#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خدا این چشم را به آن چشم محتاج نکند. خدا کند هیچ کس در زندگی محتاج کمک و یاری دیگران نشود؛ چراکه یا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خدا ازموی سپید شرم میکند.
احترام به بزرگ ترها از ادب است. شخصی که سالها عمرش را در راه اطاعت و بندگی خدا صرف کرده و از دستورهای الهی سر پیچی نکرده است خداوند چنین شخصی را عذاب نمی کند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_165
و قال عليهالسلام
لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ.
امام عليه السلام فرمود:
اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست.
شرح و تفسير
اطاعت مخلوق محدود به عدم معصيت خالق است
امام عليه السلام در اين كلام حكمتآميز به حقيقت روشنى اشاره مىكند كه بسيارى به هنگام عمل آن را فراموش مىكنند، مىفرمايد:«اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست»؛ (لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ) .
اشاره به اينكه ما هرچه داريم از ذات پاك پروردگار است و در هر كار و قبل از هر چيز بايد مطيع فرمان او باشيم، بهشت و دوزخ در دست اوست ثواب و جزا به حكم او، عزت و ذلت در اين دنيا نيز از ناحيۀ اوست و در واقع
«لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلَّا اللّهُ» با اين حال چگونه ممكن است ما به اطاعت مخلوقى درآييم كه او فرمان معصيت خالق را صادر كرده است. اين نهايت بىخبرى و ضعف ايمان و نادانى و ناسپاسى است.
به همين دليل فقهاى ما مىگويند اطاعت والدين و اطاعت زن از شوهر و مانند آن تنها در صورتى مجاز يا لازم است كه بر خلاف فرمان خدا نباشد و ازاينرو براى انجام حج واجب، نهى آنها هيچ اثرى ندارد و همچنين در انجام دادن واجبات ديگر و ترك محرمات، و آن كس كه اطاعت مخلوق را بر اطاعت خالق مقدم سازد در واقع مشرك است؛ يعنى گرفتار شرك عملى شده است؛ از اين رو قرآن مجيد در مورد والدين مىفرمايد «وَ إِنْ جاهَداكَ لِتُشْرِكَ بِي ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما» ؛و اگر آن دو (مشرك باشند و) تلاش كنند كه براى من همتايى قائل شوى كه از آن آگاهى ندارى، از آنها پيروى مكن». ١
همچنين اگر حكومتى به هر نام تشكيل شود و قانونى بر خلاف قانون خداوند وضع كند هيچ مسلمانى حق پيروى از آن را ندارد، چون اطاعت مخلوق و معصيت خالق است جز اينكه او را مجبور كنند.
بعضى از شارحان نهجالبلاغه براى اين جمله معناى ديگرى ذكر كرده و گفتهاند منظور اين است كه هيچ كس حق ندارد از طريق معصيت راه اطاعت خدا را بپيمايد؛ مثلاً در خانۀ غصبى نماز گزارد يا با آب غصبى وضو يا غسل كند يا با مال حرام فى سبيل الله انفاق نمايد.
ولى معناى اول صحيحتر به نظر مىرسد، از اين رو كسانى كه به اين جمله استناد جستهاند نيز در موارد مصداق معناى اول بوده است از جمله قصۀ «معاويه» و «شداد بن اوس» است كه ابن ابىالحديد نقل مىكند: او (كه از صحابۀ پيامبر صلى الله عليه و آله بود) در مجلس معاويه حضور داشت. معاويه به او گفت: برخيز و يادى از على كن و عيبهايى براى او بشمار. او برخاست و خطبهاى خواند و نه تنها عيبى بر آن حضرت نگرفت بلكه تلويحاً مدح امام را كرد و در لابهلاى خطبهاش اين جمله را نيز بيان كرد:
«إنَّهُ لا طاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فى مَعْصِيَةِ الْخالِقِ» و در پايان رو به معاويه كرد و گفت: اى معاويه كسى كه با ذكر حق تو را به خشم بياورد خيرخواه توست و كسى كه با سخن باطل تو را راضى كند خيانت به تو كرده است. معاويه سخن او را قطع كرد و دستور داد او را از محل خطابه پايين آورند. سپس به او محبت كرد و مالى به او بخشيد و به او گفت: تو مدح سخاوتمندان كردى آيا من از سخاوتمندان هستم يا نه؟«شداد» گفت: اگر مال حلالى غير از اموال بيتالمال مسلمانان داشته باشى و انفاق كنى تو از سخاوتمندانى و اما اگر مال مسلمانان باشد و آن را در اختيار گرفته باشى و از طريق اسراف آن را خرج كنى مشمول آيه: «إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كانُوا إِخْوانَ الشَّياطِينِ» ١ خواهى بود. ٢
مرحوم مغنيه نيز در شرح نهج البلاغۀ خود ضمن تفسير كلام امام عليه السلام به همين معنا، مىگويد: كسى كه معصيت پروردگار كند حجت الهى بر ضد او تمام است، هرچند از همۀ خلايق اطاعت كند و هر كس اطاعت خداوند نمايد حجت الهى به نفع او تمام است حتى اگر جميع خلايق را معصيت كند، بلكه در چنين موردى كه مردم مخالف اطاعت خدا هستند ولى او خدا را اطاعت مىكند، اطاعتى برتر و داراى ثوابى بيشتر است. قرآن مجيد مىفرمايد: «أَ تَخْشَوْنَهُمْ فَاللّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» ؛آيا از آنها مىترسيد؟ با اينكه اگر ايمان داريد خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد».
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
سیکاس
مسخصات :گیاهی دائمی و همیشه سبز دارای برگ های پر مانند و زمخت می باشد.این گیاه آب و هوای استوایی و نیمه استوایی دارد . به آب زیاد و منظم احنیاج دارد و باید آب به رلحتی از آن خارج شود .
https://eitaa.com/zandahlm1357
آموزش نگهداری گل آپارتمانی و کاکتوس:
خاک شناسی و انواع خاک
یک خاک خوب متشکل از بستر مناسب،مواد معدنی و زه کشی مناسب است. بستر خاک ممکن است از موادی همچون خاک معمولی (خاک سیاه)ماسه ،برگ،شلتوک و ... باشد.
خاک سیاه:خاک سطح زمین که در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داشته است
ماسه:دانه های سنگ ریزه های کف رودخانه نی باشد که همچون دانه های شکر است .
کوکوپیت:الیاف نارگیل می باشد .
شلتوک:پوست دانه برنج
👈👈تذکر 👈👈 تذکر
ممکن است خاک موجود در بازار صرفا از ترکیب های بالا نباشد لذا در هنگام خرید می بایست به نوع تر کیب خاک و نورد استفاده آن دقت کرد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل ششم : در ديدن مؤمنان و عيادت بيماران ايشان
در احاديث معتبر وارد شده است : از حضرت باقر و صادق عليه السّلام كه هر كه بديدن برادر مؤ من خود برود از براى خدا حق تعالى هفتاد هزار ملك باو موكل گرداند، كه او را ندا كنند تا بخانه خود برگردد كه خوشا حال تو و گوارا باد بهشت ازبراى تو.
در حديث معتبر منقول است كه : حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم فرمود كه : جبرئيل مرا خبر داد كه حقتعالى ملكى را بزمين فرستاد آن ملك رسيد بمردى كه بر در خانه ايستاده بود و از صاحب خانه رخصت ميطلبيد كه داخل خانه شود، ملك پرسيد كه با صاحب اين خانه چكار دارى ، گفت برادر مسلمان من است از براى خدا بديدن او آمده ام ، ملك گفت كه هيچ مطلب ديگر بغير از اين ندارى ؟ گفت نه ملك گفت كه من رسول پروردگارم بسوى تو و تو را سلام ميرساند و ميگويد بهشت را واجب گردانيدم براى تو، ميفرمايد كه هر مسلمانى كه بديدن مسلمانى برود چنانست كه بزيارت من آمده است ، ثوابش بر من بهشت است .
در حديث ديگر از آنحضرت منقول است كه : هر كه بديدن برادر مؤ من خود برودبخانه او حق تعالى او را خطاب فرمايد كه تو مهمان منى و بزيارت من آمده و مهمان دارى تو بر من است ، بهشت را بر تو واجب گردانيدم بسبب آنكه دوست داشتى برادر مؤ من خود را.
در حديث ديگر از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام منقول است كه : مؤ منيكه بيرون مى آيد بعزم ديدن برادر مؤ من خود، خداوند عالميان ملكى باو موكل ميگرداند، كه يك بالش را بر زمين ميگذارد و بيك بال ديگر سايه بر سرش ميافكند، پس چون داخل خانه آن مؤ من شود خداوند جبار او را نداميكند، كه اى بنده كه تعظيم حق من كردى و متابعت آثار پيغمبر من نمودى لازم است بر من كه ترا تعظيم كنم ، از من سئوال كن تا بتو عطا كنم و مرا بخوان تا اجابت دعاى تو بكنم ، اگر خواهى ساكت باش تا من ابتدا برحمت بكنم ، پس چون برگردد ملك او را مشايعت كند، و بال بر سراو داشته باشد تابخانه خود برگردد، پس حق تعالى او را نداكند كه اى بنده حق مرا بزرگ شمردى لازم است بر من كه تو را گرامى دارم ، بتحقيق كه بهشت را بر تو واجب گردانيدم ، تو را در حق بندگان خود شفاعت دادم .
از حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام منقول است كه : بديدن برادرمؤ من رفتن از براى خدا بهتر است از ده بنده آزاد كردن و هر كه بنده مؤ منى را آزاد كند حق تعالى بهر عضوى از آن بنده عضوى از او را آتش جهنم آزاد گرداند.
در حديث معتبر منقول است كه : آنحضرت بداودبن سرحان فرمود كه شيعيان مرا از من سلام برسان و بگو كه خدا رحمت كند بنده را كه با ديگرى بنشيند و ياد كند احاديث ما را كه سيم ايشان ملكيست كه از براى ايشان استغفار ميكند، هر گاه با يكديگر بنشينند و ياد ما و احاديث ما بكنند و بسبب هم نشينى و مذاكره شما مذهب و دين ما براى شما زنده ميشود، بهترين مردم بعد از ما كسى است كه مذاكره احاديث ما بكند و ما را ياد كند.
از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام منقول است كه : بديدن يكديگر برويد در خانه هاى خود كه باين زنده ميماند دين ما، خدا رحمت كند كسى را كه مذهب ما را زنده بدارد.
از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول است كه : خوشا حال آنها كه دوستى ميكنند با يكديگر براى خدا بدرستيكه حق تعالى در بهشت عمودى خلق كرده است ، از ياقوت سرخ و برآن عمود هفتاد هزار قصر است ، در هر قصرى هفتاد هزار غرفه است ، كه خدا خلق كرده است آنها را براى كسانى كه دوستى با يكديگر كنند، بديدن يكديگر روند از براى خدا.
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر كه قادر نباشد بما احسانى بكند بصالحان و شيعيان ما احسان كند تا ثواب احسان كردن بما در نامه عملش نوشته شود و هر كه قدرت بر ديدن ما نداشته باشد، بديدن صالحان شيعيان ما برود تا ثواب ديدن ما بر او نوشته شود.
در حديث معتبر منقول است از حضرت صادق عليه السّلام كه هر كه عيادت كند برادر مسلمان بيمارى را در آن روز هفتاد هزار ملك بر او صلوات بفرستند، اگر صبح باشد تا شام و اگر شام باشد تا صبح .
در حديث ديگر فرمود كه هر كه بيمارى را عيادت كند، هفتادر هزار ملك او رامشايعت كنند و براى او استغفار كنند، تا بخانه خود برگردد.
از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام منقول است كه : هر كه مؤ منى را عيادت كند، در رحمت الهى فرو رود پس چون نزد او بنشيند، رحمت باو احاطه كند، پس چون برگردد حق تعالى هفتاد هزار ملك را باو موكل گرداند، و از براى او طلب آمرزش كنند، بر اوترحم كنند، گويند خوشا حال تو و گوارا باد بهشت از براى تو تا روز ديگر اينوقت و باو عطا فرمايد زاويه در بهشت كه سواره در آن چهل سال بتازد.
از حضرت صادق عليه السّلام منقول است كه : هر مؤ منى كه مومنى را در بيمارى عيادت كند، از براى خدا حق تعالى باو موكل سازد ملكى را كه در قبر او را عيادت كند و براى او استغفار كند، تا روز قيامت .
در حديث ديگر فرمود كه هر كه عيادت كند بيمارى را حق تع
الى موكل سازد باو هفتاد هزار ملك را كه هميشه بخانه او آيند، و در آن خانه تسبيح و تكبير و تهليل و تقديس الهى گويند، تا روز قيامت و نصف ثواب ايشان از براى او باشد.
در حديث ديگر فرمود سزاوار است كسيكه بيمار شود، برادران مؤ من را اعلام كند كه بعيادت او بيايند، كه آنها ثواب ببرند و او ثواب بيابد بخبر كردن آنها كه اگر چنين كند، ده حسنه براى او نوشته شود، و ده گناه از او محو شود و ده درجه براى او بلند شود.
در حديث صحيح از حضرت امام موسى منقول است كه : چون كسى بيمار شود مردم را رخصت دهد كه بعيادت او بيايند بدرستى كه هيچ كس نيست مگر آنكه او را دعاى مستجابى هست .
از حضرت صادق منقول است : كسيكه بعيادت برادر مؤ من برود از بيمار براى خود طلب دعا كند، كه دعاى او مانند دعاى ملائكه است .
از حضرت صادق عليه السم منقول است كه : در دردچشم عيادت نميباشد و در اول بيمارى سه روز متوالى او را بايد ديد بعد از آن يك روز نه يك روز پس چون بيمارى بسيار بطول بكشد، او را با عيالش ميبايد گذاشت ، عيادت نميبايد كرد.
در حديث ديگر فرمود كه : چون بديدن بيمار رويد سيبى يا بهى يا ترنجى يا بوى خوشى يا عودى با خود ببريد، كه بيمار بآن استراحت مييابد.
در حديث ديگر فرمود كه از تمامى عيادت آنستكه دست بر ذراع بيمار بگذارى در وقت دعا كردن وزود بر خيزى كه عيادت احمقان دشوارتر است بر بيمار از درد او.
از حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام منقول است كه : از عيادت كنندگان ، كسى ثوابش بيشتر است كه زودتر بر خيزد، مگر آنكه بيمار نشستن او را خواهد و از او سؤ ال كند كه بنشيند.
حلیة_المتقین
#https://eitaa.com/zandahlm1357
دوستواقعیخداست...:
#دیدن_فیلم_مستهجن
با سلام خانمی سی وهشت ساله شوهرم سی نه سالشه خیلی مرد خوب و سنگین هست خیلی بهم علاقه داره فقط یه مدته عادت کرده به تماشای فیلم های مستهجن چندین بار هم بهش تذکر دادم مثل اینکه به این فیلم ها معتاد شده ونمیتونه ترک کنه چه رفتاری باید داشته باشم خیلی ناراحتم که تو زندگیمون مشکل پیش بیاد
🌹🍃 پاسخ #مشاور_امین ، سرکار خانم #بیات👇
🌸بسم الله الرحمن الرحیم 🌸
عرض سلام و احترام خدمت شما خواهر عزیز
🌹الحمدلله که به ویژگی مثبت همسر اشاره کردید و علاقه و محبت بین شما جاریست.
♻️در رابطه با دغدغه ای که مطرح کردید ابتدا باید ریشه این مسئله را بیابید چه چیزی باعث میشود همسر شما علاقمند به دیدن این فیلم ها شود؟ نیاز هست بررسی شود. آیا شاغل هستند یا بیکار؟ آیا برای ایام بیکاری برنامه ای مفید در نظر گرفته اید؟ محیط دوستان ایشان چگونه افرادی هستند؟ میزان ارتباط زیستی شما با ایشان چگونه هست؟ آیا رضایت مندی کامل دارند؟
♻️به هرحال بیکاری؛ دوستان ناباب؛ تنش و فشارهای روانی زندگی؛ عزت نفس پایین؛ کمبودهای عاطفی و.... میتواند از دلایل گرایش همسر شما به این گونه فیلم ها باشد.
در این شرایط سعی کنید از تذکرات مستقیم و اعتراض و.... پرهیز کنید چرا که زمینه لجبازی و اثر معکوس را فراهم میکنید. در عوض با پیاده کردن مهارت های زنانگی که در مجموعه هنر زن بودن به آن پرداخته شده روی خود کار کنید.
✨نیاز ایشان را به لحاظ عاطفی و جنسی به بهترین نحو پاسخگو باشید.
✨در مسائل زیستی بهترین و جذابترین پوشش را داشته باشید. و در این زمینه خلاق باشید و گرم و فعال برخورد کنید.
✨سعی کنید برنامه ریزی داشته باشید و اوقات بیکاری را پرکنید. برنامه های دو نفره و یا خانوادگی نظیر پیاده روی؛ کوهنوردی و برنامه های تفریحی و زیارتی داشته باشید. و یا گاهی اوقات فیلم های مناسب و مورد علاقه ایشان را دو نفره ببینید.
✨ارتباط ایشان با دوستانی که مراعات کافی ندارند کم شود و در عوض با دوستان خوبی که به لحاظ تقوا بالاتر هستند ارتباط بگیرید و گاهی رفت و آمد خانوادگی داشته باشید.
✨فضای معنویت را در منزل تقویت کنید. خودتان پایبند به اعتقادات و نماز اول وقت باشید و در این زمینه همسرتان را هم تشویق کنید. در صورت امکان برنامه حضور در مسجد و یا هیئت و یا اماکن مقدسه داشته باشید قطعا معنویت به عنوان یک ترمز در زندگی در مواجه با آسیب و لغزشهای زندگی خیلی موثر خواهد بود.
🦋مجموعه صوتی هنر زن بودن استاد پوراحمد را تهیه و گوش کنید و با دقت تمام نکات را روی خود پیاده کنید تا به مرور زمان بتوانید موثر باشید.
آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما دارم. 🌺
https://eitaa.com/zandahlm1357
#ترس_کودک
سلام وقت شما بخیر انشالله خداوند عزت و ابرو در دنیا و همنشين با پیامبر در آخرت نصیبتان کنه.پسر5ساله ای دارم که تا حالا از چیزی نترسیده متاسفانه فیلم بسیار ترسناک دیده و الان چند روزه از ما جدا نشده با اینکه در موردش حرف نمیزنه ولی تنهایی حتی دستشویی نمیره خواستم ازتون مشورت بگیرم که بهترین روش که باهاش برخورد کنم چیه؟
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
293.mp3
3.27M
#ترس_کودک
🌸 پاسخ استاد پوراحمد
#روانشناسی_اسلامی_خانواده
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت صد و شصت و دوم ولی من دلم نمیخواست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان»
🖋 قسمت صد و شصت و سوم
همانطور که وضو میگرفتم تمام فکرم پیش مجید بود که بایستی در وضوخانه مردانه در میان جماعتی سُنی به روش شیعیان وضو بگیرد و بعد در صفوف نماز جماعت مسجد اهل تسنن با دست باز به نماز ایستاده و بر مُهر سجده کند و مانده بودم که با این همه تفاوت، چرا پیشنهاد آمدن به این مسجد را داد و چرا به یکی از مساجد شیعیان نرفت تا با خیالی آسوده در میان هم مذهبان خودش نماز بخواند؟ وضویم که تمام شد، چادر بندریام را محکم دور سرم پیچیدم و به مسجد رفتم.
وقتی در صف نماز جماعت نشستم، تازه سردردم خودی نشان داد و باز کمرم از درد ضعف رفت و با همان حال ناخوشی که بایستی بخاطر دوران مانده تا مادر شدنم، صبورانه تحمل میکردم و خوب میدانستم در پیشگاه پروردگارم چه پاداش بزرگی دارد، صدایش کردم که به مجیدِ من عنایتی کرده و یاریاش کند تا به حرمت همه محاسن اخلاقیاش، مکارم اعتقادیاش نیز کامل شده و به مذهب اهل سنت هدایت شود. باز دلم هوایی شده بود که هر چه زودتر او هم به عنوان یک مسلمان سُنی به این مسجد وارد شود که وقتی از مسجد خارج شدم و دیدم به انتظار آمدنم چند قدم آنطرفتر ایستاده، از منتهای جانم آرزو کردم که دعایم به درگاه خداوند مستجاب شود. مقابلش که رسیدم، نگاهم کرد و با رویی گشاده گفت: «قبول باشه الهه جان!» و من با گفتن «ممنونم!» کنارش به راه افتادم و دیگر نمیتوانستم تمنای قلبیام را پنهان کنم و میخواستم به بهانهای سرِ صحبت را باز کرده باشم که پرسیدم: «مجید! چرا گفتی بیایم اینجا نماز بخونیم؟»
شانه بالا انداخت و با خونسردی پاسخ داد: «خُب سرِ راهمون بود.» ولی خوب منظورم را فهمیده بود که صورتش را به سمتم چرخاند، با چشمانش به رویم خندید و با لحنی عاری از ریا ادامه داد: «البته چند متر بالاتر یه مسجد شیعیان هم بود، ولی دلم میخواست یه جایی بریم که تو دوست داشته باشی و راحت باشی!» و من بیدرنگ جواب دادم: «خُب اینجا هم تو راحت نبودی!» سرش را به نشانه منفی تکان داد و گفت: «نه الهه جان! اینجا هم مسجد بود. برای من مهم اینه که تو راحت باشی!» و ای کاش میتوانستم همانجا در جوابش بگویم که اگر راحتی ابدی الههاش را میخواهد، برای همیشه چشمانش را به روی شیعه بودنش ببند و به مذهب اهل تسنن در آید و هنوز پرنده آرزوهایم به منزل نرسیده بود که با محبت همیشگیاش ادامه داد: «هر وقت دوست داشتی، برای نماز جماعت میایم اینجا.» و همین مهربانی بیدریغش به من جسارت میداد تا هر چه دلم بهانهاش را میگیرد به زبان آورم که برای چند لحظه مکث کردم و بعد با لحنی لبریز ناز و گلایه پرسیدم: «خُب نمیشه همیشه بیایم اینجا؟»
حدس زده بود که باز میخواهم قوّتِ قفلِ قلبش را برای شکستن اعتقاداتش امتحان کنم که همانطور که کنارم قدم میزد، با لبخندی که لبانش را ربوده بود، ساکت سر به زیر انداخته و هیچ نمیگفت تا صحبتم را به مقصدی که میخواهم برسانم: «یعنی نمیشه خودت بیای اینجا؟ یعنی بخاطر من نیای...» و میدانست تا حرف دلم را نزنم، آرام نمیگیرم که نگاهش را از زمین جدا نمیکرد و با همان چشمان نجیب و به زیر افتاده، امان میداد تا دلم را به خدا سپرده و بپرسم: «یعنی نمیشه بیای اینجا و مثل بقیه نماز بخونی؟» که بلاخره نگاهش از زمین زیر پایش دل کَند و با رنجش خاطری که میخواست زیر هالهای از لبخند پنهانش کند، پرسید: «مگه من چجوری نماز میخونم الهه؟» و شاید از حرفی که زده بودم، شیشه دلش طوری شکسته بود که همان عطر خنده هم از صورتش پرید و پرسید: «مگه من برای خدای دیگه ای نماز میخونم؟ یا مگه برای کسی غیر از خدا سجده میکنم؟» نتوانستم این همه دل شکستگیاش را طاقت بیاورم که با نگاه پشیمانم به پای چشمانش افتادم و گفتم: «نه مجید جان، منظورم این نبود!»
https://eitaa.com/zandahlm1357
با ما همراه باشید🌹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#ارتباط_موفق ۲۲ 💌 میزانِ کرامت و بخشندگی شما، ارتباط مستقیم با میزان جذب شما دارد! ⚡️آنان که دستا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارتباط موفق_23.mp3
11.32M
#ارتباط_موفق ۲۳
ـ انحصار طلبی در محبت
ـ و حسادت در محبت، در انسان دافعه ایجاد میکند!⚡️
اینکه بخواهی همیشه فقط خودت، مورد توجه باشی و بیش از بقیه؛
ـ در نگاه شخص خاصی
ـ یا در نگاه همهی اطرافیان
عزیز باشی ...
💥 به اندازهی انحصارطلبی و خودخواهیاَت مورد نفرت دیگران قرار خواهی گرفت.
#استاد_شجاعی 🎤
#حجتالاسلام_قرائتی
@shervamusiqiirani-6 - آواز و ني.mp3
1.63M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
تو از هر در که بازآیی بدین خوبی و زیبایی
دری باشد که از رحمت به روی خلق بگشایی
به زیورها بیارایند وقتی خوبرویان را
تو سیمین تن چنان خوبی که زیورها بیارایی
🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
بیار ای لعبت ساقی بگو ای کودک مطرب
که صوفی در سماع آمد دوتایی کرد یکتایی
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
خطبه غدیر:
ای مردم،بدانید که من با خدا بیعت کردهام و علی با من بیعت کرده است و من از جانب خداوند برای او از شما بیعت میگیرم...
کسانی که با تو بیعت میکنند در حقیقت با خدا بیعت مینمایند و دست خدا بالای دست آنهاست؛ پس هرکس عهد بشکند به زیان خود شکسته است؛
#نبأ_عظیم
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
‼️استاد فاطمی نیا:
📜✨از یک عالم سنّی در مورد امام علی علیه السلام سوال کردند:
“ما تقول فی علی؟”
(در مورد علی چه میگویی؟)
💎✨پاسخ بسیار لطیفی داد، گفت: چه بگویم درباره ی کسی که دشمنانش از روی حسد و بغض و دوستانش به سبب ترس و تقیه از دشمنان ، فضائلش را کتمان کردند ، اما از بین این دو کتمان آنقدر فضیلت خارج شده است که مشرق و مغرب عالم را پر کرده است.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#غدیر #صوت #کتاب_صوتی 📚 #الغدیر 2⃣ فصل دوم (۲) ✍ نویسنده ; علامه امینی 🎙 راوی : بهروز رضو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا