eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال ۶۷ به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود. وی به واسطه حضور در مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال ۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد. از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم. در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروه‌های مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گام‌های دیگری بردارد. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند. اما این پایان ماجرا نبود. با توطئه جدید غرب و پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل گیری گروهک‌های تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه النصرة در منطقه انجامید، قاسم سلیمانی ماموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود. سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی ۶ سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد. https://eitaa.com/zandahlm1357
امیرالمؤمنین (علیه السلام) دورکننده منافقین از حوض کوثر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کدام شما که خواهد از هراس روز قیامت برکنار باشد باید پیرو ولی من و تابع وصی و خلیفه بعد از من علی بن ابی طالب (علیه السلام) باشد که او صاحب حوض من است و دشمنانش را از آن طرد کند و دوستانش را از آن سیراب نماید، و هر که از آن ننوشد همیشه تشنه است، و هرگز سیراب نشود، و هر که از آن شربتی نوشد هرگز تشنه نشود... [۱] ابوالاسود دوئلی می‌گوید: از امیر مؤمنان (علیه السلام) شنیدم که فرمود: سوگند به خدا! با این دو دست کوتاهم دشمنان را از حوض رسول الله (صلی الله علیه و آله) دور می‌کنم و دوستانمان را وارد آن می‌کنم. [۲] مِسمع بن عبدالملک کردین بصری ضمن روایتی طولانی نقل کرده که امام صادق (علیه السلام) به من فرمودند: کسی که به خاطر ]مصائب[ ما قلبش دردناک شود، روزی که موت و مرگش فرا برسد و ما را مشاهده نماید سرور و نشاطی برایش پیدا شود که پیوسته این سرور در او بوده تا در کنار حوض بر ما وارد گردد و هنگامی که محبّ و دوست دار ما اهل بیت بر حوض کوثر وارد شود سرور و شادی خاصّی در کوثر پیدا شود به حدّی که انواع و اقسام طعام‌ها به او چشانده شود که وی مایل نیست طعم آن غذاها زائل گردد. ای مسمع: کسی که از آن حوض یک جرعه بیاشامد هرگز بعد از آن تشنه نشده و ابداً طلب آب نکند. سپس حضرت آب کوثر را چنین توصیف فرمودند: الف: طبع آن در سردی و خنکی مانند کافور بوده. ب: بوی آن همچون بوی مشک بوده. ج: طعمش نظیر طعم زنجبیل می‌باشد. د: شیرین تر از عسل. ه: نرم تر و لطیف تر از شیر. و: صاف تر از اشک چشم. ز: پاک تر از عنبر. ---------- [۱]: . الامالی الصدوق ۳۵۴؛ بحار الانوار ۸/۱۹ و ۳۸/۹۹؛ مشارق انوارالیقین ۷۹؛ غایة المرام ۲/۱۹۹. [۲]: . الامالی الطوسی ۱۷۲؛ الریاض النضره ۳/۱۸۶؛ فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) ابن عقده ۹۹؛ بشارة المصطفی (صلی الله علیه و آله) ۱۵۳؛ بحار الانوار ۸/۲۰. ح: از تسنیم که چاهی است در بهشت خارج می‌گردد. ط: از نهرهای بهشت عبور می‌کند. ی: از روی ریگ‌های بهشتی که دُرّ و یاقوت هستند جاری می‌باشد. ل: کاسه‌هایی در آن است که عدد آن‌ها از ستارگان آسمان بیشتر می‌باشد. ل: بوی خوش آن از مسافتی که باید آن را به مدت هزار سال پیمود به مشام می‌آید. م: کاسه‌های درون آن از طلا و نقره و انواع و اقسام جواهر قیمتی است. ن: از آن هر بوی خوش و نسیم معطّری به صورت نوشنده می‌وزد تا جایی که نوشنده می‌گوید: کاش من را در همین جا به حال خود بگذارند، حاضر نیستم اینجا را به جای دیگری تبدیل کرده و آن را تغییر دهم. پس از آن حضرت به مِسمَع فرمودند: یا مسمع! توجّه داشته باش تو از کسانی هستی که از آب آن حوض می‌آشامی، و نیست چشمی که برای ما بگرید مگر آنکه از نعمت نظر نمودن به آب کوثر بهره مند شده و از آن سیراب می‌گردد. دوست داران ما که از آب کوثر می‌آشامند پس از نوشیدن از آن لذّتی که برده و طعمی که چشیده و شهوتی که در آن‌ها پدید آمده به مراتب بیشتر از لذّت و طعم و شهوتی است که به دیگران یعنی کسانی که در مرتبه پائین تر از محبت ما هستند اعطاء می‌گردد. بر بالای حوض کوثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) ایستاده و در دست مبارک شان عصایی از گیاه عوسج بوده که با آن دشمنان ما را منکوب و مضروب می‌سازند، یکی از آن دشمنان محضر مبارکش عرض می‌کند: من شهادتین می‌گویم. حضرت می‌فرماید: نزد امام خود «فلانی» برو پس از او بخواه که تو را شفاعت کند. آن شخص می‌گوید: امام من که نامش را بردی از من تبرّی می‌جوید. حضرت می‌فرمایند: به پشت خود برگرد و از کسی که دوستش می‌داشتی و بر دیگران مقدّمش می‌نمودی طلب شفاعت کن، زیرا بهترین خلق نزد تو باید شفاعت کند چه آنکه بهترین مخلوقات کسی است که شفیع دیگران باشد. آن شخص می‌گوید: از تشنگی مُردَم. حضرت به او می‌فرمایند: خداوند تو را تشنه تر و عطشت را زیاد کند. راوی [یعنی مسمع] می‌گوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم: فدایت شوم این شخص چگونه نزدیک حوض می‌رود در حالی که غیر از امیرالمؤمنین (علیه السلام) احدی بر آن قادر نیست؟ حضرت فرمودند: این شخص از اعمال زشتی چند اجتناب نموده و وقتی ما را نام می‌برد از ناسزا گفتن به ما خودداری می‌کرد، و کارهایی را که دیگران جرأت نموده و انجام می‌دادند وی آن‌ها را ترک می‌کرد ولی این نه بخاطر حبّ و دوستی با ما بوده بلکه منشأ آن زیاد عبادت نمودن و تدیّن و منصرف بودنش از ذکر مردم می‌باشد، لیکن در قلبش نفاق بوده و دین و آئینش مذهب دشمنی و تبعیّت از اهل آن بوده و... [۱] ---------- [۱]: . کامل الزیارات ۲۰۳؛ بحار الانوار ۸/۲۲ و ۴۴/۲۹۰؛ جامع احادیث الشیعه ۱۲/۵۵۳؛ مکیال المکارم ۲/۱۵۲؛ المجالس العاشوریه ۳۱۳؛ شرح العینیة الحمیریه ۴۶۶. https://eitaa.com/zandahlm1357
بعد از مرگ عربی بادیه نشین گفت: بمیرم کجا می‌روم؟ گفتند: به سوی خدای متعال. عربی گفت: اکراه ندارم، مرا به سوی کسی می‌برند که جز خوبی از او ندیده ام. ضرب المثل غریب کسی است که دوستی ندارد. با نزول مقدرات چشم نابینا شود. انسان به دل و زبان انسان است. آزاد، آزاد است هرچند زیان بیند، بنده بنده است، هرچند دنیا به او کمک کند. اعتراف بازدارنده از خطاست. برخی سخنان از شمشیر برنده ترند. شکم زیرکی را از بین می‌برد. زن ریحان است نه قهرمان. وقتی پای دوستی به میان آمد، چاپلوسی زشت است. هر افتاده ای برمی خیزد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357