#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای شهر موشکی 📼 قسمت ۲۵ : مدافعان جزیره 🇮🇷 بچه ها ! با هم این کانال و تبلیغ کنیم @zandah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پویانمایی زیبای سلام بر ابراهیم
📀 قهرمانی ، جنگی ، هیجانی
💿 قسمت اول
#پویانمایی #کارتون #انیمیشن
#سلام_بر_ابراهیم
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بسم الله الرحمن الرحیم ملت عزیز ایران! سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه شهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاهی به زندگینامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی
سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمد.
نگاهی به زندگینامه سپهبد شهید قاسم سلیمانی به گزارش ایکنا از خراسان شمالی، سردار شهید قاسم سلیمانی، در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سالها نیز فعالیتهای انقلابی خود را آغاز کرد.
وی پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. او در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از
نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن
باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال ۶۱ به لشکر ۴۱ ثارالله ارتقا یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان میشد.
وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت امر خود در عملیاتهای زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.
لشکر ۴۱ ثارالله را باید جزو لشکرهای خط شکن سپاه در سالهای دفاع مقدس نامید که نیروهای آن نقش بسزایی در عملیاتهای بزرگی مثل والفجر۸، کربلای۵ و... داشتند.
اگر برای بسیاری از همرزمان قاسم سلیمانی، جنگ در تابستان سال ۶۷ به پایان رسید، ولی برای او آغاز دوران جدیدی در میادین نبرد بود.
وی به واسطه حضور در مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرا و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال
۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به او سپرده شد.
از جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب الله لبنان و گروههای مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ ۳۳روزه حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.
در واقع قاسم سلیمانی توانسته بود استراتژی جمهوری اسلامی یعنی کمک به گروههای مبارز علیه اسرائیل را به خوبی دنبال کرده و هر روز در این مسیر گامهای دیگری بردارد.
قاسم
سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» میخوانند.
اما این پایان ماجرا نبود. با توطئه جدید غرب و پشتیبانی مالی کشورهایی مانند عربستان سعودی، که به شکل گیری گروهکهای تروریستی تکفیری اعم از داعش و جبهه النصرة در منطقه انجامید، قاسم سلیمانی ماموریتی تازه یافت و آن هم مقابله با این تهدیدات در دو کشور عراق و سوریه بود.
سلیمانی در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» (قوات دفاع وطنی) را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی ۶ سال، بساط تروریستها در این دو کشور تقریبا جمع شد.
#سرباز_قاسم_سلیمانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
توصیف حوض کوثر عبدالله بن سنان گوید: از امام صادق (علیه السلام) درباره حوض کوثر سؤال کردم. حضرت فر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین (علیه السلام) دورکننده منافقین از حوض کوثر
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود:
هر کدام شما که خواهد از هراس روز قیامت برکنار باشد باید پیرو ولی من و تابع وصی و خلیفه بعد از من علی بن ابی طالب (علیه السلام) باشد که او صاحب حوض من است و دشمنانش را از آن طرد کند و دوستانش را از آن سیراب نماید، و هر که از آن ننوشد همیشه تشنه است، و هرگز سیراب نشود، و هر که از آن شربتی نوشد هرگز تشنه نشود... [۱]
ابوالاسود دوئلی میگوید: از امیر مؤمنان (علیه السلام) شنیدم که فرمود:
سوگند به خدا! با این دو دست کوتاهم دشمنان را از حوض رسول الله (صلی الله علیه و آله) دور میکنم و دوستانمان را وارد آن میکنم. [۲]
مِسمع بن عبدالملک کردین بصری ضمن روایتی طولانی نقل کرده که امام صادق (علیه السلام) به من فرمودند:
کسی که به خاطر ]مصائب[ ما قلبش دردناک شود، روزی که موت و مرگش فرا برسد و ما را مشاهده نماید سرور و نشاطی برایش پیدا شود که پیوسته این سرور در او بوده تا در کنار حوض بر ما وارد گردد و هنگامی که محبّ و دوست دار ما اهل بیت بر حوض کوثر وارد شود سرور و شادی خاصّی در کوثر پیدا شود به حدّی که انواع و اقسام طعامها به او چشانده شود که وی مایل نیست طعم آن غذاها زائل گردد.
ای مسمع: کسی که از آن حوض یک جرعه بیاشامد هرگز بعد از آن تشنه نشده و ابداً طلب آب نکند.
سپس حضرت آب کوثر را چنین توصیف فرمودند:
الف: طبع آن در سردی و خنکی مانند کافور بوده.
ب: بوی آن همچون بوی مشک بوده.
ج: طعمش نظیر طعم زنجبیل میباشد.
د: شیرین تر از عسل.
ه: نرم تر و لطیف تر از شیر.
و: صاف تر از اشک چشم.
ز: پاک تر از عنبر.
----------
[۱]: . الامالی الصدوق ۳۵۴؛ بحار الانوار ۸/۱۹ و ۳۸/۹۹؛ مشارق انوارالیقین ۷۹؛ غایة المرام ۲/۱۹۹.
[۲]: . الامالی الطوسی ۱۷۲؛ الریاض النضره ۳/۱۸۶؛ فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) ابن عقده ۹۹؛ بشارة المصطفی (صلی الله علیه و آله) ۱۵۳؛ بحار الانوار ۸/۲۰.
ح: از تسنیم که چاهی است در بهشت خارج میگردد.
ط: از نهرهای بهشت عبور میکند.
ی: از روی ریگهای بهشتی که دُرّ و یاقوت هستند جاری میباشد.
ل: کاسههایی در آن است که عدد آنها از ستارگان آسمان بیشتر میباشد.
ل: بوی خوش آن از مسافتی که باید آن را به مدت هزار سال پیمود به مشام میآید.
م: کاسههای درون آن از طلا و نقره و انواع و اقسام جواهر قیمتی است.
ن: از آن هر بوی خوش و نسیم معطّری به صورت نوشنده میوزد تا جایی که نوشنده میگوید: کاش من را در همین جا به حال خود بگذارند، حاضر نیستم اینجا را به جای دیگری تبدیل کرده و آن را تغییر دهم.
پس از آن حضرت به مِسمَع فرمودند:
یا مسمع! توجّه داشته باش تو از کسانی هستی که از آب آن حوض میآشامی، و نیست چشمی که برای ما بگرید مگر آنکه از نعمت نظر نمودن به آب کوثر بهره مند شده و از آن سیراب میگردد.
دوست داران ما که از آب کوثر میآشامند پس از نوشیدن از آن لذّتی که برده و طعمی که چشیده و شهوتی که در آنها پدید آمده به مراتب بیشتر از لذّت و طعم و شهوتی
است که به دیگران یعنی کسانی که در مرتبه پائین تر از محبت ما هستند اعطاء میگردد.
بر بالای حوض کوثر امیرالمؤمنین (علیه السلام) ایستاده و در دست مبارک شان عصایی از گیاه عوسج بوده که با آن دشمنان ما را منکوب و مضروب میسازند، یکی از آن دشمنان محضر مبارکش عرض میکند: من شهادتین میگویم. حضرت میفرماید: نزد امام خود «فلانی» برو پس از او بخواه که تو را شفاعت کند.
آن شخص میگوید: امام من که نامش را بردی از من تبرّی میجوید. حضرت میفرمایند: به پشت خود برگرد و از کسی که دوستش میداشتی و بر دیگران مقدّمش مینمودی طلب شفاعت کن، زیرا بهترین خلق نزد تو باید شفاعت کند چه آنکه بهترین مخلوقات کسی است که شفیع دیگران باشد.
آن شخص میگوید: از تشنگی مُردَم. حضرت به او میفرمایند: خداوند تو را تشنه تر و عطشت را زیاد کند.
راوی [یعنی مسمع] میگوید: به امام صادق (علیه السلام) عرض کردم:
فدایت شوم این شخص چگونه نزدیک حوض میرود در حالی که غیر از امیرالمؤمنین (علیه السلام) احدی بر آن قادر نیست؟
حضرت فرمودند:
این شخص از اعمال زشتی چند اجتناب نموده و وقتی ما را نام میبرد از ناسزا گفتن به ما خودداری میکرد، و کارهایی را که دیگران جرأت نموده و انجام میدادند وی آنها را ترک میکرد ولی این نه بخاطر حبّ و دوستی با ما بوده بلکه منشأ آن زیاد عبادت نمودن و تدیّن و منصرف بودنش از ذکر مردم میباشد، لیکن در قلبش نفاق بوده و دین و آئینش مذهب دشمنی و تبعیّت از اهل آن بوده و... [۱]
----------
[۱]: . کامل الزیارات ۲۰۳؛ بحار الانوار ۸/۲۲ و ۴۴/۲۹۰؛ جامع احادیث الشیعه ۱۲/۵۵۳؛ مکیال المکارم ۲/۱۵۲؛ المجالس العاشوریه ۳۱۳؛ شرح العینیة الحمیریه ۴۶۶.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رازداری پیامبر خدا صلی الله علیه و آله میفرماید: کسی راز کسی را نگه نداشت مگر اینکه خداوند همان ست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد از مرگ
عربی بادیه نشین گفت: بمیرم کجا میروم؟ گفتند: به سوی خدای متعال. عربی گفت:
اکراه ندارم، مرا به سوی کسی میبرند که جز خوبی از او ندیده ام.
ضرب المثل
غریب کسی است که دوستی ندارد. با نزول مقدرات چشم نابینا شود. انسان به دل و زبان انسان است. آزاد، آزاد است هرچند زیان بیند، بنده بنده است، هرچند دنیا به او کمک کند.
اعتراف بازدارنده از خطاست. برخی سخنان از شمشیر برنده ترند. شکم زیرکی را از بین میبرد. زن ریحان است نه قهرمان. وقتی پای دوستی به میان آمد، چاپلوسی زشت است.
هر افتاده ای برمی خیزد.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قسمت 8️⃣ 📜سوره مبارکه فاتحه آیه ۲ 🔹الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ🔹 #یک_آیه_یک_قصه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آیه یک قصه (9).mp3
3.64M
قسمت 9️⃣
📜سوره مبارکه واقعه آیه ۲۰
🔹و فاكِهَةٍ مِمَّا يَتَخَيَّرُونَ🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۶۱- چرا سوره قلم را قلم گويند؟ در اول اين سوره خدا به قلم سوگند خورده است و لذا اين سوره را قلم گو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۷۰- محتواي سوره جن چيست؟
بيان جن و گروههاي مختلف آنان و دعوت حضرت محمد و دستههاي مومن و كافر از مواردي است كه در سوره جن به آن اشاره شده است.
۱۷۱- چرا سوره مزمل را مزمل گويند؟
مزمل به معناي گليم به خود پيچيده است و در آيه اول اينسوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را مزمل گويند.
۱۷۲- محتواي سوره مزمل چيست؟
دعوت پيامبر به برخواستن و عبادت شبانه، كمك گيري ازنيايش و تلاوت قرآن و مقاومت ازمواردي است كه در سوره مزمل به آن شاره شده است.
۱۷۳- چرا سوره مدثر را مدثر گويند؟
مدثر به معناي جامه به خود پيچيده است و در اوايل اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را مدثر گويند.
۱۷۴- محتواي سوره مدثر چيست؟
در سوره مدثر از رسالت و قيامت و مشركين و فرشتگان و ترك نماز و تكذيب قيامت كه سبب جهنمي شدن است ياد شده است.
۱۷۵- چرا سوره قيامت را قيامت گويند؟
قيامت نام رستاخيز است كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را قيامت گويند
۱۷۶- محتواي سوره قيامت چيست؟
ياد قيامت، علامت رستاخيز، حالات بشر هنگام جان دادن و عبث نبودن خلقت از موضوعاتي است كه در سوره قيامت به آن اشاره شده است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
#کلمه_شماره_15
کلمه 👈 #أَحَد
راغب ميگويد:
#أحد بر دو قسم است:
1. در جمله منفي؛
2. در جمله مثبت.
🔻#أحد در صورتي که در جمله منفي باشد براي استغراق و جنس است و شامل اندک و زياد به صورت اجتماع و افتراق ميشود؛
مانند:
🚥ما في الدار أحد:
در خانه، نه يک نفر و نه بيشتر به صورت گروهي يا پراکنده وجود ندارد۰
👇یا آیه ی شریفه
☘فَما مِنکُم مِن اَحَد حاجِزینَ
(حاقَّه /۴۷)
⛔️به همين دليل کاربرد آن در جمله مثبت درست نيست
❌و چنانچه در جمله مثبت به کار رود بر سه وجه است:
1⃣ در عدد يک که به دهگانها اضافه ميشود؛
مانند:
☘أحد عشر (يازده)
☘أحد و عِشرين (بيست و يک).
2⃣مضاف يا مضاف اليه واقع شود؛ مانند:
☘أَمَّا أَحَدُکُمَا فَيَسْقِي رَبَّهُ ...
و سخن متداول اهل لغت عرب:
☘(يوم الاحد)
3⃣ به صورت مطلق صفت قرار گيرد و اين مورد تنها درباره خدا صحيح است:
☘«قل هو الله أحد».
❌در صورتی که خدا به اَحَد توصیف شد به معنای #یکی بودن در #صفت خود و شرکت نداشتن هرموجودی غیراز خدا در #صفات_الهی است۰
📚مفردات راغب اصفهانی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب توحید مفضّل، منسوب است به یکی از شاگردان خاصّ امام صادق(ع) به نام "مفضّل بن عمر الجُعفی الکوفی"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت پیدایش کتاب
روايت كرده است: محمد بن سنان، از مفضل بن عمر كه گفت: روزى بعد از عصر نشسته بودم در روضه كه ميان قبر حضرت رسول صلى الله عليه و آله و منبر آن حضرت است و من تفكر مى كردم در آنچه حق تعالى مخصوص گردانيده است به آن سيد ما محمد صلى الله عليه و آله را، از شرف و فضايل و آنچه بخشيده و عطا كرده است و مشرف ساخته است او را به آن از آنچه نمى داند آنها را جمهور امت و جاهلند و نمى دانند آن چه را حق تعالى به او عطا كرده است از فضيلت و عظم منزلت و بزرگى مرتبت، در اين فكر بودم كه ناگاه ((ابن ابى العوجاء)) كه يكى از ملاحده آن زمان بود و نشست در جائى كه من كلام او را مى شنيدم، چون قرار گرفت مردى از اصحاب او آمد و نزديك او نشست، پس ابن ابى العوجاء اشاره كرد به ضريح مقدس حضرت رسالت پناه صلى الله عليه و آله و گفت: ((به تحقيق كه صاحب اين قبر به كمال مراتب عزت رسيد و جميع خصلتهاى شرف كه در او مجتمع گرديد و در همه احوال منزلت او به تضاعف مى انجاميد)).
رفيقش گفت كه: ((او فيلسوفى بود كه دعواى مرتبه ها بلند و منزلت ارجمند كرد و براى اثبات آن معجزه چند آورد كه بر عقل ها غالب آمده و فهم ها در آن كم شده و خردها در درياهاى تفكر فرو رفتند و باز مانده برگشتند و چون استجابت كردند دعوت او را عقلاء و فصحاء و خطباء داخل شدند مردم در دين او فوج فوج، پس مقرون گردانيد نام خود را به نام خداى خود در اذان كه ندا مى كنند به آن بر صومعه ها و مسجدها در جميع شهرها و مواضعى كه دعوت او به آنها رسيده است و آوازه در آنجا بلند شده است و حجت او ظاهر گرديده است در كوه و دشت و دريا و صحرا و در هر شب و روز پنج نوبت تكرار مى كنند در اذان و اقامه تا آن كه نامش هر ساعت تازه گردد و پيغمبرش پنهان نماند.))
ابن ابى العوجاء گفت: بگذار نام محمد صلى الله عليه و آله را كه عقل من در آن حيران است و فكر من در كار او درمانده است و سخن بگو در اصلى كه محمد صلى الله عليه و آله خود را به او بلند كرده است.))
پس سخن در وجود صانع عالم تعالى شاءنه گفتند و حرف را به جائى رسانيدند كه اين عالم را صانعى و اين كارخانه را مدبرى نيست، بلكه همه چيز به طبع خود متكون مى شوند بى مدبّرى و صانعى و پيوسته چنين بوده و چنين خواهد بود.
#کتاب_توحید_مفضل
https://eitaa.com/zandahlm1357