eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 شهر خونین جامگان 🔸 با نوای حاج صادق آهنگران فیلمی خاطره برانگیز از عملیات بیت المقدس و خرمشهر و حال و هوای رزمندگان اسلام شهر خونین جامگان تربت آزادگان عاشقان کربلا در رهت جان باختند سوی خاک اقدست رخش همت تاختند تا رهایت از کف دشمن دین ساختند یاد آن رزمندگان، نقش تاریخ زمان ... ‌‌‍‌‎‌┄═❁๑🍃๑🌸๑🍃๑❁═‌‌‍‌‎‌‌‌‍‌‎‌┄ @zandahlm1357
۲- اظهار چشمه ای خروشان از امام زین العابدین (علیه السلام) روایت شده که فرمود: امیر مؤمنان (علیه السلام) هنگامی که از جنگ خوارج بازگشت از منطقه ای به نام «زوراء» [۱] عبور کرد، آن گاه به سپاهیانش فرمود: اینجا «زوراء» است، پس راه بیفتید و از آن کناره گیری کنید؛ زیرا نابودی به آن از رسیدن میخ به سبوس، سریع تر است، و چون به منطقه «یمنة السّواد» رسید با راهبی که در صومعه اش بود مواجه شد. راهب به امیر مؤمنان (علیه السلام) گفت: با سپاهیانت در این سرزمین فرود نیایید. امام (علیه السلام): چرا؟ راهب: به خاطر اینکه در کتاب مقدس ما چنین آمده است که هیچ کس در این سرزمین اقامت نمی گزیند مگر پیامبر یا وصیّ پیامبری که در راه خداوند به مبارزه می‌پردازد. امام (علیه السلام): من وصیّ سیّد و سرور پیامبران: یعنی سیّد و سرور اوصیاء هستم. راهب: پس تو اصلعِ قریش [۱] و وصیّ محمد (صلی الله علیه و آله) هستی. امام (علیه السلام): بله من آن شخص هستم. آن گاه راهب به سوی او فرود آمد و گفت: شرائع و قوانین اسلامی را به من آموزش ده، به راستی که من وصف تو را در انجیل مشاهده کرده‌ام و اینکه در سرزمین «براثا» در خانه مریم (علیها السلام) و سرزمین عیسی (علیه السلام) فرود می‌آیی. سپس امیر مؤمنان (علیه السلام) به مکانی رسید و با پایش به آن کوبید، پس چشمه ای خروشان از آنجا بیرون جوشید. ]و طبق نقلی: حضرت با صدای بلند به زبان عبری فرمود: ای چاه به من نزدیک شو[ [۲] امام (علیه السلام) فرمود: این همان چشمه ای است که برای مریم (علیها السلام) جوشید، آن گاه امر فرمود: خاک اینجا را به اندازه هفده ذراع کنار بزنید، هنگامی که خاک کنار زده شد، صخره سفیدی نمایان گشت، امام (علیه السلام) فرمود: مریم (علیها السلام)، عیسی (علیه السلام) را بر روی این صخره به دنیا آورد و در اینجا نماز خواند. آنگاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) آن تخته سنگ را راست نمود و به سمت آن نماز خواند و در آنجا چهار روز اقامت نمود و نماز را کامل می‌خواند، و خانواده خویش را در چادری که با آن موضع به اندازه رسیدن صدای یک انسان فاصله داشت، اسکان داد. سپس فرمود: - اینجا - سرزمین براثا و این خانه مریم (علیها السلام) و مکان مقدّسی است که پیامبران در آن نماز خوانده اند. امام محمد باقر (علیه السلام) نیز فرمود: ما نیز چنین یافته ایم که ابراهیم (علیه السلام) قبل از عیسی (علیه السلام) در آن مکان نماز خوانده است. [۱] ---------- [۱]: . در اینجا منظور بغداد است. [۱]: . «اصلع» به کسی گویند که جلوی سر او مو ندارد. [۲]: . مناقب ابن شهرآشوب ۲/۱۰۱؛ بحار الانوار ۹۹/۲۹. [۱]: . الامالی الطوسی ۱۹۹؛ الخرائج و الجرائح ۲/۵۵۲؛ مدینة المعاجز ۱/۴۸۹؛ بحار الانوار ۱۴/۲۱۰ و ۳۳/۴۳۷ و ۹۹/۲۷؛ شجرة طوبی ۲/۳۵۳؛ مستدرک الوسائل ۳/۴۲۹. «سید بن طاووس» جریان دیگری مشابه معجزه فوق، به نقل از «انس» اینگونه نقل می‌نماید. که البته بعید هم نیست دو ماجرای مجزا حین بازگشت از جنگ با خوارج باشد. ایشان در کتاب شریف «الیقین» می‌نویسد: به خط حدیث شناسِ اخباری، محمد فرزند مشهدی نوشته ای یافتم که با سند خودش نقل کرده است که جابر بن عبدالله انصاری گفته است: انس فرزند مالک که خدمتکار رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود، برای ما نقل کرد و گفت: هنگامی که امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) از جنگ نهروان باز گشت، در «براثا» فرود آمد، در آن جا عابدی وجود داشت که در مسکن خودش ساکن بود و نامش «حباب» بود. وقتی عابد، فریاد و صدای لشکر را شنید از مسکن به سمت بیابان روی کرد و نگاهی به سپاه امیرالمؤمنین (علیه السلام) انداخت وآن امر را ناپسند دانست و زود پایین آمد و گفت: این سپاه چیست؟ و فرمانده این سپاه چه کسی است؟ به او گفته شد: او امیرالمؤمنین (علیه السلام) است که از جنگ نهروان باز گشته است. حباب به سرعت از بین مردم عبور کرد و مقابل امیرالمؤمنین (علیه السلام) ایستاد و گفت: درود بر تو ای امیرالمؤمنینِ حقیقی و راستین! امیرالمؤمنین (علیه السلام): از کجا فهمیدی که من «امیرالمؤمنین» حقیقی و راستین هستم؟ حباب: دانشمندان و بزرگان دینی ما، خبر آن را به ما داده اند. امیرالمؤمنین (علیه السلام): ای حباب! حباب: شما از کجا اسم مرا می‌دانی؟ امیرالمؤمنین (علیه السلام): حبیب من رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن را به من آموخته است. حباب: دستت را جلوتر بیاور؛ گواهی می‌دهم که هیچ خدایی جز الله نیست و محمد (صلی الله علیه و آله)، فرستاده خدا است و تو، علی فرزند ابی طالب، جانشین او هستی.
امیرالمؤمنین (علیه السلام): در کجا ساکن هستی؟ حباب: من در صومعه‌ام که همین جا قرار دارد، ساکن هستم. امیرالمؤمنین (علیه السلام): از امروز به بعد در اینجا ساکن نباش، اما در اینجا مسجدی بنا کن و آن را به نام سازندۀ آن نامگذاری نما. مردی به اسم «براثا» آن مسجد را بنا نمود و مسجد به نام سازنده اش «براثا» نامیده شد. سپس فرمود: ای حباب، از کجا آب می‌نوشی؟ حباب: یا امیرالمؤمنین، از نهر دجله که اینجا قرار دارد. امیرالمؤمنین (علیه السلام): چرا در اینجا چشمه یا چاهی حفر نمی کنی؟ حباب: یا امیرالمؤمنین، هر زمان چاهی حفر می‌کنیم، آن را شور و ناگوار می‌یابیم. امیرالمؤمنین (علیه السلام): در این مکان چاهی حفر کن. وی حفر کرد و تخته سنگی در برابر او و اصحاب بیرون آمد، به طوری که نتوانستند آن را درآورند. امیرالمؤمنین (علیه السلام) آن تخته سنگ را درآورد و به دنبال آن، چشمه ای شیرین تر از عسل و گواراتر از سرشیر جوشیدن گرفت. امام (علیه السلام) به او فرمود: ای حباب، آب آشامیدنی تو از این چشمه خواهد بود. اما ای حباب، در کنار این مسجدِ تو، شهری ساخته خواهد شد که ستمگران در آن زیاد می‌شوند و گرفتاری در آن شهر، زیاد می‌شود، تا اینکه هر شب جمعه در آنجا، هفتاد هزار زنا صورت می‌گیرد. [۱] ---------- [۱]: . الیقین ۴۲۱؛ بحار الانوار ۵۲/۲۱۷ و ۹۹/۲۶؛ الزام الناصب ۲/۱۱۰. https://eitaa.com/zandahlm1357
سخن حاکم حکیمی گوید: هرگاه حاکم به زیردستانش بگوید بیاورید، یعنی بگیرید. ایمان قلبی بادیه نشینی پرده خانه کعبه را گرفته و می‌گفت: خدایا! برخی به زبان به تو ایمان آوردند تا خون خود حفظ کنند و به آنچه می‌خواستند، رسیدند، ما قلباً به تو ایمان آورده ایم تا از عذابت نجاتمان دهی. ما را به آرزویمان برسان. تلاش بی خدا متنبی گفته است: هرکه در پناه خدا باشد، مقصودش از همه چیز بدست آمده و اگر کسی از خدا یاری به او نرسد، نخستین چیزی که او را نابود می‌کند، تلاش اوست. اذا کان عون اللّٰه للمرء شاملا تهیأ له من کل شی مراده و ان لم یکن عون من اللّٰه للفتی فاول ما یجنی علیه اجتهاده شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۲. پرهیز از دریافت حمایت‌های والدین به هر بهانۀ ممکن، از حمایت والدینتان دور شوید؛ مثلاً اگر می‌خواهند خرید مایحتاج خانۀ شما را برعهده بگیرند، مودّبانه به آن‌ها بگویید: «برای من زشت است پدر و مادرم نیاز خانه‌ام را تأمین کنند. » اگر گفتند: «ما آنچه لازم بوده است، خریده ایم. بیا خودت ببر که جلوی همسرت زشت نباشد»، بااحترام بگویید که منظورتان این است که برای شخص شما زشت است؛ چون شما مرد شده اید. اگر مادرتان می‌خواهد هرچند روز یک بار، برای تمیز کاری و رسیدگی به کارهای خانۀ شما، پیشتان بیاید، قبل از آمدنش همه چیز را مرتب کنید و بگویید: «لطفاً دست به چیزی نزنید تا خودم مرتبشان کنم. من دیگر خودم یک زن هستم، مثل شما. » ۳. پیش دستی در حمایت از والدین پیش از اینکه والدینتان کارهای حمایتی را آغاز کنند، شما پیش قدم شوید. می‌توانید بعد از ازدواجتان به پدر و مادرتان کمک کنید و طوری از خودتان شایستگی نشان دهید که آن‌ها را به تعجب وادار کنید. وقتی شما با لیاقت عمل کنید و نشان دهید که می‌خواهید یا می‌توانید بخشی از کارهای خانۀ پدری تان را هم برعهده بگیرید، زمینۀ خوبی را برای استقلال خودتان فراهم کرده اید. در این صورت، کمک‌های آن‌ها نوعی همدلی و همکاری محسوب می‌شود و وابسته پروری نیست. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک راهکار برای صحبت‌های زوجین با یکدیگر درباره مسئله‌های زندگی 🎙دکتر سعید عزیزی @zandahlm1357
1_3609841890.mp3
25.36M
🔊سلسله آموزش های تربیتی 👤 📚موضوع: 🔹قسمت نهم 🔻موضوعات مطرح شده: ▫️ثابت بودن اصول در تربیت ▫️روش های تربیت مطلوب ▫️معنی تربیت بر پایه تمرکز زدایی ▫️ملاک های رها سازی آگاهانه ▫️اهمیّت محیط و دوست سالم ▫️میزان اثر گذاری دوست ▫️معماری خانه ها، تربیتی نیست ▫️نکاتی برای رشد فرزند ▫️رعایت اصل تدریج در تغییر رفتار ▫️معایب وابستگی فرزندان ▫️نکاتی برای نماز خوان کردن فرزند ▫️تربیت باید عمقی باشد ▫️نکات طلایی درباره خواب شب ▫️سحه نکته برای اثر گذاری بیشتر ▫️انگیزه ها باید درونی باشد ▫️علل بیرونی شدن انگیزه ها ▫️در تربیت فرد اصالت دارد ▫️بعضی تشویق ها مخرب است ▫️زوجین برای یکدیگر بهترین باشند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✏️ انیمیت کره ذوب شده با پروکریتتو 🥸 تو این ویدیو آموزشی نحوه کره ذوب شده با برنامه پروکریت برای ایپد آشنا می شیداین برنامه برای اندروید وجود نداره ولی می توانید از برنامه های مشابه برای اندروید مثل ادوب اسکچ استفاده کنیدامیدوارم که از دیدن این ویدیو آموزشی هم لذت ببرید🥰 💬 انیماتورز، @zandahlm1357
✡ صنعت سینما و حاکمیت موضوع جنگ (10) 1⃣ ی آمریکایی برای فتح‌الفتوح در عرصه‌ی جنگ جهانی دوم و رسمیت بخشیدن بر ابرقدرتیِ خود، بیش از آن‌که از باروت و مهمات جنگی کمک گیرند، انبوهی از را روانه‌ی اذهان جهانیان ساخته و فضای ذهنی ساکنان جهانی را به تسخیر خود درآوردند؛ 2⃣ به عبارتی دیگر آمریکایی‌ها برای رسمیت دادن بر ابرقدرتی‌شان، اگرچه در طی دوران ، هم سود سرشاری را از فروش تسلیحات برای خویش حاصل نموده و هم تسلیحات کشتار جمعی خود را به‌صورتی کاملاً عملیاتی افتتاح کردند؛ 3⃣ اما در این میان نقش اصلی در ترسیم ابرقدرتیِ ایالات متحده در عرصه‌ی بین‌الملل محصول فعالیت هوشمندانه‌ی ی آمریکایی و بالاخص ی این کشور بود. 4⃣ هالیوود توانست با ارائه‌ی آثار هنری، ذهنیت جامعه‌ی جهانی را بر باورپذیری ابرقدرتیِ این کشور متحول سازد و در عین حال به چنین باوری را القا نماید که بر تمام جهانیان برتری دارد. ✍ دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 goo.gl/Vu5uZS
حکم صریح موسیقی در فقه اسلامی چیست؟ [۱] سؤال ۱ ابهامات و بحث‌های فراوانی در خصوص «موسیقی» مطرح شده و گفته می‌شود که از نظر اسلام آن دسته از موسیقی‌هایی که مناسب مجالس لهو و لعب باشد ممنوع است. خواهشمند است بیان شرعی روشن و صریحی را در خصوص منظور از مجالس لهو و لعب با ذکر مصادیقی از این قبیل مجالس در صدر اسلام یا زمان معاصر مرقوم فرمائید. جواب منظور از مجالس لهو و فساد مجالس گناه آلودی است که برای عیّاشی و هوسرانی از سوی افراد بی بند و بار تشکیل می‌شود. آهنگ‌هایی که مناسب چنین مجالسی باشد حرام است هر چند به تنهایی و در خلوت انجام گیرد. حضرت آیة اللّه العظمی مکارم شیرازی جواب موسیقی اگر شهوت انگیز یا مفسده زا باشد حرام است و هم فقهاء عظام بر حرمت این دو قسم از موسیقی اتّفاق نظر دارند و اگر در فرمایش بزرگان، موسیقی لهوی و یا موسیقی مناسب مجالس لهو آمده است، برای این است که در قرآن شریف، اطلاق لهو الحدیث بر موسیقی حرام شده است «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَ الْحَدیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبیلِ اللّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ». [۱] ---------- [۱]: نسخه اصل استفتائات سؤال ۱ تا ۴ در آرشیو مؤسسه قرآنی تفسیر جوان موجود است. [۱]: ۶ / لقمان. حضرت آیة اللّه العظمی مظاهری جواب به نظر اینجانب تبعا لبعض الاعلام من الفقهاء قدس اللّه ارواحهم حرمت موسیقی و غِناء حرمت محتوایی است و هر صوت و غِناء و موسیقی که در آن ترویج بی بند و باری و بی عفتی و یا برای عیّاشی و هوسرانان خودخواه و غیرمتعهّد و یا ترویج باطل و تخدیر افکار و به انحراف فکری کشاندن انسان‌ها و یا از اسلام چهره ای ناخوشایند و خلاف سهولت و عدالت نشان دادن و … باشد امثال موارد در همه و همه غِناء و موسیقی اش هم حرام و عامل و خواننده و مستمع مرتکب دو حرام شده اند و ناگفته نماند با پاسخ مرقوم نیازی به رفع ابهام آنچه در سؤال آمده نمی باشد کما اینکه حتی اگر آیه ای از قرآن هم با غِناء خوانده شود برای ترغیب به کار حرام و باطل غِنای آن هم حرام می‌باشد چه برسد به غِناء و موسیقی نسبت به سنت و مسائل دیگر اسلامی. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا