eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
صفت میکائیل و اعوان او بالجمله، از باب آن که « لکلّ حقیقةٍ رقیقةٌ [۳] و لکلّ معنی الصورة »، رقایق هر یک از آن حقایق کلّیه تب الخافقین است، مثلاً ملاحظه نما میکائیل را که چگونه رقایق و اعوان خود را به امر خدا در هر نباتی از نباتات و شجری از اشجار و حیوانی از حیوانات و هر فردی از افراد نوع انسان، بلکه در هر عضوی از اعضاء ظاهره و باطنه موکّل نموده، و مأمور برای کیل و تقسیم روزی آن جزء قرار داده، مثلاً ملاحظه نما در غذا که چون در معده انسان و حیوان که به منزله مطبخ است وارد شد، بعد از نضج و تصفیه و تعدیل در هر یک از مراتب هضومات اربعه ؛ چه طور اعوان میکائیل کیل و تقسیم نموده سهم و قسمت هر عضوی را به توسّط مستخدمین خود، از مجاری مخصوص به او می‌رساند. ---------- [۳]: ۳ - بنگرید: شرح المنظومة، ج ۴، ص ۴۶۴. و به نظر فکر و اعتبار نظر نما در اشجار مرتفعه به آن برگی که در رأس شجره است، چگونه دست خود را وا نموده و آنا فاناً از خدای تعالی درخواست رزق می‌نماید. و آن ملکی که از اعوان میکائیل است به امر خدا چگونه آب و خاک کثیف را که طبعاً مایل به سکون و طالب مرکز است او را قهراً و جبراً به خلاف میل طبیعی حرکت داده، و از ده ذرع مسافت از اسفل به اعلی می‌رساند، که آن ورقه مرزوق بی برگ و نوا نماند. و چون مقسم حقیقی حکیم عادل است، لهذا اوّلاً آن غذا را به عدالت تجزیه و تقسیم نموده، و اعطای هر حقّی را به ذی حقّ، و وضع هر شی ء در موضوع له نماید ؛ یعنی کثیف از آب و خاک را به اجزاء کثیف از شجره دهد، یعنی به تنه و ریشه ؛ و لطیف او را به اوراق و اغصان، و اَلطف او را به ثمره. چنان که مشهود است که طفل رضیع را اگر نان و گوشت بدهند اسباب هلاکت او است، باید مادران غذا را خورده و دو قرع و انبیق معده خود چندین مرتبه تصفیه و تعدیل نموده، الطف او را شیر که اجزاء رقیقه و جوهر غذا است کرده به طفل بدهد، جلّ جلاله و عمّ نواله. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
دوستی و دشمنی حکیمی به فرزندانش گفته است: فرزندانم با کسی عداوت نکنید، هرچند بدانید ضرری از وی به شما نمی رسد. از دوستی با کسی پرهیز نکنید هرچند بدانید سودی از او عاید شما نمی شود. زیرا نمی دانید چه وقت از دشمنی دشمن باید ترسید و چه وقت امید به دوستی دوست داشت. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. خودباوری؛ پیش نیاز پذیرش نقش اشاره همۀ زوج‌های جوان، توانایی‌هایی دارند که زمینۀ سازگاری و رفتار مثبت و مفید را برای ایشان در طول زندگی فراهم می‌کند. کسانی که این توانایی‌ها را بشناسند، مسئولیت‌های جدید زندگی را به بهترین وجه می‌پذیرند و با کشف چنین گنجی، خلأهایی که نوعاً در زندگی زوج‌های جوان وجود دارد، برطرف می‌شود. اگر اعتمادبه نفس، به معنای تکیه بر توانایی‌های خود به صورت مستقل باشد، «شرک» است؛ ولی اگر به معنای تکیه انسان به خداوند و نیروهایی باشد که به او داده است، این باور مطلوب بوده و همان خودباوریِ مؤمنانه است که ریشه در خداباوری دارد؛ چراکه خداوند بهترین استعدادها را به ما داده است؛ چنان که در قرآن کریم آمده است: «ما انسان را در بهترین صورت و نظام آفریدیم. » [۱] با خودباوریِ مؤمنانه به موقعیت‌های زیادی دست خواهیم یافت: * توانایی ابراز وجود؛ * بالارفتن قدرت تحمل در قبال اظهارنظرِ دیگران؛ * مدیریت امور با توجه به موقعیت‌های مختلف زمانی و مکانی؛ * مدیریت زمان و برنامه ریزی؛ * رازداری و کنترل رفتار؛ * برداشت واقع بینانه از وقایع پیرامونِ محیط خود؛ * وابسته نبودن به دیگران. با خودباوری از مرزهای تنگ نظرانه می‌گذریم و با استفاده از تجربه‌های گذشته، به پیش بینی‌های مدبّرانه می‌رسیم. خداوند این مسیر تکاملی را در اختیار ما گذاشته است تا به زندگی شیرین تری دست پیدا کنیم. یکی از راه‌هایی که می‌تواند ما را به خودباوری برساند، صحبت دربارۀ توانایی‌های خود و کاربرد آن هاست. هرگز نباید مهارت‌های خود را دستِ کم بگیریم. کارهایی مثل بچه داری، ورود به دانشگاه، آموختن یک زبان خاص، طراحی یک لباس، تدارک یک مهمانی، تدریس، ---------- [۱]: تین، ۳. سخنرانی، کارکردن در کنار تحصیل و... موفقیت‌های خوبی هستند که توانایی‌های ما را برای خودمان به نمایش می‌گذارند. امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در تعبیری به این مطلب اشاره کرده و فرموده اند: «خدا رحمت کند فردی را که به ارزش خود پی ببرد. » [۱] خودباوری علاوه بر اینکه فرد را برای پذیرش نقش‌های متعدد آماده می‌کند، موجب می‌شود وی با همسر و فرزند و اطرافیانش رابطۀ بهتری برقرار کند؛ چراکه چنین شخصی دربارۀ موضوعات پیرامون خود، نظر واقع بینانه ای دارد و غرور کاذب نداشته و نیز سعی ندارد برتری و سلطۀ خود بر دیگران را اثبات کند؛ بنابراین تا حد ممکن و معقول، خود را با توقعات همسر و اجتماع اطرافش سازگار می کند. ---------- [۱]: عبدالواحدبن محمد تميمى آمُدى، غرر الحکم و درر الکلم، ص۳۷۳.
💡 و این بود ماجرای کیف مدرسه ...
کلینیک درمان حسادت 07.mp3
8.55M
7 💢در کنار آدمای حسـود؛ ناخودآگاه، احساس امنیت، از انسان سلب میشه! ✅به همین دلیل؛ از حضور در کنارشون، لذت نمی بریم! حتـــی اگر؛ حسادتشون رو ابراز هم نکنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا نمی‌فهمه من عاشقشم؟ چرا سهم من بی‌محلی و تحقیره؟ چرا سهم من حسرتِ دائمیِ داشتنشه؟ ✘ چجوری بهش بفهمونم که با یه آدم عاشق، اینجوری تا نمی‌کنن؟ ═══✼🍃🔳🍃✼══
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (2) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ یهودیان از جایی به جای دیگر می‌رفتند. این مهاجرت پایان‌ناپذیر، در افسانه‌ی «یهودی سرگردان» تجلّی یافته است. آنها سپس به کوچ کردند و در آنجا با اقوامی آشنا شدند که در ایامی که یهودیان از واحه‌ای به واحه‌ی دیگر می‌رفتند، در سرزمین خود ساکن شده، زمین را شخم زده بودند! 2⃣ سابقه‌ی تاریخی غالب خانواده‌های اروپایی، به اجداد کشاورز، آهنگر یا ریسنده‌ی آنها می‌رسد. اما در مورد یهودیان چنین نیست. آنها قرن‌های متمادی نه کشاورز بودند و نه صنعتگر و نه چیزی اختراع کردند، اما متفکر بودند و کار ذهنی می‌کردند. 3⃣ یهودیان خود را به سادگی با محیط وفق می‌دهند و از تحرک بیم ندارند. ‌بیابان‌نشین‌ها می‌دانستند که اگر بخواهند در مبارزه برای تنازع بقا ادامه‌ی حیات بدهند باید تطبیق‌پذیر و پر تحرک باشند، اما کشاورزان جاافتاده‌ی شمالی با این ویژگی‌ها آشنایی نداشتند. 4⃣ در مورد یهودیان، هزارساله این خصلت بیابان‌نشینی را در آنها تقویت کرد. در تمام این ایام تصویر پیش چشم ایشان بود، هدف و مقصدی بود که باید به آن می‌رسیدند و پایگاهی که باید به آن دست می‌یافتند. مانند مسافری که از سفر لذت نمی‌برد و فقط در فکر رسیدن به مقصد است. فقط هدف است که ارزش دارد. 5⃣ تأکیدی که بر هدف و نتیجه‌گیری گذاشته شد، این اثر را داشت که فکر استفاده از برای را مطرح کرد و به تدریج پول به هسته‌ی اصلی شبکه‌ی بدل شد. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. 📖 متن کامل مقاله در سايت 👉 goo.gl/tuZ7vE
تحریم غِناء بدون شک غِناء به طور اجمال از نظر مشهور علمای شیعه حرام است و شهرتی در سر حدّ اجماع و اتفاق دارد، بسیاری از علمای اهل سنت نیز بر این عقیده تأکید کرده اند، هر چند بعضی از آنها استثناهایی برای آن قائل شده اند و شاید بعضی از این استثناها در حقیقت استثناء نباشد و خارج از موضوع غِناء محسوب می‌شود. «قُرْطُبِیّ» در همین زمینه چنین می‌گوید: «غِنای معمول در میان گروهی از مردم، هرگاه مشتمل بر اشعار عاشقانه درباره زنان و توصیف زیبایی‌های آنان و ذکر شراب و محرمات دیگر باشد، همه علما در حرمت آن متفقند، چرا که مصداق لهو و غِنای مذموم می‌باشد و اما اگر از این امور خالی گردد، مختصری از آن در اعیاد و جشن‌های ازدواج جایز است و همچنین برای نشاط بخشیدن به هنگام انجام کارهای مشکل، آن گونه که در تاریخ اسلام در مسأله حفر خندق آمده و یا اشعاری که «انجشه» به هنگام حرکت قافله به سوی مکه در حجة الوداع برای تحریک شتران می‌خوانده است. اما آنچه امروز در میان «صوفیه» معمول است که انواع آلات طرب را در این زمینه به کار می‌برند حرام است. [۱] ---------- [۱]: تفسیر قُرْطُبِیّ، محمدبن احمد انصاری قُرْطُبِیّ، ج ۷، ص ۵۱۳۶. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا