Part22_روایت رهبری.mp3
16.18M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 2⃣2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #استوری
🌿 آنکه انسان را از تزلزل بیرون میآورد، ذکر خداست...
➕یک نکته اخلاقی از #امام_خمینی به اشتراک بگذارید...
✅ https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نامه اي به محمد بن سنان متن عربی حذف شده ترجمه نامه اي به محمد بن سنان آن چه حضرتش (ع) به محمد بن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و به خاطر فرموده ابوجعفر (ع) كه: خداوند عزّ و جلّ به خاطر خوردن مال يتيم دو عقوبت را وعده نموده
، عقوبتي در دنيا و عقوبتي در آخرت. زيرا باقي داشتن يتيم و استقلال او، و رهايي اش از تنگناهاي پيش رو در زندگي، در حرام دانستن مال اوست كه خدا بدان وعده عقوبت داده، انتقام جويي از سوي يتيم را در پي دارد، كه روزي بر اين توانا خواهد شد و كينه و بغض و دشمني را موجب ميشود، تا هر دو راهي ديار نيستي شوند. علت تحريم فرار از ميدان جنگ و فرار از ميدان جنگ را حرام نمود كه موجب رخنه و سستي در دين، كوچك شمردن پيامبران و پيشوايان دادگر، ترك ياري آنان عليه دشمن و فروگذاري تنبيه آنان به خاطر انكار دعوت پيامبران و اعتراف به ربوبيت پروردگار، آشكار نمودن عدالت و ترك ظلم و ميراندن تباهي و فساد است همچنين اسباب گستاخي دشمن عليه مسلمانان، و به دنبال آن اسارت و كشتن آنان و از ميان بردن دين خداي عزّ و جلّ، و ديگر فسادها را فراهم ميآورد. علت تحريم بازگشت به باديه و جاهليت و بازگشت به باديه و جاهليت، پس از هجرت حرام شده است زيرا [ در حقيقت ] بازگشت از دين و ترك ياري پيامبران و حجّتهاي الهي بوده، تباهي و از ميان بردن حقّ هر صاحب حقّي در آن است، نه از آن جهت كه سكونت در باديه را برگزيده، چرا كه اگر حقّ و حقوق را هم شناخت و دين را كاملا" دريافت باز هم حقّ ندارد با مردم جاهل و بي فرهنگ
آميزش داشته باشد، زيرا ايمن از اين نيست كه تدريجا" دانش خود را كنار گزارد و با مردم جاهل در آميزد و از آنها هم جاهلتر شود. وجوب ذكر نام خداوند در هنگام ذبح و آنچه به جز با نام او كه خداوند عزّوجلّ اقرار بدان و ياد نامش را بر آن واجب ساخته است، ذبح شود، حرام شده است، تا آنچه بدان نزد خدا نزديكي جويند با آنچه براي شيطان و بتها قرباني ميشود، يكسان تلقي نشود. كه در ذكر بسم الله، اعتراف به ربوبيت و توحيد اوست. ديگر آن كه ذبح با غير نام خدا، شرك و نزديكي به غير اوست، بنابر اين لازم است هنگام ذبح ياد خدا و بسم الله گفته شود، تا حلال و حرام خدا از يكديگر باز شناخته شوند. تحريم پرندگان و چرندگان نجاست خوار و همه پرندگان و چرندگان وحشي را حرام فرمود كه مردار، گوشت انسان و مدفوع و مانند آن ميخورند. خداوند عزّ و جلّ دليلهاي حلال و حرام شمردن چرنده و پرنده را بيان فرموده، چنان كه پدرم (ع) گفته است: هر نيش داري از چرندگان و چنگال
داري از پرندگان حرام است و هر پرنده چينه دان دار حلال. علت ديگر كه تفاوت ميان پرنده حلال گوشت از حرام گوشت را شناساند اين فرموده آن حضرت (ع) است كه: هر پرنده اي كه پياپي بال ميزند، بخور و هر آنچه در پرواز بال نمي زند
، مخور. علت تحريم خرگوش و خرگوش را حرام كرد زيرا چون راسو بوده، چنگالهايي مانند او دارد و چرندگان وحشي نيز با وجود آلودگي شان، مانند آن هستند. همچنين آنچه از آنها از خون باشد، آن گونه كه از زنان است، زيرا مسخ شده است. علت تحريم ربا و علت حرام كردن ربا آن كه خداوند به دليل تباهي ثروتها آن را نهي فرمود. همچنين اگر انسان درهمي را به دو درهم بخرد، بهاي درهم يك درهم است و بقيّه آن باطل (حرام). بنابر اين فروش به ربا در هر حال به زيان خريدار و فروشنده است. و خداوند تبارك و تعالي ربا را به جهت تباهي ثروتها حرام نمود، آن گونه كه حرام نمود مال سفيه به خود او داده شود، زيرا بيم تباه كردن آن بر او ميرود، به اين سبب خداوند ربا و فروش درهمي به دو درهم را به صورت مبادله مستقيم حرام كرده است. و به تحريم ربا، پس از آشكاري آن، به كارگيري حرام، يعني ارتكاب كبيره پس از روشن شدن حقيقت آن و علم به تحريم خداي تعالي است و مرتكب آن جز كوچك شمردن تحريم كاري نكرده، و آن كه چنين كند به حوزه كفر در آمده است. علت تحريم رباي نسيه نيز از بين رفتن كار نيك، از ميان رفتن ثروتها، علاقه مند شدن مردم به رباخواري و كنار گذاشتن سنّت قرض و كار پسنديده است، همچنين تباهي ثروت
، ستم و نابودي اموال را موجب ميشود. علت تحريم خوك و خوك را حرام نمود كه مسخ شده، خداوند عزّ و جلّ آن را مايه پند و عبرت و بيم و نشاني بر مسخ آفريده خود قرار داده، همچنين غذايش آلوده ترين چيزهاست، و علتهاي بسيارِ ديگر. همچنين ميمون را حرام نمود زيرا او نيز چون خوك مسخ شده و آن را مايه عبرت خلق و نشاني بر مسخ آفريده اش قرار داده. از سويي شباهت چهره او به انسان براي آن است كه نشان دهد از آفريدههايي است كه مورد خشم الهي قرار گرفته است. علت تحريم مردار و مردار حرام شده است، زيرا فساد بدن و آفات آن در آن است، و خداوند عزّ و جل ّ خواست ذكر نام خويش به هنگام صيد يا بريدن سر آن، موجب حلال شدن آن شود، تا فرق حلال از حرام باقي ماند. خداوند عزّ و جلّ خون را نيز چون مردار حرام نمود كه در آن نيز فساد بدن بوده، به ارث گذار زردآب، تباه كننده فهم و بد بو كننده باد (خارج شده از انسان) است.
همچنين اخلاق را به بدي سوق داده، موجب سنگدلي و كمي رحمت و دلسوزي ميشود، تا آنجا كه بيم آن رود پدر و رفيق خود را نيز بكشد. طحال را حرام نمود زيرا در آن خون است و علت تحريم آن، خون و مردار يكي است كه از نظر فساد چون آن دو است....
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی #شهید_سلیمانی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب
💠 دوره #روش_تحلیل_سیاسی 11
🔰 با یادگیری این مبانی ، سیاست را بهتر تحلیل کنیم
🎤 با تدریس #استاد_احسان_عبادی
🎬 جلسه 1️⃣1️⃣ 🔴 ادامه بحث مغالطات سیاسی🔴
✴️ انتشار فایلها بلا مانع است
🔰 سلسله #پوسترهای_وظایف_منتظران 18
شماره 8⃣1⃣
🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #قرارگاه_محمود فصل 0⃣1⃣ "تولد محمد هادی، بلوغ دوباره عشق "
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part11_قرارگاه محمود.mp3
16.79M
📗کتاب صوتی
#قرارگاه_محمود
فصل 1⃣1⃣
"تبلور عشق به زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها "
📆 ٢٥ #اسفند ١٣٦٣؛ مهدى باكرى در جريان عمليات #بدر شهيد شد و پيكرش هيچوقت به وطن بازنگشت.
📸 عكس: شهيدان مهدى باكرى و محمد جهان آرا
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به شهادت گرفتن ملائکه و موجودات دیگر قوله علیه السلام: وَ مَنْ أَسْکَنْتَهُمَا مِنْ مَلائِکَتِکَ وَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به شهادت گرفتن موجود بر قوله علیه السلام: فِی یَوْمِی هَذَا وَ سَاعَتِی هَذِهِ وَ لَیْلَتِی هَذِهِ وَ مُسْتَقَرِّی هَذَا، أَنِّی أَشْهَدُ أَنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ الَّذِی لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ.
یعنی در این روز و در این ساعت و در این لیل و در این موضع قرارگاه خودم از ارض، همه را شاهد میگیریم بر شهادت خود به وحدانیت، و ربوبیت تو، که تو اله و معبودی هستی واحد بلا شریک، و نیست در مُلک تو معبود و مؤثری سوای تو.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بحث ادبی گاهی غیر عاقل به صفت عاقل، متصف میشود، و لذا با حروف معرب میگردد، مانند... إِنِّی رَأَیْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دانش و معرفت
شریف جرجانی در حاشیه شرح مطالع در باب معنای دانش و معرفت مینویسد: دو معنای دیگر برای علم و معرفت شده که در کتاب به آنها اشاره شده است. اول آنکه: معرفت بر ادراک پس از جهل گفته میشود. و دوم آنکه: معرفت بر ادراک آخرین از دو ادراک گفته میشود که هر دو از چیزی واحد ادراک شده اند و بین آنها غفلتی ایجاد شده و عدم فاصله شده است. و البته این دو قید در دانش لحاظ نشده است به همین علت است که خدا را عالم گویند و عارف نمی گویند.
محقق دوانی در این باره گوید: معنای دیگری که راغب و دیگران مطرح کرده اند آن است که: معرفت علم به شی از سوی آثار آن است. مانند اینکه از عرف به معنای رائحه و بوی اخذ شده باشد مثلاً میگوید: استشممت بهذاالمعنی.
انوری
هست در دیده من خوبتر از روی سپید
روی حرفی که به نوک قلمت گشته سیاه
عزم من بنده چنانست که تا آخر عمر
دارم از بهر شرف خط شریف تو نگاه
عشق
نویسنده ریحان و ریعان مینویسد: آغاز عشق، هوا است، سپس علاقه، سپس امتناع سپس وجد، و پس از آن عشق، و سپس شغف که به معنای مالامال شدن قلب از عشق و سوختن قلب از عشق با لذتی حاصل شدنی و نهایت محبت است. برخی عشق را از جمله انواع مالیخولیا دانسته اند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞|نماهنگ بسیار زیبا
⚜همخوانی تلاوت قرآن کریم⚜
🏵بر اساس تلاوت ماندگار استاد شحات محمد انور
📖سوره مبارکه نساء آیات 135 و 136
📌صفحه ۱۰۰ قرآن کریم(عثمان طه)
🔸کاری از:
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐒گوریل مادر وقتی می بینه انسان نوزادشو بهش نشون میده میره بچه خودشو بیاره نشون میده
‼️ #نمونه ای بارز از #شعور_حیوانات
آیه 38 از سوره «انعام»
"هیچ #جنبندهای در زمین و...نیست مگر اینکه #امتهایی همانند شما هستند. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم، سپس همگی به سوی #پروردگارشان_محشور میگردند."
سورۀانعام (آیه- 38)
🍃 #قرآن توجه خاصی به زندگی حیوانات دارد و از یادآوری خلقت، #شعور و صفات آنها در راه هدایت مردم استفاده میکند:
‼️اسلام از ذبح حیوان در برابر چشم حیوان دیگر، نهی كرده است كه این نشانه شعور حیوان نسبت به ذبح و كشتن است.
#علمی #مذهبی
https://eitaa.com/zandahlm1357