eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۹۳- محتواي سوره انفطار چيست؟ ياد قيامت و سرانجام نيكان و بدان در بهشت و دوزخ، شكافته شدن آسمان، ثبت و ضبط اعمال دقيق انسان از مواردي است كه درسوره انفطار به آن اشاره شده است. ۱۹۴- چرا سوره مطففين را مطففين گويند؟ مطففين به معناي كم فروشان است كه در آيه اول اين سورهبه آن اشاره شده و لذا اين سوره را مطففين گويند. ۱۹۵- محتواي سوره مطففين چيست؟ نكوهش كم فروشان، بيان عقوبت‌هاي سخت اخروي براي آنان و براي تكذيب كنندگان و فاجران از موضوعاتي است كه در سوره مطففين به آن اشاره شده است. ۱۹۶- چرا سوره انشقاق را انشقاق گويند؟ انشقاق يه معناي دو شقه شده و شكاف برداشتن كه در اوايلاين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را انشقاق گويند. ۱۹۷- محتواي سوره انشقاق چيست؟ يادي از علائم ظهور قيامت و درهم ريختن نظام جهان، تكيه برمبداء و معاد، سير انسان به سوي خدا و حساب و كتاب از موضوعاتياست كه در سوره انشقاق به آن اشاره شده است. ۱۹۸- نام ديگر سوره مطففين چيست؟ سوره مطففين به سوره تطفيف هم ياد شده است ۱۹۹- چرا سوره بروج را بروج گويند؟ بروج به معناي برج هاست كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را بروج گويند. https://eitaa.com/zandahlm1357
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 کلمه ی👈 مؤنث اَخ مى باشد 👇مانند آیه شریفه ☘«يَاأُخْتَ هَارُونَ» (مریم/٢٨) 🔻 یعنی خواهر او در صلاح و رستگاری نه اینکه خواهر نسبی مقصود بوده باشد۰ 👇و در قرآن آمده است که : ☘«أَخَا عَادٍ» (احقاف /٢١) خداوند پیامبر رابرادر آنها نامیده است به خاطر اینکه نسبت به آنان شفقت و مهربانی داشت آنگونه که یک برادر نسبت به برادر خود مهربان است. 👇و به همین معناست آیه شریفه ☘ «وَ إِلَى عادٍ أَخَاهُم» (اعراف/65) 👇و آیه شریفه ☘ «وَ إلى مَدْيَنَ أَخاهُم» (اعراف/85) َ 👇و آیه ی شریفه ☘«وَ مَا نُرِيَهُم مِن آيَةٍ إلَّا هِيَ أَكْبَرُ مِن أُخْتِهَا» (اعراف/ 48) 🔻یعنی این آیه از آیه ای که قبل از آن آمده است از است و آیه نسبت به آیه دیگر نامیده شده ❌چون در صحت و روشنی و صدق با یکدیگر مشترک می باشند 👇 و آیه شریفه ☘كُلَّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَعَنَتْ أُختَهَا (اعراف /٣٨) 🔻اشاره به پیشوایان اهل جهنم در دنیا دارد که باعث گمراهی آنان شدند۰ همانگونه که در آیه‌ی «أَوْلِياؤُهُم الطَّاغُوتُ» (بقره/٢٥٧) به این پیشوایان طاغوتی اشاره دارد. ✍و از معنای اُخُوَّت ملازمت نیز استفاده شده است ۰ 📚مفردات راغب اصفهانی ص۲۷ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
مذمت پيروان مانى بعينه همين است حال اين گروه كه منكرند از حسن تقدير معبود و كمال تدبير عالم وجود زيرا كه چون اذهان ايشان در نيافته است اسباب و علل فوايد اشياء را مى گردند در اين عالم امكان، نادان و حيران نمى فهمند، آنچه در اين سرا به كار رفته از اتقان خلقت و حسن صنعت و درستى نظام و چون يكى از ايشان مطلع گردد بر چيزى كه سبب آن را نداند و عقلش به حكمت آن نرسد مبادرت مى نمايد به مذمت آن و وصف مى كند آن را به خطا و قلت تدبير چنانچه اصحاب ((مانى)) نقاش و ملاحده فسقه كه از دين به در رفته اند و اشباه ايشان از اهل ضلال كه به خيال محال ترك بندگى خداوند ذى الجلال كرده اند. پس لازم است بر كسى كه خداوند بر او انعام كرده باشد به معرفت خود و هدايت كرده باشد به سوى دين خود و توفيق داده باشد او را كه تاءمل كند در تدبيرى كه در خلايق به كار رفته و دريابد كه براى چه آفريده شد و تعبير و تقرير نمايد به براهينى كه دلالت مى كند بر صانع ايشان آن كه بسيار حمد كند خدا را و مولاى خود را بر اين نعمت عظمى و تضرع كند به درگاه خدا كه او را ثابت بدارد بر اين موهبت كبرى و زياده گرداند هدايت او را زيرا كه حق تعالى مى فرمايد: لئن شكرتم لاءزيدنكم و لئن كفرتم ان عذابى لشديد. يعنى: اگر شكر كنيد البته زياده مى كنم نعمت شما را و اگر كفران نعمت ما كنيد به درستى كه عذاب من سخت است. بيوگرافى مانى مترجم گويد كه: ((مانى ملعون در زمان شاپور بن اردشير به هم رسيد و دينى احداث كرد ميان مذاهب گبران و ترسايان كه نه اين بود و نه آن و به پيغمبرى حضرت مسيح (عليه السلام) قائل نبود و به نبوت حضرت موسى (عليه السلام) قائل نبود و مى گفت: عالم مركب است از دو اصل قديم يكى نور و ديگرى ظلمت و هر خير و خوبى كه در عالم هست از نور مى دانست و هر شر و بدى را به ظلمت نسبت مى داد و مى گفت درندگان و موذيات و عقارب و حيات را ظلمت آفريده، به سبب آنكه حكمت خلق را نمى دانست و گمان مى كرد كه خلق اينها عبث است و در اينها منفعتى نيست و حكيم نمى بايد اينها را خلق كند و در كلام معجز نظام امام (عليه السلام) بطلان اين قول ظاهر خواهد شد.)) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐳با دیدن این نهنگ عظیم الجثه، اینکه حضرت یونس (ع) در شکم نهنگ زنده مانده و به مناجات پرداخته را بهتر درک می کنیم. ‼️اشارۀ دقیق و زیرکانۀ خداوند به کلمۀ "بلعیده شدنِ" حضرت یونس ! « فَالْتَقَمَه الْحُوتُ وَهُوَ مُلِيمٌ » (صافات-142) « پس ( او را به دريا افكندند و ) نهنگی او را بلعيد .» قرآن در این آیه به بلعیده شدن حضرت یونس توسط نهنگ اشاره فرموده و به کلمۀ « جویده شدن» اشاره ای نفرموده! علم‌ امروز: بسیاری از نهنگ‌ها دندان ندارند و غذایشان را می‌بلعند. اکثر نهنگ ها دندان ندارند و بجای آن «والانه» دارند که به جای جویدن، غذا را می بلعند. @zandahlm1357
سه حدیث از امام صادق علیه السلام صراط در دنیا ١ صراط در دنیا، همان امامی است که اطاعتش واجب است. هر که امامش را شناخت وبه او اقتدا کرد، از صراط که پلی است بر روی جهنم، عبور می‌کند. وکسیکه امامش را نشناخت، در هنگام عبور ازصراط آخرت، پایش بلغزد ودر جهنم افتد. از موباریکتر ٢ مردم در هنگام عبور از صراط، چند دسته هستندوصراط از موباریکتر واز شمشیر، تیز تر است. بعضی‌ها مثل برق عبور می‌کنند! دسته ای مثل اسب تیزپا عبور می‌نمایند! بعضی‌ها سینه خیز می‌روند! عده ای پیاده وآهسته می‌روند! وبعضی‌ها بصورت معلق که گاهی از آتش جهنم به آنها می‌رسد ومقداری می‌سوزند وگاهی سرپامی ایستند وازجهنم، چیزی به آنها نمی رسد، می‌روند! مرصاد! ٣ مرصادکه در آیه ١٤ فجر که می‌فرماید (: اِن َّ رَبَّک َ لَبِالْمِرْصاد) پلی بر صراط است که هر که بر او مظلمه باشد، نمی تواند از او عبورکند. وقتیکه جهنم ّ را می‌آورند! امام پنجم علیه السلام فرمود: وقتیکه آیه: (وَجی ءَ یَوْمَئِذٍبِجَهَنّم َ. ) یعنی: امروزجهنم آورده می‌شود! نازل شد، تفسیر آنرا از رسول خداصلی الله علیه وآله وسلم سؤال کردند. حضرت فرمود: جبرئیل بمن خبر داد وقتیکه خدائیکه جز اوخدائی نیست، خلایق را از اول تا آخر، در قیامت جمع کند، جهنم را با هزار دهنه می‌آورند وهر دهنه ای را هزار فرشته از نگهبانان قوی وخشمگین، گرفته اند. آتش از جهنم زبانه می‌کشد ومی خواهد دیگران را ببلعد! واگر خداوند جهنم رابرای حساب وکتاب خلایق، نگه ندارد، می‌خواهد همه را هلاک کند! در این موقع، از جهنم گردنی بیرون می‌آیدکه بر همه، چه خوبان وچه بَدان، احاطه ومسلط می‌شود! صدای همه حتی ّ ملائکه وپیامبران بلند می‌شود که: خدایا! بر من رحم کن! غیر از تو ای محمد! که می‌گویی: خدایا! بر امّتم رحم کن! سپس بر جهنم، صراط راکه از شمشیر روانتر وشامل سه پل است، می‌گذارند. به همه دستور داده می‌شوداز پل عبور کنند! در هنگام عبور ازصراط به پل اّول، که ایستگاه رحَم ْ وامانت است، می‌رسند ودر آنجا توقیف می‌گردند. اگر از آن نجات یافتند، به پل دوم که نماز است می‌رسند! اگر از آنجا هم نجات یافتند، به پل سوم که حق اللّه است می‌رسند! صفحه -برزخ...... @zandahlm1357
معادشناسی۳۸.mp3
49.42M
شرح مختصر کتاب ... « جلسه سی و هشتم، مُراد از زنده شدگان به صور و افراد مورد استثناء ۲» (حجت الاسلام سعید بی پروا) ----------------------------------------------------------------------- 📖 توصیه می‌شود برای استفاده بیشتر از مباحث، کتاب معادشناسی مرحوم علامه طهرانی قدّس سره (جلد چهارم، از صفحه۱۸۳ تا پایان مجلس بیست وسوم) مطالعه شود. ----------------------------------------------------------------------- 🔹ادامه مباحثِ جلسه گذشته... ⁉️ویژگی کسانی که از فزع نفخ صور در اَمانند چیست؟ ⁉️تفاوتِ مُخلِص با مُخلَص از نگاه قرآن چیست؟ 🔹دستورعملِ اَمیرالمومنین علیه السلام به کسی که طالبِ رسیدن به مقامِ ایشان بود... 🔹مخلَصین کسانی هستند که گولِ شیطان را نمیخورند... ⁉️فرقِ کسانی که راهِ خدا را در همین عالَم طیّ میکنند با بقیّه مردم در چیست؟ ⁉️چرا اولیاءالهی مرگ ندارند؟ ⁉️حقیقتِ ولایت اَمیرالمومنین علیه السلام یعنی چه؟ ⁉️بحثِ شیرین و لذّت بخشِ لُحوق به چه معناست؟ ⁉️علّتِ محبّتِ شیعیان به اَمیرالمومنین علیه السلام چیست؟ 🔹نمونه هایی از حِقد وکینه دشمنانِ اَمیرالمومنین علیه السلام 🔹گریه موجودات عالَم در شهادتِ اَمیرالمومنین و امام حسین علیهما السلام
0558977349628.mp3
7.94M
💢 وقایع قبل و بعد از ظهور صاحب الزمان (ع) 🌸 تجربه ی دکتر _قسمت بیست و یکم به روایت استاد امینی خواه
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
🧐 🤔 🧠 برای همه لباس می دوزد 🧠 اما خودش برهنه است ؟! .......: 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
🧠 شکلک های زیر ، 🧠 شما رو یاد چه ضرب المثلی میندازه ؟! 🙈 👀 🐫 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
🧠 در این دوتا تصویر ، 🧠 پنج اختلاف پیدا کنید . 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
دعای حضرت ابراهیم علیه السلام ۳ اشاره ۳- رَبَّنَا... اُرْزُقْهُمْ مِنَ الثَّمَرَاتِ لَعَلَّهُمْ یَشْکُرُونَ. ﴿إبراهیم، ۳۷﴾ پروردگارا ... آنان را از ثمرات، روزی ده تا شاید سپاس گزارند. توضیح: این دعای حضرت ابراهیمعلیه السلام است، وقتی که خداوند در زمان پیری اسماعیل را به او عطا کرد و او را فرمان داد که این کودک و مادرش را در وادی و درّه بی آب و بی گیاه، مکّه اسکان دهد. تذکر: با این دعا روزی فرزندان و مردم کشورمان را از خدا بخواهیم. نکته‌ها و پیامها: ۱. دعای انبیا مستجاب است. «وارزقهم من الثمرات» ۲. مردان خدا، دنیا را برای هدفی عالی می‌خواهند. «من الثمرات لعلّهم یشکرون» ✍سید موسی کاظمی نایینی https://eitaa.com/zandahlm1357
♨️ 🔹با آنکه آیات و روایات زیادی بر دایم الوضو بودن تأکید دارند، با این حال وضو گرفتن برای بسیاری از ما سخت است! گویا نمی دانیم چه خیر کثیری را از دست می دهیم: 1⃣ رزق و روزیت فراوان می گردد... از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که فرمودند: کسی که دوست دارد بر خیر و برکت منزلش بیفزاید، هنگام غذا خوردن وضوء بگیرد… 2⃣ خشک نکردن آب وضو حسنه دارد... امام صادق (علیه السلام) فرمودند : کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته مى شود و کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته مى شود… 3⃣ عمرت زیاد می شود... رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: سعی کن طاهر و با وضو باشی که خداوند بر طول عمرت می افزاید…. 4⃣خواب با وضو، عبادت است... رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: کسی که با وضو بخوابد بستر او برایش مسجد می شود، و خوابش (ثواب کسی را دارد که) به نماز مشغول است تا این که شب را به صبح رساند و اگر کسی بدون وضو خوابید بسترش برای او قبر خواهد بود و مانند مرداری می ماند تا صبح شود…. 5⃣مرگ با وضو، شهادت است... رسول خدا فرمودند: اگر توانستی شب و روز با وضو باشی این کار را انجام بده، زیرا اگر در حال وضو از دنیا بروی شهید خواهى بود… 6⃣در قیامت نورانی می شوی... پیامبر خدا می فرمایند: فردای قیامت خدای متعال امّت من را بین بقیّه‌ ی امّت‌ها در حالی محشور می‌کند که به خاطر وضویی که در دنیا گرفتند روسپیدند و پیشانی‌های نورانی‌ دارند. ارسالی از مخاطب
ایضا دلائل بر ایمان أبی طالب آیا اهل بیت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که بفرمودۀ آن حضرت عدیل القرآنند و اجماع آنها برای مسلمین حجة است و اکابر علماء خودتان اتفاق بر علم و زهد و ورع و تقوای آنها دارند نگفته اند جناب ابو طالب اهل ایمان بود؟ و مؤمن از دنیا رفته است؟. آیا اصبغ بن نباته که محل وثوق علماء و رجال شما بوده از مولا و مقتدای مؤمنین علی علیه السّلام روایت ننموده که آن حضرت فرمود و اللّه ما عبد ابی و لا جدّی عبد المطلب و لا هاشم و لا عبد مناف صنما قطّ [۱] . یعنی خدای واحد را پرستش نمودند و رو بکعبه عبادت نمودند و متمسّک بدین حنیف ابراهیم خلیل اللّه بودند. آیا سزاوار است شما قول علی و اهل بیت طاهره را بگذارید و بدنبال اقوال مغیره ملعون و امویها و خوارج و نواصب و دشمنان سر سخت امیر المؤمنین علیه السّلام بروید و اشعار و کلمات صریحه جناب ابو طالب را تأویلات بارده بنمائید. از جمله دلائل بر تأیید مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام که فرمود جناب ابو طالب همیشه موحّد و مؤمن بذات غیب الغیوب حضرت احدیت بوده خطبه عقد‌ام المؤمنین خدیجۀ طاهره علیها السّلام است برای رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که سبط ابن جوزی در آخر باب ۱۱ ص ۱۷۰ تذکرة خواص الامة نقل نموده که وقتی مجلس عقد آراسته شد جناب ابو طالب خطبه عقد خواند بعباراتی که تمام آنها دلالت کامله بر موحّد بودن و اعتقاد بوحدانیّت حضرت باری تعالی دارد مطلع خطبه اینست که فرمود الحمد للّه الذی جعلنا من ذریّة ابراهیم و زرع اسماعیل و ضئضئ معدّ و عنصر مضر و جعلنا حضنة بیته و سوّاس حرمه و جعل لنا بیتا محجوجا و حرما آمنا و جعلنا الحکّام علی الناس (الی آخر الخطبة) [۲] . و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۱۴ ینابیع المودّة اول ص ۷۳ (چاپ اسلامبول) از موفق بن احمد خوارزمی از محمّد بن کعب نقل نموده که رای ابو طالب النبی صلّی الله علیه و آله و سلم یتفل فی فم علی ای یدخل لعاب فمه فی فم علی ---------- [۱]: ۱) بخدا قسم پدرم ابو طالب و جدم عبد المطلب و هاشم و عبد مناف هرگز سجده به بت ننمودند و بت پرستی نکردند. [۲]: ۲) حمد خدائی را که قرار داد ما را از ذریۀ ابراهیم و نتیجۀ اسماعیل و اصل معد و عنصر مضر و قرار داد ما را نگاهبانان خانه خودش-و مالک الرقاب حرمش-و قرار داد برای ما خانه ای که مقصود (اهل عالم است که برای حج بآنجا شتابند) و حرمی که محل امن و امان است برای مردم-و قرار داد ما را حکام بر مردم. فقال ما هذا یا ابن اخی فقال ایمان و حکمة فقال ابو طالب لعلیّ یا بنیّ انصر ابن عمک و وازره [۱] . آیا این بیانات دلیل بر ایمان جناب ابو طالب نیست علاوه بر آنکه پیغمبر را زجر و منع نکرد و از پسر دوازده سالۀ خود علی علیه السّلام هم جلوگیری نکرد بلکه بآن بزرگوار امر می‌کند که یاری نماید پسر عمش رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را. ---------- [۱]: ۱) ابو طالب دید پیغمبر آب دهان خود را در دهان علی ریخت سؤال کرد برادر زاده این چه بود«یعنی چرا چنین کردی»فرمود«این آب دهان»تمامش ایمان و حکمت بود پس جناب ابو طالب بعلی علیه السّلام امر کرد پسرم یاری کن پسر عمت را و وزیر او باش. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - چراغ دل - محمد گلریز.mp3
11.68M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 باز مستان نوید آوردند عطر یاس سفید آوردند سینه در سینه داغ دلداری بس شقایق به باغ دلداری شهر را کو به کو بیارایید خانه را سو به سو بیارایید از سفر کردگان بی برگشت کاروانی به خانه آمده است کاروان شهید آورده اند باز مستان نوید آوردند عطر یاس سفید آوردند یک چمن لاله ارمغان وطن از دیاری بعید آوردند سینه بر سینه داغ دل داریم از شقایق به باغ دل داریم آتش عشق تا نگردد سرد سوز جان در عیاق دل داریم تا خط عاشقی نگردد تار از شهادت چراغ دل داریم شهر را کو به کو بیارایید خانه را سو به سو بیارایید سر هر رهگذر به یاد شهید حجله ی آرزو بیارایید کاروان شهید آوردند سربداران امید آوردند زورقی بر کرانه آمده است شور و حالی به خانه آمده است هم قناری رها ز رنج قفس جانب آشیانه آمده است هم پرستو ز دامگه رسته فارغ از آب و دانه آمده است از سفر کردگان بی برگشت کاروانی به خانه آمده است 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 @zandahlm1357