eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سلاح پيامبران متن حديث عن الرضا (ع) انه كان يقول لاصحابه: عليكم بسلاح الانبياء فقيل: و ما سلاح الانبياء؟ قال: الدعاء. حضرت رضا (ع) هميشه به اصحاب خود مى فرمود: بر شما باد اسلحه پيامبران! گفته شد: اسلحه پيامبران چيست؟ فرمود: دعا توكل متن حديث التَوَكُلُ اَن لاتَخافَ اَحداً اِلاّ اللهَ بزن بر لطف حق دست توكل كه لطف ايزدى باشد تو را بس توكل آن بوَد كاندر دو عالم به غير حق نترسى از دگر كس حساب نفس متن حديث مَن حاسَبَ نَفسَه رَبِحَ و مَن غَفَلَ عَنها خَسِرَ تواى كه ديده فرو بسته اى ز كرده خويش هميشه زشتى احوال ديگران بينى حساب نفس بدانديش كن كه سود برى شوى چو غافل از اعمال خود زيان بينى عبادت متن حديث النّظَرُ الى ذرّيّةِ محمّدٍ عبادَةٌ بكن عادت به كردار بزرگان كه نتوان كرد آسان ترك عادت نظر كردن به فرزند پيمبر بوَد در پيش مرد حق، عبادت نماز متن حديث قالَ (عليه السلام): أوَّلُ ما يُحاسَبُ الْعَبْدُ عَلَيْهِ، الصَّلاةُ فَإنْ صَحَّتْ لَهُ الصَّلاةُ صَحَّ ماسِواها، وَ إنْ رُدَّتْ رُدَّ ماسِواها نماز ۱ متن حديث قالَ (عليه السلام): لِلصَّلاةِ أرْبَعَةُ آلاف باب. فرمود: نماز داراى چهار هزار در (جزء و شرط) مى باشد. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 0⃣3⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 0⃣3⃣ ❌در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان زیاد می کشد، اما مهدی اهل سنت کسی را نمی کشد مگر که مستحق کشته شدن باشد!؟😳 ✅جواب شبهه 👇👇 ⚠️این منبعی که شما دادید "کتاب تاریخ ما بعد ازظهور، ص397" منبع را بخوانید، نوشته که 👈امام زمان (عج) همه ی دشمنان خدا و منافقین را می کشد.👉 یعنی کسانی که واقعا استحقاق کشته شدن را دارد.⚠️ 👌یعنی همان نظر شما سنی ها نظر ما هم است! علاوه بر اینکه، وجود جنگی که بین اسلام و کفر و حق و باطل در زمان امام زمان (عج) قرار است رخ بدهد، یکی از موضوعات مورد اتفاق همه ی مسلمین👥 چه شیعه و سنی است!! در آن زمانی که دجال و سفیانی خروج می‌کنند و قتل و کشتار زیادی انجام می‌دهند بـاید ✨امام زمان خروج بکند و اینهـا را از بین ببرد یانه⁉️ 🗣ابن حماد در کتاب الفتن نقل می کند سپس مردی از بنی امیه (که همان سفیانی باشد) خروج می کند در مقابل هر نفر، دو نفر را می کشد تا اینکه فقط زنان باقی می‌مانند آنگاه مهدی خروج می کند ″کتاب الفتن، ج1، ص168″.📔 پس یعنی امام زمان (عج) با این جور افراد جنگ می کند، نه اینکه بیاید همه ی مردم را بکشد. 🎤استاد احسان عبادی 🎤💭🎤💭🎤💭🎤
ادب ماه رجب 3.mp3
6.56M
🔰 سلسله جلسات 3 💠 رعایت بیشتر 3 ✅ تدریس کتاب ادب حضور 👈 عملی که خدا ثوابش را در قرآن ذکر نکرده ! 👈 یک نکته جالب ! به هر نماز شب خواندنی تهجد نمی گویند ، بلکه تهجد یعنی ... 👈 بکوشیم فردای قیامت جزء رجبیون باشیم 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت 👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قسمت سوم: بچه‌ها می‌گفتند دو تا بچه‌ی کوچولو👶👦 دارد که همراه زنش و بقیه‌ی جنگ‌زده‌ها، در اردوگاه‌های پشت جبهه هستند. 😊 دوباره تنها نشستم تو سنگرِ اضطراریِ کنارِ کانال. کناره‌های کانال را هر بیست سی متر، یک سنگرِ اضطراری زده بودند تا وقتی آتشِ توپ و خمپاره🔥 زیاد شد، آن‌هایی که توی کانال رفت‌وآمد میکردند آنجا پناه بگیرند🙄 یک طرف کانال را عمیق‌تر کرده بودند و روی آن را چند تا تیر‌آهن و چوب کلفت انداخته بودند و بالایِ آن هم یک عالمه خاک بود. این را به‌اش می‌گفتند سنگرِ اضطراری.😉 از دور صدای چند تا گلوله آمد و بعد سکوت شد. رفتم تو فکر. این آذرخش کی بود که فرمانده آن‌طور درباره‌اش پنهان‌کاری می‌کرد⁉️ حتی وقتی داشتم راه می‌افتادم، ازش پرسیدم طرف از کجا می‌آید و قیافه‌اش چه شکلی است که بتوانم بشناسمش. اصلاً جوابم را هم نداد😒 و فقط با تشر😠 گفت: «این چیزها به تو مربوط نیست. وقتی برسد، خودش را آذرخش معرفی می‌کند و می‌گوید از طرف سروان فروزان آمده و با من کار دارد. یک‌راست برش دار بیار این‌جا پیشِ من‼️ خسته شده بودم، از بس نشسته بودم یک جا😩 پا شدم از سنگر اضطراری زدم بیرون. یک‌کم همان جا زیر باران🌧 ایستادم. دور تا دورمان، ساختمان‌ها و خانه‌های🏠 نیمه‌مخروب بخشِ غربی خرمشهر بود. قسمت دیگر شهر، یعنی سمت دیگرِ کارون، اشغال شده بود. ما این‌ورِ کارون سنگر گرفته بودیم، آن‌ها آن‌ورِ کارون🙂 کانال، از کنارِ خیابان کنده شده بود و کمی عقب‌تر، پیچ می‌خورد و می‌رفت توی یکی از کوچه‌ها. آن‌جا کانال تمام می‌شد https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حمد الهی بر ظهور صبح قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ فَلَکَ الْحَمْدُ عَلَی مَا فَلَقْتَ لَنَا مِنَ الاْءِصْبَاحِ. الفلق: الشق، والضوء. والصباح: خلاف المساء، و الإصباح والصبح واحد، و هو أوّل النهار و الفجر، قوله تعالی: « فَالِقُ الاْءِصْبَاحِ [۲] »، أی شق جیب اللیل عن نور الصبح. بالجمله، ما حصل کلام امام علیه السلام آن که خدایا پس حمد و ثنا و ستایش عباد از هر حامدی که صادر شود خاصّ تو است، برای آن که نور دادی از برای منافع و مصالح ما عباد خود صبح را ؛ چه فهمیدی که فلق گاهی به معنی شقّ و صدع استعمال می‌شود، چون دریا « فَالِقُ الْحَبِّ وَ النَّوَی [۳] »، که در وقت نمو اوّلاً خداوند شق نماید مابین حبوب و دانه خرما را حتی « أَخْرَجَ شَطْأَهُ [۴] »، یعنی تا اطراف نبات بیرون آید. و گاهی فلق به معنی ضوء و نور استعمال شده، چون در آیه شریفه: « قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَق [۵] »، أی برب الضوء هر چند که اطلاقش بر ضوء هم به اعتبار آن است که به آن تمیز و فرق داده می‌شود بین اشیاء متضادّه و الوان مختلفه، و بین حفره و ارض مستویه و غیره. باری، این بود تفسیر و معنی تحت اللفظی فقره دعا. ---------- [۲]: ۴ - سوره مبارکه انعام، آیه ۹۶. [۳]: ۵ - همان، آیه ۹۵. [۴]: ۶ - سوره مبارکه فتح، آیه ۲۹. [۵]: ۷ - سوره مبارکه فلق، آیه ۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: شرافت با همت عالی محقق می‌شود نه با استخوان پوسیده. دروغگو متهم است اگرچه دلیلش واضح و لهجه اش صادق باشد. لغزش انسان در تزلزل قدم اوست. چه بسا کور به مقصد رسد و بینا خطا کند. با کسی دشمنی نکن زیرا دشمن یا عاقل است و یا جاهل پس از حیله عاقل و جهل جاهل بترس. از نکوهش غائبی که اگر حاضر باشد در ستایشش مبالغه می‌کنی حیا کن. از مدح حاضری که اگر غایب باشد مذمتش می‌کنی حیا نما. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام ببخشید آیا اعتکاف باید حتما تو مسجد جامع هر شهر باشه؟اقای سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم اعتکاف در مرحله اول در مسجد جامع می باشد اما اعتکاف در غیر از مساجد جامع به نیت رجاء صحیح است.
سؤال👇 سلام علیکم شطرنج و پاسور و تخته نرد تو منزل باشه و اگر گاهی بازی کنن البته بدونه شرط بندی، فقط برای سرگرمی آیا حرامه ؟؟ مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم  اگر نرد عرفاً از آلات قمار محسوب شود، بازى با آن مطلقاً حتى بدون شرط بندى حرام است. اگر شطرنج‌ عرفاً آلت‌ قمارمحسوب‌ نشود و فقط‌ یک‌ بازی‌ فکری‌ باشد و برد و باختی‌ هم‌ در کار نباشد بازی‌ با آن‌ اشکال‌ ندارد؛ ولی‌ تشخیص‌ این‌ که‌ آلت‌ قمار هست‌ یا نه‌ به‌ عهده‌خود مکلفین‌ است. درباره پاسور نیز ایشان معتقدند آلت قمار است و بازی با آن حرام می باشد.
سؤال👇 با سلام . مادری فرزندان دو قلوی خود را در ۶ ماهگی از باردای به دنیا اورده و بچه ها دوروز بعد فوت کرده اند. شناسنامه های بچه ها باطل نشده است . این خانواده در طرح جوانی جمعیت ثبت نام خودرو اسمشون دراومده . با توجه به اینکه این طرح مخصوص مادران است ایا استفاده از این امتیاز حرام است؟ پاسخ👇 سلام علیکم این امور بستگی به قوانین دارد.
سؤال👇 سلام خسته نباشید برای سوره های سجده دار حتما باید بریم سجده رو کامل انجام بدیم یا به حالت خم بشیم و دو انگشت بزاریم رو پیشونی کفایت میکنه برا زیارت عاشوار هم همین طور ممنون میشم جواب بدید رهبری پاسخ👇 سلام علیکم در سجده واجب قرآن لازم است سجده کامل انجام شود یعنی تمام هفت عضو بر روی زمین قرار بگیرد و بر روی چیزی سجده شود که سجده بر آن صحیح است و فقط ذکر سجده قرآن واجب نیست. اما در سجده زیارت عاشورا اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم نمازجعفرطیارروبایدحتماکامل بایدبادعاهای وارده ش بخونیم یافقط نمازروبخونیم چون دعایی ک درسجده خونده میشه آخرنماز روحفظ نیستم. پاسخ👇 سلام علیکم نخواندن دعای آخر اشکالی به نماز وارد نمی کند.
سؤال👇 سلام بنده مسجدی خادمم گاهی خانم میان تقاضای یه لیوان آب رو میکنن برای وضو گرفتن در داخل همان شبستانی که نماز جماعت خونده میشه ایا وضو گرفتن به این شکل صحیح هستش ؟ وقتی هم میگیم نمیتونیم اب در اختیارتون بزاریم هی اصرار میکنن چادرمونو میندازیم زمین تا فرش خیس نشه پاسخ👇 سلام علیکم اگر وضو را صحیح بگیرند، از نظر شرعی برای وضو مشکلی نیست.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
.......: ماده ۲۴۹ قاضي بايد براي قبول تكرار قسم مطمئن شود كه مدعي عليه پنجاه نفر خويشان و بستگان نسبي ندارد و يا خويشان وبستگان نسبي او پنجاه نفر يا بيشتر هستند ولي حاضر به قسم خوردن نمي باشند. همچنين قاضي بايد خويشاوندي نسبي قسم خوردگان را با مدعي عليه احراز نمايد. ماده ۲۵۰ هر يك از قسم خورندگان بايد قاتل و مقتول را بدون ابهام معين و انفراد يا اشتراك و يا معاونت قاتل يا قاتلان را صريحا ذكر و نوع قتل را بيان كنند. تبصره در صورتي كه قاضي احتمال بدهد كه قسم خورنده يا قسم خورندگان در تشخيص نوع قتل كه عمد يا شبه عمد يا خطاء است دچاراشتباه مي‌باشند بايد در مورد نوع قتل از آنها تحقيق نمايد. ماده ۲۵۱ قسم خورندگان بايد علم به ارتكاب قتل داشته باشند و از روي جزم قسم بخورند و قسم از روي ظن كفايت نمي كند. تبصره در صورتي كه قاضي احراز نمايد كه تمام يا بعضي از قسم خورندگان از روي ظن قسم مي‌خورند قسمهاي مذكور اعتبار ندارد. ماده ۲۵۲ در موارد لوث چنانچه مدعي متعدد باشد، قسم پنجاه نفر كفايت مي‌كند ولي در صورت تعدد مدعي عليه هر يك از آنان مي‌بايست براي برائت خود اجراي قسامه كند و با نداشتن عدد قسامه طبق تبصره (۳) ماده (۲۴۸) هر يك از مدعي عليهم پنجاه قسم خورده و تبرئه مي‌شوند. ماده ۲۵۳ نصاب قسامه در قتل شبه عمد و خطاي محض بيست و پنج نفر مي‌باشد و نحوه انجام آن مطابق ماده (۲۴۸) و تبصره‌هاي آن است ماده ۲۵۴ در جراحات قصاص با قسامه ثابت نمي شود و فقط موجب پرداخت ديه مي‌گردد و نصاب قسامه در جراحات به شرح زيراست الف در جراحاتي كه موجب ديه كامل است مجروح با پنج نفر ديگر قسم مي‌خورند. ب در جراحاتي كه موجب سه چهارم ديه كامل است مجروح با چهار نفر ديگر قسم مي‌خورند. ج در جراحاتي كه موجب دو سوم ديه كامل است مجروح با سه نفر ديگر قسم مي‌خورند. د در جراحاتي كه موجب يك دوم ديه كامل است مجروع با دو نفر ديگر قسم مي‌خورند. ه در جراحاتي كه موجب يك سوم ديه كامل است مجروح با يك نفر ديگر قسم مي‌خورند. و در جراحاتي كه موجب يك ششم ديه كامل است مجروح به تنهايي قسم مي‌خورد. تبصره ۱ در مورد هر يك از بندهاي فوق الذكر در صورت نبودن نفرات لازم مجني عليه مي‌تواند به همان عدد قسم را تكرار كند. تبصره ۲ در مورد هر يك از بندهاي ياد شده در فوق، چنانچه مقدار ديه بيش از كسر مقرر در آن بند و كمتر از كسر مقرر در بند قبلي بوده باشد، در مقدار قسم نصاب بيشتر لازم است مثلا اگر ديه جراحت به مقدار يك چهارم و يا يك پنجم ديه كامل باشد، براي اثبات آن نصاب يك سوم يعني دو قسم لازم است ماده ۲۵۵ هرگاه شخصي در اثر ازدحام كشته شود و يا جسد مقتولي در شارع عام پيدا شود و قراين ظني براي قاضي بر نسبت قتل او به شخص يا جماعتي نباشد، حاكم شرع بايد ديه او را از بيت المال بدهد و اگر شواهد ظني نزد حاكم اقامه شود كه آن قتل به شخص يا اشخاص معين منسوب است مورد از موارد لوث خواهد بود. ماده ۲۵۶ هرگاه كسي را در محلي كشته بيابند و ولي مقتول مدعي شود كه شخص معيني از ساكنان آن محل وي را به قتل رسانده است مورد از موارد لوث مي‌باشد در اين صورت چنانچه حضور مدعي عليه هنگام قتل در محل واقعه ثابت شود دعواي ولي با قسامه پذيرفته مي‌شود. تبصره چنانچه مدعي عليه حضور خود را هنگام قتل در محل واقعه انكار نمايد ادعاي او با سوگند پذيرفته مي‌شود. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
.. ◾فرق تراس و بالکن از                         لحاظ ثبتی چیست؟ ▫▫در دستورالعمل سی بندی تفکیک آپارتمان بندهای هیجده الی بیست سه بند به موضوع تراس اختصاص داده شده تراس و بالکن قسمتی از ساختمان است حداقل یکطرف آنها بسمت خارج باز باشد به آنها تراس و بالکن یکطرف باز دو طرف باز سه طرف باز میگویند ✋ ایندو در اینست که تراس غیر مسقف است و                        بالکن مسقف است یعنی اگر وارد تراس شوید و بالای سر خود را نگاه کنید سقفی نمیبینید جزء مشاعات است ✋ همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه میشود در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است vekalats در همین حالت خاص مساحت تراس جزء مساحت آپارتمان بحساب نمی آید به آن منضم میشود vekalats آپارتمانی به مساحت هشتاد متر مربع بانضمام تراسی به مساحت پنج متر مربع vekalats در خصوص بالکن گفته میشود vekalats آپارتمانی به مساحت نودوپنج متر که چهار متر مربع آن بالکن است ▫با تشکر: حسن زارع