eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.8هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥‏نماینده پارلمان اتریش برای اعتراض به قانون منع حجاب در مدارس ابتدایی، روسری سرش میکند و میگوید به کسی آسیب که نمیزند هیچ باعث مصونیت هم میشود.
8.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حکایت جالب مادرانی که برای بچه‌هاشون در جامعه تصمیم به تاسیس تولیدی لباس گرفتند!
.......: دليل ديگرى كه به اهميت طرح اين موضوع، به عنوان موضوعى پژوهشى مى افزايد، اين است كه چون ماهيت سفر زيارتى، دينى، و از آموزه هاى دينى است، بايد در اين سفر بيش از موقعيت هاى ديگر به حجاب توجه داشت. همچنين، از آنجا كه بيشتر اين سفرها در خارج از كشور است و زائران ايرانى، نمايندگان جمهورى اسلامى و مكتب تشيع به شمار مى روند، اگر حجاب و پوشش اسلامى را رعايت نكنند، آبروى مكتب اسلام و نظام جمهورى اسلامى خدشه دار خواهد شد. امام صادق (عليه السلام) خطاب به پيروانشان مى فرمايد: «كُونُوا لَنا زَيْناً وَلاتكُونُوا عَلَيْنا شَيْناً» [۱] ؛ «مايه زينت و زيبايى ما باشيد، نه مايه ننگ و عار ما». حضرت در اين سخن سفارش مى كنند كه پيروانشان كارى نكنند كه آبروى آنها نزد پيروان ديگر مذاهب برود. ازاين رو كوشيده ايم موضوع حجاب را از جنبه هاى گوناگون، به ويژه در سفرهاى خارجى و داخلى، بررسى كنيم. سعى شده است مطالب كتاب نيز به شيوه داستانى، نقل روايت و بيان خاطرات تلخ و شيرين باشد تا مطالعه آن خسته كننده نباشد. ---------- [۱]: وسائل الشيعه، محمد بن الحسن الحر العاملي، ج١٢، ص٧. حجاب از دو ديدگاه افراط و تفريط در جامعه امروز ما، برداشت هاى گوناگونى درباره حجاب وجود دارد كه برخى از آنها با اسلام سازگار نيست. از ميان آنها مى توان به دو برداشت و باور افراطى و تفريطى درباره حجاب اشاره كرد. در ديدگاه افراطى، به حجاب، جايگاهى فراتر از حد خود داده شده است و تمام فضايل معنوى زن در حجاب او خلاصه مى شود؛ چنان كه اگر خانمى به پوشش ظاهرى خود اهميت دهد، به تمام فضيلت هاى زن مسلمان رسيده، ولى اگر حجابش كامل نباشد، هيچ فضيلتى به دست نياورده است. اين برداشت افراطگونه، دو نتيجه نادرست در پى دارد: نخست اينكه زنان مسلمان را از كسب فضايل ديگر غافل مى كند؛ زيرا دچار نوعى خودبزرگ بينى كاذب مى شوند و عجب و غرور آنها را از رسيدن به ديگر كمالات باز مى دارد؛ دوم اينكه براى ديگر زنان كه به حجاب اهميت چندانى نمى دهند، هيچ ارزش و احترامى قائل نمى شوند. بلكه آنها را افرادى لاابالى، بى فرهنگ و دور از معنويت و دين مى دانند. توضيح اين مطلب كه اين دو نتيجه، چه پيامدهاى مخربى درپى دارد، در اين نوشتار نمى گنجد. با توجه به آنچه گفته شد، حجاب همه فضيلت هاى يك زن مسلمان نيست و بسيارى از زنان، ويژگى هاى شخصيتى و اخلاقى پسنديده اى، مانند خوش خلقى، سخاوت مندى، ايثارگرى، انسان دوستى، حيا و ده‌ها صفت نيكو و انسانى دارند، ولى به دليل نداشتن اطلاعات كافى يا عادت كردن به نوعى پوشش، حجاب كاملى ندارند. آن گاه كه خداوند در قرآن، درباره ويژگى هاى زنان مسلمان سخن مى گويد، بر اخلاق نيك تأكيد بسيارى مى كند. در سوره احزاب آيه ٣۵، براى زنان، صفات و ويژگى هايى مانند مردان بيان شده كه به ترتيب، عبارت اند از: تسليم بودن در برابر حق، ايمان قلبى به خداوند، اهل عبادت بودن، راستگويى، صبور بودن، خداترسى و خشوع، مسكين نوازى، روزه دارى، دورى از شهوات حرام و بسيار به ياد خدا بودن. آن گاه آمده است: «خداوند براى چنين افرادى، آمرزش و پاداشى بزرگ ذخيره كرده است». (احزاب: ٣۵) تقویت فرهنگ حجاب https://eitaa.com/zandahlm1357
ج27 هنر زن بودن 14-4-94.mp3
32.84M
✅ *سلسله لوازم جلسات _ هنر زن بودن _ جلسه بیست و هفتم 🎙 مدرس: استاد محمد جعفر غفرانی
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۶۴- دشمنی با خاندان علی علیه السلام هشام کلبی از پدرش نقل کرده که می‌گفت: من مدتی را در میان بنی اود که قبیله ای از بنی سعد هستند، زندگی نمودم. آنان به زن و فرزند خود دشنام دادن به علی علیه السلام را می‌آموختند. روزی مردی از آنها که از طایفه عبدالله بن ادریس بود نزد حجاج بن یوسف آمد و سخنی گفت که حجاج خیلی عصبانی شد و با تندی او را جواب داد. مرد گفت: - حجاج! با من چنین تندی نکن. زیرا هر فضیلتی که قریش و قبیله بنی ثقیف از آن برخوردار باشد، در ما نیز شبیه آن هست. حجاج: شما چه فضیلتی دارید؟ مرد: در میان ما کسی نیست که زبان به بدگویی عثمان بگشاید و هرگز در قبیله ما سخن بدی به او گفته نشده است. حجاج: درست است، این یک فضیلت است. مرد: در میان ما هرگز خارجی دیده نشده است. حجاج: این هم فضیلت دیگری است. مرد: در جنگ همراه با علی بن ابی طالب علیه السلام فقط یک نفر از ما شرکت کرد و همین کار سبب شد وی از چشم ما بیفتد و گوشه گیر شود و نزد ما هیچ گونه ارزش و ارجی نداشته باشد. حجاج: این هم فضیلتی است. مرد: میان ما رسم است هرکس بخواهد زن بگیرد اول از زوجه خود سؤال می‌کند آیا علی علیه السلام را دوست دارد و از او به خوبی یاد می‌کند؟ اگر گفت آری! با او ازدواج نمی کند. حجاج: درست است. این هم نوعی فضیلت است. مرد: هیچ پسری در قبیله ما به نام علی، حسن و حسین یافت نمی شود و هرگز دختری را به اسم فاطمه نامگذاری نکرده ایم. حجاج: این هم فضیلتی است. مرد: وقتی حسین به جانب عراق آمد، زنی از قبیله ما نذر کرد اگر او کشته شود، ده شتر قربانی کند. وقتی که کشته شد به نذر خود عمل نمود. حجاج: مورد قبول است. مرد: مردی از قبیله ما را دعوت به بیزاری و لعن علی علیه السلام نمودند. او گفت که من از گفته‌های شما بیشتر انجام می‌دهم: نه تنها از علی بلکه از حسن و حسین نیز بیزارم و آنان را هم لعن می‌کنم. حجاج: درست است. این هم فضیلت دیگری است. مرد: خلیفه مسلمانان - عبدالملک - ما را بسیار احترام می‌کرد، بطوری که درباره ما می‌گفت شما یاوران وفادار من هستید. حجاج: درست است، این هم امتیاز دیگری است. مرد: در کوفه جذابیت و ملاحتی به اندازه جذابیت و ملاحت قبیله بنی اود وجود ندارد. حجاج در این وقت خندید و آتش غضب او فرو نشست. هشام کلبی نیز از قول پدرش نقل می‌کند که خداوند به خاطر کارهای زشت قبیله بنی اود نعمت ملاحت و جذابیت را از آنان گرفت. [۱] ---------- [۱]: بحار: ج ۴، ص ۱۲۰ جلد ۲ 📚داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357