🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 4⃣1⃣از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره 4⃣1⃣
✍در این شبهه به نقل از کتاب ″بحارالانوار.. ⚠️(جالب اینجاست اکثر این اسناد از کتاب بحار هست. علامه مجلسی در کتاب بحار فقط احادیث📚 قوی را که نیاورده، بعضی احادیث ضعیف را هم آورده به هر حال می خواست نقل حدیث انجام بدهد. و هیچ کدام از شیعیان نگفتند که کتاب بحار معتبرترین کتاب شیعه است).⚠️
🗣می گوید در کتاب ″بحار، ج52، ص348″ آمده مهدی شیعیان، پیغمبر خدا از یاران اوست. یعنی پیغمبر از لشکریان امام هست. یعنی امام زمان (عج) فرمانده پیغمبر هست. بعد می گوید امام مهدی اهل سنت، پیغمبر از یاران او نیست، بلکه خود حضرت مهدی هم از سنت پیغمبر تبعیت می کند.🤔
✅جواب شبهه 👇👇
⚠️این آقایان وهابی خیال کردند که هر چیزی در کتب حدیثی📚 شیعه آمد دیگر مورد اعتقاد شیعه هست و انگار هر چیزی در بحار نوشته📕 اعتقاد شیعه دقیقا همان هست. دیگر نمی فهمند که امور اعتقادی باید مستند به روایات متواتر باشد.
👌و طبق نظر بعضی از بزرگان
خبر واحد هر چقدر 👈از نظر سند هم صحیح باشد در اصول و امور اعتقادی قابل استناد نیست👉 و این روایت هم نه تنها خبر واحد است، بلکه سندش هم ضعیف هست.
⚠️چون در سند این روایت فردی
به نام ″ابن بطائنی″ وجود دارد که تمام علمای علم رجال او را ❌تضعیف کردند و هیچ سند دیگری هم برای روایت وجود ندارد.🚫 یعنی خود ما هم این روایت را قبول نداریم.
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت 14
خان انگلیسی.pdf
3.39M
🔰 قطعا هرچه به دهه فجر نزدیک تر می شویم ، حجم اغراق ها و دروغ ها درباره حکومت پهلوی و خدمات آنها بیشتر هم می شود.
👌 اینجا وظیفه ماست که بتوانیم علمی و مستند و استدلالی خباثت ها و ذلت های پهلوی را به جوانان عزیز نشان دهیم و واقعیت را برای آنها بگوییم.
✅ از مستندترین کتابها درباره رضاخان ، کتاب " تاریخ بیست ساله ایران " است که تالیف حسین مکی از نمایندگان مجلس دوران پهلوی می باشد که واقعا مستند و بر اساس گزارش های رسمی این کتاب را نوشته است.
👈 چون این کتاب هشت جلدی است و هر جلد حدود 500 صفحه ، قطعا برای بسیاری عزیزان خواندن آن سخت است، ما قبلا این کتاب را برای اولین بار در کشور تدریس کردیم که متن کامل پیاده شده همه اصوات دوره در این فایل pdf موجود است، حتما بخوانید تا بتوانید مستند از #ذلتهای_پهلوی بگویید.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
8.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سردار سلیمانی از دمشق تا لحظه شهادت
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: امتنان بر عباد در رسیدن ثمرات قوله علیه السلام: وَ امْنُنْ عَلَی عِبَادِکَ بِإِینَاعِ الثّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
احیای شهرها
قوله علیه السلام: وَ أَحْیِ بِلاَدَکَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ.
البلد: الارض کلّها، عامراً کان أو غیر عامر. کما قال تعالی: « الْبَلَدُ الطَّیِّبُ
یَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ [۱] ». و البلدة: القریة معموراً.
و الزهرة [۱]: [۲] إمّا بمعنی الزینة والبهجة، کما فی القرآن: « زَهْرَةَ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا [۳] »، أی زینتها.
[۲]: و إمّا بمعنی النور و الإشراق. و کلاهما یناسب المقام ؛ لأنّ کمال الارض و زینتها بالنباتات بسبب نزول الأمطار علیها، کما قال تعالی: « إِنَّمَا مَثَلُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا کَمَآءٍ أَنزَلْنَاهُ مِنَ السَّمَآءِ فَاخْتَلَطَ بِهِ نَبَاتُ الاْءَرْضِ مِمَّا یَأْکُلُ النَّاسُ وَ الاْءَنْعَامُ حَتَّی إِذَا أَخَذَتِ الاْءَرْضُ زُخْرُفَهَا وَ ازَّیَّنَتْ [۴] » إلی آخره.
کما أنّ حیاتها أوّلاً ببلوغ وصول أنوار الکواکب، لا سیّما نور الشمس علیها التی هی خلیفة اللّه و ربّ الأدنی فی عالم العنصریات، کما نشاهد حین دخول الشمس فی برج الحمل و هو قریب بنقطة الإعتدال، کیف یظهر آثار النشوء [۵] و النماء فی جمیع الموالید الثلاثة من تکمیل المعدنیات و تولید الفلزات، و حصول أجسام سبعة متطرقة و جواهرات صافیه در جوف آنها، و ظهور و بروز نمود در قاطبه نباتات و حیوانات کلّها، بتقدیر العزیز العلیم [۶] و صانع قدیم.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۸.
[۲]: ۲ - زهره، در دعای شریف به معنی « شکوفه » است که امام علیه السلام درخواست بالغ شدن شکوفه، یعنی به میوه رسیدن آن را کرده اند. لذا تفسیر شارح حکیم درین مقام غیر استوار است.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه طه، آیه ۱۳۱.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه یونس، آیه ۲۴.
[۵]: ۵ - اصل: النشوو.
[۶]: ۶ - اقتباس از کریمه انعام، آیه ۹۶.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ناشکری بنده ای نزد مالک خود میزیست. مالک از برگ خرما تغذیه میکرد و بنده را خوراک پست می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تشبیه
تشبیه به اعتبار مشبه و مشبه به، بر چهار قسم تقسیم میشود.
۱- ملفوف: تشبیهی است که پس از آمدن مشبه به، چند مشبه به وسیله عطف بیاید، مانند سخن امرءالقیس: کان قلوب الطیر رطبا و یابسا...
۲- مفروق: تشبیهی است که چند مشبه و مشبه به پی در پی بیایند، مانند:
النشر مسک والوجوه دنانیر
و اطراف الاکف عنم
یعنی بوی دهانش چون مشک، صورتش چون زر سرخ و دستهایش چون میوه درخت عنم است.
۳- تسویه: تشبیهی است که مشبه متعدد و مشبه به یکی باشد، مانند: صدغ الجیب و حالی کلاهما کاللیالی.
یعنی اطراف پیشانی درست و حال من چون شبهای من است...
۴- جمع: تشبیهی است که مشبه به متعدد باشد و مشبه یکی باشد، مانند: تشبیه دندان معشوق به پنج چیز در شعر حریری:
یفتر عن لؤلؤ رطب و عن برد
و عن اقاح و عن طلع و عن حبب
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357