eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
آزادى زنان در نظام اسلام زن مساوي مرد است سؤال: (شاه شما را مخالف با تمدن قلمداد مي‌كند؛ شما نيز همين اتهام را به شاه برمي گردانيد و اين مطلب لزوماً قانع كننده نيست. لطفاً ممكن است موضع و موقع خود را راجع به سه موضوع اصلي ايران بيان بفرماييد؛ اصلاحات ارضي، صنعتى كردن مملكت، و زنان) جواب:... در خصوص زنان، اسلام هيچگاه مخالف آزادى آنان نبوده است، برعكس اسلام با مفهوم زن به عنوان شيء مخالفت كرده است و شرافت و حيثيت او را به وي باز داده است. زن مساوي مرد است. زن مانند مرد آزاد است كه سرنوشت و فعاليتهاي خود را انتخاب كند؛ اما رژيم شاه است كه با غرق كردن آنها در امور خلاف اخلاق، مي‌كوشد تا مانع آن شود كه زنان آزاد باشند. اسلام شديداً معترض به اين امر است. رژيم آزادي زن را البته نظير آزادي مرد از ميان برده و پايمال ساخته است. زنان مانند مردان زندانهاي ايران را پر كرده اند. در اينجاست كه آزادى آنها در معرض تهديد و در خطر قرار گرفته است. ما مي‌خواهيم كه زنان را از فساد، كه آنان را تهديد مي‌كند، آزاد سازيم. (۱۲۲) ۴/۲/۵۷ آزادي زنان در جامعه اسلامي سؤال: (در مورد مسائل اجتماعي، حضرت آيت الله حضور زنان را در دانشگاه و يا كار كردن آنان در جامعه چگونه مي‌بينيد؟ آيا براي آنها شما محدوديتهايي قائل مي‌شويد كه الآن در جامعه كنوني وجود ندارد. و نطرحضرتعالي در مورد كنترل مواليد و تحصيل زنان و مردان در دانشگاه به صورت مخلوط چيست؟ ) جواب: زنان در جامعه اسلامي آزادند و از رفتن آنان به دانشگاه و ادارات و مجلسيْن به هيچ وجه جلوگيري نمي شود. از چيزي كه جلوگيري مي‌شود فساد اخلاقي است كه زن و مرد نسبت به آن مساوي هستند و براي هر دو حرام است. راجع به مواليد، تابع آن است كه حكومت چه تصميمي بگيرد. (۱۲۳) ۱۶/۹/۵۷ آزادي فعاليت زن زن و مرد همه آزادند در اينكه دانشگاه بروند؛ آزادند در اينكه- عرض مي‌كنم- رأي بدهند، رأي بگيرند. آني كه مخالفند، اين است كه اينطوري كه اينها۱ زن را مي‌خواهند بار بياورند كه يك ملعبه اي در دست مردها باشد، به قول شاه: «زن خوب است فريبا باشد»! ما مي‌خواهيم اين كلمه را بگيريم، اين غلط را بگيريم. ما مي‌خواهيم زنْ آدم باشد مثل ساير آدمها، انسان باشد مثل ساير انسانها، آزاد باشد مثل ساير آزادها. (۱۲۴) ۲۰/۹/۵۷ https://eitaa.com/zandahlm1357
سکوت و جدل 22.mp3
7.03M
22 تفــکر: بالاترین و رساننده ترین عبادته! که نیاز به خلــوت و سکوت داره. 🔻هر قدر زبانِ انسان کم کارتر میشه؛ فکر وعقلش نورانی تر و فعال تر میشه
🕌در محضر امام روح الله (۲۰۸) 📌 امام خمینی (ره ): بعضی‌ها با منحرفین برخورد نمی‌کنند تا مبادا یک کلمه علیه‌شان گفته بشود. بریزید بیرون این‌ها را از رادیو تلویزیون.خوش باور نباشیم. توبه را بپذیرید ولی کار دستشان ندهید. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
خانمي با بدن فلج خانمي را به پنجره فولاد بسته بودند که تمام بدنش فلج بود. نه ياراي سخن گفتن داشت و نه توانايي حرکت. گويا به يکباره دچار اين بيماري شده بود. همچنان که روي ويلچر نشسته بود، احساس تشنگي مي‌کند و خيره به سقاخانه نگاه مي‌کرد. يکباره آقائي را با شال سبز ديده بود که کاسه اي آب در دست داشته و به طرف او مي‌آيد. مرد جلوتر مي‌آيد اما او باز هم قادر به گرفتن آب نبوده است. مرد به او مي‌گويد: برخيز و آب را بگيرو او بر مي‌خيزد! جلو مي‌رود آب را مي‌نوشد و به خودش مي‌آيد و فرياد مي‌کشد من ايستاده ام؟ بله و او شفاي کامل گرفته بود. خانواده شهدا شبي حدود ساعت ۱۲ در کفشداري شماره ۲ بودم. زماني که کشيک من در حال پايان يافتن بود، فردي به کفشداري آمد و گفت که خوشا به حال شما که توفيق خدمت در اينجا را داريد و شروع به صحبت کرد و گفت که من از بوشهر با گروهي زائر که من مسئولشان هستم آمده ام. زائرين از خانواده شهدا بودند و اين آقا از نيروهاي سپاه پاسداران بود. سپس صحبت جبهه شد، او گفت: در زمان جنگ روزي براي مرخصي از خط مقدم به اهواز آمده بودم در اين فکر بودم که تا بوشهر راه درازي است و نمي دانستم که چگونه بروم تا از آنجا به تهران بروم، در همين افکار بودم که خانمي نزد من آمد و گفت: پسرم اهل کجايي؟ نمي خواهي به تهران بروي؟ من بليطي دارم و نمي خواهم به تهران بروم و آن را به من داد و هيچ پولي هم بابت آن دريافت نکرد و حتي هزينه سفرم را هم داد. حرفش که تمام شد، او را به آسايشگاه دعوت کردم او گفت که خيلي دوست دارد غذاي تبرکي حضرت را بخورد در همين صحبتها بوديم که ديدم که مسئولمان مرا صدا زد، (هر يک سال و نيم يکمرتبه ۲ فيش غذا به هر مرد تعلق مي‌گرفت) و ۲ فيش غذا به من داد. زائر را با خودم به دفتر مان بردم و به همه معرفي کردم و به او گفتم: مادر جان به لطف خداعنايت آقا شامل حالت شده است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
- شناخت جریان غلو در زمان امام رضا (علیه السلام): فعالیت غالیان در زمان امام رضا (علیه السلام) تحت نام خاص و با عنوان فرقه ای جداگانه مطرح نشده و در واقع از زمان امامت امام رضا (علیه السلام) تا زمان حیات امام حسن عسکری (علیه السلام) کمتر مواردی می‌یابیم که به عنوان فرقه‌های غلات مطرح شده باشند، بلکه در آن زمان ها، اشخاصی بودند که به عنوان غالی مطرح بودند و البته اکثر این افراد، طرفدار فرقه‌های معروف غلات مانند خطابیه بودند. بنابراین می‌توان این دوره را، دورۀ غلات بدون فرقه (غلات بدون نام فرقه) نامگذاری کرد. [۱] در زمان امامت امام رضا (علیه السلام) غالیان زیادی فعالیت می‌کردند که باتوجه به روایاتی نظیر روایت نقل شده از یونس بن عبدالرحمن که حاکی از سفر وی به عراق و ماجراهای پس از آن [۲] - که در قسمت مواضع امام (علیه السلام) خواهد آمد - می‌باشد، و نیز از آنجا که بیشتر غالیان ذکر شده در منابع رجالی، از اهالی کوفه بوده اند؛ - که در ادامه خواهد آمد - به نظر می‌رسد که محل فعالیت آنها عمدتاً در کوفه و عراق یعنی دور از محل سکونت امام رضا (علیه السلام) در مدینه بوده است. از جمله غالیانی که در این دوره می‌زیسته و یا فعالیت می‌کرده اند، عبارت بودند از: ۱- یونس بن ظبیان: در مورد او نقل شده که وقتی دختر ابوالخطاب از دنیا رفت، یونس سر قبر او رفته و گفت: السلام علیک یا بنت رسول الله؛ [۱] درود بر تو، ای دختر پیامبر خدا! این مطلب نشان دهندۀ این است که یونس، ابوالخطاب را پیامبر خدا می‌دانسته و از پیروانش بوده است. همچنین گفتار شیطانی و باطلی از او روایت شده است، به طوری که وقتی این مطالب، توسط فردی از غالیان به سمع و اطلاع امام رضا (علیه السلام) رسید، آن حضرت (علیه السلام) بسیار خشمگین شد و او و یونس و دیگر غالیان را به شدت لعن نمود، و گفته شده که این فرد غالی هنوز ده قدم از امام (علیه السلام) دور نشده بود که غش کرد و قی کرد و مرد. [۲] ۲. محمد بن فرات: این فرد، دیگر غالی خطرناک و برجستۀ این زمان است که گفته شده وی نیز مانند یونس بن ظبیان، اهل کوفه بوده است [۳] و البته برخی، او را از اهالی بغداد دانسته اند. [۴] ---------- [۱]: نعمت الله صفری فروشانی، غالیان، پیشین، ص۱۲۵. [۲]: طوسی، اختیارمعرفۀ الرجال،   پیشین، ج۲، صص۴۸۹-۴۹۱، رقم۴۰۱. [۱]: طوسی، پیشین، ص۶۵۸، رقم ۶۷۴؛ مجلسی، بحارالانوار، بحارالانوار الجامعة لدرر أخبار الائمة الأطهار، الطبعة الثالثة المصححة، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، ۱۴۰۳ه، ج۲۵، صص۲۶۳-۲۶۴. [۲]: ر. ک: طوسی، پیشین، ص ۶۵۷، رقم ۶۷۳؛ مجلسی، پیشین، ص۲۶۴. [۳]: عبدالله مامقانی، تنقیح المقال فی علم الرجال، مطبعة المرتضویة، نجف الاشرف، ۱۳۵۲، ج ۳، ص۱۷۰. [۴]: طوسی، پیشین، ص۸۲۹، رقم‌های ۱۰۴۶و ۱۰۴۸. نسبت شرب خمر به وی داده شده است و نقل شده که ادعای نبوت و بابیت می‌کرده و به ائمه: دروغ می‌بسته است. [۵] امام رضا (علیه السلام)، او را مورد لعن و نفرین قرار داده و حتی او را بدتر از ابوالخطاب شمرده و نیز فرموده است: هیچ خطابی مانند محمد بن فرات، بر ما دروغ نبست. [۶] در مورد عاقبت محمد بن فرات گفته شده که به دست ابراهیم بن مهدی به قتل رسید. [۷] ۳. محمد بن بشیر: وی اهل کوفه بوده [۱] و از غالیان و اصحاب امام موسی کاظم (علیه السلام) برشمرده شده [۲] که پس از شهادت آن حضرت (علیه السلام)، نیز به گفتار و عقاید غالیانه اش ادامه داده است. ---------- [۵]: طوسی، پیشین، ص۸۲۹، رقم‌های ۱۰۴۶و ۱۰۴۸. [۶]: طوسی، پیشین، ص ۸۲۹، رقم ۱۰۴۸. [۷]: مامقانی، پیشین. [۱]: طوسی، پیشین، ص۷۷۵، رقم ۹۰۶؛اشعری قمی، پیشین، ص۹۱. [۲]: ر. ک: سید ابوالقاسم موسوی خوئی، معجم الرجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة، تحقیق لجنة التحقیق، بی نا، بی جا، ۱۴۱۳، ج۱۶، ص۱۳۷. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥 آقا... وقتی چیزی رو ممنوع می‌کنید مردم حریص‌تر میشن❗️ بذارید یک طرف شهر مشروب‌فروشی باشه یک طرف هم مسجد... حق انتخاب بدید به مردم... چه اشکالی داره؟ ⬅️ پاسخ استاد... https://eitaa.com/zandahlm1357 🔻