eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان هجدهم ؛ لیلة الفتوح! 💢دست مریزاد سردار سلیمانی برای شاهکار محسن ! 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
521_18721717774716.pdf
2.07M
📚 نسخه PDF | 📖 کتاب: " " 🌷بر اساس زندگی‌نامه و خاطرات شهید عبدالحسین ‌برونسی، استاد بنّایی که ‌در دوران بدون گذراندن دوره های نظامی به فرماندهی ‌تیپ ‌رسید - همو که: از عجایب ‌انقلاب ما بود ا▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 🌷سردارِ فاطمی 🌷 فرمانده تیپ ۱۸ 🌱 ۳ شهریور ۱۳۲۱ - سالروز ولادت سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جوادالائمه (ع) @zandahlm1357
عرش الهی قوله علیه السلام: یَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِیمِ. بدان که عرش اطلاقاتی دارد، سلطنت الهیه عرش خدا است، که حق تعالی استولی علیه، وجود منبسط ظهوری که فیض مقدّس است و از دره بیضا تا ذره هباء را محیط است، و فی کلٍّ بحسبه عرش خدا است، که محلّ بروز و تجلی شؤونَات [۱] الهیه است. و أیضا العرش علم اللّه تعالی، کما فی الحدیث: « حملة عرش العلم ثمانیة، أربعة منّا، و أربعة ممّا شاءاللّه » [۲] . کما قال تعالی: « وَ یَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّکَ فَوْقَهُمْ یَوْمَئِذٍ ثَمَانِیَةٌ [۳] ». و نیز فلک اقصی عرش خدا است، و تعریف عظمت او کما ورد: « یا من فی السماء عظمته » [۴]، آن که شمس که یکی از کواکب سبعه سیاره و در فلک رابع است از بعد مسافت به قدر اُترجه دیده می‌شود، چنان که از قواعد علم هیئت تعیین مساحت جرم او ثابت شده، مقدار سیصد و شصت مقابل کلیه کره أرض است، با آن که ارض سه [ربع آن [۵] ] رسوب در ماء دارد، و ربع از جرم او مکشوف است، و مقدار قلیلی مسکون، و چندین مقابل مسکون قریب به قطب جنوبی از خط استواء به واسطه شدّت سخونت و حرارت شمس لایوجد فیها نبات و لا حیوان، چنان که چندین مقابل مسکون قریب به قطب شمالی از خط استوا به واسطه غلبه برودت لایوجد فیها نبات و لا حیوان. پس چه چیز است گمان تو به عظمت فلک او، لا سیما فلک اقصی و اعظم، که گفته اند نیست ابداً راهی از برای بشر به استخراج و تعریف و تعیین بُعد محدّب او از مرکز ارض، فلا یعلمه إلاّ صانعه العزیز العلیم. و نیز عظمت او از سرعت حرکت او فهمیده می‌شود ؛ زیرا که ثابت نموده اند که در مقدار زمانی که یکی بگوید واحد، حرکت می‌نماید و هزار و هفتصد و سی فرسخ از حیث مقعّر خود، واللّه أعلم بحرکة محدّبه، کما ورد أنّ رسول اللّه صلی الله علیه و آله وسلم: « قال لجبرئیل: هل زالت الشمس [۶] فقال: لا، نعم » [۷] چون از نفی و اثبات سؤال فرمود جواب داد که: از گفتن « لا » تا « نعم » شمس حرکت نمود از محل خود دو هزار و هفتصد و سی میل راه، و رسید به وسط السماء. و از عظمت عرش است ما روی عن النبی صلی الله علیه و آله أ نّه قال: « خلق اللّه ملکاً تحت العرش، فأوحی إلیه أن طر [۱] » یعنی: طیران کن « فطار ثلاثین ألف سنة، ثمّ أوحی إلیه أن طر، فطار ثلاثین ألف سنة أخری، ثمّ أوحی إلیه أن طر، فطار ثلاثین ألف سنة ثالثة، فأوحی إلیه لو طرت حتی ینفخ فی الصور کذلک لم یبلغ الی الطرف الثانی من العرش. فقال الملک عند ذلک: سبحان ربی الأعلی و بحمده » [۲] . و نیز از جمله اطلاق عرش بر قلب مؤمن است، که « قلب المؤمن عرش الرحمن » [۳] . و نظر نما عظمت این عرش حقیقی و خانه واقعی حق تعالی را که بایزید بسطامی رحمة اللّه علیه گوید: « لو أنّ العرش و ما حواه لوقع فی زاویة من زوایا قلب أبا یزید لما أحسّ به » [۴] . لذا قال امیرالمومنین علیه السلام فی وصف الإنسان: أتزعم [۵] أنک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر [۶] و قال صدرالمتالهین قدس سره: به جان باشد سپهرت کوی چوگان به تن گر قبضه[ای] زین خاک دانی [۷] قال فی القدسی: « لایسعنی أرضی و لا سمائی و لکن یسعنی قلب عبدی المؤمن » [۸] ---------- [۱]: ۹ - کذا در اصل. [۲]: ۱ - بنگرید: تفسیر القمی، ج ۲، ص ۳۸۳: « حملة العرش ثمانیة، أربعة من الأولین و أربعة من الآخرین، فأما الأربعة من الأوّلین: فنوح و ابراهیم و موسی و عیسی و الأربعة من الآخرین: محمد و علی و الحسن و الحسین ». [۳]: ۲ - سوره مبارکه حاقه، آیه ۱۷. [۴]: ۳ - البلد الأمین، ص ۴۰۷. [۵]: ۴ - این قسمت عبارت خوانده نشد. [۶]: ۵ - اصل: ذاک الظل. [۷]: ۶ - بسنجید: تذکرة الموضوعات، ص ۱۳ ؛ کشف الخفاء، ج ۲، ص ۹۸. [۱]: ۱ - مصدر: الیه أیها الملک طر. [۲]: ۲ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۰۰. [۳]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۵۵، ص ۳۹. [۴]: ۴ - بسنجید: مفاتیح الغیب، ص ۸۸ ؛ الأسفار، ج ۳، ص ۳۰۱. [۵]: ۵ - مصدر: تحسب. [۶]: ۶ - دیوان امیرالمؤمنین علیه السلام، ص ۱۷۵. [۷]: ۷ - حکیم سبزواری. [۸]: ۸ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۵، ص ۳۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ثنای بیجا در برخی کتابهای آسمانی آمده است که: در شگفتم از کسی که چون ثنایش کنند به چیزی که در وی نیست، خوشحال می‌شود. و چون بدی او گویند به چیزی که در او هست، ناراحت می‌شود. فرزدق گویند: فرزدق به زیاد بن عجم که مشغول سرودن شعر بود، گذشت و گفت: ای ختنه ناکرده، باز سخن آرایی کنی؟ زیاد گفت: عجله کردی در بیان خبری که مادرت به تو داده است. فرزدق گفت: پاسخی بی جواب است. گزش در کتاب درةالغواص نقل شده که حیوان اگر از دم نیش بزند، مانند زنبور و عقرب گزیدن آن را لسع گویند و اگر از دندان بگزد، مانند سگ و دیگر درندگان، گزیدن آن را نهس گویند و اگر با دهان بگزد، مانند مار، گزش آن را لدغ گویند. معلول قاضی یحیی بن اکتم گوید: به علیل، معلول گویند و این اشتباه است، چرا که معلول کسی است که علل را بیاشامد و آن شراب دوم است، پس بایستی مفعول از علت را معل گویند. تأثیر کودکی حکیمی گوید: آنکه در کودکی هر جا دوست دارد می‌نشیند، در بزرگی هر جا دوست ندارد خواهد نشست. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
33.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ مدرسه کادرسازی ، دوره هایی برای تربیت نیروهای تراز انقلاب 💠 دوره 12 🔰 تحقق تمدن نوین اسلامی، خواست رهبری از جوانان انقلابی 🎤 با تدریس 🎬 جلسه 2️⃣1️⃣ ( 🔴 الحمدلله سطح مقدماتی این دوره بسیار مهم به اتمام رسید، دوره تکمیلی ان شالله در تابستان سال آینده🔴) ✴️ انتشار فایلها بلا مانع است @zandahlm1357