eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب عملیات رمضان 👇👇
4_5996577169092903347.pdf
981.7K
📗کتاب « » ✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه ۱۰۶ صفحه ✅ بمناسبت ایام عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ ، جبهه جنوب 🇮🇷کانال کتاب فیلم دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تفسیر ولیّ قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ. الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمکّن فی التصرّف. و من أسمائه تعالی: الولی، هو المالک للأشیاء المتولّی أمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر، والقائم بها الولایة الربوبیة والمختاریة. قال تعالی: « هُنَالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبًا [۷] » یعنی: ربوبیت و حکومت و سلطنت حقه دون مجاز خاصّ حق است. « هو خیر » یعنی: او است مختار مطلق از حیث ثواب و اجر نیک دادن، و او است مختار در عقوبت کردن به مقتضی استحقاق. و چون ولایت امارت و سلطنت است لهذا این معنی را مجازاً در عباد استعمال فرموده، حیث قال: « وَ کَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۱] »، یعنی: ما حکومت داده و مسلّط می‌نمائیم بعضی از ظلمه را بر بعضی دیگر به قتل نفوس و غارت اموال و هلاکت زرع و نسل آنها، بر حسب مجازات و اقتضای اعمال مکتسبه شان، چنان که در موضع دیگر از احکام مجید عین همین مطلب را به طور دیگر خبر می‌دهد: « أَ نَّآ أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَی الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا [۲] »، مقصود از شیاطین جهال از متمرّدین اِنس اند. یعنی ما فرستاده و مسلّط نموده ایم متمرّدین از ظلمه و شیاطین انس، اعوان و جنود شیاطین باطنیه مطیع نفس اماره و تابع هوی را به قهر و غلبه بر کافرین و جاحدین اوامر و نواهی الهیه، که « تَؤُزُّهُمْ أَزّاً »: أی تهیّجوهم، تضطربوهم اضطراباً بأنواع العقوبات و الصدمات، لذا قیل: «من منع عن ماله حقوق اللّه من الزکاة و حقوق الفقراء من الصدقات یبعث اللّه علیه سلطاناً أو شیطاناً، فیأخذ ما یجب علیه عنفاً فی غیر طاعة اللّه »، کما قیل: « چه سائل از او به زاری طلب کند چیزی بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند ». و « ولیٌّ حمید » در فقره دعا که از اسماء اللّه است، فعیل به معنای مفعول است، أی أ نّه تعالی محبوب فی قلوب أولیائه، و فی حکومته [۳]، و ولایته محمود علی کلّ حال. یا آن که « ولی » در فقره دعا، فعیل به معنای فاعل است، أی إنّه الذی یکون أولی بالغیر و أحقّ بتدبیره. و نیز «ولی» به معنای محبّ و متبوع مطاع است، کما قال تعالی: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ [۱] » أی إنّه یحبّ الذین آمنوا و معینهم فی قبول الهدایة، و مکمّل قلوبهم بکمال العرفان، المعبّر عنه بالإیمان بأن یخرجهم من الظلمات الخلقة الی نور الهدایة، از باب آن که هر فردی از افراد ناس به حسب اصل طینت و اوّل خلقت از ظلماتند از قبیل جسمانیت و طبیعت و حیوانیت، که اوّلاً بر آنها مستولی است. و مقتضای ذات آن مرتبه بروز و ظهور افعالی است که موجب طرد و بُعد انسان است از رحمت، و مهجوری او است از جنّت، و هبوط او است در ظلمت اسفل السافلین عالم طبیعت به غلبه ظلمات اوصاف نفسانیه، چون شهوت و غضب و وهم که: « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ [۲] »، و درکات بعضها تحت بعض، قبل از آن که مسخّر نماید آن اخلاق و اوصاف را قلب به آن که استعمال نماید آنها را « فیما خلقت لأجله ». و اگر نبود اثر محبّت و تدبیر خدا بر انسان به تنویر قلوبشان و تربیته لهم بالنصر و المعونة لَما آمنوا و کانوا من الکافرین. ---------- [۷]: ۵ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴. [۱]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۹. [۲]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۸۳. [۳]: ۱ - اصل: حکومة. [۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷. [۲]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پارسایی سلمان وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر می‌آمد، علت اندوه او را پرسیدند. گفت: تأسفم از دنیا نیست. ولی رسول خدا از ما تعهد گرفت که باید وسایل زندگی شما به اندازه ای باشد که سواره ای برای سفر خود تهیه می‌کند غصه ی من این است که با این همه چیزی که کنار من است، بر خلاف تعهد عمل کرده باشم. آنچه در خانه سلمان بود شمشیر، پشتی از لیف خرما، و کاسه ای چوبین بود. بلال حبشی بلال وقتی از حبشه آمد و حضور پیامبر رسید، این شعر را انشاد کرد: در سرزمین ما هر وقت از رفتار نیک می‌گفتند، رفتار تو را مَثَل می‌آوردند. اره بره کنگره کری کری مندره شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: به همسرمان در كارهاي منزل كمك كنيم مستدرك الوسائل/۱۳/۴۸/ باب استحباب العمل في البيت: يا عَلِيُّ! مَنْ لَمْ يَأْنَفْ مِنْ خِدْمَةِ الْعِيَالِ دَخَلَ الْجَنَّةَ بِغَيْرِ حِسَابٍ! يا عَلِيُّ! خِدْمَةُ الْعِيَالِ كَفَّارَةٌ لِلْكَبَائِرِ وَ يُطْفِئُ غَضَبَ الرَّبِّ وَ مُهُورُ حُورِ الْعِينِ وَ يَزِيدُ فِي الْحَسَنَاتِ وَ الدَّرَجَاتِ! يا عَلِيُّ! لايَخْدُمُ الْعِيَالَ إِلَّا صَدِّيقٌ أَوْ شَهِيدٌ أَوْ رَجُلٌ يُرِيدُ اللَّهُ بِهِ خَيْرَ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ! طلاق و جدايي از خانم‌ها آخرين راه حل است مستدرك الوسائل/۱۴/۲۵۰/ باب استحباب إكرام الزوجه و ترك...: وَ عَنْهُ (ص) قَالَ: مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي فِي أَمْرِ النِّسَاءِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ سَيَحْرُمُ طَلَاقُهُنَّ! بحارالأنوار/۱۰۰/۲۵۳/ باب أحوال الرجال و النساء و...: قَالَ النَّبِيُّ (ص): مَا زَالَ جَبْرَئِيلُ يُوصِينِي بِالْمَرْأَةِ حَتَّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ لايَنْبَغِي طَلَاقُهَا إِلَّا مِنْ فَاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ! زن در انديشه ها ناپلئون: اگر زن نبود نوابغ جهان را كه پرورش مي‌داد! ناپلئون: اگر مي‌خواهيد اندازه تمدن و پيشرفت ملتي را بدانيد به زنان آن ملت بنگريد! توجه به شخصيت واقعي زنان مطمئن ترين روش براي توسعه امنيت اجتماعي در جوامع است! امرسون: تمدن نتيجه نفوذ زنان پارساست! شكسپير: چيزي كه در زن قلب مرا تسخير مي‌كند مهرباني اوست نه روي زيبايش، من زني را بيشتر دوست دارم كه مهربان تر باشد! ولتر: زيبايي زن (شكل) فقط چشم را لذت مي‌بخشد اما شمايل او روح را نوازش مي‌كند! جرجي زيدان: خوشگلي زن آرايه اي است ناپايدار، ولي حسن اخلاق او نعمتي است هميشگي! در جوامع امروز كه فعاليت زن و مرد مشترك و مثل هم شده است و خانم‌ها دوش به دوش مردان فعاليت مي‌كنند، لطافت زندگي رنگ باخته است! تنها به هر اندازه كه زن آرام، مطيع، با عصمت و با عفت است به همان اندازه قدرت فرمانروايي او شديدتر و استوارتر است! بخشي از شكاف موجود در نهاد خانواده متاثر از آسيب پذيري خانم هاست پيامبر خدا (ص): خداوند (تبارك و تعالي) به زنان مهربان تر از مردان است! عنه (ص): إنّ اللَّهَ (تباركَ و تعالي) علَي الإناثِ أرأفُ مِنهُ علَي الذُّكورِ! و ما مِن رجُلٍ يُدخِلُ فَرحَةً علَي امرأةٍ بَينَهُ و بَينَها حُرمَةٌ إلّا فَرَّحَهُ اللَّهُ تعالي يَومَ القِيامَةِ! هيچ مردي نيست كه زني از محرم‌هاي خود را خوشحال سازد مگر اين كه خداوند متعال در روز قيامت او را شاد گرداند! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1400-10-15(tarashion).mp3
12.76M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهل و یکم
30.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه یازدهم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✖️ من شوهرم و دوست ندارم! ✖️ من زنم و دوست ندارم! 💥 نمی‌تونم بهش محبت کنم! مگه زوره؟ منبع : ارتباط موفق
4_5821303517997959902.mp3
12.61M
۵۹ ⁉️چرا بعضیا هم خیلی عبادت می‌کنند، هم کارهای خیر زیادی انجام می‌دهند، هم زیاد اهل زیارت و هیئت و روضه‌اند؛ ✘امــــا نتوانستند ارتباط قلبی با اهل بیت علیهم‌السلام برقرار کنند! علیهم‌السلام
💠تحریر حرف "ن" در حرکت اول به اندازه یک نقطه روی خط زاویه دار و کمی قوس دار شروع میشود و تا یک نقطه زیر خط ادامه دارد در حرکت دوم با زاویه ی بیشتر به سمت چپ، ارتفاع یک نقطه پس از حرکت اول در زیر خط، گودی در قسمت چپ و ادامه رو به بالا و کمی به داخل تحریر می شود 🔺نکته: انتها به اندازه نیم نقطه کوتاهتر از ابتدا قرار می گیرد