هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 5⃣ "حافظان امنیت "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part06_قرارگاه محمود.mp3
16.58M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 6⃣
"گام دوم زندگی، قبولی در دانشگاه "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 رازهای مگوی شهید آوینی با حاج همت! اعلام خبر شهادت حاج همت در حسینیه دوکوهه از سوی شهید حاج عباس کریمی
♦️برشی از مستند آسمانی «روایت فتح» با صدای بهشتی سید شهیدان اهل قلم.
۱#امام_زمانعج
#اللھمعجللولیڪالفࢪج 🌹
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قوله علیه السلام: وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَرْضَی مَنْ مَرَّ عَلَیْهِ اللَّیْلُ وَ النَّهَارُ مِنْ جُمْلَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام شکر
قوله علیه السلام: أَشْکَرَهُمْ لِمَا أَوْلَیْتَ مِنْ نِعَمِکَ.
ولی: به معنی تولّی، و تولّی: به معنی اقبال و إعراض و به معنی اتّباع آمده، ولی در ما نحن فیه معنای ثانی مراد است ؛ چه شکر خدا که میگوئی شکرت للّه، أی اعترفت بنعمته. و اعتراف به نعمت خدا تابع او است مزید نعمت او را، کما قال تعالی: « لَئِن شَکَرْتُمْ لاَءَزیدَنَّکُمْ [۱] » یعنی:
شکر نعمت نعمتت افزون کند کفر نعمت از کفت بیرون کند [۲]
و « اشکرهم »: افعل التفضیل است ؛ پس مفاد فقره دعا آن که: قرار بده ما را از جمله شاکرترین عباد خود، برای آن که « أولیت » یعنی تابع کرده[ای] آن شکر را به مزید نعماء خودت.
----------
[۱]: ۷ - سوره مبارکه ابراهیم، آیه ۷.
[۲]: ۸ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۱، ص ۶۶، « باز ترجیح نهادن ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دانش ایاس ایاس نگاهش به سه زن افتاد که از چیزی ترسیدند و فریاد کشیدند. ایاس گفت: این زن آبستن و دیگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وقف در آیه و مالی...
ابوعمر بن علا، میگفت وقتی این آیه را میخواندم وَ مٰا لِیَ لاٰ أَعْبُدُ الَّذِی فَطَرَنِی [۱]، حرکت یا در «مالی» را بر سکون آن ترجیح میدادم، چرا که سکون نوعی وقف است. وقتی این یا را ساکنه بخوانم مثل این است که از لا شروع کنم و معنی خراب میشود، لذا یا را حرکت میدادم تا از این وقف فرار کنم. این جمله از ابن عمرو در نهایت دقت و لطافت است.
شعر حقیقی
در تذکرة الاولیاء جامی آمده است: مولانا شیرین محمد مشهور به مغربی مرید شیخ اسماعیل سیسی است که وی از اصحاب شیخ نورالدین عبدالرحمن اسفراینی است.
می گویند که در بعضی از سیاحات به دیار مغرب رسیده و آنجا به یکی از مشایخ که نسبت وی به شیخ بزرگوار شیخ محی الدین بن عربی است، رسیده است و خرقه پوشیده و با شیخ کمال خجندی معاصر بوده و مصاحبت میداشته. گویند در آن وقت که شیخ این مطلع گفته بوده است:
چشم اگر اینست و ابرو این و ناز و عشوه این
الوداع ای زهد و تقوا الفراق ای عقل و دین
چون به مولانا رسیده است، گفته که شیخ بسیار بزرگ است چرا شعری باید گفت که جز معنی مجازی محملی نداشته باشد. شیخ آن را شنیده از وی استدعای صحبت کرده خود بطبخ قیام نمود و مولانا نیز در آن خدمت موافقت کرده در آن اثناء شیخ آن مطلع را خوانده است و فرموده که چشم عین است پس میشاید که بلسان اشارت از عین قدیم که ذاتست به آن تعبیر کند و ابرو حاجب است میتواند بود که آن را اشارت به صفات که حاجب
ذاتست داند و خدمت مولانا تواضع نموده است و انصاف داده. [۱]
----------
[۱]: ۱) - یس، ۲۲.
[۱]: ۱) - این پاراگراف در متن کشکول به زبان فارسی نگاشته شده و عیناً منتقل شده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_242
و قال عليهالسلام
اِتَّقِ اللّهَ بَعْضَ التُّقَى وَ إِنْ قَلَّ، وَ اجْعَلْ بَيْنَكَ وَ بَيْنَ اللّهِ سِتْراً وَ إِنْ رَقَّ.
امام عليه السلام فرمود:
تقوا و پرهيزكارى پيشه كن هرچند كم باشد و ميان خود و خدا
پردهاى قرار ده هرچند نازك باشد.