#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خنده متن حديث الضحك الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن معمّر بن خلاّد ق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خودپسندی
متن حديث
العُجب ابن شعبة الحرّانى قال: و سأله عليه السلام أحمد بن نجم عن العُجْب الّذى يفسد العمل، فقال عليه السلام: العُجب درجات: منها أن يزيّن للعبد سوء عمله فيراه حسناً، فيعجبه و يحسب أنّه يحسن صنعاً، و منها أن يؤمن العبد بربّه، فيَمنّ علي الله و للّه المنّة عليه فيه.
خودپسندي ابن شعبه حراني گويد: احمد بن نجم درباره خودپسندي كه تباه كننده عمل است، از آن حضرت (ع) سؤال كرد، حضرتش فرمود: خودپسندي درجاتي دارد از جمله آن كه زشتكاريِ بنده را آراسته، و او آن را
زيبا بيند، پس از آن به خود باليده و گمان برد كاري نيك انجام داده است، ديگر آن كه بنده به پروردگارش ايمان داشته بدان بر خدا منّت گذارد حال آن كه منّت خدا بر اوست۱.
منبع حديث
۱- تحف العقول ۴۴۴.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 3 🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 3 : چرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 4
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 4 : مقدار حکومت حضرت چقدر است❓ (بررسی روایات دسته اول)
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در روایات هست که امام زمان بعد از ظهور اولین کارهایی که انجام میدهد دست بر شیعیان میکشد و عقل های آنها را کامل میکند در مورد این حدیث چند سوال دارم اول صحت خود حدیث؟ دوم آیا منظور دست کشیدن ظاهری و معجزه هست؟ سوم آیا منظور از عقل، علوم مختلف هست؟ چهارم آیا منظور اینه که شیعیان تا قبل ظهور به تکامل و بلوغ فکری نمیرسند که قدر امام رو بدونن؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
📄بله حدیثش که قابل قبول هست مشکلی نیست،
👈🏻بحث عقول هم یعنی اینکه امام زمان (عج) زمینه هایی را فراهم می کند، زمینه رشد علمی را فراهم می کند، رشد در همه زمینه ها را فراهم می کند و به آن خاطر باعث می شود سطح فکری مردم علی الخصوص شیعیان بالاتر برود. اینجاست آن آیه قرآن که میگوید؛ «هُدًی للْمُتَّقِین» هدایتی است برای متقین، برای همین است که در آنجا نمود خودش را پیدا می کند، که متقیان واقعی شیعیان هستند.
آن هم عرض می کنم امام یعنی زمینه هایی را فراهم می کند برای این رشد عقلی، نه اینکه دست روی سر همه بکشد و عقل بیشتر بشود. چون گناه پایین می آید، چون خداشناسی بالا می رود همه اینها باعث میشود که رشد عقلی انسانها بیشتر بشود.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آشنائي سردار محمدرضا محمدزاده بعد از عمليات محرم [۸]، لشكر ۲۵ كربلا كه دست بر و بچههاي ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
گفتم: از هر طرف آتش ميريزن و امكان حركت نيست...
ده دقيقه بعد آقا مهدي خودش آمد پيش ما. وضعيت را بررسي كرد. مشكل ما اين بود كه محل دقيق تيراندازي را پيدا نمي كرديم و اگر هم پيدا ميكرديم، نمي توانستيم بزنيم؛ چون تيراندازيها پراكنده بود و در عين حال حجم آتش دشمن هم بسيار سنگين.
آقا مهدي با نگاه روشني كه در مسايل نظامي داشت، توانست
نقطه اي را كه عراقيها از آنجا نيروهاي ما را زمين گير كرده بودند، تشخيص دهد. يك نفر از بچههاي تخريب و يك نفر هم از بچههاي اطلاعات را با خودش برداشت و رفتند جلوتر. دلهره و نگراني تمام وجودم را گرفته بود. حدود بيست دقيقه از رفتن شان ميگذشت كه يك لحظه تيراندازي دشمن خاموش شد و توانستيم سرمان را بلند كنيم. تا سرمان را بالا آورديم ديديم كه يكي دو نفر از آن سمتي كه آقا مهدي و... رفته بودند با دست به ما علامت ميدهند. ميخواستند بيايند پيش ما. اول گفتيم عراقي اند و ميخواهند ما را فريب بدهند. شايد هم به اين خاطر تيراندازي نمي كنند تا ما را گير بيندازند. قدري منتظر مانديم، ديديم باز هم علامت ميدهند. دقت كرديم آنكه علامت ميداد، خود آقا مهدي بود! همه مان با ديدن آقا مهدي جان تازه اي گرفتيم و در واقع مشكل عمده عمليات حل شده بود و...
بوي سيب و بوي...
سيد ناصر مولايي
بي آنكه به كسي اطلاع داده باشم، اعزام شدم دزفول و در گرداني كه برادرم [۱۲] فرمانده اش بود، سازماندهي شدم. بعد تلفن كردم به مادرم كه نگران نباشد. حالا ديگر توي گردان هم پدرم [۱۳] بود و هم برادرم. پدرم مسوول تداركات گردان بود. بچهها سر به سرم ميگذاشتند، ميگفتند: اينجا يك چادر بزنين و همه ي اهل خانواده رو هم بيارين اينجا.
هر وقت پدرم از تداركات چيزي به بچهها نمي داد، ميآمدند پيش من و ميگفتند كه پدرت مسوول «نداركات! » است.
روزهاي خوش جبهه همين طور گذشت تا اينكه كم كم بوي عمليات همه را به وجد آورد و
مي رفت كه روزهاي انتظار به پايان رسد. لشكر عاشورا در سال ۶۲، به جبهه غرب - منطقه عملياتي پنجوين - عزيمت كرد و گردان ما هم در اين كاروان بود. توي خط
[ صفحه ۳۰]
مقدم پنجوين يك ديده بان بود كه ميگفتند خيلي وقت است به مرخصي نرفته، بالاخره من را به جاي او در ديده باني كاشتند و او رفت مرخصي. تركش كوچكي هم در كتفم جا خوش كرده بود كه اذيتم ميكرد، اما به روي خوم نمي آوردم. دو روز از ديده باني من ميگذشت كه متوجه شدم يك نفر از دوردستها ميآيد و به سنگرها سركشي ميكند. تا نوبت من برسد دلم هزار راه رفت. چه كسي ميتواند باشد؟ براي چه ميآيد و... بالاخره آمد و رسيد به سنگر من، آقا مهدي باكري بود. مثل هميشه سرحال و بشاش، با روحيه و باوقار. تا رسيد كنار من، گفت: مولائي قارداش يورولما. [۱۴].
انگار خستگي از تنم به در رفت. گويي سال هاست كه ديده بانم. چند كلمه اي صحبت كرديم و بعد راهش را گرفت و رفت. پس از رفتنش متوجه شدم كه در سنگرم بيسكويت و سيب گذاشته و رفته... بوي سيب، بوي آقا مهدي در سنگرم پيچيده بود.
عمليات و الفجر چهار [۱۵] انجام گرفت و گردان ما كه قرار بود يك دشت يا يك تپه را از دست عراقيها خارج كند، توانست خيلي سريع به اهداف خود برسد. توي خط مقدم بوديم كه چند روز بعدش خبر رسيد برادرت زخمي شده، وقتي رسيدم كنارش، دراز به دراز افتاده بود. از سرش تركش خورده بود. سرش را به روي زانو
گذاشتم و مشغول صحبت شديم. داشت برايم روحيه ميداد و سفارش ميكرد؛ بايد مقاومت كنيد و... يكي وارد سنگر شد و با
[ صفحه ۳۱]
لحن دلنشين اما قاطعانه گفت: «برادران! منتظرين آقا سيد از دستمون بره، بردارين زودتر به پشت جبهه منتقل كنين.
سيد اژدر را روي برانكارد بردند. پدرم هم قبل از عمليات رفته بود تبريز. حالا من تنها بودم.
وقتي آقا مهدي آمد، از من دلجويي كرد و گفت: سيد كوچك و بزرگوار! تو هم برو تبريز شايد كاري داشته باشن، به خانواده هم سلام برسان و بگو ناراحت نباشن، حال برادرت خوب ميشه...
پس از اين حرفها رفت. مردي كه با آمدنش شور و نشاط و اميد ميآورد و با رفتنش آتش به دلمان ميزد. برگشتم تبريز. اما هنوز شيريني ديدار و تواضع آقا مهدي را در برخورد با نيروهايش فراموش نكرده بودم و هيچ وقت فراموش نمي كنم.
https://eitaa.com/zandahlm1357
Part09_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
3.98M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره»
🔴قسمــت 9
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قوله علیه السلام: وَ عَجَزَتْ عَنْ نَعْتِهِ أَوْهَامُ الْوَاصِفِینَ. [۸] که از عقول ناقصه خلق تعبیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
ابتداع خلقت و مراتب سه گانه آن
قوله علیه السلام: ابْتَدَعَ بِقُدْرَتِهِ الْخَلْقَ ابْتِدَاعاً.
ابتدع أی ابدع و أوجد، و أحدث الخلق أی العالم بما سوی اللّه إیجاداً بدیعاً جدیداً من غیر مثالٍ أسبق.
بدیع، فعیل بمعنی الفاعل است، أی مبدع، قال تعالی: « بَدیعُ السَّمَاواتِ وَ الاْءَرْضِ [۲] » یعنی: مبدعهما و موجدهما من دون مثالٍ، و خلقهما عدیم النظیر.
و البدیع من إسمآئه تعالی و هو الذی فطر الخلق مبدعاً لا علی مثال سابق، چه مخلوقات و مصنوعات و معالیل و أفعال خدا سه نوع است:
[۱]: مبدعات،
[۲]: مخترعات،
[۳]: و مکونات.
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عزت نفس شیخ طوسی در کتاب تهذیب در آغاز کتاب مکاسب به روایت معتبر از حسن بن محبوب از امام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
هرکه برای رفیق حاکم یا بی دین فروتنی کند تا از مال او چیزی عایدش شود، خدا او را در گرداب هلاکت افکند و به خودش میسپارد. اگر از ناحیه او چیزی به وی دهند برکت را از آن گرفته و اگر وی در راه حج و یا آزاد کردن برده و یا هر کار نیکی آن را خرج نماید، بهره ای از آن عاید وی نمی شود.
من میگویم کلام درستی است. ما و همه ی تجربه کنندگان پیش از ما، به تجربه یافته ایم که این اموال برکت ندارد و به سرعت نابود میشود. این مسئله برای هرکس که چیزی از این اموال عاید او شده است، آشکار و محسوس است. ما از خدا روزی حلال و پاک و کافی میخواهیم که دست ما را از دراز شدن به اینها و امثال اینها باز دارد، که خدا شنونده درخواستها است و او به هرچه بخواهد مهربان است.
ابوسعید
تیری ز کمانخانه ی ابروی تو جست
دل پرتو وصل را خیالی بر بست
خوش خوش ز دلم گذشت و میگفت بناز
ما پهلوی چون تویی نخواهیم نشست
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_222
و قال عليهالسلام
مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْكَرِيمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا يَعْلَمُ.
امام عليه السلام فرمود:
يكى از باارزشترين كارهاى كريمان تغافل از چيزهايى است كه از آن آگاهند
(و سرپوش گذاشتن بر آن لازم است)
شرح و تفسير
بهترين اعمال كريمان
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكتۀ مهمى دربارۀ آداب معاشرت اشاره كرده، مىفرمايد:«يكى از باارزشترين كارهاى كريمان تغافل از چيزهايى است كه از آن آگاهند (و سرپوش گذاشتن بر آن لازم است)»؛ (مِنْ أَشْرَفِ أَعْمَالِ الْكَرِيمِ غَفْلَتُهُ عَمَّا يَعْلَمُ) .
كمتر كسى است كه عيب پنهانى يا آشكارى نداشته باشد و كمتر دوستى پيدا مىشود كه دربارۀ دوستش كار نامناسبى، هرچند به عنوان لغزش انجام ندهد.
افراد بزرگوار و باشخصيت كسانى هستند كه عيوب پنهانى افراد را ناديده مىگيرند و از لغزش دوستان چشمپوشى مىكنند و هرگز به رخ آنها نمىكشند.
اين كار، اولاً سبب مىشود كه آبروى مسلمان محفوظ بماند؛ آبرويى كه ارزش آن به اندازۀ ارزش خون اوست. ثانياً سبب مىشود فرد خطاكار يا صاحب عيب جسور نگردد و از همۀ اينها گذشته سبب مىشود رابطۀ مسلمانها با يكديگر محفوظ بماند.
در اسلام، غيبت از بزرگترين گناهان شمرده شده و اين همه تأكيد براى حفظ آبروى مسلمانان است.
امير مؤمنان على عليه السلام در عهدنامۀ مالك اشتر مخصوصاً بر اين معنا تكيه كرده، مىفرمايد:«بايد دورترين رعايا نسبت به تو و مبغوضترين آنها در نزد تو آنهايى باشند كه بيشتر در جستجوى عيوب مردمند، زيرا در (غالب) مردم عيوبى وجود دارد (كه از نظرها پنهان است و) والى از همه سزاوارتر است آنها را بپوشاند، بنابراين لازم است عيوبى را كه بر تو پنهان است آشكار نسازى».
از سويى ديگر مىدانيم خداوند ستار العيوب است و دوست دارد بندگانش نيز ستار العيوب باشند و تغافل يكى از طرق پوشاندن عيوب مردم است.
در حديث معروفى نيز از امام موسى بن جعفر عليه السلام مىخوانيم: مردى خدمتش آمده، عرض كرد: فدايت شوم از يكى از برادران دينى كارى نقل كردند كه من آن را ناخوش داشتم، از خودش پرسيدم انكار كرد، در حالى كه جمعى از افراد موثق اين مطلب را از او نقل كردهاند، امام فرمود:
«كَذِّبْ سَمْعَكَ وَ بَصَرَكَ عَنْ أَخِيْكَ وَانْ شَهِدَ عِنْدَكَ خَمْسُونَ قَسامَةً وَ قالَ لَكَ قَوْلاً فَصَدِّقْهُ وَ كَذِّبْهُمْ، وَ لا تُذِيْعَنَّ عَلَيْهِ شَيْئاً تَشِيْنُهُ بِهِ وَ تَهْدِمُ بِهِ مُرُوَّتَهُ، فَتَكُونَ مِنَ الَّذِيْنَ قالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ: إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ ؛گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تكذيب كن، حتى اگر پنجاه نفر سوگند خوردند كه او كارى كرده و او بگويد نكردهام از او بپذير و از آنها نپذير، هرگز چيزى كه مايه عيب و ننگ اوست و شخصيتش را از ميان مىبرد در جامعه پخش مكن، كه از آنها خواهى بود كه خداوند درباره آنها فرموده: كسانى كه دوست مىدارند زشتىها در ميان مؤمنان پخش شود عذاب دردناكى در دنيا و آخرت دارند». ١
ابن ابى الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود در ذيل اين گفتار حكيمانه چند شعر از «طاهر بن الحسين» شاعر معروف عرب آورده است، وى مىگويد:
وَ يَكْفِيكَ مِنْ قَوْمٍ شَواهِدُ أَمْرِهِمْ فَخُذْ صَفْوَهُمْ قَبْلَ امْتِحانِ الضَّمائِرِ
فَإنَّ امْتِحانَ الْقَوْمِ يُوحِشُ مِنْهُمْ وَ ما لَكَ إلّا ما تَرى فِي الظَّواهِرِ
وَ إنَّكَ إنْ كَشَفْتَ لَمْ تَرَ مُخْلِصاً وَ أبْدى لَكَ التَّجْريبُ خُبْثَ السَّرائِرِ براى شناخت هر جمعيتى به ظاهر كار آنها قناعت كن. خالص آنها را برگزين پيش از آنكه ضمير آنها را آزمايش كنى.
زيرا امتحان كردن اقوام (و جستوجوى بواطن آنها) سبب وحشت از آنها مىشود. تو تنها به آنچه در ظاهر مىبينى قناعت كن.
زيرا اگر اصرار بر كشف باطن افراد داشته باشى فرد خالص و مخلصى را نخواهى يافت و اين كار آلودگى باطن بسيارى از افراد را بر تو آشكار مىسازد.
روشن است زندگى انسانها بر خلاف كارهايى است كه انجام مىدهند، هرگاه انسان بخواهد جزئيات زندگى ديگران را با كنجكاوى و دقت پيدا كند و آنها را مورد بازخواست قرار دهد زندگى براى او تلخ خواهد شد و دوستانش از گرد او پراكنده مىشوند.
در حديث جالبى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار آورده است از امير مؤمنان عليه السلام مىخوانيم:
«وَ عَظِّموُا اقْدَارَكُم بِالتَّغَافُلِ عَنِ الدَّنِّىِ مِنَ الْاُمُورِ... ولَا تَكوُنوُا بَحَّاثِينَ عَمَّا غَابَ عَنْكُمْ، فَيَكْثُرُ عَائِبُكُمْ... و تَكَرّموُا بِالتّعَامِى عَنِ الْاِسْتِقْصَاءِ ؛قدر و منزلت خود را با «تغافل» درباره امور پست و كوچك بالا بريد ... و زياده از امورى كه پوشيده و پنهان است تجسس نكنيد كه عيبجويان شما زياد مىشوند... و با چشم برهم نهادن از دقت بيش از حد در جزئيات، بزرگوارى خود را ثابت كنيد». ١
از اين حديث و پارهاى ديگر از احاديث اين نكته روشن مىشود كه موارد تغافل مربوط به امور سرنوشتسا
ز زندگى يك انسان نيست، زيرا كه در آنها دقت و جستوجو به يقين لازم است. اين دستور منافاتى با مسئلۀ امر به معروف و نهى از منكر ندارد، زيرا وظيفۀ امر به معروف و نهى از منكر مربوط به واجبات و محرمات است كه از محدودۀ تغافل بيرون است.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
.......:
@zandahlm1357
🌿🌿 چطور #بامبو را پیچ بدهیم؟ 🤔🤔
پنج روش وجود داره
1⃣
گیاه را در محیط تاریکی پرورش میدهند که نور پرشدت مصنوعی روی گیاه متمرکز میشود (مانند یک لامپ هالوژن) سپس این نور حرکت میکند و گیاه در تعقیب نور حرکت مارپیچی انجام میدهد و ساقه فرم Spiral را مارپیچی پیدا میکند.
2⃣
گیاه را در قالبهای شفافی پرورش میدهند که قابلیت باز شدن دارد وقتی گیاه در قالب پیچ داده شده رشد کرد و به شکل دلخواه رسید قالب را برمیدارند.
3⃣
گیاه را به طور مداوم با دست فرم میدهند.
4⃣
منبع نور را فقط از یک جهت ثابت نگه میدارند و هر روز گیاه را در ظرفش میچرخانند، چون گیاه خاصیت نورجذبی دارند و به طرف نور چرخش میکنند این کار موجب پدیدار شدن حالت مارپیچی میشوند.
گیاه بامبو را به مدت طولانی حدود یک ماه خارج از آب ولی در شرایط رطوبتی 90درصد نگهداری میکنند. گیاه نمیمیرد ولی بدنش نرم و منعطف میشود در این زمان بامبوها را به قالبها میبندند و دوباره به آن آب میدهند. وقتی آوندها دوباره بازسازی شدند گیاه سفت و محکم شده و حالت قالب را به خود میگیرد
┅🍃❀🌟🌺🌟❀🍃┅
❓❓❓❓❓❓❓❓🌱
سلام
یه بابا آ دم دارم که اولش خیلی سرحال بود
ولی الان برگاش کم رنگ وبی حال شده هر کس هر چی گفت انجام دادم ولی حالش خوب نشد برگاش کم جون وبه اطراف پخش شده انگار جوون ندارن
لطفا راهنمایی کنید
جواب👇
بابا آدم به خشکی هواوخاک حساس می باشد.
خاکش هم خشکی نکشه سطح خاک خشک شد آبیاری کنید
درهوای آزاد باشه رشدش عالی خواهدبودبه شرطی که منطقتون گرم نباشد
معمولا درشمال کشور این گل رشد خیلی خوبی داره چون هوا مرطوب هست
┅🍃❀🌟🌺🌟❀🍃┅
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: توصيه ۲۰) اگر ميوه فروشيد و در ته نايلون مقداري ميوه خراب قرار داده ايد و روي آنرا جلو مشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا