eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: موضع گيرى نهم امام (ع) براى پذيرفتن مقام وليعهدى شروطى قايل بودند كه طى آن‌ها از مأمون چنين خواسته بود: « امام هرگز كسى را بر مقامى نگمارد و نه كسى را عزل و نه رسم و سنتى را نقض كند و نه چيزى از وضع موجود را دگرگون سازد، و از دور مشاور در امر حكومت باشد. » (۲۸) مأمون نيز به تمام اين شروط پاسخ مثبت داد بنابراين مى بينيم كه امام بر پاره اى از هدف هاى مأمون خط بطلان مى كشد زيرا اتّخاذ چنين موضع منفى دليل گويايى بود بر امور زير: الف: متّهم ساختن مأمون به برانگيختن شبهه‌ها و ابهام هاى بسيارى در ذهن مردم. ب: اعتراف نكردن به قانونى بودن سيستم حكومتى وى. ج: سيستم موجود هرگز نظر امام را به عنوان يك نظام حكومتى تأمين نمى كرد. د: مأمون بر خلاف نقشه هايى كه در سر پرورانده بود، ديگر با قبول اين شروط نمى توانست كارهايى را به دست امام انجام دهد. ه: امام هرگز حاضر نبود تصميم هاى قدرت حاكمه را مجرا سازد. ج: نهايت پارسايى و زهد امام كه با جعل اين شروط به همگان آن را اثبات كرد. آنان كه امام را به خاطر پذيرفتن وليعهدى به دنيا دوستى متهم مى كردند با توجه به اين شروط متقاعد گرديدند كه بالاتر از اين حد درجه اى از زهد قابل تصوّر نيست. امام نه تنها پيشنهاد خلافت و وليعهدى را رد كرده بود بلكه پس از اجباربه پذيرفتن وليعهدى، با قبولاندن اين شروط به مأمون خود را عملاً از صحنه سياست به دور نگاه داشت. (۲۹) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: وسائل نوشتن كتاب را براي تو فراهم كرده ايم مؤلف كتاب ملاقات با امام زمان عليه السلام مي‌فرمايد: در شب ميلاد حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام يعني يازدهم ذيقعده سال ۱۴۰۴ هجري قمري مجلس جشني در منزل يكي از علماء ايراني ساكن محله «سيده زينب» شهر شام برقرار بود ما هم با چند نفر از دوستان در آن مجلس شركت كرديم. در آن مجلس هر كس حاجتي داشت، شايد هم همه افراد حاجت شان را گرفتند زيرا از وضع مجلس پيدا بود كه مورد توجه خاندان عصمت عليهم السلام به خصوص حضرت بقية الله ارواحنا فداه قرار گرفته است مجلسي كه در ميان جمع امويين، [صفحه ۱۱۲] يعني طرفداران بني اميه برگزار شده و اكثر ساكنين آنجا دشمن خاندان عصمت عليهما السلام اند چرا مورد توجه آن حضرت قرار نگيرد. بهر حال من هم در آن مجلس حوائجي داشتم كه يكي از آنها اين بود كه آن حضرت بر من توفيق نوشتن اين كتاب را در ملاقات با امام زمان عليه السلام بفرمايد. چند روز بعد در يك ارتباط روحي كه بهترين تمثيلش اينست كه بگويم در خواب متوجه شدم كه حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام مي‌فرمايند: ما از قبل همه وسايل نوشتن اين كتاب را براي تو فراهم كرده ايم. منزل يكي از دوستانمان را براي تو آماده و دل او را مملو از محبت بتو نموده ايم، اينها مگر توفيق نيست كه ما براي تو فراهم نموده ايم؟! چرا تنبلي مي‌كني و به كارت ادامه نمي دهي گفتم آقا كتاب ندارم، گفتم آقا كتاب ندارم، ملهم شدم كه كتاب فراهم مي‌شود، ولي نمي دانستم كه از كجا كتاب را بايد تهيه كنم چند روز گذشت و من مشغول نوشتن اين كتاب بودم و از محفوظاتم استفاده مي‌كردم تا آنكه ديدم ديگر بايد مطالعه كنم و به كتاب احتياج [صفحه ۱۱۳] دارم، با خود فكر مي‌كردم شايد بايد به علماء شيعه ساكن در دمشق مراجعه كنم و از آنها كتاب به امانت بگيرم. ولي به مجردي كه اين فكر به مغزم خطور كرد دوست ميزبان مان متوجه اين معني شد با اراده خود حضرت بقية الله عليه السلام كه همه كارهاي خير بوسيله آن حضرت انجام مي‌شود، او يك دوره كتاب بحارالانوار خريد و به منزل آورد. با آنكه او قطعا در غير اين صورت اين كتاب را نمي خريد و شايد هم اگر قصد خريدنش را داشت در دمشق به اين سهولت آن هم بهترين چاپ ها، آن كتاب را نمي توانست تهيه كند. شاها به تو ما ديده ي احسان داريم مهر تو سرشته در دل و جان داريم غير از تو نداريم به كس روي نياز موريم و نظر سوي سليمان داريم [صفحه ۱۱۴] https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد اینکه عصر ظهور حضرت ظالمانی رو که قابل هدایت نیستن باشون میجنگه، ظلمشون در چه حده؟ یعنی چه مصداقایی داره؟ دوم اینکه یکی از شروط ظهور آمادگی جامعه هست، شما یه بار گفتین در حدی که به این درک و فهم برسیم که واقعا به امام نیاز داریم... سوالم اینه این حد از درک و فهم توی روایات اومده یا؟؟ طبق چه چیز اینو میگید؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ♨️اینکه امام زمان با ظالمان می جنگد، خُب ظالمانی هستند که شما اگر حق را به آنها ارائه بدهید آنها نمی پذیرند. یعنی حق آشکار را دیگر دارد می بیند علنا دیگر برایش مشخص است حق کدام است، باطل کدام است ولی از سر لجاجت و لجبازی نمی خواهد حق را بپذیرد، امام با اینها می جنگد. در حقیقت ظلم به خودشان می کنند با این کاری که دارند انجام می دهند. 🔰اما به این معنا که بفهمیم امام زمان (عج) باید بیاید یکی از شرایط ظهور هست.. این یک تحلیل هست، یک بحث کاملا تحلیلی است. امام علی (ع) را مقایسه کنید، امام علی کی آمد حکومت را گرفت؟ وقتی دید واقعا مردم ایشان را می‌خواهند. امام حسین (ع) کی به سمت کربلا رفت؟ دید مردم نامه نوشتند و درخواست خودشان را دادند هر چند ظاهری بود. چون امام حسین مأمور به ظاهر است، امام زمان مأمور به باطن هست، باطن ما را نگاه می کند. یا پیغمبر (ص) کی رفت تشکیل حکومت داد؟ در مدینه که آنجا پیغمبر را می خواستند، نه در مکه که پیغمبر را نمی خواستند. 👆🏻اینها خودش سه تا از مهمترین نمونه های تاریخی است برای اینکه نشان بدهد امام زمان (عج) را باید بخواهیم تا ایشان بیاید. حالا نه اینکه صددرصد مردم جامعه، اینکه نمی شود. ولی در آن حدی که امام بتواند با آن حد حکومت تشکیل بدهد باید باشد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 ما یادمون میره امام زمان مارو میبینه... حتما ببینید... 🌸🍃ألـلَّـھُـمَــ عَجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
8.mp3
9.64M
📗 کتاب صوتی "خاطرات مادر شهیده زینب کمایی" قسمت 8⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣شاکران مهربانترند هیچ چیزی مثل تشکر از انسان را مهربان نمیکند کسانی که اهل تشکر از هستند. ابتدا نعمات موجود خود را میبینند. سپس نعمات فراوان دیگری دریافت می کنند. طبیعی است که از دیگران . وکینه کسی را به دل نمیگیرند. ✍🏼 ‌‌‌‌
.......: جانِ بی نان به کس نداد خدای. جانِ بی نان به کس نداد خدای. [۱] (خدا دهن باز را بی روزی نمی گذارد). خداوند عادل و مهربان مخلوقی را که خلق می‌کند به شکل صحیح و کامل روزی اش را می‌رساند. یکی طفل دندان برآورده بود ---------- [۱]: . جامی. پدر سر به فکرت فرو برده بود که من نان و برگ از کجا آرمش؟ مروت نباشد که بگذارمش چو بیچاره گفت این سخن، نزد جفت نگر تا زن او را چه مردانه گفت: مخور هول ابلیس تا جان دهد همان کس که دندان دهد نان دهد تواناست آخر خداوند روز که روزی رساند، تو چندین مسوز https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام مَنِ‌ اسْتَقْبَلَ‌ وُجُوهَ‌ الْآرَاءِ عَرَفَ‌ مَوَاقِعَ‌ الْخَطَإِ. امام عليه السلام فرمود: كسى كه از آراى مختلف استقبال كند (و نظرات متفاوت را بررسى نمايد) موارد خطا را خواهد شناخت.
شرح و تفسير راه شناخت حق امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه راه به دست آوردن رأى صحيح را در مسائل مختلف نشان داده است. مى‌فرمايد:«كسى كه از آراء مختلف استقبال كند (و نظرات متفاوت را بررسى نمايد) موارد خطا را خواهد شناخت»؛ (مَنِ‌ اسْتَقْبَلَ‌ وُجُوهَ‌ الْآرَاءِ عَرَفَ‌ مَوَاقِعَ‌ الْخَطَإِ) . بعضى از مسائل بديهى است و به همين دليل مورد اختلاف نيست اما بسيارى از مسائل نظرى پيچيده و آراء مختلفى در آن اظهار شده است. در اين گونه مسائل هرگز نبايد انسان به تنهايى تصميم‌گيرى كند بلكه عقل مى‌گويد: بايد آراى ديگران را به ضميمۀ استدلالات آنها بررسى كند تا بتواند آنچه را به حقيقت نزديك‌تر است انتخاب نمايد. همان چيزى كه قرآن مجيد به آن دستور داده مى‌فرمايد: «فَبَشِّرْ عِبادِ* اَلَّذِينَ‌ يَسْتَمِعُونَ‌ الْقَوْلَ‌ فَيَتَّبِعُونَ‌ أَحْسَنَهُ‌ أُولئِكَ‌ الَّذِينَ‌ هَداهُمُ‌ اللّهُ‌ وَ أُولئِكَ‌ هُمْ‌ أُولُوا الْأَلْبابِ‌» ؛ پس بندگان مرا بشارت ده. همان كسانى كه سخنان را مى‌شنوند و از نيكوترين آنها پيروى مى‌كنند، آنان كسانى هستند كه خدا هدايتشان كرده و آنها خردمندانند». ١ بر اين اساس حكما و متكلمان و فقهاى ما همواره در مسائل نظرى نخست به نقل اقوال مى‌پردازند و در كنار هر قول دليل طرفداران آن را ذكر مى‌كنند، سپس از بررسى مجموع آنها ضعف‌ها و قوت‌ها ظاهر مى‌شود و آن قول را كه از همه برتر مى‌بينند انتخاب مى‌كنند. حتى گاه اقوال كسانى كه اختلاف مذهبى با آنها دارند نيز در برابر خود قرار داده و دليلشان را بررسى مى‌كنند. اين همان روشى است كه در بسيارى از علوم از جمله علم فقه از قديم ميان جمعى از دانشمندان متداول بوده و امروز نام «فقه مقارن» بر آن مى‌نهند و مثلاً پيروان مكتب اهل بيت آراء مذاهب چهارگانۀ اهل سنت و دلائل آنها را نيز بررسى مى‌كنند و از مقارنۀ آنها با آنچه از مكتب اهل بيت آموخته‌اند به نقاط‍‌ قوت و ضعف آراء مختلف آشنا مى‌شوند. البته يكى از طرق آشنايى با آراى ديگران به مشورت نشستن است ولى كلام امام عليه السلام در اينجا منحصراً ناظر به مشورت نيست، بلكه هر گونه بررسى آراى ديگران را شامل مى‌شود. اين گفتار حكيمانه از يك سو هشدارى است به افراد متعصب و لجوج و صاحبان استبداد در رأى كه گاه حاضر نيستند حتى سخنان ديگران را بشنوند تا چه رسد كه اگر آنها را صحيح ديدند بپذيرند و از سوى ديگر مسئلۀ آزادى و سعۀ صدر را در مسائل علمى روشن مى‌سازد كه از چهارده قرن پيش براى ما به يادگار مانده است؛ آن روز كه نه سخنى از علم مقارن بود و نه حريت در بررسى آراء و نه احترام به افكار ديگران. شبيه اين گفتار حكيمانه در كتاب من لا يحضره الفقيه از آن حضرت نقل شده كه به فرزندش محمد بن حنفيه مى‌فرمايد: «اضْمُمْ‌ آراءَ الرِّجالِ‌ بَعْضَها إلى‌ بَعْضٍ‌ ثُمَّ‌ اخْتَرْ أقْرَبَها إلَى الصَّوابِ‌ وَ أبْعَدَها مِنَ‌ الْإرْتِيابِ‌ ؛آراى عالمان يكى را در كنار ديگرى قرار ده سپس آن رأى را كه به حقيقت نزديك‌تر و از خطا دورتر است انتخاب كن». ١همان گونه كه قبلاً در ذيل حكمت ١٦١ گفتيم اين معنا در غررالحكم به شكل ديگرى از آن حضرت نقل شده است: «حَقٌّ‌ عَلَى الْعاقِلِ‌ أنْ‌ يُضيفَ‌ إلى‌ رَأْيِهِ‌ رَأْىَ‌ الْعُقَلاءِ وَ يَضُمَّ‌ إلى‌ عِلْمِهِ‌ عُلُومَ‌ الْحُكَماءِ ؛شايسته است كه انسان عاقل آراء ساير عقلا را در كنار رأى خود قرار دهد و علوم حكيمان را به علم خود بيفزايد (و برترين را انتخاب كند)». ١ به همين جهت از استبداد به رأى در روايات اسلامى شديداً نكوهش شده است. در دنياى امروز نيز به اين مسئله اهميت فراوان داده مى‌شود كه براى رسيدن به رأى صحيح نظرخواهى مى‌كنند و آراء مختلف را از صاحب‌نظران جمع مى‌كنند و آنها را در برابر هم قرار مى‌دهند تا از اين طريق به آنچه صحيح‌تر است نائل شوند. اگر دنيا، امروز به اين مسئله رسيده پيشواى بزرگ اسلام اميرمؤمنان على عليه السلام چهارده قرن پيش آن را بيان فرموده است
گندمی نگهداری در هر نقطه از آپارتمان به جز در تابش نور مستقیم خورشید به خوبی رشد می کند و کمبود نور موجب کمرنگی برگ ها و طویل شدن ساقه ها می گردد. میتوان در بهار و تابستان هر روزه و در زمستان یک مرتبه در هفته این گیاه را آبیاری کرد. در زمستان نبایستی در کمتر از 8 درجه نگهداری شود. گندمی تکثیر چنانچه ریشه تمام حجم گلدان را پر کرده باشد، در فصل بهار آن را تعویض نمایید. برای تکثیر این گیاه میتوان در هنگام تعویض گلدان ساقه ها را به چند قسمت تقسیم نمود و آنها را در گلدانهای مجزا کاشت(ولی به علت کم حجم شدن بوته منظره زیبایی تا چند وقت نخواهد داشت) بهترین روش تکثیر که خودم از آن استفاده میکنم این است که تعدادی از سرشاخه ها که اکثراً در تمامی سال از انتهای ساقه ها بیرون زده و دارای برگهای کوچکی هستند را از ساقه چدا کرده و در یک لیوان با مقدار کمی آب قرار میدهیم، بعد از مدت یک هفته ریشه ها نمایان شده و تقریبا باید صبر کرد تا اندازه ریشه ها به 2سانتیمتر برسد سپس گیاهچه ها را از داخل آب برداشته و به گلدانی با زهکشی مناسب منتقل نمایید توجه داشته باشید در چند روز ابتدایی باید خاک گلدان کاملا مرطوب باشد و سپس مانند گیاهان بالغ به طور منظم آبیاری شوند.(هرچه از تعداد بیشتری گیاهچه در یک گلدان استفاده نمایید زیبایی بیشتری به آن خواهد بخشید) 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل دوم : در مذمت تكلف بسيار در خانه كردن و بسيار بلند ساختن در حديث صحيح از حضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه : هر كه مالى را از غير حلال كسب كند حقتعالى بر او مسلط مى گرداند عمارت كردن و خاك و آب را كه آن مال حرام را در آنجا ضايع كند. در حديث ديگر فرمود كه هر بنائى كه زياده بر قدر احتياج باشد در قيامت و بالست بر صاحبش . در حديث ديگر فرمود كه هر كه عمارت كند زياده از آنچه در آن سكنى نمايد در قيامت او را تكليف مى كنند كه آن را بردارد. از حضرت امام على نقى (عليه السلام ) منقول است كه : خدا در زمين خود بقعه چند قرار داده است كه آنها را مرحومات مينامند كه دوست مى دارد كه نام او را در آن بقعه ها ببرند و او راب خوانند و اجابت دعاى ايشان بكنند و خدا در زمين بقعه چند قرار داده است كه آنها را منتقمات مى نامند كه دوست مى دارد كه نام او را در آن بقعه ها ببرند و او را بخوانند و اجابت دعاى ايشان بكنند و خدا در زمين بقعه چند قرار داده است كه آنها را منتقمات مى نامند پس چون كسى مالى را از غير حلال كسب كرده باشد خدا يك زمين از آن زمين ها را بر او مسلط مى گرداند كه آن مال را در آنجا صرف نمايد. در حديث ديگر منقول است كه : حضرت اميرالمؤ منين از در خانه شخصى گذشتند كه از آجر ساخته بودند پرسيدند كه اين در خانه كيست شخصى گفت كه از فلان مرد مغرور پس بدر خانه ديگر گذشتند كه صاحبش به آجر ساخته بود حضرت فرمود كه اين خانه از مغرور غافل ديگر است . از حضرت رسول (صلى الله عليه وآله وسلم ) منقول است كه هر كه خانه بنا كند از براى ريا و سمعه كه مردم ببينند و بشنوند در روز قيامت آنخانه را تا هفتم طبقه زمين آتشى كنند افروخته و در گردن او اندازند پس او را در جهنم اندازند و هيچ چيز او را نگاه ندارد تا قهر جهنم مگر آنكه توبه كند پرسيدند كه يا رسول اللّه براى ريا و سمعه ساختن چه معنى دارد فرمود يعنى زياده از قدر حاجت بسازد براى آنكه زيادتى كند بر همسايگان و فخر و مباهات كند با برادرانش . از حضرت صادق (عليه السلام ) منقول است كه حق تعالى ملكى را موكل گردانيده است بعمارت كه هر كه سقف خانه اش را زياده از هشت ذرع بلند كند به او مى گويد كه تا كجا مى خواهى بروى اى فاسق . در روايت ديگر اى فاسق ترين فاسقان . در چند روايت معتبر وارد شده است كه هر كه سقف خانه را زياده از هشت ذرع بلند كند جنيان و شياطين در آن خانه جا مى كنند. درحديث ديگر منقول است كه : شخصى شكايت كرد بحضرت صادق (عليه السلام ) كه جنيان آزار اهل خانه و عيال من ميكنند حضرت پرسيدند كه ارتفاع سفق خانه تو چه مقدار است گفت ده ذرع است حضرت فرمود كه از زمين تا هشت ذرع بپيما و از مابين هشت تا ده آية الكرسى بنويس بر دورخانه زيرا كه هركه خانه كه ارتفاع آن زياده از هشت ذرع است جنيان در آن خانه حاضر مى باشد و درآنجا سكنى ميكنند. درچند حديث ديگر منقول است كه هر خانه كه ارتفاعش زياده از هشت ذرع باشد بر سر هشت ذرع آية الكرسى بنويس . درحديث ديگر منقول است كه شخصى بحضرت امام محمد باقر (عليه السلام ) شكايت كرد كه جنيان مارا از خانه بدر كرده اند حضرت فرمود كه سقف خانه هاى خود را هفت ذرع كنيد و كبوتر در اطراف خانه جابدهيد راوى گفت كه چنين كردم ديگر بدى نديدم . درحديث معتبر از حضرت صادق منقول است كه : بناكن خانه خود را هفت ذرع كه آنچه زياده ازهفت ذرع است شيطان در آنجا ساكن ميشود زيرا كه شيطان درآسمان و زمين نميباشد بلكه در ميان هوا ميباشد. در روايت معتبر منقول است كه : ابو خديجه گفت كه درخانه حضرت صادق ديدم آية الكرسى بر دور حجره نوشته بودند و در جانب قبله نمازگاه آن حضرت نيز آية الكرسى نوشته اند. حلیة_المتقین #https://eitaa.com/zandahlm1357