eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ «امام ضامن» با صدای علی فانی و تصاویری از حضور شهید سلیمانی در حرم امام رضا(ع) https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: توسعه رزق با باران قوله علیه السلام: وَ انْشُرْ عَلَیْنَا رَحْمَتَکَ بِغَیْثِکَ. نشر به معنی انبساط و رحمت اینجا به معنی نعمت است، چه تمام نعماء ظاهریه از عموم مأکولات و مشروبات و ملبوسات و فواکه و اثمار و ادویه جات ضارّه و نافعه حاصل شونده به واسطه غیث است، و او است رزق الموجب للحیاة، چنان که در قرآن در همان مطر فقط اطلاق رزق فرموده لا غیر. قال: « هُوَ الَّذِی یُرِیکُمْ آیَاتِهِ وَ یُنَزِّلُ لَکُمْ مِنَ السَّمَآءِ رِزْقًا وَ مَا یَتَذَکَّرُ إِلاّ مَن یُنِیبُ ». [۲] قوله علیه السلام: الْمُغْدِقِ [مِنَ السَّحَابِ]. أی مطر کثیر القطر، عمیم النفع کما فی القرآن: « وَ أَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَی الطَّرِیقَةِ لاَءَسْقَیْنَاهُم مَآءً غَدَقًا [۳] »، یعنی: اگر استقامت نمایند جن و انس بر طریقه ایمان و توحید لأنعمنا علیهم رزقهم بالسعة و الانبساط. و الغداق: یطلق علی رجل کریم کثیر الخیر، به این اعتبار تأویل آیه شریفه این که: لو اثبتوا أو أقاموا و استقام الانسان علی متابعة شریعة الاسلام بحیث لاینحرف عن أداء أوامره و نواهیه بترک متابعة النفس و الهوی، المعبّر عنها بالطاغوت لأشربناهم الماء الکریم، أعنی ماء العلم والمعرفة ؛ لأنّ به حیاة الروح الذی هو من عالم الملکوت عن موت الجهالة، کما بالماء الظاهر حیات الأجسام الذی من عالم الملک. و چنان که اشاره به حیات ظاهریه اجسام طبیعیه دنیویه است به ماء ظاهر. کلام الهی: « وَ جَعَلْنَا مِنَ الْمَآءِ کُلَّ شَیْ ءٍ حَیٍّ [۱] » همچنین ایماء به حیات ابدیه معنویه به ماء علم و معارف الهیه است. آیه مبارکه: « أَ وَ مَن کَانَ مَیْتًا فَأَحْیَیْنَاهُ وَ جَعَلْنَا لَهُ نُورًا یَمْشِی بِهِ فِی النَّاسِ کَمَن مَثَلُهُ فِی الظُّلُمَاتِ لَیْسَ بِخَارِجٍ مِنْهَا [۲] »، که مقصود وقوع او است در ظلمت جهالت و غفلت أولاً، و به عدد دخول در حیات معرفت و ایمان ثانیاً، به مصداق: « الناس موتی و أهل العلم أحیاء » [۳] . و مؤیّد مقام است ما ورد فی الحدیث: « من أخلص قلبه [۴] للّه أربعین صباحاً، فقد جری من قلبه علی لسانه ینابیع الحکمة » [۵] . قوله علیه السلام: الْمُنْسَاقِ لِنَبَاتِ [۶] أَرْضِکَ. یقال: نسقت الکلام إذا عطفت بعضه علی بعض مرتّباً، أی المطر یخرج به نبات الأرض متوالیاً بالتقدّم و التأخّر، کترتیب بروز الثمرات بعضها عقیب بعض. ---------- [۲]: ۱ - سوره مبارکه غافر، آیه ۱۳. [۳]: ۲ - سوره مبارکه جن، آیه ۱۶. [۱]: ۳ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۳۰. [۲]: ۴ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۲. [۳]: ۱ - بنگرید: شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۰۷ و ۲۷۴. [۴]: ۲ - مصادر: - قلبه. [۵]: ۳ - بسنجید: جامع الأخبار، ص ۹۴، شرح نهج البلاغة، ج ۲۱، ص ۲۱۳: « ظهرت ینابیع ». [۶]: ۴ - اصل: نبات. قوله علیه السلام: الْمُونِقِ فِی جَمِیعِ الآْفَاقِ. و جوانب العالم، کما قال تعالی: « وَ أَنزَلْنَا مِنَ السَّمَآءِ مَآءً طَهُورًا [۱] » ؛ لأ نّه الطاهر بالذات، المطهّر للغیر. ---------- [۱]: ۵ - سوره مبارکه فرقان، آیه ۴۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بحث لغوی و نحوی همچنین مسافرت به معنای دور است. این واژه از سفت به معنای بوییدن گرفته شده است. شاید راهنمای کاروان در مسیر، زمین را می‌بویید تا راه را تشخیص دهد. خلف نیز اسم مصدر اخلاف است و خلف در آینده بکار می‌رود مثل کذب که در گذشته بکار می‌رود. اسم معنی شیخ بدرالدین محمد بن مالک گوید: اسم معنی که از افعال صادر شده است، مانند: ضرب، یا قائم بالذات مانند علم، به مصدر و اسم مصدر تقسیم می‌شود. اگر در ابتدای آن حرف «م» زائده غیر باب مفاعله آید، مانند: مضرب و محمدة، یا برای غیر ثلاثی بکار برود مانند غسل و وضو، اسم مصدر است و در غیر این صورت خود مصدر است. جامی گل گر چه کشد سرزنش از خار درشت رو با تو و بر درخت خود دارد پشت با قد تو شاخ گل مگر دعوی کرد کش گل بطپانچه می‌زند غنچه بمشت امیر خسرو بمحشر گر بپرسندت که خسرو را چرا کشتی سرت گردم چه خواهی گفت تا من هم همان گویم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
خیلی موضوعات زیادی هست که می توانند بهانه ی جشن برای کودکان باشند مثل: جشن اول مهر و آشنایی با دوستان جدید، جشن دوستی، بچه ام امروز رفته مدرسه دوستای جدید پیدا کرده امروز بیایید منزل ما جشن دوستی داریم لطفاً لباس راحت بپوشید چون بازی داریم و ذرت بوداده می خوریم و صحبت می کنیم و با هم آشنا می شویم و اسمش را می گذاریم جشن دوستی. بعد ماه دیگه جشن پاییز، خانواده ها با هم جمع می شویم و یک جمعه قرار می گذاریم و می رویم یک پارکی که برگ زرد فراوان داره و انار دان کرده می خوریم و باز هم لباس ساده می پوشیم چون می خواهیم بازی کنیم. یا در بهار جشن شکوفه ها، جشن بلند شدن قد، بستن بندکفش، تخمه شکستن، به این ترتیب بی نهایت میشه جشن های مختلف گرفت.  بچه ها در این جشن ها دیدن را یاد می گیرند ولی در جشن تولد دیده شدن را. معمولاً بچه ها آخر جشن تولدها اخم هاشون توهمه و خلقشان به هم ریخته چون کادوها و لباس ها و.... ممکنه چیزی به زبان نیاورند اما مقایسه ها وجود دارند. از طرف دیگر هم که مادر این همه زحمت می کشه چه قدر دیدیم که به خاطر چشم و هم چشمی خوش نمی گذره و ممکنه بین بچه ها دعوا هم بشه و...یا مادر از دست بچه کلافه، اَه اصلاً لیاقت نداری، کُشتی منو، چه قدر ونگ می زنی .... اما بچه ها با دیدن عظمت پاییز و بهار و طبیعت و غیره، دیدن را یاد می گیرند و در این جشن ها رابطه ی دوستان و فامیل را گرم کنید و دیدن و دیده شدن را تمرین کنید. (ادامه دارد...) {قسمت38} [مباحث کودک متعادل ]
بحث دیده شدن شاید در فرهنگ کشورهای دیگر اصلاً معنا نداشته باشد ولی در جامعه ی ما یک معضل است. ما در 20 سال آینده بهای سنگینی را باید بابت مسائلی که امروز بلد نیستیم بپردازیم که یکی از این مسائل همین مسئله ی دیدن و دیده شدن است. به همین دلیل من روی "دیدن" تأکید بیشتری دارم. ممکن است که در هیچ کتاب روانشناسی هم این موضوع را پیدا نکنید یا خیلی کوچک اشاره شده باشد ولی در حال حاضر مسئله ی جامعه ی ما است. نکته دیگر در بحث دیدن طرز لباس پوشیدن بچه های ما است. ما در همان ادامه ی رها کردن دوره ی سنتی و دنبال کردن مدرنیسم که از صد سال پیش در کشورمان اتفاق افتاد، یکی از مسائلی که برایمان به وجود آورد مسئله ی پوشش و لباس است. در حال حاضر ما در مورد لباس اصلاً کاربردی فکر و عمل نمی کنیم بلکه بیشتر هنجاری فکر می کنیم. دفعه ی پیش تفاوت کاربرد و هنجار را گفتم. در کاربرد دو سوءال می پرسیم: چرا؟ و چگونه؟ در مورد لباس اصلاً به چرائی آن توجه نداریم. ما چرا باید لباس بپوشیم؟ تا به این سوءال پاسخ ندهیم، چگونه پوشیدن حل نمی شود. در صورتی که تمام نزاع ها و بحث های ما سر چگونه پوشیدن است. هیچ جا بحث نمی شود که چرا ما باید لباس بپوشیم؟ فکر می کنیم که جواب این پرسش خیلی بدیهی است اما به نظر من اصلاً بدیهی نیست.ما بر پایه ی چه ارزش هایی لباس می پوشیم؟ چه ارزش هایی زیربنای لباس پوشیدن ما است. . پاسخ به چرایی ها ارزش های ما را مشخص می کند. باید بپرسیم، چرا لباس می پوشیم؟ (ادامه دارد) {قسمت39} [مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بین بودن و فعالیت‌های اجتماعی، کدوم رو انتخاب کنیم؟ 🔸سوالی که مادران نسل جوان باید جواب درست آن را بدانند! ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
طب الصادق علیه السلام: از این دمنوش ها در فصل سرما استفاده کنید 🔸دمنوش زنجبیل 🔹دمنوش آویشن 🔸دمنوش دارچین 🔹دمنوش اسطوخودوس 🔸دمنوش زعفران 🔹دمنوش چای ترش ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 در چه شرایطی مغز به سمت سرد و خشکی می‌رود؟ 🔸قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی، دیر خوابیدن، انجام کارهای فکری خسته‌کننده مانند استفاده طولانی‌مدت از رایانه از جمله رفتارهایی است که سبب سوق پیدا کردن مزاج مغز به سوی طبع سرد و خشک می‌شود، یعنی فعالیت‌های سخت جسمانی که بر اثر آن‌ها قوای بدن تحلیل رفته و تعریق زیاد روی می‌دهد. 🔹زندگی در آب و هوای سرد و خشک، غم و غصه و استرس زیاد داشتن از دیگر عوامل مؤثر در گرایش مزاج مغز به سمت سرد و خشکی به شمار می‌آیند. قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی وای فای، تماشای تلویزیون، کار با رایانه و استفاده از تلفن همراه و تبلت سبب شده که سودای افراد افزایش پیدا کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 دیابتی ها مصرف گل سرخ را فراموش نکنند! ✍مصرف گل سرخ برای بیماران دیابتی توصیه می‌شود و قند خون را کاهش می دهد. ادویه‌هایی مثل زنجبیل، دارچین و زعفران؛ نیز با اندک تفاوت‌هایی، اثرات مشابهی روی مغز دارند و می‌توانند آثار گل محمدی را تقویت کند. ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357 درمان امراض عفونی در منزل 🔸زنجبیل برای سرماخوردگی معده 🔹سیر برای عفونت کاندیدا یا عفونت قارچی لیموترش برای گلو درد 🔸فلفل کاین برای عفونت سینوس‌ها میوه کران بری برای عفونت مجاری ادرار 🔹آب پیاز برای عفونت گوش 🔸 روغن نارگیل برای برفک دهان 🔹عسل برای عفونت سیستم تنفسی فوقانی ➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
✅اگر این بیماریها سراغتان آمدند ناراحت نباشید. ✍ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:از چهار بیماری ناراحت نشوید زیرا برای پیشگیری از بیماری های دیگر هستند. زکام، پیشگیری از جذام است. دمل، پیشگیری از برص (پیسی، ویتیلیگو) است. عفونت چشم، پیشگیری از کوری است. سرفه، پیشگیری از فلج هست. 📚خصال؛ ج۱، ص۲۱۰ 🔴جایگزین قرص 👈🏻دمکرده پونه رفع آبریزش بینی و حساسیت 👈🏻دمکره گل گاوزبان تقویت سیستم عمومی بدن و درمان فوری مسمومیت معده و سرما خوردگی 👈🏻دمکرده نعنا ضد سرماخوردگی و اسهال عفونی 👈🏻دمکرده بنفشه رفع حساسیت و سرفه های خشک 👈🏻دمکرده آویشن رفع خلط و شستشوی مجاری گوارشی و درمان سرما خوردگی 👈🏻دمکرده بابونه رفع میکروب معده و خون تقویت سیستم ایمنی بدن. https://eitaa.com/zandahlm1357
بهشتی به نام سرعین.
کاشیهای راه پله ی عمارت عالی قاپو
قدیمی ترین عکس از دروازه قرآن ، ۱۱۵ سال پیش دروازه قرآن تا به امروز نیز وجود دارد.
مجسمه کوهنورد دربند _تهران حدودا زمستان 50 سال پیش، هواپیمای حامل یک گروه آمریکایی در کوه های شمال تهران سقوط می کند ، ابتدا یک چترباز آلمانی را برای نجات آمریکایی ها می فرستند اما او هم چترش به صخره ها گیر میکند و آویزان باقی میماند! . در آن زمان یکی از کار آمدترین نیروهای ویژه ، استاد چتر ، کایت و کوهنوردی ارتش گروهبان" امیر شاه قدمی "  از دیار قوچان برای نجات جان این گروه انتخاب می شود... . او قهرمانانه تمامی گروه را نجات میدهد و در آن زمان از طرف کِنِدی رییس جمهور وقت آمریکا مدال شجاعت به او اعطا میگردد و توسط  شاه ایران هم از او تقدیر بعمل می آید و به پاس این عملیات شجاعانه مجسمه او ساخته و تا کنون حدود ۵۰ سال است که در میدان دربند تهران نصب گردیده است" 📸حسین نوری‌زاده
عکس هوایی از پاییز تالاب سوستان شهر لاهیجان در استان