eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 🎥 چرا به آشوب‌های فرانسه انقلاب نمی‌گویید؟ 🔹مجری برنامه سیاست خارجی: آقای مکرون، شما که آشوب‌های خیابانی ایران را انقلاب نامیدید، حالا چرا سکوت کرده‌اید و از جوانان شجاع فرانسوی نمی‌گویید؟ تو فرانسه اکثر اقشار اعتصاب کردند. اما پلیسش کماکان فعاله و اعتصاب نکرده !🙂 @zandahlm1357
📌 (۱۴) ❌ نگوییم: آنتی‌بادی ✅ بگوییم: پادتن ✍ واژه پادزهر نیز بجای آنتی‌بادی کاربرد دارد. @zandahlm1357
پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي بمناسبت شهادت سرلشگر احمد كاظمي و تعدادي از همراهان پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي بمناسبت شهادت سرلشگر احمد كاظمي و تعدادي از همراهان بسم الله الرحمن الرحيم فقدان شهادت گون سردار رشيد اسلام سرلشگر احمد كاظمي و تعدادي از سرداران و افسران سپاه در حادثه هواپيما، اينجانب را داغدار كرد. اين فرمانده شجاع و متدين و غيور از يادگارهاي ارزشمند دوران دفاع مقدس و در شمار برجستگان آن حماسه بي نظير بود. تدبير و قدرت فرماندهي او در طول جنگ هشت ساله كارهاي بزرگي انجام داده و او بارها تا مرز شهادت پيش رفته بود. آرزوي جان باختن در راه خدا در دل او شعله مي‌كشيد و او با اين شوق و تمنا در كارهاي بزرگ پيشقدم مي‌گشت. اكنون او به آرزوي خود رسيده و خدا را در حين انجام دادن خدمت ملاقات كرده است. اينجانب شهادت اين سردار رشيد و نامدار و ديگر جانباختگان اين حادثه را به همه ملت ايران بويژه به مردم عزيز و شهيدپرور نجف آباد تبريك و تسليت مي‌گويم و از خداوند متعال براي بازماندگان اين شهيدان، بردباري و قدرت تحمل و پاداش صابران و براي خود آنان علو درجات اخروي را مسألت مي‌كنم. سيّدعلي خامنه اي ۱۹/دي/۱۳۸۴ پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت رحلت مرحوم آيت الله حاج ميرزا علي آقاي فلسفي پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت رحلت مرحوم آيت الله حاج ميرزا علي آقاي فلسفي بسم الله الرحمن الرحيم رحلت فقيه پرهيزگار مرحوم مغفور آيت الله آقاي حاج ميرزا علي آقاي فلسفي طاب ثراه را به علماء اعلام و فضلاء و طلاب حوزه ي علميه و همه ي مردم مؤمن و وفادار مشهد مقدس به خصوص به خانواده ي معزّز و فرزندان مكرّم و ديگر بازماندگان و ارادتمندان آن عالم گرانقدر تسليت عرض مي‌كنم و درجات عاليه ي اخروي و پاداش خدمات علمي و ديني ايشان در نزد خداوند متعال را مسألت مينمايم. سيدعلي خامنه اي ۲۲/بهمن/۱۳۸۴ پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمين پيشوا پيام تسليت رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمين پيشوا بسم الله الرحمن الرحيم جناب حجت الاسلام والمسلمين آقاي حاج شيخ محي الدين حائري شيرازي دامت بركاته، درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام والمسلمين آقاي پيشوا را به عموم مردم شيراز بالخصوص به علماي اعلام و جامعه ي علمي فارس و خانواده معزز و محترم ايشان و به همه ي ارادتمندان آن مرحوم، تسليت عرض مي‌كنم. اميد است خدمات و زحمات آن عالم بزرگوار مشمول نظر لطف و رحمت باريتعالي قرار گيرد و مغفرت و رحمت حق شامل حال ايشان گردد. والسلام عليكم سيد علي خامنه اي ۲۶/بهمن/۱۳۸۴ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۱۱- اعتراض به یکی از سؤال کنندگان به دلیل انتساب سؤال خود به همه ی حاضران حاج آقا معذرت میخواهم؛ یک نکته ای میخواهم اشاره کنم. دوستمان اوّل صحبتهایشان فرمودند که این سؤال از طرف همه به ایشان داده شده، در صورتی که با این شدت سؤال، هیچکدام از دوستان که در خدمتتان هستند... چه بود؟ این سؤال واقعی شماها نبود؟ در مورد تبلیغات شوراها. تصویب نشده بود در جمع. و اینجا داده شد و بعد هم قرار نبود اینجا این را مطرح کنیم. خُب حالا مطرح کردند، ضرری که نکردید. حالا بالاخره از جمع شما سؤال میکنیم؛ آیا این سؤالی که ایشان اشاره میکنند، سؤال هیچ یک از شماها نبوده؟ فکر میکنم انتقادی هست نسبت به جمعی که اینجا واکنشی نشان ندادند به این عمل. و هم اینکه خُب دراین محدوده ی که ما خُب به هر حال اعتقاد داریم که رعایت اصول باید بیشتر در اینجا باشد، در این محدوده اگر قرار باشد سؤالی را از قبل آماده بشود، ما بیائیم در این محدوده ای که وقت کم داریم این سؤال را که آماده شده، حالا به هر حال افرادی آماده کرده اند و تایپ شده بود، دست نویس هم نبود آن محورها... خُب، خیلی خوب، عیب ندارد؛ چیز خیلی مهمّی نیست. البتّه بهتر این است که اگر قراری با هم گذاشتید آن قرار عمل بشود؛ این واقعاً خیلی لازم است. خُب، حالا که دیگر وقت دارد بیشتر میگذرد. بله، بگذارید از وقت استفاده کنیم بخصوص که ساعت هم دارد یواش، یواش به آن خطهای قرمز - به قول شماها - میرسد! پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
در محضر امام روح الله (۱) انسان غیر مُهذَّب، مطیع و ذلیل در برابر غیر است. ▫️انسان مطیعِ شهوات و مقهورِ ِمغلوب نفس أَماره بنده فرمانبردار آنهاست و هر چه آنها امر کنند٫با کمال خضوع اطاعت کند. ▫️در پیشگاه آنها عبد خاضع و بنده مطیع گردد تا کار به جایی رسد که اطاعت آنها را مقدم دارد بر اطاعت خالق سماوات و أَرض،و بندگی آنها را برگزیند بر بندگی مالک الملوک حقیقی ▫️در این حال عزت و حُرّیّت و آزادمردی از قلبش [رخت] بربندد ، و غبار ذلت و فقر و عبودیت بر چهره قلبش بنشیند. 📚 کتاب چهل حدیث امام خمینی ، صفحه ۲۵۵ https://eitaa.com/zandahlm1357
1_2074040121.mp3
3.58M
ترتیل صفحه ۵ سوره مبارکه بقره (جزء اول) قاری : سیدمحمدکرمانی
2881142.mp3
2.55M
ترجمه صفحه ۵ سوره مبارکه بقره
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ابراهيم و اسماعيل (ع) صدوق از احمد بن حسن قطّان، از احمد بن محمد بن سعيد كوفي از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) درباره معني اين فرموده پيامبر (ص) كه: من پسر دو ذبيحم، پرسيدم؟ فرمود: يعني اسماعيل بن ابراهيم خليل (ع) و عبدالله بن عبدالمطلب، اسماعيل همان پسر بردباري است كه خداوند بدان ابراهيم (ع) را بشارت داد (چون با او به سعي رسيد گفت: پسركم در خواب مي‌بينم تو را سر مي‌برم، بنگر تا چه مي‌بيني، گفت : اي پدر آنچه بدان مأمور شده اي به انجام رسان) - و نگفت: پدرم انجام ده آنچه ديده اي - (ان شاء الله مرا از صابران خواهي يافت). و چون عزم ذبح او نمود خداوند قوچ سياه و سفيدي را فديه او قرار داد كه در سياهي مي‌خورد، و در سياهي مي‌آشاميد، و در سياهي نگاه مي‌كرد، و در سياهي راه مي‌رفت، و در سياهي ادرار و پشكل مي‌كرد، و پيش از آن چهل سال در باغهاي بهشت مي‌چريد، و از رحم هيچ ماده اي خارج نشده بود، بلكه خداوند عزّوجلّ فرمود: (هست شو) و او هست شد تا فدايي اسماعيل شود، و هر آنچه در مِنا تا روز رستخيز قرباني شود، فديه اسماعيل است و اين يكي از آن دو ذبيح (قرباني) است، و آن ديگر عبدالمطّلب است كه به حلقه در كعبه آويخته بود و از خداوند مي‌خواست ده پسر روزي او كند و نذر كرد كه اگر دعايش مستجاب شود يكي از آنها را قرباني كند، به ده تا كه رسيدند عبدالمطلب گفت: خداوند عزّوجلّ به وعده وفا نمود پس من نيز وفا خواهم كرد، آنگاه پسرانش را وارد كعبه كرد و ميان ايشان قرعه كشيد، قرعه به نام عبدالله پدر پيامبر خدا اصابت كرد كه محبوب ترين فرزندانش نزد او بود، بار ديگر آن را (قرعه) گرداند و اين بار نيز قرعه به نام عبدالله خارج شد، سپس براي نوبت سوم آن را چرخاند باز هم قرعه به نام عبدالله خارج شد پس او را گرفت و نشاند و بر آن شد تا او را ذبح كند، قريش گرد او را گرفتند و او را از اين كار باز داشتند. زنان عبدالمطلب نيز جمع شده شروع به گريه و ناله كردند، آنگاه عاتكه گفت: پدر! ميان خود و خداوند عزّوجلّ به خاطر كشتن پسرت عذري بياور، گفت: دخترم چگونه عذر آورم كه تو مباركي؟ گفت: با آن شتران كه در (محدوده) حرم داري، قرعه ميان پسرت و شتران بزن و آن قدر بر تعداد شترها بيفزاي تا پروردگارت راضي شود. عبدالمطلب در پي شترانش فرستاد و آنها را حاضر نمودند، ده نفر از آنها را كنار گذاشت و قرعه كشيد و قرعه به نام عبدالله خارج شد و پيوسته ده ده بر آن مي‌افزود تا به يكصد رسيد و قرعه كشيد و قرعه به نام شتران خارج شد، قريش تكبيري زد كه كوه‌هاي تهامه از آن به لرزه آمد. عبدالمطلب گفت: نه، مگر آن كه سه بار قرعه كشم و سه بار قرعه كشيد و در هر سه بار قرعه شتران خارج شد، دربار سوم زبير، ابوطالب و برادرانش از زير دو پايش او را بلند كردند در حالي كه پوست رخسارش از سايش بر زمين آزرده شده بود، او را برداشتند و بوسيدند و غبار از او بر مي‌گرفتند. عبدالمطلب فرمان داد تا شتران را در حزوره نحر كرده، كسي را از برداشتن [ گوشت قرباني ] باز ندارندكه صد شتر بود، و عبدالمطلب را پنج سنّت بود كه خداوند آنها را در اسلام نيز جاري ساخت. او همسران پدران را بر پسران حرام كرده بود، ديه قتل را يكصد شتر قرار داده بود، و هفت دور بر گرد كعبه طواف مي‌نمود، و گنجي يافت و يك پنجم آن را خارج كرد (انفاق نمود) و چون زمزم را حفر نمود به قصد سيراب نمودن حاجيان حفر نمود آن را بدين نام خواند. و اگر عبدالمطلب حجّت نبود و تصميمش بر سر بريدن پسرش عبدالله با عزمي شبيه به ابراهيم در ذبح فرزندش اسماعيل نبود، بي شك پيامبر (ص) به انتساب به او فخر نمي كرد و آن دو، دو قرباني (ذبيح) در سخنش: أنا ابن الذبيحين اند. [ علت آن كه خداوند عزّوجلّ بدان، ذبح را از اسماعيل برداشت، همان است كه بدان ذبح را از عبدالله برداشت و آن وجود پيامبر (ص) و امامان معصوم: در پشت اين دو است، خداوند به بركت پيامبر و امامان (ع) قرباني شدن را از آن دو برداشت و كشتن فرزندان در ميان مردم سنت نشد و اگر چنين نمي شد، در هر عيد قرباني بر مردم واجب مي‌شد با كشتن فرزنداشان به خداوند نزديكي جويند و هر آنچه از قرباني‌ها تا روز رستخيز كه مردم بدان به خداوند عزّوجلّ نزديكي جويند، فديه اسماعيل است ] ۱. منبع حديث ۱- خصال ۵۵ - ۵۷، عيون أخبار الرضا۱/۲۱۰، و آيه در سوره صافّات/ ۱۰۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش هشتم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🔰 سلسله 29 شماره 9⃣2⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357