eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالباقی بغدادی کامل التواریخ در وقایع سال ۴۸۵ آورده است: در این سال عبدالباقی محمدبن حسین شاعر بغدادی از دنیا رفت، وی به نکوهش از شرایع متهم بود، وقتی مرد دستش بسته بود، غسال توانست پس از زحمت بسیار مچ او را باز کند. در آن نوشته ای دید که: به پناهگاهی آمدم که مهمانش را ناامید نمی کند، آرزو دارم از عذاب دوزخ نجات یابم با اینکه از خدا هراسانم، اطمینان به نعمتهای خدا دارم که برترین نعمت دهندگان است. نزلت بجار لا یخیب ضیفه ارجی نجاتی من عذاب جهنم و انی علی خوف من اللّٰه واثق بانعامه واللّٰه اکرم منعم ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
۳۴- کیفیّت یا کمّیت تفسیر نماز » کیفیّت یا کمّیت اسلام به چگونگی کار و هدف و انگیزه آن توجه بسیار کرده است. قرآن از عملِ بهتر ستایش می‌کند نه عملِ بیشتر، و می‌فرماید: «لِیَبْلُوَکُمْ اَیّکُم اَحْسَنُ عَمَلاً» [۲] خداوند شما را در بوته امتحان قرار می‌دهد تا مشخّص شود کدامیک از شما بهترین عمل را بجای آورد. حضرت علی علیه السلام در رکوع انگشترش را به فقیری داد و آیه ای از قرآن بخاطر آن نازل شد. مردم گمان کرده اند نازل شدن یک آیه بخاطر یک انگشتر، از آن جهت بوده که انگشتر قیمتی بوده و لذا گفته اند: قیمت انگشتر به مقدار خراج و مالیاتِ شامات و سوریه بوده است. در حالی که انگشتری با چنین قیمت هرگز با زهد علی علیه السلام سازگار نیست، چنانکه با عدل علی هم نمی سازد که او چنین انگشتری در دست کند و بعضی در فقر و نداری باشند. اما حقیقت آنست که نزولِ آیه «اِنَّما وَلِیّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُه وَالَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ یُقیموُنَ الصَّلوةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعُونَ» [۱] بخاطر کیفیت عمل بود نه کمیّت آن، بخاطر اخلاص وقصد قربت بود، نه وزن وحجم وقیمتِ انگشتر. ---------- [۲]: ۱۰۶) سوره هود، آیه ۷. [۱]: ۱۰۷) سوره مائده، آیه ۵۵. خاطره بهلول گروهی را دید که مسجدی می‌سازند و ادعا می‌کنند که برای خداست، او بر سنگی نوشت: بانی این مسجد بهلول است و آنرا شبانه بر در مسجد نصب کرد. روز بعد که کارگران سنگ را دیدند به هارون الرشید ماجرا را گفتند او بهلول را حاضر کرد و پرسید چرا مسجدی را که من می‌سازم به نام خودت کرده ای؟ بهلول گفت اگر تو مسجد را برای خدا می‌سازی بگذار نام من بر آن باشد خدا که می‌داند بانی مسجد کیست، او که در پاداش دادن اشتباه نمی کند. اگر برای خداست چه نام من باشد چه نام تو این که مهم نیست. بهلول با این کار به او فهماند که قصد قربت ندارد بلکه قصد شهرت و نام دارد. به همین جهت قرآن اعمال کفار را به سراب تشبیه می‌کند که بنظر آب می‌آید امّا واقعیتی ندارد: «وَالَّذینَ کَفَروُا اَعْمالُهُم کَسَرابٍ بِقیعَة یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ ماءً» [۲] اعمال کافران همچون سرابی است در بیابان خشک، که انسان تشنه آنرا آب می‌پندارد. اصولاً اسلام، عملی را صالح می‌داند که هر چهار عنصر آن نیک باشد: عمل، انگیزه، وسیله و شیوه. نه تنها در ابتدای کار قصد قربت لازم است، بلکه در طول عمل باید قصد قربت دوام داشته باشد، والاّ کلّ عمل باطل است. اگر موتور هواپیما حتی دقیقه ای از کار بیفتد سقوط حتمی است. شرک و ریا در نیّت، حتی اگر یک لحظه باشد تمام عمل را حبط و نابود می‌کند. ---------- [۲]: ۱۰۸) سوره نور، آیه ۳۹. ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
(۶) 🔰خصوصی بودن اقتصاد اگر در کشور ما رشوه گرفتن و یا اختلاس زیاده متأسفانه کم‌وبیش هم هست علتش اینه که اقتصاد ما دولتیه ولی اونجا اقتصاد خصوصیه در خود ایران ما هرجااقتصاد خصوصی بود تو شرکت‌های خصوصی شما اختلاس رو نمی بینیداختلاسی در شرکتهای خصوصی وجود نداره چرا؟ چون صاحب کار مدیریت میکنه حواسش هست اجازه نمیده هنر اینه که اقتصاد دولتی باشد هنر اینه که مردم همه بهره داشته باشن از بیت‌المال کسی اختلاس نکنه... ✍ ادامه دارد.......ان شاءالله ♻️ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
31.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاریخچه (نماز 14) نماز پیامبر قبل و بعد از بعثت 3 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
سلام درس سوم ۳-سومین مورد از شک های باطل کننده نماز، شک در نماز های چهار رکعتیه وقتی که یکی از طرف های شک یک باشه. مثلا بعداز سربلند کردن از سجده دوم، شک میکنیم که الان در رکعت اول هستیم یا رکعت سوم. در این حالت، بعداز سجده در حالت نشسته کمی مکث و فکر میکنیم، اگه به گمان نسبت به یکی از دوطرف رسیدیم که طبق همون گمان نمازو ادامه میدیم. اما اگه بعداز فکر کردن به گمان نرسیدیم باید نمازو بهم بزنیم و از اول بخونیم. یادآوری از گذشته: ۱-قبلا گفتیم که شک یعنی نسبت به چیزی یقین نداریم و احتمال وقوع هردو طرف برای ما ۵۰-۵۰ ست. ۲-گمان یعنی اینکه احتمال وقوع یکی از دوطرف برای ما بیشتر باشه، مثلا ۷۰-۳۰ که در این حالت به احتمال طرف بیشتر گمان میگیم و به احتمال طرف کمتر میگیم وهم. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357