eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃 سخنانی ناب و قابل تأمل از دکتر علی شریعتی: _در بیکرانه ی زندگی دو چیز افسونم کرد ، رنگ آبی آسمان که می بینم و میدانم نیست و خدایی که نمی بینم و میدانم هست. _درشگفتم که سلام آغاز هر دیدار است.. ولی در نماز پایان است، شاید این بدان معناس که پایان نماز آغاز دیدار است! _خدایا بفهمانم که بی تو چه میشوم اما نشانم نده!!! خدایا هم بفهمانم و هم نشانم بده که با تو چه خواهم شد.. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و سوم 🔗روایـت چهـاردهم: 📜وعن أبيه، عن المفيد، عن أحمد بن محمّد العلوي، عن حيدر بن محمّد بن نعيم، عن محمّد بن عمر الكشي، عن حمدويه، عن محمّد بن عيسى، عن الحسين بن خالد قال: قلت لأبي الحسن الرضا (عليه السلام): إنّ عبدالله بن بكير كان يروي حديثاً وأنا أُحبّ أن اعرضه عليك، فقال: ما ذلك الحديث؟ قلت: قال ابن بكير: حدثني عبيد بن زرارة قال: كنت عند أبي عبدالله (عليه السلام) أيام خرج محمّد بن عبدالله بن الحسن إذ دخل عليه رجل من أصحابنا فقال له: جعلت فداك إنّ محمّد بن عبدالله قد خرج فما تقول في الخروج معه؟ فقال: اسكنوا ما سكنت السماء والأرض فقال عبدالله بن بكير: فإن كان الامر هكذا أو لم يكن خروج ما سكنت السماء والأرض فما من قائم وما من خروج، فقال أبو الحسن (عليه السلام): صدق أبو عبدالله (عليه السلام) وليس الأمر على ما تأوّله ابن بكير، إنّما عنى أبو عبدالله (عليه السلام) اسكنوا ما سكنت السماء من النداء، والأرض من الخسف بالجيش .. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 👈راوی می گوید به امام رضا (ع) گفتم که فلانی روایتی را از امام صادق نقل می‌کند می خواهم ببینم شما این روایت را تأیید می کنید یا نه؟ ✅(این نشان می دهد که اصحاب در آن زمان هر روایتی را سریع نمی پذیرفتند بلکه می رفتند روایت را بررسی می کردند، پیش ائمه می بردند مورد صحت قرار می‌دادند بعد آن را عمل می کردند) 🗣می گوید این راوی از امام صادق (ع) روایت می کند (در ایام خروج محمدبن عبدالله بود از نوادگان امام حسن ‌(ع)، در آن زمانها بود) یک نفر آمد پیش امام صادق و گفت این محمدبن عبدالله خروج کرد شما چه می گویید؟ ما هم کمکش بکنیم؟ ما هم همراهش باشیم؟ 👈امام فرمود تا زمانی که آسمان و زمین ساکت است شما هم ساکت باشید کاری نکنید، حرکتی نکنید بعد ادامه روایت هم می گوید که آن خروج شما و حرکت شما زمانی باشد که ندای آسمانی و صیحه آسمانی را شنیدید و یا خسف بیداء صورت گرفته. آن زمان شما حرکت بکنید.‌ ❌اینجا هم باز مخالفین ولایت فقیه استناد می کنند که روایت می گوید نباید کاری کرد و به هر حال اینجوری ولایت فقیه را میزنن.. ☝️اولا در جواب، روایت کاملا مشخص هست که دارد قیام فردی به نام محمدبن عبدالله را زیر سوال می برد، نه همه مردم، نه همه قیامها را! امام علنا دارد می گوید به قیام چنین کسی قیام نکنید، چون محمدبن عبدالله ادعای مهدویت کرد. 👌این را یادتان باشد باز هم تکرار می کنم فرق قیام زید با محمدبن عبدالله این بود زید به اسم امام زمان قیام نکرد. زید فقط به این نیت قیام کرد که اگر پیروز بشود حکومت را به امام صادق بدهد. اما محمدبن عبدالله از نوادگان امام حسن (ع) به اسم امام زمان (عج) و مهدی موعود قیام کرد. امام با این قیام مخالف بود. گفت کسی می خواهد به اسم مهدی موعود قیام بکند آن زمانی است که صیحه آسمانی رخ بدهد و دیگر علائم حتمی را امام مطرح کرد. و الا امام خمینی و اینها که هیچ وقت به اسم مهدی موعود و امام زمان قیام نکردند. فهم از روایت خیلی مهم است. روایت را باید کامل بررسی کرد. 🎤استاد احسان عبادی ۴۳
.......: 📝 برگرفته شده از فایل های دوره محامین - (فایل جلسه سی و ششم) بحث ولایت فقیه ..🗃 ⏪ قسمت چهل و چهارم 🔗روایت پانزدهم : 📜محمّد بن الحسين الرضي الموسوي في (نهج البلاغة) عن أمير المؤمنين (عليه السلام) أنّه قال في خطبة له: الزموا الأرض، واصبروا على البلاء، ولا تحركوا بأيديكم وسيوفكم في هوى ألسنتكم، ولا تستعجلوا بما لم يعجل الله لكم، فإنّه من مات منكم على فراشه وهو على معرفة حقّ ربه وحقّ رسوله وأهل بيته مات شهيداً، ووقع أجره على الله، واستوجب ثواب ما نوى من صالح عمله، وقامت النية مقام إصلاته بسيفه، فإنّ لكلّ شيء مدّة وأجلاً. ➖➖➖➖➖➖➖🔰🔰 👈روایت شماره پانزدهم در نهج البلاغه است، که حضرت علی (ع) می فرمایند: ثابت باشید روی زمین کاری نکنید، به خاطر حرفهایی که می شنوید الکی روی همدیگر شمشیر نکشید، هر کی روی بستر خودش بمیرد در حالی که خدا و رسولش را شناخته باشد و اهل بیت آنها را، «مات شهيداً» شهید حساب می شود و اجرش بر خدای متعال است. 💢این را مخالفین ولایت فقیه می گویند نگـاه کنید امام علی (ع) هم حتی می گوید سکوت کنید و الکی جنگ راه نیندازید ..💣 👌ما در جواب می گوییم آخر چطور ممکن است حضرت علی✨ که این همه خطبه های جهادی دارد، حضرت علی (ع) که این همه مردم کوفه را تشویق به جهاد می کند، یارانش را به خاطر سستی و عدم تلاش مؤاخذه می کند، چطور ممکن است این حضرت علی (ع) بیاید به مردم بگوید شما در مقابل ظلم سکوت کنید و کاری نکنید! خُب این با کدام منطق جور در می‌آید⁉️ ☝️پس اینجا حضرت علی چه می‌گوید؟ ✏️آقای ابن ابی الحدید، در شرح نهج البلاغه خودش، در ج13، ص113 می‌گوید که قضیه چی بود‌؛ 👈می گوید امام داشت مردم کوفه را نسبت به مردم شام که یاران معاویه بودند بسیج می کرد تا با اینها جنگ کنند. امام مشغول چنین کاری بود، یک عده از افراد زیادی در پی این بودن که نفاق و فساد تعدادی از یاران کوفه را شناسایی کنند (از این انقلابی های تند رویی که همه جا هستند) بروند افرادی که حرفهایی زدن را معرفی کنند و لو بدهند و اینها را حتی بکشند ⚔. دنبال این کارها بودن یک عده از یاران حضرت علی (ع). 🔶حضرت علی برای جلوگیری از اینکه تفرقه در جامعه ایجاد نشود چنین دستوری داد، گفت حرکت نکنید، سر جاهایتان بنشینید الکی برای این حرفها شمشیر نکشید. خود ابن ابی الحدید می گوید این جمله برای این زمان بود. حضرت دارد به این تفرقه افکن ها می گوید شما سکوت کنید و کار خاصی نکنید، نه برای همه مردم! حضرت علی (ع) قطعا هیچ موقع نمی گوید در مقابل ظلم بیا سکوت کن، با هیچ منطقی جور در نمی آید. 🎤استاد احسان عبادی ۴۴
83K
پاسخ استاد☝️☝️ سوال👇👇👇 .......: سلام علیکم.وقت بخیر یک شبهه.. چطور امام حسین که در زمان حیات نتوانست مادر،پدر وفرزندانش را شفا دهد پس چکونگه مرده اش بیماران را شفا میدهد..؟؟! مادرش فاطمه در سن ۱۸سالگی مرد فرزندش زین العابدین همیشه بیمار بود.برای درمان پدرش نیز طبیب یهودی را آوردند..!!کسیکه در خانه نمی تواند عزیزانش را شفا دهد چگونه مرده اش غریبه ها را شفا می دهد..؟؟؟!!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پاسخ استاد☝️☝️ سوال👇👇👇 .......: سلام علیکم.وقت بخیر یک شبهه.. چطور امام حسین که در زمان حیات نتوانست
جنگ صلیبی عبادی: جواب یکی از اعضای محترم به این سوال که با اجازه استاد در گروه قرار داده میشه 👇👇👇 سلام. در مورد اینکه چرا ائمه گرفتاری ها و بیماری خود را شفا نمیدهند پس چطور دیگران را شفا میدن: اولا اهل بیت همه بیماران دیگر را شفا نداده بلکه برخی را شفا میدن همچنانکه برخی اصحاب و فرزندان خود را هم شفا داده اند مثل شفای درد چشم امیرالمومنین در غزوه خیبر. لذا آنچه مهم است مصلحت است که هر جا اقتضاکند شفا میدهند و فرقی بین خود و دیگران نیست. ثانیا بسیاری از بلایا و بیماری های عوام بخاطر گناهان و اشتباهات خودشان و از باب عقاب دنیوی است و توسل به اهل بیت به قول علامه طباطبایی توبه محسوب میشود لذا این گرفتاری و بیماری هم منتفی میشود. چنین وجهی در مورد اهل بیت بخاطر عصمت مصداق ندارد پس توبه از گناه مرسوم معنا پیدا نمیکند تا گرفتاری ناشی از آن هم منتفی شود. ثالثا بسیاری از عوام احساس میکنند ظرفیت بلا و گرفتاری را ندارند لذا تمام سعی خود را دارند که رهایی یابند با توسل.. ولی اهل بیت دارای مقام رضا و تسلیم بوده و هر آن را می پسندند که جانان پسندد. لذا از گرفتاری و ابتلا بخاطر انتساب به حضرت محبوب فرار نمیکنند و دعای خلاصی نمی کنند(مگر موارد خاص). همین امر البته در سطح پائین تر بین عرفا هم وجود دارد مثل شیخ جعفر مجتهدی که دیگران را باذکر یا علی شفا میداد ولی خودش به اقسام بیماری های سنگین مبتلا بود و نزدیک 50بار عمل جراحی شد. رابعا هنر ائمه این است که با علم و قدرت طبیعی و عرفی کارهای شخصی خود را رتق و فتق کنند و از علم و قدرت خاص در موارد استثنایی استفاده میکنند. این کار لازمه الگو شدن اهل بیت است. امامی که هیچ گاه مریض نشود و فقیر نشود و زندانی نشود.. دیگر چطور الگو برای دیگران خواهد بود. و این منافات ندارد که گرفتاری های دیگران را حل کنند چون این امر با امام بودن منافات ندارد بلکه بیشتر باعث ترغیب مردم به آمدن در این خانه میشود. پس این مصلحت الگو و امام بودن اقتضا دارد امام خود را شفا ندهد مگر موارد خاص و همین مصلحت اقتضا دارد دیگران را بیشتر شفا بدهد. جواب ها هر یک به بعد خاصی توجه دارد و باهم متنافی نیستند
105.9K
چکار کنیم بصیرت مون افزایش پیدا کنه ؟
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357