فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عید
🔻 فلسفه و منطق گرفتن عید و جشن در اسلام...
⬅️ در اسلام هر هفته عید داریم ولی مراقب باشیم دچار غفلت و گناه نشویم...
استاد رحیمپور ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #دلیران_تنگستانی قسمت 1⃣@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_دلیران تنگستانی.mp3
4.91M
📗کتاب صوتی
#دلیران_تنگستانی
قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅آقا جان
✅ولی ما
✅امام ما
🎥هنوز هم تو بهترین دوربین کش خط مقدمی
📡هنوز هم تو بهترین گرا دهنده و ورصد کننده و ثبت کننده ی حرکات دشمنی
🌛عمرت به درازای ظهور حجت(عج)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سرّ تعلق روح به بدن بالجمله، پس اشاره به همین تأویل حدیث شریف است ما ورد فی کلام الهی: « نَحْنُ خَل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
واسطه آن که آن روح لطیف از باب ارتباط به محلّ علوی خود قطع علاقه و ارتباط از این هیکل مظلمه و اعراض از محل کثیف مستعار خود ننماید مربوط و مستحکم کرده ایم اسارت و قید او را به تن که فی الحقیقه اسیروار مقیّد باشد، کما قیل:
جان گشاده سوی بالا بالها تن زره اند و زمین چنگالها [۱]
چار مرغ اند این عناصر بسته پا مرگ و رنجوری و علّت پا گشا [۲]
« وَ إِذَا شِئْنَا بَدَّلْنَا أَمْثَالَهُمْ تَبْدِیلاً [۳] » یعنی: زمانی که خواسته و تقدیر کرده ایم که انتهای اجلّ مسمی است، تبدیل مینمائیم امثال و صور و هیاکل آنها را [۴] یک نوع تبدیل ؛ زیرا که مثل، چنان که اطلاق میشود بر شبیه و نظیر، کما یقال: و فیکم مثله، أی شبیهه و نظیره. و اطلاق میشود بر صفت، کما قال تعالی: « لِلَّذِینَ لاَیُؤْمِنُونَ بِالاْءَخِرَةِ مَثَلُ السُّوءِ [۵] »، أی الصفة الذمیمة.
همچنین اطلاق میشود بر صور و هیاکل، کما قال تعالی: « مَا هَذِهِ التَّمَاثِیلُ الَّتِی أَنْتُمْ لَهَا عَاکِفُونَ [۶] »، أی ما هذه الصور و الهیاکل، چنان که در ما نحن فیه مراد از « أمثالهم » هیاکل است، یعنی زمانی که خواسته ایم تبدیل مینمائیم امثال و صور آنها را به این که صورت دنیویه را از آنها به سبب موت گرفته، و صورت مثالی اخروی به آنها میدهیم، ولی مثلی است که به اعتباری عین او است - چه شیئیت شی ء به صورت او است، نه به مادّه او - و به اعتباری غیر او است، چه آن
----------
[۱]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۹۱۴، « چالیش عقل با نفس... ».
[۲]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۶، « جذب هر عنصری جنس خود را ».
[۳]: ۳ - سوره مبارکه انسان، آیه ۲۸.
[۴]: ۴ - اصل: و.
[۵]: ۵ - سوره مبارکه نحل، آیه ۶۰.
[۶]: ۶ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۵۲.
خصایص و اوصاف سخیفه دنیویه در آن صورت مثالی اخروی نیست، از قبیل
کون و فساد، امراض و اسقام، کسالت و کثافت قذارت، و نوم [۱] و غیره.
از اینجا است که وارد شده « أهل الجنة جُردٌ مُردٌ » [۲] ؛ زیرا که معرّا و مبرّا و مجرّدند از عموم این عوارضات دنیویه ؛ پس به لحاظی بعینها همان است، نهایت کامل تر شده، چنان که سابقاً فهمیدی از حدیث که چون روح مؤمن را از بدن دنیوی قبض نماید محشور مینماید او را در آخرت به بدنی که هر کسی او را ملاقات نماید گوید: « هو و اللّه فلان بن فلان ».
باری، مقصود این است که وثوق و ارتباط بیشتر برای نفس مؤمن است که چون عالم و عارف به نشانه بهتر از این عالم است « لولا وثّقه اللّه لم یستقرّ فی الدنیا طرفة عین » ولی به خلاف کافر و جاهل که چون سوای این عالم محسوس عالمی را به یقین معتقد و قائل نیست، لهذا دنیای را که مزبله عارفین است جنّت خود قرار داده، و کمال کراهت را از موت و ترک علاقه از محبوب خود دارد، کما قال تعالی: « وَ لَن یَتَمَنَّوْهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ [۳] »، هر چند که او را در این غفلت و جهالت نخواهند گذاشت طوعاً راغب نیست لابد کُرهاً، کما قال تعالی: « قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلاَقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَی عَالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ [۴] ».
----------
[۱]: ۱ - هکذا در اصل / شاید: کسالت و نوم و کثافت و قذارت.
[۲]: ۲ - الاختصاص، ص ۳۱۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۶، ص ۲۹۴.
[۳]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۹۵.
[۴]: ۴ - سوره مبارکه جمعه، آیه ۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درو کن بدی را از سینه دیگران با کندن آن از سینه خودت. تلفظ غلط در کتاب «ادب الکتاب» آمده است: از ج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وفای انسان
گفته شده: هرکه از شما دور شد، او را از خاطر میبرید در حالی که دل او در گرو شماست.
شما در وفا به هم مانند مسافر کشتی هستید، با پیاده شدن، کشتی از یادتان میرود.
من غاب عنکم نسیتموه
و قلبه عندکم رهینه
وجدتکم فی الوفاء ممن
صحبته صحبة السفینة
تفسیر آیه لایقبل منها عدل
قرآن میفرماید: لاٰ یُقْبَلُ مِنْهٰا عَدْلٌ [۱]، مراد از عدل، فدیه است.
دوست
در غررالحکم از امام علی علیه السلام نقل شده است که: دوست آدمی خود اوست مگر اینکه غیر توست.
----------
[۱]: ۱) - بقره، ۱۲۳. واژههای آیه و ترجمه آن در متن کشکول اشتباه تایپ شده است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
این قدر با بچه ها بحث کلامی نکنید. من خیلی دیدم که بچه ی دوساله را می نشانند روی صندلی و یا میگن برو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه ها باید عمل کنند بنابراین فضای عمل برای بچه ها ایجاد کنیم، یعنی بازی ها. کودک باید عمل را شروع کند، کار کند و والدین باید تأیید کنند. نکته ی مهم این جاست، اگر نقد و اصلاحی هم داشته باشیم در قالب تأیید باید باشد. والدین نباید به هیچ عنوان بچه ها را تکذیب کنند، ایراد بگیرند و عیب کارشان را بگویند. بچه ها یکسره تا 12 سالگی باید تأیید بشوند به خصوص زیر 6 سال ها. تربیت اصلاً این نیست که دائم نکات منفی کودک را به رخ او بکشیم و بگوییم.
تحت عنوان نکته ی بسیار مهم می گویم که بچه ها باید اجازه ی اشتباه کردن داشته باشند، به بچه ها فضای اشتباه بدهید و اشتباهش را تأیید کنید. یک دردسری که ما با نسل شما والدین امروزی داریم و برای خودتان هم دردسر می سازید این است که شما نسلی هستید که به هیچ عنوان به خودتان اجازه ی اشتباه نمی دهید و یکی از بزرگترین مسائل و معضلات ما در مشاوره ها همین مسئله است.
نسل شما اجازه ی اشتباه به خودش نمی دهد و وقتی اشتباه می کند، داغون می شود و درک مقصر شروع می شود بعد به درک مظلوم و ..... به بچه ها باید اجازه ی اشتباه بدهیم و اشتباهشان را تأیید کنیم. در کنار انجام اشتباه به کودک مسئولیت بدهید، مسئول جبران می کند. توانایی کودک را زیر سوال نبرید. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت75}
[مباحث کودک متعادل ]
@zandahlm1357
توانایی کودکان را زیر سوال نبریم.
مادری امد دید کودکش بطری شیر را زمین انداخته و شکسته و تمام سطح آشپزخانه را شیر برداشته، واکنش این مادر چی بود؟ ذوق کرد وای خدای من دریاچه ی شیر، مامان جان صبر کن من شیشه خرده ها را جمع کنم بعد باهم دریاچه بازی کنیم و مادر شیشه را جمع می کند و با فرزندش چند دقیقه چلپ و چلوپ بازی می کند و لذت می برد، عجب کیفی کردیم حالا بریم تمیز کنیم.
این جا نقد شروع می شود. و این مادر در حال تشکیل دیدگاه مسئول در فرزندش است به او مسئولیت می دهد برو عزیزم اون سطل را بیاور دستمال هم بیاور من از این طرف جارو می کنم تو از ان طرف بشور، آخی با هم آشپزخانه را شستیم به به چه تمیز شد خوب حالا یه بطری آب بهت می دم تا تمرین کنی و دفعه ی بعد از دستت نیفته، با این کار مادر توانایی کودک را زیر سوال نبرده.
حالا اگر مادر با غیض می گفت: کی به تو گفته به یخچال دست بزنی و بطری شیر رو برداری؟ آخه نیم وجبی صد دفعه نگفتم تو نمی تونی تو کار بزرگترها فضولی نکن.
در حالت اول مادر به کودک می گوید بیا تمرین کن و یاد بگیر به این می گویند تأیید اشتباه. نمی آییم بگیم به به چه کار خوبی کردی اصلاً مامان جان میرم 12 تا بطری دیگه میارم تو بزن بشکون و کیف کن !! این میشه لوس کردن و تخریب کودک من این حالت را تأیید نمی کنم. کودک می خواهد برای خودش شیر بریزد این یک کار سازنده است، بلد نبوده ولی تواناییش را قبول داشته، نتوانسته دچار اشتباه شده و بطری افتاده و شکسته، حالا مادر به عنوان حامی وارد می شود و فضایی را ایجاد می کند که کودک در عمل بتواند تمرین کند یعنی آن قسمتی که مادر بطری آب به کودک داد تا تمرین کند. قربونت برم سه سالت که بشه حسابی یاد می گیری.
بچه ها باید به کامیابی برسند و مدام تأیید بشوند و مرتب کامیاب شوند. علت این که بچه ها دربزرگسالی ناهنجاری رفتاری دارند این است که در کودکی شان ناکام بوده اند و انتقاد مخرب شده اند. (ادامه دارد...)
#شخصیت {قسمت76}
[مباحث کودک متعادل ]
@zandahlm1357
📚 معرفی کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)
مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) اثر علی جانفزا کتابی اخلاقی و تربیتی است که در آن مهارتهای ارتباط موثر با دیگران از دیدگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) بیان شده است.
درباره کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع)
بدون تردید ،معصومان(ع) که تبیینکنندگان کلام وحی هستند، از بهترین ابزارهای ارتباطی برای انتقال پیام الهی به مخاطبان گوناگون خود، از مخاطب ساده گرفته تا عمیق ،در شرایط مختلف زمانی و مکانی بهره گرفته اند.
در این کتاب ،نویسنده با بررسی ابواب مختلف حدیثی امام هشتم(ع) مثالهایی از احادیث رضوی در فضای ارتباطی آن حضرت آورده و سعی کرده است علاوه برآوردن احادیث، تحلیلهایی نیزبه آن بیافزاید تا با بررسی احادیث امام رضا(ع) به اهداف و روشهایی در مباحث ارتباطی دست پیدا کند.
خواندن کتاب مهارتهای ارتباط موثر در سیره امام رضا (ع) را به چه کسانی پیشنهاد میکنیم
تمامی خانوادهها و جوانانانی که به تربیت اسلامی و مذهبی اهمیت می دهند مخاطبان این کتاباند.
👇👇👇
@zandahlm1357
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
کتاب کتاب.pdf
859.7K
📥دریافت کتاب "مهارت های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه السلام"
@zandahlm1357
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فایل صوتی شماره 20 #نی_نی_و_سنجاب_کوچولو🐿🤗 موضوع: محبت و توجه @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
gheseh shab yalda.mp3
5.79M
فایل صوتی شماره 21
#قصه🌺
موضوع :مهربانی 🌻
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 کارتون مهارت های زندگی
🇮🇷 پیامک
#کارتون #کارتون_ایرانی #انیمیشن
#پویانمایی #مهارت_های_زندگی
@zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام:
صبح هابا معده خالی چایی نخورید !
🔸 خوردن چایی باعث افزایش اسید معده ،یبوست وحالت تهوع میشود.
✍🏻از خوردن دارو با معده خالی همپرهیز کنید خوردن دارو(مگرباتجویز پزشک) باعث تحریک جداره روده و زخم معده میشود.
➣
@zandahlm1357
درمان معده درد با سیب زمینی
✍🏻افرادی که دچار معده درد و بالا بودن اسید معده هستند میتوانند یک عدد سیبزمینی خام را رنده کنند و به مقدار نصف استکان آب آن را به آرامی بنوشند.
➣ @zandahlm1357
صبحها با معده خالی چایی یا دارو نخورید !
🔸خوردن چایی باعث افزایش اسید معده، یبوست وحالت تهوع میشود
🔸 خوردن دارو «مگرباتجویز پزشک» باعث تحریک جداره روده و زخم معده می شود.
➣ @zandahlm1357
پایین آوردن فشار خون به وسیله سالاد ترخون
✍🏻ترخون یکی از گیاهان معطر نسبتا پر استفاده می باشد که به عنوان سبزی نیز تولید و مصرف می گردد. ترخون بدلیل افزایش ترشح اسید معده و خاصیت اشتها آوری از قدیم الایام به عنوان ادویه مخصوص گوشت مورد توجه بوده است و سبب کاهش فشارخون می شود.
➣ @zandahlm1357
درمان خانگی سوزش معده
🔸بادام میتواند درمان خانگی سوزش معده باشد. برای تسکین سوزش معده میتوانید ۳ تا ۴ بادام بعد از غذا یا به عنوان میانوعده بخورید.
🔸شما میتوانید بادام را به صورت بو داده، شور یا خام با توجه به ذائقهی خودتان انتخاب کنید. باید آنها را آنقدر بجوید تا زمانی که به یک ماده آرد مانند تبدیل شوند. این روش سبب میشود که روغن بادامها خارج شود و کمک میکند که تولید اسید در معده کند شود
➣ @zandahlm1357
روش های کنترل ریفلاکس اسید معده بدون دارو
🔸 وزن کم کنید
🔸 صاف بایستید
🔸 چای زنجبیل بنوشید
🔸 بعد از غذا دراز نکشید
🔸 سیگار کشیدن را ترک کنید
🔸 لباسهای خود را آزاد کنید
🔸 وعدههای خود را بیشتر کنید
🔸 غذاهای تحریک کننده را کنار بگذارید
🔸 محلول آب لیمو عسل را امتحان کنید
🔸 مصرف الکل، قهوه و نوشابه را محدود کنید
🔸 از خوردن غذاهای تند، چرب و ترش بپرهیزید
➣ @zandahlm1357
خواص ژل آلوئه ورا
🔸 درمان زخم
🔸 درمان درماتیت
🔸 افزایش رشد مو
🔸 کاهش درد آرتروز
🔸 بهبود سیستم گوارشی
🔸 تقویت سیستم ایمنی بدن
🔸 توقف رشد سلولهای سرطانی
🔸 تسکین نشانههای رفلاکس اسید معده
🔸 بهبود و درمان عوارض جانبی پرتودرمانی
➣
@zandahlm1357
درمان فوری درد شدید و رفلاکس معده
👈بجای خوردن شربت معده آلومینیوم ام جی یاقرص رانیتیدین که در بلند مدت زخم معده را به دنبال دارند میتوانید چند قاشق پونه کوهی خشک را قورت دهید یا میتوانید یک لیوان از دم کرده آن را میل کنید
👈کمتراز 5دقیقه رفلاکس معد ترش کردن معده،اسید معده و درد شدید خوب میشود
همچنین خوردن دمنوش پونه در زمان سرماخوردگی روند درمان را سریع میکند.
➣ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸حرکات ورزشی برای درد شانه و گردن
#ورزش_خونگی
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لئیلک لر قالاسی & شکورچی کندی/ماهنشان #زنجان
قلعه لک لک ها در روستای شکورچی، یکی از زیباترین جاذبههای استان زنجان محسوب می شود. حکمرانان این قلعه پرندگان سفید رنگی هستند که در فرهنگ عامه خوشیمن هستند. حاجی لک لکها در روستای شکورچی شهرستان زنجان در استان زنجان بر فراز صخرههایی طبیعی که به برج و بارو قلعهای میماند، آشیانه کردهاند
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آذربایجان_شرقی قلعه عباس میرزا بر فراز کوههای سنگی قره داغ در روستای کردشت در کنار جاده خداآفرین و جلفا در نزدیکی رودخانه آراز قرار گرفته قلعه عباس میرزا با توجه به ارزش و موقعیت نظامی احداث شده که قلعه کردشت نیز خوانده میشود. بنای این قلعه به هزار و پانصدسال قبل برمیگردد. این قلعه دارای ۶ برج نگهبانی به فاصله ۱۰۰ متر از یکدیگر بوده است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دژ ملک بهمن (ملک قلاع) مربوط به دوران پیش از اسلام
این قلعه از قلعههای عظیم البرز و ایران است که در جاده هراز بخش لاریجان #آمل و مشرف به روستای شاهاندشت در ۷۵ کیلومتری جنوب آمل قرار دارد این قلعه متعلق به حکام پادوسبانیان است که بر روی نور ،کجور ،رویان و رستمدار حکومت میکردند. بنای قلعه بر روی صخرهای حدود ۲۲۰متر بالاتر از سطح اراضی شاهاندشت از لاشه سنگهای بزرگ و کوچک و ملات گچ و ساروج ساخته شده که به صورت طبقه طبقه و شامل اتاقها و قسمتهای مختلف ساختمانی است. این قلعه به دستور شاه عباس صفوی در سال ۱۰۰۵ فتح شد.
@zandahlm1357