eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات 5 👌 جلساتی برای یادگیری شیوه های علاقه مند کردن فرزندانمان به کتاب و مطالعه 🔶 جلسه 5⃣ 🎤 با توضیحات 👈 مطالعه هدفمند و اصولی، آینده ای خوش عاقبت به همراه دارد 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 باید کارمندان ادارات مرتب آموزش ببینند تا بهتر کار مردم رو راه بندازن❗️ ⬅️ بر اساس نهج‌البلاغه، هم گزینش مهمه، هم آموزش و هم نظارت درونی و بیرونی❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان شانزدهم ؛ خمپاره! 💢ما رو قابل ندونستی ! ! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"کربلا کربلا ما داریم می آییم..." این نوای خاطره انگیز دوران دفاع مقدس شاید آن روزها که خوانده می شد برای برخی شبیه یک رویا بود. اما شد و چه شدنی. مثالش همین . ماجرای نزدیکی به هم همین است... ما همانطور که کربلا را دیدیم بر فراز قله بودن را هم خواهیم دید @zandahlm1357
تنگی قلب از مکروهات و مصیبات قوله علیه السلام: فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِی یَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلاَءْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَیَّ هَمّاً. یقال: نزل بی کذا: أی حلّ فیه. و النازلة: الشدیدة. من شدائد الدهر تنزّل بالناس. و الرب: بمعنی المالک و المربّی. ذرعاً: أی صدراً و قلباً، ضاق بهم ذرعاً، أی قلباً. و آن کنایه است از شدت انقباض قلب و اظهار جزع و عجز از مدافعه مکروه وارده. و ایضاً الذرع: الوسع والطاقة. والحدیث اصطلاحاً: الخبر و ما یرادف الکلام. و حدث: بمعنی امر جدیدٍ نوظهور. و نامیده شده است خبر به « حدیث » به واسطه تجدد و حدوث او شیئاً فشیئاً. و چنان که سابقا گذشت «هم» به معنی حزن و غم، و نیز به معنای قلق و اضطراب نفس است عند الشداید، یقال أهمّتنی الأمر: أی أقلقنی و أحزننی. بالجمله، ما حصل فقره دعا آن که: ای مالک و مدبّر و مربّی من، تنگ شده است قلب من، و گم شده حوصله و طاقت من به واسطه مکروهات و مصیبات نازله بر من. و مملوّ شده‌ام از حیث کثرت قلق و اضطراب فوق الطاقه به سبب تحمّل آن امورات صعبه شاقّه جدید نو احداث وارده، چنان که از باب آن که « الفرار ممّا لایُطاق » [۱] من سنن الانبیاء علیهم السلام حق تعالی این دعاء فرج را در کلام مجید تلقین پیغمبر می‌نماید: « وَ لاَ تَحْمِلْ عَلَیْنَآ إِصْرًا کَمَا حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِنَا [۲] ». ---------- [۱]: ۱ - عوالی اللئالی، ج ۱، ص ۲۸۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۱۶۶. [۲]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۸۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تواضع حکیمی به وزیری گفت: فروتنی تو در شرافت تو، برتر است از شرافت تو. قناعت نیز حکیمی گفته است: قانع، غنی است هرچند فقیر باشد. کسی که قناعت نورزد فقیر است هرچند غنی باشد. دیگری نیز گفته است: اگر طالب عزت هستی، در اطاعت خدا آن را بجوی و اگر طالب ثروتی، در قناعت آن را بجوی. * جزار ادیب گوید: قناعت، عزت فقیر و صدقه نگهدارنده انسان است. رضی رضی از شرح کافیه در سال ۶۸۴ آسوده شد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
پسری که تا دیروز رفتن به مهمانی‌های خانوادگی را به راحتی نمی پذیرفت، اکنون در جایگاه داماد، باید به گونۀ دیگری عمل کند. شخص متأهل باید خواسته‌های خود را تعدیل کند و براساس انتظاری که از او می‌رود و جایگاه جدیدی که برای او تعریف شده است، ایفای نقش کند؛ مثل معلم کلاس که هرقدر هم تشنه باشد، برای خوردن آب از کلاس خارج نمی شود؛ هرچند در گذشته، در جایگاه دانش آموز بارها این کار را انجام داده باشد. یکی از فواید ازدواج همین است که شما بتوانید خواسته‌های خود را مهار کنید؛ مثلاً دختری که اکنون در جایگاه همسر قرار دارد، باید برخلاف عادت دوران مجرّدی، زودتر از خواب بلند شود و صبحانه را برای همسرش آماده کند. او باید متوجه باشد که شوهرش هیچ گاه در جایگاه پدرش نیست. مرد متأهل هم اگر در دوران مجردی، ساعت ده شب به خانه می‌آمده است، نباید حالا نیز به همان روند ادامه دهد و در جایگاه داماد خانواده نباید انتظار داشته باشد تمام کارهایی که مادرش برای او می‌کرده است، اکنون همسرش برای او انجام دهد یا همان انتظاری را که از پدرش داشته است، از پدر همسرش داشته باشد. عروس و دامادها باید بدانند ازاین پس، نگاه به آن ها، نگاهی است که محور اصلی آن «مسئولیت» است. در واقع عاملی که نقش پذیری متأهلین را پررنگ تر می‌کند، مسئولیت پذیری ایشان است. زن و مرد در آغاز زندگی مشترک، در کنار منافعی که به دست می‌آورند، وظایفی را نیز برعهده می‌گیرند که موجب رشد آن‌ها و حفظ نشاط زندگی شان می‌شود. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دراین باره فرموده اند: «مرد سرپرست خانواده است و دربارۀ آنان از او سؤال می‌شود و زن سرپرست خانوادۀ شوهرش و فرزندان اوست و دربارۀ آنان از وى سؤال می‌شود. » [۱] زن و مرد باید بدانند که با پیوند ازدواج، به تملّک یکدیگر درنمی آیند. مالک ما خداست و او ما را به امانت در اختیار یکدیگر قرار داده است؛ درعین حال، هم زن و هم مرد، ده‌ها حق بر گردن یکدیگر دارند که یکی از آن‌ها حق زن وشوهری است؛ البته در این میان، پدر و مادر، همسایگان، فرزندان و... هم صاحب حقوقی هستند که باید ادا شود. ---------- [۱]: حسن بن محمد ديلمى، ارشاد القلوب، ج ۱، ص۱۸۴. @zandahlm1357
کلینیک درمان حسادت 06.mp3
9.44M
6 روح؛بی نهایت طلبه! چون از جنس خداست❗️ ✅اگرنتونی با بی نهایت حقیقی، تغذیه اش کنی؛ دنبالِ سیرکردنش،در امور محدود دنیا می گردی. و بی نهایت، با محدود، سیر نمیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مصادیق اسراف که تا کنون نشنیده‌اید! 🔻از دور انداختن هسته میوه‌ای که قابل استفاده است تا پوشیدن لباس بیرون در خانه 🔰درس خارج فقه رهبر انقلاب @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💮 ساخت سطل نگهداری اسباب بازی با استفاده از بطری های بزرگ پلاستیکی😍😍👌👌 @zandahlm1357
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (1) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ طی قرون متمادی، ، چه براساس انتخاب و چه براساس تطبیق، قومی مهاجر و بیابان‌نشین بوده است. 2⃣ نوعی فرآیند انتخابی بود که طی آن بهترین عناصر یهودی که هیچ‌وقت موافق زندگی جاافتاده‌ی مبتنی بر کشاورزی نبودند، ناگزیر شدند تا غرایز نهفته‌ی بیابان‌نشینی خود را زنده کنند و از طریق زندگی در که به‌طور عمده متکی بر بود، ادامه‌ی حیات دهند. 3⃣ ما هرگز نمی‌بینیم که یهودیان مهاجر، مراکز یا شهرهای کشاورزی یا نظایر آن برپا کرده باشند. در عوض چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که یهودیان در اقصا نقاط جهان و ترجیحاً در شهرهای بزرگ پراکنده شده و به تجارت پرداختند. 4⃣ رفته رفته فلسطین مرکزیت خود را از دست داد و یهودیان در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند. کمتر جایی را می‌شد پیدا کرد که یهودی نداشت و در بعضی نقاط تعداد یهودیان بر غیریهودیان می‌چربید. در اواخر قرون وسطا، اسپانیا و پرتغال از یک‌سو و روسیه و لهستان از سوی دیگر،‌ دو کانون بزرگ حضور یهودیان، سوای خاورمیانه، به حساب می‌آمدند. 5⃣ و در سراسر جهان پراکنده شدند. روند مهاجرت از روسیه و لهستان روندی پایدار بود تا این‌که در اواخر سده نوزدهم موج عظیم مهاجرت یهودیان شرق اروپا به آمریکا آغاز شد. مأوای جدید یهودیان شده بود. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. @zandahlm1357