
981.7K
📗کتاب
« #عملیات_رمضان »
✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه
۱۰۶ صفحه
✅ بمناسبت ایام عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ ، جبهه جنوب
🇮🇷کانال کتاب فیلم دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یه سرود زیبای دیگه با دهه هشتادی ها؛ این بار برای حاج قاسم
#حاج_قاسم #جان_فدا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: حمد موجب شهادت « و نصیر به فی نظم الشهداء »، یعنی: حمدی که رجوع نمائیم به واسطه آن حمد در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر ولیّ
قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ.
الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمکّن فی التصرّف. و من أسمائه تعالی: الولی، هو المالک للأشیاء المتولّی أمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر، والقائم بها الولایة الربوبیة والمختاریة.
قال تعالی: « هُنَالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبًا [۷] » یعنی:
ربوبیت و حکومت و سلطنت حقه دون مجاز خاصّ حق است.
« هو خیر » یعنی: او است مختار مطلق از حیث ثواب و اجر نیک دادن، و او است مختار در عقوبت کردن به مقتضی استحقاق. و چون ولایت امارت و سلطنت است لهذا این معنی را مجازاً در عباد استعمال فرموده، حیث قال: « وَ کَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۱] »، یعنی: ما حکومت داده و مسلّط مینمائیم بعضی از ظلمه را بر بعضی دیگر به قتل نفوس و غارت اموال و هلاکت زرع و نسل آنها، بر حسب مجازات و اقتضای اعمال مکتسبه شان، چنان که در موضع دیگر از احکام مجید عین همین مطلب را به طور دیگر خبر میدهد: « أَ نَّآ أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَی الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا [۲] »، مقصود از شیاطین جهال از
متمرّدین اِنس اند.
یعنی ما فرستاده و مسلّط نموده ایم متمرّدین از ظلمه و شیاطین انس، اعوان و جنود شیاطین باطنیه مطیع نفس اماره و تابع هوی را به قهر و غلبه بر کافرین و جاحدین اوامر و نواهی الهیه، که « تَؤُزُّهُمْ أَزّاً »: أی تهیّجوهم، تضطربوهم اضطراباً بأنواع العقوبات و الصدمات، لذا قیل: «من منع عن ماله حقوق اللّه من الزکاة و حقوق الفقراء من الصدقات یبعث اللّه علیه سلطاناً أو شیطاناً، فیأخذ ما یجب علیه عنفاً فی غیر طاعة اللّه »، کما قیل: « چه سائل از او به زاری طلب کند چیزی بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند ».
و « ولیٌّ حمید » در فقره دعا که از اسماء اللّه است، فعیل به معنای مفعول است، أی أ نّه تعالی محبوب فی قلوب أولیائه، و فی حکومته [۳]، و ولایته محمود علی کلّ حال. یا آن که « ولی » در فقره دعا، فعیل به معنای فاعل است، أی إنّه الذی یکون
أولی بالغیر و أحقّ بتدبیره.
و نیز «ولی» به معنای محبّ و متبوع مطاع است، کما قال تعالی: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ [۱] » أی إنّه یحبّ الذین آمنوا و معینهم فی قبول الهدایة، و مکمّل قلوبهم بکمال العرفان، المعبّر عنه بالإیمان بأن یخرجهم من الظلمات الخلقة الی نور الهدایة، از باب آن که هر فردی از افراد ناس به حسب اصل طینت و اوّل خلقت از ظلماتند از قبیل جسمانیت و طبیعت و حیوانیت، که اوّلاً بر آنها مستولی است.
و مقتضای ذات آن مرتبه بروز و ظهور افعالی است که موجب طرد و بُعد انسان است از رحمت، و مهجوری او است از جنّت، و هبوط او است در ظلمت اسفل السافلین عالم طبیعت به غلبه ظلمات اوصاف نفسانیه، چون شهوت و غضب و وهم که: « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ [۲] »، و درکات بعضها تحت بعض، قبل از آن که مسخّر نماید آن اخلاق و اوصاف را قلب به آن که استعمال نماید آنها را « فیما
خلقت لأجله ».
و اگر نبود اثر محبّت و تدبیر خدا بر انسان به تنویر قلوبشان و تربیته لهم بالنصر و المعونة لَما آمنوا و کانوا من الکافرین.
----------
[۷]: ۵ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴.
[۱]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۹.
[۲]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۸۳.
[۳]: ۱ - اصل: حکومة.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۰.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عارف و ثروتمند عارفی به ثروتمندی گفت: طلب دنیای تو چگونه است، ثروتمند گفت: بسیار. عارف پر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پارسایی سلمان
وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر میآمد، علت اندوه او را پرسیدند. گفت: تأسفم از دنیا نیست. ولی رسول خدا از ما تعهد گرفت که باید وسایل زندگی شما به اندازه ای باشد که سواره ای برای سفر خود تهیه میکند غصه ی من این است که با این همه چیزی که کنار من است، بر خلاف تعهد عمل کرده باشم. آنچه در خانه سلمان بود شمشیر، پشتی از لیف خرما، و کاسه ای چوبین بود.
بلال حبشی
بلال وقتی از حبشه آمد و حضور پیامبر رسید، این شعر را انشاد کرد: در سرزمین ما هر وقت از رفتار نیک میگفتند، رفتار تو را مَثَل میآوردند.
اره بره کنگره
کری کری مندره
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خطاهاي آنان را ناديده بگيريم وَ إِنْ جَهِلَتْ غَفَرَ لَهَا! قَالَ أَبُوعَبْدِ اللَّهِ (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
به همسرمان در كارهاي منزل كمك كنيم
مستدرك الوسائل/۱۳/۴۸/ باب استحباب العمل في البيت: يا عَلِيُّ! مَنْ لَمْ يَأْنَفْ مِنْ خِدْمَةِ الْعِيَالِ دَخَلَ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ! يا عَلِيُّ! خِدْمَةُ الْعِيَالِ كَفَّارَةٌ لِلْكَبَائِرِ وَ يُطْفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ وَ مُهُورُ حُورِ الْعِينِ وَ يَزِيدُ فِي الْحَسَنَاتِ وَ الدَّرَجَاتِ! يا عَلِيُّ! لايَخْدُمُ الْعِيَالَ إِلَّا صَدِّيقٌ أَوْ شَهِيدٌ أَوْ رَجُلٌ يُرِيدُ اللَّهُ بِهِ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ!
طلاق و جدايي از خانمها آخرين راه حل است
مستدرك الوسائل/۱۴/۲۵۰/ باب استحباب إكرام الزوجه و ترك...: وَ عَنْهُ (ص) قَالَ: مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي فِي أَمْرِ النِّسَاءِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ سَيَحْرُمُ طَلَاقُهُنَّ!
بحارالأنوار/۱۰۰/۲۵۳/ باب أحوال الرجال و النساء و...: قَالَ النَّبِيُّ (ص): مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي بِالْمَرْأَةِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ لايَنْبَغِي طَلَاقُهَا إِلَّا مِنْ فَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ!
زن در انديشه ها
ناپلئون: اگر زن نبود نوابغ جهان را كه پرورش ميداد!
ناپلئون: اگر ميخواهيد اندازه تمدن و پيشرفت ملتي را بدانيد به زنان آن ملت بنگريد!
توجه به شخصيت واقعي زنان مطمئن ترين روش براي توسعه امنيت اجتماعي در جوامع است!
امرسون: تمدن نتيجه نفوذ زنان پارساست!
شكسپير: چيزي كه در زن قلب مرا تسخير ميكند مهرباني اوست نه روي زيبايش، من زني را بيشتر دوست دارم كه مهربان تر باشد!
ولتر: زيبايي زن (شكل) فقط چشم را لذت ميبخشد اما شمايل او روح را نوازش ميكند!
جرجي زيدان: خوشگلي زن آرايه اي است ناپايدار، ولي حسن اخلاق او نعمتي است هميشگي!
در جوامع امروز كه فعاليت زن و مرد مشترك و مثل هم شده است و خانمها دوش به دوش مردان فعاليت ميكنند، لطافت زندگي رنگ باخته است!
تنها به هر اندازه كه زن آرام، مطيع، با عصمت و با عفت است به همان اندازه قدرت فرمانروايي او شديدتر و استوارتر است!
بخشي از شكاف موجود در نهاد خانواده متاثر از آسيب پذيري خانم هاست
پيامبر خدا (ص): خداوند (تبارك و تعالي) به زنان مهربان تر از مردان است!
عنه (ص): إنّ اللَّهَ (تباركَ و تعالي) علَي الإناثِ أرأفُ مِنهُ علَي الذُّكورِ!
و ما مِن رجُلٍ يُدخِلُ فَرحَةً علَي امرأةٍ بَينَهُ و بَينَها حُرمَةٌ إلّا فَرَّحَهُ اللَّهُ تعالي يَومَ القِيامَةِ!
هيچ مردي نيست كه زني از محرمهاي خود را خوشحال سازد مگر اين كه خداوند متعال در روز قيامت او را شاد گرداند!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن ( تلاش در جهت بهبود روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا