eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای 8 🔰 بررسی ویژگی های حکومت عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 8 : آیا در حکومت امام زمان عج ، اگر بر فرض به وجود یهودیت و مسیحیت اعتقاد داشته باشیم ، آنها چگونه در جامعه زندگی میکنند؟ 🎙با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: گفتند: باشه. در اين گير و دار اصغر ديزجي گفت: غلامحسين! هم ماشين ات زخمي شد هم خودت! نگاه كردم از جايي كه در پايم سوزش احساس مي‌كردم تركش خورده بود. از رادياتور ماشين آب قرمز مي‌ريخت. [رنگ آب رادياتور تويوتا به رنگ قرمز است. ] «آخ» احمد آقا هنوز توي گوشم بود، برگشتم طرفش. گفت: ببين اون بند انگشتم كجا اوفتاده، شايد پيدا كردي. [ صفحه ۴۷] يك بند از انگشت وسطش را تركش قطع كرده بود. بند را پيدا كردم و گذاشتيم سر جايش و با گاز و باند بستيم. احمد آقا باز هم نمي رفت عقب. با اصرار راضي كرديم تا برود عقب. آمدم سراغ تويوتا، ولي ديگر تويوتا به درد نمي خورد. مي خواست برود كه پرسيدم: احمد آقا جنازه حميد را چيكار كنيم؟ گفت: بذار بمونه، بريم ماشين بفرستيم بيارن عقب. گفتم: شما برين من مي‌مونم اينجا. از دستم گرفت و كشيد كه بيا برويم. پاي من زخمي بود و مي‌لنگيدم. پياده راه افتاديم. بي سيم زد لشكر نجف، يك جيپ داشتند كه رويش موشك تاو سوار بود. همين جيپ موشك تاو آمد، سوارش شديم و برگشتيم قرارگاه. خودش از جيپ پياده شد به راننده سفارش كرد اين را ببر اورژانس و خودش رفت سنگر آقا مهدي، خواستم من هم پياده شوم كه به آقا مهدي گفت: زخمي شده، بذار بره اورژانس. آقا مهدي هم گفت: برو بده زخمت را پانسمان كنن بعد برگرد. من رفتم پانسمان شدم و برگشتم دوباره پيش آقا مهدي و احمد آقا. بعد از اين احمد آقا را راضي كرديم كه برود عقب. در اين فاصله وضعيت خط و موقعيت دشمن را براي آقا مهدي شرح داد و رفت و فرماندهي لشكرش را سپرد دست آقا مهدي. منتهي از جزيره نرفته بود پس از يكي دو ساعت برگشت به همان سنگر كوچك آقا مهدي. بند انگشت را توي اورژانس انداخته بودند دور. گفته بودند ديگر به دردت نمي خورد. جذبه آقا مهدي تنها احمد كاظمي را كه نكشيده بود به اين سنگر [ صفحه ۴۸] كوچك و كم ارتفاع، خيلي‌ها را اينجا جمع كرده بود؛ ابراهيم همت، مهدي زين العابدين، عزيز جعفري و... بعد از اين خبر شهادت آقا مرتضي هم در جزيره پيچيد و غم و اندوه شهادت حميد آقا بر دلهايمان مضاعف شد. بعد از ظهر همان روز، دشمن فشارش براي تصرف پل شطاطه زياد شد و مقداري آمديم عقب تر، سر پل را دشمن از ما گرفت و ديگر نتوانستيم برويم جاده حميد را بياوريم و... [ صفحه ۴۹] https://eitaa.com/zandahlm1357
صوتی"آن بیست و سه نفر" "خاطرات خودنوشت احمد یوسف زاده" تهیه شده در مرکز هنرهای نمایشی رادیو در 6قسمت کارگردان
.......: عدم توانایی عقل بر فهم مخترعات الهی قوله علیه السلام: وَ اخْتَرَعَهُمْ عَلَی مَشِیَّتِهِ اخْتِرَاعاً. یعنی هر فردی از افراد انواع موجودات را انشاء و ایجاد و اختراع نموده به اقتضای مشیت ازلیه خود بر نهج حکمت و مصلحت حاوی بر فنون حکم، بحیث لو اجتعموا حکماء العالم لم یبلغوا بعُشر من مِعشار حکمة التی یراعی فی خلقه فرداً من أدنی خلقه، کالبعوضة فی إیجاد أعضائها الرئیسة والمرؤوسة و قوائها الظاهرة و الباطنة، کالسمع و البصر و القلب و الکبد و الریة و الأوردة و الشرائین، که از غایت لطافت و صِغر آنها باصره با توسّط آلات و اسباب طبیعی قادر بر احساس آن نیست، چه رسد به ادراک حکم و مصالح او، و وضع هر چیز در موضوع له خود. لذا قال تعالی فی حقّ السماء و آیاتها: « فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَی مِن فُطُورٍ * ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ کَرَّتَیْنِ یَنقَلِبْ إِلَیْکَ الْبَصَرُ خَاسِئًا وَ هُوَ حَسِیرٌ [۱] »، یعنی: اگر چندین مرتبه عقل و نظر و بصیرت خود را برای ملاحظه برگردانی که نقص و فتوری و فطوری در خلقت آنها تعیین نمائی، بالاخره برمی گردد نظر و عقل تو به تو در حال کلام و ملال و ذی حسرة والعجز و الأعیاء عن بلوغ عُشری از مِعشار حکمتهائی که ما در ایجاد آنها ملحوظ و منظور داشته ایم، کما قیل: وجود پشه دارد حکمت ای خام نباشد در وجود شیر [۲] و بهرام [۳] یعنی در صورتی که این همه غرائب حکمت در وجود پشه که اضعف موجودات است مندرج باشد، چگونه این حِکَم عدیده از وجود شیر و بهرام که اسامی بروج است که از اجتماع کواکب است حاصل شده، خالی باشد جلّ جلاله و عظم آیاته. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه ملک، آیات ۳ و ۴. [۲]: ۲ - مصدر: تیر. [۳]: ۳ - گلشن راز، شبستری، « قاعده تفکر در آفاق ». 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
پرهیز از پیامبر نقل شده است که فرمود: در شگفتم از کسی که از غذا پرهیز می‌کند که بیمار نشود، چگونه از گناه پرهیز نمی کند که وارد آتش نشود. ثروت از حکیمی پرسیدند که بدی معشوق چیست؟ گفت: ثروت. نادان حکیمی می‌گفت: شگفتی نادان از دانا بیش از شگفتی دانا از نادان است. حسرت مرگ حکیمی گاه مرگ اظهار حسرت می‌کرد. به او گفته شد تو را چه شده؟ گفت: گمان شما در باره ی کسی که سفر طولانی را بدون توشه باید طی کند و در قبری وحشتناک بدون مونس اسکان یابد و بر قاضی عادل بدون برهان وارد شود، چیست؟ شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۸- اخلاص در نیّت پرتوی از اسرار نماز » اخلاص در نیّت گرچه نیّت، اولین واجب در متن نماز است، امّا بنا به اهمیّت آن و ملاک ارزش بودنش در هر کاری، از جمله در عبادات و نماز، فصلی مستقّل و مفصّل به بررسی ابعاد آن اختصاص دادیم تا از این رهگذر، در ارزش بخشیدن بیشتر به اعمال عبادی، توفیق یابیم. ۲۹- نیّت، ملاک ارزش پرتوی از اسرار نماز » نیّت، ملاک ارزش عنصری که به عمل یک انسان بها می‌دهد، نیّت و انگیزه و هدف اوست. از همین رو، در آیات قرآن، کلمه «فی سبیل اللّه» فراوان به کار رفته (۷۰ بار) و این هشداری است که انسان‌ها مواظب اعمال و نیّات خود باشند که در راه خدا باشد، نه برای غیر خدا یا انگیزه‌های نفسانی. مانند جاده خطرناکی که تابلوهای هشدار دهنده فراوانی در آن نصب می‌کنند، بندگی خدا هم راهی است که لغزشگاه‌های فراوانی دارد و این همه تأکید، هشدار برای دوری از انحراف هاست. بخصوص در عبادات، که بدون «قصد قربت» و نیّت خدایی، کمترین ارزشی ندارد. نیّت، رکن عبادت است. اگر عملی بدون نیّت انجام شود، یا نیّت غیر خدایی داشته باشد، باطل است. نیّت، اصل و اساس عمل است. مقدّس ترین کارها بخاطر نیّت بد، فاسد می‌شود و ساده ترین کارها، با نیّت خوب، ارزشی بسیار پیدا می‌کند. نیّت خدایی، عامل جذب الطاف الهی است. هر که در راه خدا تلاش کند، خداوند هم راه‌های خودش را به او می‌نمایاند: «وَالَّذِینَ جَهَدُواْ فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» (۲۳۴) نیّت، شرط قبولی عمل است. امام صادق علیه السلام از قول خدای متعال نقل می‌کند: «لَمْ اَقْبَلْ اِلاّ ما کانَ خالِصاً لی» (۲۳۵) جز آنچه را خالص برای من باشد، نمی پذیرم. نیّت، کار اندک را بزرگ می‌کند. امام صادق علیه السلام فرمود: «مَنْ اَرادَ الّلهَ بِالْقَلیلِ مِنْ عَمَلِه اَظْهَرَهُ اللّهُ اَکْثَرَ مِمّا اَرادَ وَ مَنْ اَرادَ الْنّاسَ بِالْکَثیرِ مِنْ عَمَلِهِ اَبَی اللّهُ اِلاّ اَنْ یُقَلّلَهُ فی عَیْنِ مَنْ سَمِعَهُ» (۲۳۶) هر کس، کار اندک خود را بخاطر خدا انجام دهد، خداوند آنرا بیش از آنچه خواسته، در چشم دیگران جلوه می‌دهد. و هر کس از کار بسیار خود، هدف غیر خدایی (برای مردم) داشته باشد و بجای جلب رضای خدا به فکر جلب توجّه مردم باشد، خداوند کار زیاد او را در نظر مردم، کم جلوه می‌دهد. آری عزت و ذلت بدست خداست، و اوست که دلها را بسوی کسی متحوّل می‌سازد، پس باید برای او کار کرد، تا خودش کارها را درست کند. حضرت ابراهیم، بخاطر خدا، همسر و فرزند خود را در بیابان‌های داغ مکّه می‌گذارد، آنگاه از خداوند می‌خواهد که دل‌های مردم را به سوی آن‌ها متمایل و شیفته گرداند. [۱] قرآن هم می‌گوید: «إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّلِحَتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّاً» [۲] آنان که ایمان به خدا آورند و کارهای شایسته انجام دهند، خداوند برایشان محبوبیّت ایجاد می‌کند. و این یکی از پاداش‌های دنیوی خداوند است. البته محبوبیّت خداداد، غیر از شهرت‌های زودگذر و کاذب در میان مردم است. چه بسا افرادی مشهور، پس از مرگشان فراموش می‌شوند، و گمنامانی همچنان در عمق جان مردم جا و مکان دارند...! پس محبوبیّت را هم باید از خداوند خواست که او مقلّب القلوب است و دل‌های مردم در دست اوست. اگر کسی برای خدا کار کند، خداوند هم جبران خلوص او را به بهترین وجه انجام می‌دهد. [۳] انسان باید دربان دل باشد و در حریم و حرم دل، جز خدا را راه ندهد. ---------- [۱]: ۲۳۷) ابراهیم، آیه ۳۷. [۲]: ۲۳۸) مریم، آیه ۹۶. [۳]: ۲۳۹) امام خمینی (ره) برای خدا قیام کرد و تبعید شد و سختی‌ها را تحمل کرد تا انقلاب پیروز شد، خداوند هم میلیون‌ها انسان را شیفته او ساخت. وقتی به ایران آمد میلیون ها  نفر استقبالش کردند و پس از رحلت، ده میلیون نفر در تشیع جنازه شرکت کردند و در مدّت چهل روز، برایش صحن و حرم ساختند و از دورترین نقاط کشور، پیاده به زیارت مرقدش شتافتند. امام صادق علیه السلام فرمود: «اَلْقَلبُ حَرَمُ اللّهِ وَ لا تُسکِنُوا حَرَمَ اللهِ غَیْر اللّه» [۴] ---------- [۴]: ۲۴۰) بحارالانوار، ج ۷۰، ص ۲۵. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌🏻 توصیه‌های زیبا از امام جواد علیه‌السلام ⚠️ حاوی یک تذکر بسیار مهم ⛔️ مبادا نمازخوانِ شیطان‌پرست شویم!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا