eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📸توهین عجیب علی کریمی به اعتقادات مردم ایران و پیامبر اکرم (ص) 🔺علی کریمی که از ابتدای آشوب‌ها در فضای مجازی اقدام به تشویق به آشوب و اغتشاش می‌کرد، این‌بار در یک استوری به اعتقادات مذهبی مردم در عزاداری بر اهل‌بیت(ع) و شخص پیامبر اکرم(ص) اهانت کرد🔸در روزهای گذشته، علاوه بر رادیکال‌‌تر شدن مواضع کریمی، چندین‌بار مطالب جعلی و کذب از سوی وی منتشر شده است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گفتاری از حجت‌الاسلام سید حسین مومنی در مسجد مقدس جمکران در تبیین لزوم پایان مماشات با اغتشاشگران و برخورد قاطع قوه قضاییه با برهم زنندگان نظم و امنیت کشور https://eitaa.com/zandahlm1357
44.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥واکنش امیر آرشام به دروغهای کارشناس صدای آمریکا درباره حادثه تروریستی حرم امام رضا (ع) و (ع) و اهواز https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عاقبت لیدر اعتراضات دانشجویی دیروز، آینه‌‌عبرت معترضین دانشجویی امروز 📍🔺 رئیس ستاد جوانان میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸ بود؛ او هم روزی سرسختانه مبارزه می‌کرد، برای تصوراتی مثل: تقلب انتخاباتی، خفقان و نداشتن آزادی، دیکتاتوری رهبری و سرکوبگری لباس‌شخصی‌ها، کشتن نداآقاسلطان توسط عوامل نظام، احساس فلاکت ایرانی و... 🔸 حمزه غالبی پس از دستگیری و محکومیت به حبس، هنگام مرخصی از کشور فرار کرده و حالا پس از مدتی زندگی در کشور فرانسه(مهد به‌اصطلاح آزادی غربی) برای شما از تغییرات تصورات خویش روایت می‌کند... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بی‌بی‌سی فارسی و انگلیس فرقی با اینترنشنال و سعودی ندارند 🔺«محسن ردادی» کارشناس حوزه سیاسی در گفت‌وگو با تسنیم: بی‌بی‌سی فارسی که خبرنگارش درباره اینترنشنال افشاگری کرده، در ماهیت و عملکرد، هیچ فرقی با تلویزیون آل سعود ندارد و همه این رسانه‌های فارسی زبان معاند در این چند روز تمام تلاششان را برای آشوب در ایران کردند🔸این رسانه‌ها در دشمنی با با هم فرقی ندارند اما روش‌ها و ابزارهایشان متفاوت است. حالا تلویزیون اینترنشنال آنقدر زمخت رفتار کرده که حتی به خبرنگار بی بی سی فارسی هم برخورده و دارد افشاگری می کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فرشته قصاب! 🔺نازنین بنیادی بازیگر ۴۲ ساله‌‌ فیلم‌های آمریکایی که بعد از تولد فقط ۲۰ روز مقیم ایران بوده، حالا به گفته آمریکایی‌ها نماینده زنان ایرانی شده! https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱 برای کنترل جمعیت کشور فقط در مشهد سه میلیون و هشتصد هزار زن ایرانی(فقط درمشهد) را عقیم کردیم!!!! ♦️این کلیپ رو از دست ندهید
پیروزی نماینده فوت‌شده در انتخابات آمریکا 🔹«آنتونی دلوکا» نماینده دموکرات مجلس ایالتی پنسیلوانیا که یک ماه از فوتش می‌گذرد، بیش از ۸۵ درصد آرا را در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا مال خود کرد. 🔹در زمان مرگ دلوکه ۸۵ ساله، تغییر برگه رأی یا معرفی یک نامزد جدید برای کرسی او بسیار دیر شده بود، بنابراین نام او جزو نامزدها ماند. 🔹پیروزی دلوکا باعث برگزاری انتخابات ویژه شده که طبق اعلام دموکرات‌های مجلس ایالتی پنسیلوانیا بعدا برگزار خواهد شد. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيام به نهمين سمينار نماز پيام به نهمين سمينار نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم اگرچه درباره ي نماز سخنان گزيده و پرمغز از ائمه ي معصومين (عليهم السّلام) و نيز از متفكران و صاحب نظران ديني، دلهاي هدايت پژوه را روشن ساخته و به حقيقت و حكمتِ اين فريضه ي بزرگ الهي آشنا كرده است، با اين همه بايد گفت جايگاه بلند پايه ي نماز هنوز براي بسياري از مردم حتي آنان كه نماز را فريضه مي‌دانند و به جاي مي‌آورند، به درستي شناخته نيست. بي شك آگاهان جوامع اسلامي در اين باب وظيفه يي سنگين بر عهده دارند و جاي آنست كه همه ي روشهاي تبيين و روشنگري براي اداي حق معرفت نماز به كار گرفته شود. بايد گفت كه نماز معبر اصلي براي سلوك انسان در راهي است كه اديان الهي دربرابر آدمي نهاده اند تا بتواند از آن به هدف و غايت اصلي حيات يعني رستگاري و خوشبختي دنيا و آخرت دست يابد. نماز اولين قدم سلوك الي اللَّه است؛ ولي ظرفيت اين عامل الهي به اندازه يي است كه در اوج كمال بشري نيز مي‌تواند بال پرواز انسان عرشي شود، تا آنجا كه برترين انسان تاريخ يعني پيامبر گرامي اسلام مي‌فرمايد: «نماز نور چشم من است» و در هنگام فرا رسيدن وقت نماز از مؤذن خود مي‌خواهد كه با سر دادن بانگ اذان، جان او را كامياب و سرشار از راحت و امنيت سازد. شايد بتوان گفت كه هيچ عامل عبادي ديگري اينگونه در همه ي مراحل تكامل معنوي انسان براي او كارگشا و نيروبخش و پيشبرنده نيست. نماز از آنجا كه اولاً سلامت و تعالي اخلاقي و معنوي به افراد جامعه مي‌بخشد و ثانياً از آن رو كه با شكل و محتواي ويژه خود نمازگزار را به انضباط مي‌كشاند و از بيهودگي و ولنگاري نجات مي‌دهد، به حق بايد يكي از عوامل مهم انضباط و انتظام اجتماعي شناخته شود. اگر نماز با حضور و از سرِ شوق و در هنگام فضيلت در ميان مردمي رواج پيدا كند، اينها دستاوردهاي قطعي آن مردم خواهد بود، بديهي است كه نماز از سر كسالت و بي حضور و يا خودنمايانه، هيچ يك از اين فوائد را نخواهد داشت. اكنون كه بحمداللَّه به همت شما كمربستگان امر نماز حركت تازه يي در جهت كشانده شدن دلها به نماز به راه افتاده است، لازم است كه از ظرفيت عظيم اين عطيه ي الهي بيشترين بهره برده شود. جوانان با مضامين و معارف گنجانيده در نماز به درستي آشنا شوند. جا و فضا براي نمازگزاران در همه ي مكانهايي كه مردمي در آن گرد مي‌آيند، به شكل شايسته و جذاب آماده گردد. هر برنامه ي مزاحم با نماز در اول وقت از سوي دستگاههاي مؤثر مانند مراكز رسانه و فرهنگي و مراكز جابجايي مسافران و مراكز كسب و كار برطرف گردد. آهنگ اذان و لزوماً با صداي خوش در همه ي اوقات نماز در همه جاي كشور به گوش رسد. ائمه ي جماعت و كساني كه در عمل، خود مقتداي ديگرانند، در تحصيل شرائط نمازِ مقبول مجاهدت بليغ كنند. و مانند اصحاب معروف ائمه (عليهم السّلام) در كيفيت و كميت نمازهاي فريضه و نافله سرمشق ديگران باشند و خلاصه نماز را كه دهها سال پيش از انقلاب در كشور ما مورد بي مهري و تهاجم تبليغات گوناگون قرار گرفته بود، در كيفيتي شايسته همگاني كنند. فضل و توفيق و هدايت الهي و دعاي حضرت ولي اللَّه الاعظم (ارواحنافداه) را براي شما و همه ي نمازگزاران مسألت مي‌كنم. سيّد علي خامنه اي - ۱۸/۰۶/۱۳۷۸ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴-۳-۷-۳- زن، عامل آرامش و آرایش معنوی؛ مرد، محلّ اعتماد و اتّکاء اسلام، مرد را قوّام [۴] و زن را ریحان [۵] می‌داند. این، نه جسارت به زن است و نه جسارت به مرد. نه نادیده گرفتن حقّ زن است و نه نادیده گرفتن حقّ مرد؛ بلکه، درست دیدن طبیعت آن هاست. ترازوی آن‌ها هم اتّفاقاً برابر است؛ یعنی وقتی جنس لطیف و زیبا و عامل آرامش و آرایش معنوی محیط زندگی را در یک کفّه می‌گذاریم، و این جنس مدیریت و کارکرد و محلّ اعتماد و اتّکاء بودن و تکیه گاه بودن برای زن را هم در کفّه ی دیگر ترازو می‌گذاریم، این دو کفّه با هم برابر می‌شود. نه آن بر این ترجیح دارد و نه این بر آن. [۱] نوع نگاه زن به مرد با نگاه مرد به زن بطور طبیعی مختلف است، باید هم مختلف باشد، ایرادی هم ندارد. مرد به زن به صورت یک الگوی زیبایی، الگوی ظرافت، الگوی حسّاسیت نگاه می‌کند، او را لطیف می‌بیند. اسلام هم همین را تأکید کرده: «المراة ریحانة» یعنی زن گل است. در این نگرش، زن، یک موجودی است رقیق، مظهر زیبایی و لطافت و رقّت و مرد به این چشم به او می‌نگرد. محبّت او را در این قالب ترسیم و مجسم می‌کند. مرد در چشم زن، مظهر اعتماد، نقطه ی اتّکاء و اعتماد است و محبّت خودش را به او در این قالب ترسیم می‌کند. این دوتا، دو نقش جداگانه است از یکدیگر و هر دو نقش لازم است و زن وقتی به مرد نگاه می‌کند، با همان چشم محبّت و عشق، او را در نقش یک تکیه گاه می‌بیند که می‌تواند از نیروهای جسمی و فکر ی او برای پیشبرد کار زندگی استفاده کند؛ مثل یک موتور. مرد وقتی به زن نگاه می‌کند، به چشم مظهر انس و آرامش می‌نگرد که می‌تواند به انسان آرامش بدهد. اگر مرد نقطه ی اتّکاء در زمینه مسائل ظاهر زندگی است، زن هم به نوبه خود نقطه ی اتّکاء است برای مسائل روحی و معنوی زندگی. دریایی ---------- [۴]: . اشاره به آیه ی کریمه ی: الرجال قوامون علی النساء... سورة نساء آیة ۳۴. [۵]: . اشاره به حدیث معروف حضرت علی علیه السلام: المرأه ریحانه و لیست بقهرمانه، بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۲۵۳. [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۲-۱۲-۱۳۷۸. است از انس و محبّت. می‌تواند مرد را در این فضای سرشار از محبّت، از همه ی غصّه‌ها وغم‌های خودش خارج کند. این‌ها توانایی‌های مرد و زن است. توانایی‌های روحی آن هاست. [۲] ۴-۷-۳- حقوق زن در خانواده ۱-۴-۷-۳- آزادی در انتخاب همسر زن به عنوان یک زوجه و یک همسر، در مراحل مختلف مورد توجّه و عنایت ویژه ی اسلامی قرار دارد. در درجه ی اوّل، مسأله ی انتخاب همسر است. به نظر اسلام، زن در انتخاب همسر آزاد است و هیچ کس نمی تواند در مورد انتخاب همسر، بر هیچ زنی چیزی را تحمیل کند. یعنی حتی برادران زن، پدرِ زن - خویشاوندان دورتر که جای خود دارند - اگر بخواهند بر او تحمیل کنند که تو حتماً باید با شخص مورد نظر ازدواج کنی، نمی توانند و چنین حقّی را ندارند. این، نظر اسلام است. [۱] ---------- [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۶-۶-۱۳۸۱. [۱]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵. .......: و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 آقایان با خودتان خلوت کنید! 🔹:‌ «وقتی خلوت می‌کنید، فکر بکنید که من امروز که کار کردم برای خودم کردم یا برای مردم.»
الإسراء رَّبُّكُمْ أَعْلَمُ بِمَا فِي نُفُوسِكُمْ إِن تَكُونُوا صَالِحِينَ فَإِنَّهُ كَانَ لِلْأَوَّابِينَ غَفُورًا ﺧﺪﺍ ﺑﻬﺘﺮ ﻣﻲ‌ﺩﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﺩﻝ‌ﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﭼﻪ ﻣﻲ‌ﮔﺬﺭﺩ. ﺩﺭ ﻣﺠﻤﻮﻉ ﺍﮔﺮ ﺁﺩم ﺧﻮﺑﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻭﻟﻲ ﺧﺪﺍ‌ی‌ﻧﺨﻮﺍﺳﺘﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﮤ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﻛﻮﺗﺎﻫﻲ ﻛﻨﻴﺪ، ﺑﻪ‌ﺷﺮﻁ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ، ﺧﺪﺍ ﺗﻮﺑﻪ‌ﻛﻨﻨﺪﻩ‌ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻲ‌ﺁﻣﺮﺯﺩ. (٢٥) https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: متن حديث السّخى ّ يأكُل مِن طَعامِ الناس لِيأكُلوا مِن طَعامِه سخى مى خورد نان ز خوان كسان كه مردم به رغبت ز خوانش خورند بخي ل از سر بخل نان كسى نيارد خورد تا كه نانش خورند سخاوتمند متن حديث السّخى ُّ قريبٌ مِن اللهِ، قريبٌ مِن الجنّة، قريبٌ مِن الناسِ سخاوتمند هرگز نيست تنها كه تنهايى نصيب ديگران است سخى باشد قريب رحمت حق به نزديك بهشت و مردمان است نادان متن حديث صديقُ الجاهِلِ فى التَّعَب به نادان مكن دوستى، چون تو را گدازد ز كزدار خود روز و شب بگفتا عل ى بن موسى الرضا رفاقت به نادان غم است و تعب حسن خموشى متن حديث الصَّمتُ يَكسبُ المحبّةَ و هو دليلٌ على كُلِّ خيرٍ ز حسن خموشى و اوصاف آن چنين گفت شاه خراسان، رضا خموشى به بار آورَد دوستى شود رهگشاى همه خوبها امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مشکل دوّم: تأخیر در تولّد حضرت جواد (علیه السلام) از جمله اموری که امتحان الهی را در زمان حضرت رضا (علیه السلام) برای شیعیان سخت و بهانه معاندان را در مخالفت با ایشان زیاد و ساده دلان را به تحیّر وادار می‌کرد این بود که ولادت حضرت جواد (علیه السلام) به عنوان اولین فرزند پسر ایشان در دهه آخر عمر حضرت، هنگامی که عمر شریفش از چهل سال فراتر بود، اتفاق افتاد، یعنی بیش از ده سال از امامت حضرت که در سن ۳۵ سالگی آغاز شده بود، می‌گذشت. همین امر سبب شد تا عده ای بر حضرت رضا (علیه السلام) به جهت نداشتن جانشین خرده بگیرند لذا حضرت رضا (علیه السلام) تأکید می‌نمود که خداوند به من فرزندی خواهد داد. کلیم بن عمران به حضرت رضا (علیه السلام) گفت: از خداوند بخواه به شما فرزندی عنایت کند، حضرت فرمود: به من فرزندی داده خواهد شد که وارث من است. [۱] شخصی به بزنطی - از یاران امام رضا (علیه السلام) - گفت: بعد از صاحب تو (حضرت رضا (علیه السلام) ) امام کیست؟ از حضرت بپرس. وی نزد امام رفت و از ایشان پرسید. حضرت فرمود: امام، (بعد از من) پسرم می‌باشد، سپس اضافه نمود: آیا کسی می‌تواند بگوید پسرم، و پسر نداشته باشد؟ مدتی بعد حضرت جواد (علیه السلام) متولد شد. [۲] عقبه بن جعفر به حضرت رضا (علیه السلام) گفت: شما به این سن رسیده ای ولی فرزند نداری؟ حضرت فرمود: صاحب این امر نمی میرد تا جانشین خود را ببیند. [۱] دیگری به حضرت رضا (علیه السلام) گفت: آیا امامت شما در عمو و دایی می‌شود؟ فرمود: نه؛ پرسید: در برادر چه؟ فرمود: نه؛ پرسید: پس در کیست؟ (یعنی شما که فرزند نداری؟ ) فرمود: در فرزندم؛ با آن که آن روز، فرزندی نداشت. [۲] و مکرّر از حضرت در این مورد می‌پرسیدند و ایشان می‌فرمود: خداوند به من پسری عنایت خواهد کرد. [۳] حسین بن قیاما که از سران گروهک واقفیه بود، به حضرت رضا (علیه السلام) گفت آیا شما امامید؟ فرمود: بله. گفت: خدا را گواه می‌گیرم که تو امام نیستی! ---------- [۱]:   -  بحار، ج ۵۰، ص ۱۵. [۲]: بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۲۱ و بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۲۲ ازکافی و ارشاد مفید. [۱]:   -  بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۳۵. [۲]: بحار، ج ۵۰، ص ۲۱. [۳]: بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۳۵. در این هنگام حضرت رضا (علیه السلام)، مدتی طولانی سر به زیر انداخت و زمین را خراش می‌داد، سپس سربلند نمود و فرمود: از کجا دانستی که من امام نیستم؟ گفت: از امام صادق (علیه السلام) روایت است که امام بدون فرزند نیست، در حالی که شما به این سن رسیده ای و فرزند نداری. حضرت رضا (علیه السلام) دوباره بیش از بار اول سر به زیر انداخت و سپس سربرداشت و فرمود: خدا را گواه می‌گیرم که روزها و شب‌ها نمی گذرد تا این که خداوند به من فرزندی عنایت نماید. راوی گوید: هنوز یک سال نگذشته بود که حضرت جواد (علیه السلام) متولد شد. [۴] پس از تولد حضرت جواد (علیه السلام) و تحقق پیشگویی حضرت رضا (علیه السلام) (که خود دو دلیل بر امامت حضرت رضا (علیه السلام) بود)، به ابن قیاما گفتند: آیا این نشانه برای تو کافی نیست؟ وی اعتراف کرد و گفت: به خدا سوگند که این نشانه بزرگی است، اما حدیثی را بهانه کرد و از عقیده انحرافی خود برنگشت. [۱] ---------- [۴]: بحار، ج ۴۹، ص ۳۴. [۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۶۸. به همین جهت است که تولد حضرت جواد (علیه السلام) برای شیعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود؛ لذا حضرت رضا (علیه السلام) ایشان را مولود مبارک نامید. شخصی به نام یحیی صنعانی گوید: خدمت حضرت رضا (علیه السلام) در مکه رسیدم؛ دیدم حضرت، برای فرزندش موزی را پوست می‌گیرد و به او می‌دهد. عرض کردم: فدایت شوم، آن مولود مبارک همین است؟ فرمود: آری ای یحیی! هذا المولودُ الَّذی لَمْ یُولَدْ فیِ الْأِسلامِ مِثْلُهُ مَولُودٌ اَعْظَمُ بَرَکَهً عَلی شیعَتِنا مِنْه! یعنی این است آن فرزندی که در اسلام با برکت تر از او برای شیعیان متولد نشده است. [۲] مؤلف گوید: از سوال‌ها و اعتراض‌ها در مورد تولّد حضرت جواد (علیه السلام) معلوم می‌شود که بسیاری از آن افراد نسبت به امام خود و به طور کلی برنامه ی امامان آگاهی کافی نداشته اند. البته فضای نامناسب تبلیغی آن زمان نیز در این ناآگاهی بسیار مؤثر بود وگرنه طبق روایات متعدّد، مسأله امامت ائمه (علیهم السلام) و برنامه عملی ایشان و نام‌های ایشان، همگی از جانب خداوند تعیین، و توسط پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) ابلاغ شده بود. امام صادق (علیه السلام) فرمود: مسأله وصیت - امامت - از آسمان بر محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به صورت نوشته ای نازل شد، با آن که هیچ امری به صورت نوشته ی مهر شده به جز وصیت نازل نشد و توسّط جبرئیل به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) داده شد تا حضرت آن را به علی (علیه السلام) و فرزندان او برساند. آن نوشته مهرهایی داشت و امیرالمؤمنین (علیه السلام) دستور داشت یک مهر را بگشا