تحلیل سخنان رهبری با دولت 1.mp3
5.29M
🔰 #نشست_بصیرتی
💠 تحلیل سخنان رهبری در دیدار با هیات دولت ( بخش اول )
👌 رهبری از 9 توفیق و دستاورد مهم #دولت نام بردند ، خوب است عزیزان انقلابی هم این 9 مورد را در کانال های خود ذکر کنند تا به مردم امید دهند.
🎤 احسان عبادی
#دیدار_هیئت_دولت
#تحلیل_دیدار_با_دولت
تحلیل سخنان رهبری با دولت 2.mp3
4.66M
🔰 #نشست_بصیرتی
💠 تحلیل سخنان رهبری در دیدار با هیات دولت ( بخش دوم )
👌 رهبری بر حضور دولت در بین مردم تاکید کرد و در بحث مسکن و ناهماهنگی بین برخی اعضای اقتصادی دولت ، انتقاداتی را به دولت وارد کردند.
🎤 احسان عبادی
#دیدار_هیئت_دولت
#تحلیل_دیدار_با_دولت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مدافع حقوق زنان باشیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثبات گشت ارشاد از قرآن !
آیا حجاب اجباری (غیر از وجوب #حجاب ) از قرآن قابل اثبات است؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اگر بدحجابها بگویند پولداریم و جریمه میدهیم چی؟
🔺اگر پولدارها بگویند #حجاب را رعایت نمیکنیم و پولش را میدهیم چه اقدامی میکنید؟ دبیر ستاد امر به معروف: پولدارها پول دوستتر هستند و سختتر پول خرج میکنند!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل اول: حجاب در اماكن مقدس اشاره در تمام اديان الهى به وجوب حجاب بانوان تأكيد شده است. ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
از نشانه هاى توجه اسلام به حجاب اين است كه زينت كردن و استفاده از زيورآلات در حال احرام، بر زنان ممنوع است. زن نبايد در حال احرام از هيچ وسيله اى براى زيباتر شدن خود استفاده كند، بلكه بايد با يك لباس ساده مُحرم شود. حتى دوختن نوارهاى گل دار پارچه اى
(گيپور) در اطراف چادر يا مقنعه و نيز استفاده از كلاه يا هرچيزى كه نوع و شكل آن، به زن جذابيت بخشد، خلاف احتياط است. [۱] البته اين بدان معنا نيست كه رعايت حجاب فقط در حال احرام واجب باشد، بلكه بانوان بايد در هر حال به حجاب خود اهميت دهند. ولى از آنجا كه حفظ حرمت اين اماكن مقدس به رعايت موازين شرعى بستگى دارد، داشتن حجاب كامل از اهميت بيشترى برخوردار خواهد بود.
بنابراين، اين گونه اعمال زمانى براى زن استحباب دارد كه به حجاب او خدشه وارد نكند؛ براى مثال، اگر اطراف حجرالاسود خلوت باشد و بانويى باحجاب كامل بتواند به راحتى و بدون آنكه با نامحرم برخورد كند، آن را لمس كند، اين استحباب از او ساقط نمى شود.
نكته ديگر اينكه، رعايت حجاب در مسجدالحرام از ديگر مكانها سخت تر است؛ زيرا زن و مرد از يكديگر جدا نيستند و طواف كه مهم ترين عمل عبادى است، به گونه اى است كه زنان و مردان در كنار هم حركت مى كنند و نماز و عبادت را نيز در كنار هم انجام مى دهند؛ در اين وضعيت تنها معنويت است كه كمك مى كند انسان از وسوسه هاى شيطان دور بماند ازاين رو حاجيان بايد معنويت خود را چنان تقويت كنند كه خود را از ورود به حريم هاى ممنوعه حفظ كنند.
در روايتى مى خوانيم:
عَنْ مُعاوية بنْ عَمّارٍ قال: قُلْتُ لاَبي عَبْدِالله (عليه السلام): اَقُومُ اُصَلّي بِمَكَّة
وَالْمَرْأَةُ بَيْنَ يَدَيَّ جالِسَةٌ اَو مارَّةٌ فقال: لا بَأْسَ، اِنَّما سُمِّيَتْ بَكَّهَ لاَنّها تَبُكُّ فيها الرِّجالُ وَالنّساءُ. [۱]
معاوية بن عمار گويد: «به امام صادق (عليه السلام) عرض كردم، من در مكه و در مسجدالحرام به نماز مى ايستم، درحالى كه زنى جلوى من نشسته يا در حال عبور كردن است». [آيا نماز در چنين حالتى صحيح است؟ ] امام فرمود: «اشكالى ندارد. همانا مكه را بكّه ناميدند؛ زيرا در اين شهر مردان و زنان از خوف الهى گريه مى كنند».
منظور امام اين است كه زائران مكه و مسجدالحرام و ديگر اماكن زيارتى، اگر حال و هواى معنوى خود را افزايش دهند، بهتر مى توانند خود را در برابر نامحرم حفظ كنند؛ به عبارت ديگر، مقابله با وسوسه هاى شيطان در اين گونه موقعيتها فقط به حفظ حجاب نيست، بلكه بايد زائر همواره در حال توبه و انابه و توسل و اشك ريختن باشد تا از آلوده شدن به گناه محفوظ بماند. هر مرد و زنى كه مجبور است در جمع نامحرمان باشد، بايد بيشتر به معنويت توجه كند تا گرفتار وسوسه هاى شيطان و نفس اماره نشود.
بنابراين، بانوان زائر بايد بدانند رعايت حجاب در مكان مقدسى چون مسجدالحرام، اهميتى ويژه دارد؛ زيرا مسجدالحرام را از آن رو مسجدالحرام گويند كه احترام بسيارى دارد و مسلمانان بايد حرمت آن را بيش از ديگر
مكانها نگه دارند. خداوند در قرآن مى فرمايد: وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً ؛ «هركس داخل مسجدالحرام شود [از هر نظر] در امان است». (آل عمران: ٩٧)
----------
[۱]: ر. ك: آخر فصل اول همين كتاب، بخش احكام.
[۱]: كافي، ج۴، ص۵٢۶.
اگر در مسجدالحرام به زن و مرد اجازه داده شده است به صورت اختلاط به عبادت و طواف و نماز و ديگر مناسك عمره و حج بپردازند، به اين دليل است كه عظمت اين مكان موجب مى شود زن و مرد از حريم عفاف خارج نشوند. همچنين اگر به زنان دستور داده شده است در حال احرام، گردى صورت خود را باز نگه دارند، به اين دليل است كه آزمونى براى ايمان مردان باشد و روشن شود آيا آنها به حدى از رشد و كمال رسيده اند كه در اين شرايط، عفت خود را حفظ كنند يا خير؟!
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
۶۸- ماجرای تازه مسلمان
امام صادق علیه السلام میفرماید:
یکی از مسلمانان همسایه نصرانی داشت. او همسایه خود را به اسلام دعوت کرد و از مزایای اسلام آنقدر به نصرانی گفت که سرانجام نصرانی اسلام را پذیرفت و مسلمان شد. سحرگاه به در خانه تازه مسلمان رفت و در زد.
تازه مسلمان پشت در آمد و پرسید: چه کاری داری؟
مرد گفت: وقت نماز نزدیک است. برخیز وضو بگیر و لباسهایت را بپوش تا با هم به مسجد برویم و نماز بخوانیم.
تازه مسلمان وضو گرفت. جامه هایش را پوشید و همراه او رفت و مشغول نماز شدند. پیش از نماز صبح هر چه میتوانستند نماز خواندند تا صبح شد. سپس نماز صبح را خواندند و آنجا ماندند تا هوا کاملا روشن شد و آفتاب سر زد.
تازه مسلمانان برخاست تا به خانه اش برود. مرد گفت:
- کجا میروی؟ روز کوتاه است و چیزی تا ظهر نمانده است. نماز ظهر را بخوانیم. تازه مسلمان را نگه داشت تا ظهر فرا رسید و نماز ظهر
را نیز خواندند. دوباره گفت:
- وقت نماز عصر نزدیک است. نماز عصر را نیز بخوانیم.
او را نگه داشت تا نماز عصر را نیز خواندند. تازه مسلمان برخاست به منزلش برود. مرد گفت:
- از روز چیزی نمانده، نزدیک غروب آفتاب است. نماز مغرب را هم بخوانیم. او را نگه داشت تا آفتاب غروب کرد. نماز مغرب را با هم خواندند. باز تازه مسلمان خواست برود. مرد گفت:
- یک نماز بیش نمانده، آن را نیز بخوانیم. او را نگه داشت. نماز عشا را نیز خواندند. سپس از هم جدا شده، هر کدام به خانه شان رفتند. وقتی که هنگام سحر فرا رسید. مسلمان قدیمی باز در خانه تازه مسلمان رفت و گفت: من فلانی هستم.
تازه مسلمان پرسید: چه کار داری؟
مرد از او خواست وضو بگیرد و لباسهایش را بپوشد و با او برود تا نماز بخوانند.
تازه مسلمان با حال ناراحتی گفت:
- برو من فقیر و عیال دار هستم. باید به کارهای زندگی برسم. برو برای این دین کسی را پیدا کن که بیکارتر از من باشد.
امام صادق علیه السلام پس از نقل ماجرا میفرماید:
- او را در دینی (نصرانیت) وارد کرد که از آن بیرونش آورده بود!
(یعنی پس از آنکه او را مسلمان کرد او را به خاطر سختگیری و تحمیل بی جا همسایه خود را نصرانی نمود).
جلد ۲
📚داستانهای بحار الانوار
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جلسۀ دوم لیله شنبه ۲۴ رجب ۱۳۴۵ اشاره «بعد از مغرب آقایان ورود نمودند همان اشخاص دیشب بعلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مقام سلمان و ابو ذرّ و مقداد و عمار
از این بیان گذشته شما عمل اصحاب پیغمبر را حجّت میدانید و حدیثی از آن حضرت نقل مینمائید که فرمود
انّ اصحابی کالنّجوم بایّهم اقتدیتم اهتدیتم [۱]
مگر ابو الفداء در تاریخ خود ننوشته که این چهار نفر از جمله اصحاب پیغمبر بودند که روز سقیفۀ بنی ساعده به همراهی علی از بیعت ابی بکر خودداری نمودند پس چرا عمل آنها و سرپیچی از بیعت را حجت نمی دانید با اینکه علماء خودتان نوشته اند آنها محبوب خدا و پیغمبر بودند و ما هم پیرو آنها میباشیم که آنها پیرو علی علیه السّلام بودند پس بحکم حدیث منقولۀ خودتان ما راه هدایت را بدست آورده ایم.
با اجازه آقایان بمقتضای وقت چند خبر برای شما نقل مینمایم حافظ ابو نعیم اصفهانی در ص ۱۷۲ جلد اول حلیة الاولیاء و ابن حجر مکّی در حدیث پنجم از چهل حدیثی که در صواعق محرقه در فضایل علی علیه السّلام آورده از ترمذی و حاکم از بریده نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود ان الله امرنی بحب اربعة و اخبرنی انه یحبهم یعنی خداوند مرا امر فرموده بدوستی چهار نفر و مرا خبر داده که آنها را دوست میدارد عرض کردند یا رسول اللّه آن چهار نفر کیانند فرمود علی ابن أبی طالب و ابو ذر و مقداد و سلمان.
و ابن حجر در حدیث ۳۹ از ترمذی و حاکم از أنس بن مالک نقل نموده که آن حضرت فرمود الجنة تشتاق الی ثلاثة علی و عمار و سلمان یعنی بهشت اشتیاق دارد بسوی سه نفر و آن سه نفر علی و عمار و سلمان اند.
آیا اعمال و رفتار اصحاب خاص رسول خدا که محبوب خدا و پیغمبر و اهل بهشت اند سند نیست و حجّیت ندارد که مورد قبول مسلمانان باشد و بآنها ترتیب اثر بدهند؟ آیا خجالت آور نیست که اصحاب در نظر شما همان عده ای باشند که موافقت با بازی سقیفه نمودند و بقیه صحابه پاک رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم که مخالفت با مرام اهل سقیفه نمودند از درجه اعتبار ساقط و بی اثر باشند؟! پس خوب بود حدیثی را که نقل نمودید بطور
اطلاق نمی گفتید بلکه میگفتید انّ بعض اصحابی کالنجوم تا گرفتار این محذور نشوید و ما را از دائرۀ هدایت خارج ننمائید.
----------
[۱]: ۱) بدرستی که اصحاب من مانند ستاره گانند بهر یک از آنها اقتدا کنید هدایت میشوید.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5994504847372586253.mp3
11.92M
#انسان_شناسی ۴
#استاد_شجاعی
#امام_خمینی
بعضیها بقدری مسیر شناخت خویش ،
تا رسیدن به هدف خلقتشان را ، بسرعت ، پیش میروند که علما و عرفا در حیرتشان انگشت به دهان میماندند!
💥رمز این همه سرعت
💥این همه دارایی
💥این همه قدرت ، چیست؟
❗️چه داشتند
و چه دارند بعضیها ،
که تا حقیقت را میبینند ، میفهمند و همان میشوند که فهمیدند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جدیدترین سرود حاج ابوذر روحی با مضمونی از حضور دهه نودی ها در زیارت #اربعین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توجه به #امام_زمان عج در #اربعین
۱۲۲. نزدیک به یکصد و چهل آیه از قرآن کریم را به استناد احادیث فریقین بر امام مهدی علیه السلام تطبیق کرده اند. هزار و یک نکته
۱۲۳. آشنایی با امام زمان علیه السلام، بهترین وسیله و مطمئن ترین راه برای رسیدن به شناخت خدا است. هزار و یک نکته
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم