eitaa logo
زاویه‌دید
169 دنبال‌کننده
34 عکس
31 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
این ایده ها اگر نظام مند باشد خوب است لکن اگر مثل زیست شهر و امثالهم نیمه اسلامی باشد، خطر و آسیبش بیشتر از الان خواهد بود. جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/zavieh_did/107
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادداشت ۵۵ ۴۵ سال است که چه چیزی را تکرار می کنیم؟ عصاره حرف و اعتقاد ما در میان سختی ها و ناملایمات، آنچه که امام خمینی به همه ما یاد داد یک چیز است : «ما مردم می‌توانیم با اتکاء به قوت خود ایران را به قله پیشرفت برسانیم.» هر کسی با این اعتقاد بازی کند و مخالفش باشد، دشمن ماست و هرکس معتقد باشد و همراه، دوست ماست. پ.ن: مردمی شدن یک اصل اسلامی است. امام خامنه ای برای مردمی شدن اداره کشور حتما غرب و غیر اسلام، فساد و ظلمت را بیشتر کرده اند و می‌کنند. کشتار بی رویه مردم در جهان ، سلطه حداکثری اقتصادی، آلودگی زمین و آبها ، بیمار تر شدن انسان ها و ... مثالی از همین ظلمات است.
ساختمان سازی یک مسئله مهم است که می توان به سه شکل آن را حل کرد. قبل از تبیین سه شکل حل مسئله، سه ملاک برای ارزیابی روش های حل مسئله عرض می‌کنم و نتیجه گیری را به خودتان واگذار می‌کنم. 📌 سه ملاک ارزیابی ۱. مدیر حل مسئله کیست ؟ ۲. مفهوم اصلی برای پاسخ به مسئله چیست ؟ ۳. عوارض و تالی فاسد های این روش چیست و چطور حل خواهد شد؟ 📖 سه روش حل مسئله ۱. روش اول حل مسئله: مدیر حل مسئله مردم خودمان نباید باشند چون نمی توانند. مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله مبتنی بر است. از تالی فاسد هایی که در این روش قطعی است «لِه شدن مردم ضعیف زیر چرخ توسعه» است. ۲. روش دوم : مدیر حل مسئله باید مردم خودمان باشند، مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله بر اساس است و همان تالی فاسد های روش قبل برای این روش هم وجود دارد. ۳. روش سوم : مدیران حل مسئله باید مردم خودمان باشند، مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله بر اساس است. (جهت مطالعه طبقه بندی جدید کلیک کنید.) و تالی فاسد ها و ضرر های روش سوم تقریبا صفر است. (پاسخ این روش به الگوی ساخت مسکن را اینجا بخوانید) نتیجه گیری و تحلیل خبر: به عهده شما
امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ حوزه علمیه مروی تهران و توابع میزبان مجموعه جلساتی میان مدیر کل حوزه علمیه مروی، جمعی از طلاب حوزه علمیه و حجج اسلام کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدیر مدرسه هدایت) و اسدنژاد ( مدیر مدارس مسجد محور سید الشهدا و دبیر گروه تدوین کتب درسی جریان های تمدنی) بود که سرفصل های این جلسات عبارتند از : ۱. لزوم ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/6193 ) ۲. نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی و پیشنهاد جهت ارتقا آن ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/6169 ) ۳. روش های موثر امر به معروف و نهی از منکر در زمان کنونی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/5737 ) ۴. علل پیدایش جریان های متخاصم با پوشش و عفت اسلامی ایرانی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/5737 ) ۵. مقایسه احکام کلی وجود مبتنی بر فلسفه صدرایی و احکام کلی وجود مبتنی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/4488 ) ۶. بررسی نقش حوزه علمیه تهران و حوزه علمیه قم در اداره جامعه (جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/4276 ) ۷. مطالعه فقهی آسمان ها و زمین در مقایسه با مطالعات سکولار کهکشان ها (جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/3207 ) همچنین حوزه علمیه مروی تهران میزبان جلسات مردمی « پاسخگو باش » است که سعی دارد بدون واسطه و با رعایت آداب، گفت‌وگو میان مردم ‌و‌ مسئولین را آسان تر کند. ان‌شاءالله در روز های آتی زمان جلسات را اعلام خواهم کرد. می توانید اطلاعات را از کانال حوزه علمیه مروی تهران https://eitaa.com/38172645/38 نیز مشاهده کنید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزارش امیدوار کننده خبرگزاری صدا و سیما درباره تکنولوژی بسیار پیشرفته قنات (قنات یک جزء از الگوی شش بخشی مدیریت غیر متمرکز آب است) ❓هر رشته قنات ۲۰ الی ۲۵ لیتر بر ثانیه آب تولید می کند ❓در کشور ایران حدود ۵۰ هزار رشته قنات شناسایی شده است. https://eitaa.com/olgou4
معرفی کتاب انفاق ( برگ نخست ) ⚡️ فصل اول به این سوال پاسخ می دهد که چرا به انفاق می پردازیم ؟ 🗞 غرض از تدوین کتاب ایجاد تعریفی عمیق تر از در ذهن و قلب مخاطب مبتنی‌بر قرآن و سنت است. 📖 از جمله اموری که موجب لزوم این بحث می شود، کثرت تأسیس اصطلاح های برون‌دینی و انتساب ناکارآمدی آنها در حل مسائل به اسلام است و این انتساب چونان رنگ رخساره خبر از اعتقاد به ناکارآمدی دین در عصر کنون می‌دهد؛ یعنی بی توجهی به معانی عمیق اصطلاحات دینی مساوی با اعتقاد به ناتوانی کلام وحیانی خدای متعال و امام معصوم در ارائه راهکار برای پاسخ به مایحتاج بشر در زندگی کنونی است. کشف وجوه معنایی کلام خدای متعال و معصومین در اصطلاح غرض اصلی تدوین بوده و این ابتکار عمل در رفتار فقها معاصر مانند امام خمینی در بازخوانی مفهوم استکبار در مقایسه با امپریالیسم، بازخوانی مفهوم پیشرفت در مقایسه با توسعه غربی برای اثبات توان اداره جامعه با دین توسط آیت الله خامنه ای از جلمه این التزام ها و توجهات است. 📌 پس خلاصه فصل اول اینکه ما نیازی به تأسیس اصطلاح نداریم و باید اصطلاح های دینی را با نگاهی عمیق تر بازخوانی کنیم. مانند مقایسه اصطلاح با ، و . ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
معرفی فصل اول کتاب انفاق ( برگ دوم ) ✏️همچین در فصل اول به این سوال می پردازیم که اصطلاح انفاق در آیات و روایات با کدام دسته از آیات و روایات دیگر ارتباط دارد؟ پس از آنکه لزوم بحث از اصطلاح و بررسی عمیق آن مطرح شد لازم است مثال هایی برای اثبات این ادعا ذکر می گردد. 📙به عنوان مثال آیات و روایات متعددی ذکر می گردد تا ارتباط اصطلاح با ، انفاق و و رفع فقر، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و را تبیین کند. این ها مشتی از خروار ارتباط ها و پیوستگی های مفاهیم اسلامی است. همچنین در این کتاب ادعای ارتباط انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و نیز بررسی می شود. همچنین در کتاب انفاق روایاتی که دلالت بر ارتباط کاشت گندم و تغییرات مثبت اقلیمی، ارتباط گندم و جو و نان با سلامت، ارتباط گندم و زکات دارد ذکر شده تا استبعاد ارتباط انفاق و دیگر اصطلاح های درون دینی و از همه مهم تر امکان شرح این ارتباط با مرتبط از بین برود. لازم به ذکر است شرح تفصیلی تر ارتباط اصطلاح های اقتصادی از جمله انفاق در فقه المکاسب در 7 باب فقهی آمده است. خلاصه فصل دوم اینکه مثال های متعددی برای عدم نیاز به تاسیس اصطلاح و ارتباط عمیق و وثیق گزاره های درون دینی مثل انفاق و 5 مفهوم اصلی اقتصاد اسلامی ذکر شده. ۲۵‌ بهمن ۱۴۰۲
✏️معرفی فصل دوم کتاب انفاق ( برگ سوم ) 📙 در فصل دوم به روش استنطاق از وحی می پردازیم. آنچه که موجب تولید کتاب انفاق شده است. کتاب انفاق بر اساس قواعد اصولی طراحی و تولید شده است. فقه البیان از 9 دسته قاعده اصولی متشکل شده است. که لازم است از باب اختصار به مهم ترین باب از ابواب فقه البیان اشاره شود. 👌 بیان مبتنی بر تأمل اولین و مهم ترین قاعده از 9 قاعده است. آنچه که شریعیت و قرآن دنبال می کند حفظ و رشد عقول مومنین است. به همین جهت برای رشد و تعالی آنها را به علم و تعلیم و تعلم دعوت نموده است و کلید ورود به وادی علم را سوال کردن و سوال معرفی کرده است. باب بیان مبتنی بر تامل مشتمل بر 3 سرفصل است که به بحث سوالات شارع ، سوالات عرف و عرف و شارع می پردازد. 📎 به عنوان مثال سوال چگونه چرخه انتشار ویروس کرونا را مهار کنیم ؟ عرفی است که لازم است تنقیح شود. در واقع باید بررسی کرد که اساس این سوال درست است یا نه ؟ این سوال و پاسخ به آن موجب افزایش سلامت در کمترین زمان ممکن و کم ترین هزینه جانی و مالی است یا نه ؟ با بررسی آیات و روایات در حوزه بیماری و منشاء های ایجاد بیماری از مهم ترین بلکه در درون انسان است و اگر درون انسان دچار اختلال های مزاجی و خلتی نباشد فرد به ندرت دچار بیماری می شود. پس مهار کردن چرخه انتشار بیماری کرونا نسبت به تقویت قوای انسان ها و آنها از درجه اهمیت بسیار کمتری برخوردار است و شاید اصلا اهمیتی نداشته باشد. تنها لازم است به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مزاج افراد را به سمت اعتدال قرار دهیم ؟ این سوال تنقیح شده سوال عرف نسبت به بیماری منحوس کروناست. 3 اسفند 1402
💢اتفاقی مبارک در سپهر سیاست ایران💢 🔹 بازی لیست‌بندی بعد از چندین دهه، امروز به نقطه پایان خود رسیده و دو قطبیِ کاذبِ اصولگرایان و اصلاح طلبان امروز تا حد زیادی از حیز انتفاع ساقط شده است. 🔹همین امر موجب شده جریانهای متعدد و متنوعِ نوظهوری، به نحوی مستقل اقدام به ارائه لیست‌های ائتلافی خود نمایند و عملاً قُرُق دو قطب اصولگرایی و اصلاح طلبی را نقض کنند. 🔹در این میان برخی بر مردمی و شفاف بودن فرآیند رسیدن به کاندیداهای اصلح خود تاکید نموده و تلاش کرده‌اند با دخیل کردن افراد متخصص و سرشناس شهرها، بر وجه مردمی و کارشناسی بودن فرآیند خود صحه بگذارند، ولی به نظرم این شیوه راه به جایی نخواهد و برد و دیر یا زود یا "دچار همان آفت تصمیمات پشت پرده‌ای اصولگرایان و اصلاح طلبها خواهد شد" و یا "لااقل بدان متهم خواهد شد". 🔹اما در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، شاهد الگوی دیگری از سیاست‌ورزی نیز هستیم که به جای اینکه بر صحت و سلامت فرآیند افراد برگزیده در لیست خود تأکید کند، بر که مورد حمایت اوست تأکید دارد و شفاف و بدون لکنت، محتوای سیاستی را به میان گذاشته که مدعی است می‌خواهد آن را از فردای انتخاب شدن دنبال کند. نمونه بارز این کار را می‌توان در حمایت‌ تعدادی از مؤسسات و افراد سرشناس در شهرهایی چون تهران و قم مشاهده کرد که پای طرحها و ایده‌هایی مانند «طب سنتی»، «پولطلا»، «معماری اسلامی و خانه های ویلایی»، «بانکداری اسلامی»، « نفی احتکار منابع طبیعی»، «کاشت درختان مثمر» و ... ایستاده‌اند. 🔹هرچند بسیاری از این ایده‌ها به نظر حقیر اولیه و ناپخته برای اجرا در سطح کشورند، ولی فرود آمدن سیاست در طرحهای اداره امور زندگی مردم امر بسیار مبارکی است که باید پیگیری شود. اساسا دوگانه توسعه مدرن و پیشرفت اسلامی ایرانی در چنین آوردگاهی قابليت صورت‌بندی و مرزبندی پیدا می‌کند و سیاست به ناچار می بایست موضع خود را در نحوه‌ی اداره و تمشیت مسئله‌های واقعی مردم در دوراهی توسعه و پیشرفت مشخص کند. 🔹این اقدام را باید به فال نیک گرفت و برای بارورسازی و آفت زدایی از آن به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتقای امر سیاسی در کشور به آن همت گمارد... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1622
✅ اجلاسیه مشترک هیئات و مساجد بروجرد با موضوع: تبیین راه حل های تمدنی روز یکشنبه ۶ اسفند در مسجد حضرت ولی عصر ارواحنافداه برگزار می شود. 🗞فهرست راه حل های تمدنی: ۱- واگذاری زمین رایگان به مستأجرها ۲-ساخت خانه های حیاط دار ۳- تغییر کتب درسی ۴- پیشگیری از بیماری ۵- محله محوری ۶- ساخت بازارهای رایگان ۷- تحول در روایت میراث فرهنگی کشور ۸- مخالفت جدی با سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ ۹- تصویب قوانین مادر ۱۰- عبرت و پیشگیری از جرم ۱۱- الگوی جدید پدافند غیر عامل ۱۲-تحول در الگوی تولید کشور ۱۳- احیای مشاغل برتر https://eitaa.com/olgou4
یادداشت ۵۶ ۹ اسفند ۱۴۰۲ شرط نماینده شدن، نماینده بودن است ! شرایط و ملاک های متعددی برای انتخاب نماینده حقیقی و اصلح وجود دارد ولی دو شرط و سوال بسیار مسیر را روشن می‌کند. سوال اول : تا حالا کجا بودید ؟ اگر علت حضورتان است. این علت قبلاً هم بوده ولی شما نبودید! یا به این شکل در وسط میدان نبودید. اگر هم علت حضورتان چیز غیر از این علت است، به اصلح بودن خود شک کنید و حقیقتا بهتر است کنار بکشید و ذمه خود را به این خطا مشغول نکنید. بسیاری از افراد به معنای واقعی کلمه بدون هیچ منسبی، صدای ملت هستند و زندگی خود را برای پیگیری مسائل انقلاب اسلامی و مردم با خدا معامله کرده اند. سوال دوم: با چه تخصص و دستگاه علمی ای می‌خواهید مسائل مردم را حل کنید؟ با نگاه پیش خواهید رفت ؟ یا با نگاه التقاطی غربی و اسلامی میخواهید حل مسئله کنید؟ یا با نگاه توسعه غربی و مسائل را حل خواهید کرد ؟ یا صرفاً بر اساس تجربه و هم رنگ جماعت شدن عمل خواهید کرد ؟ بعضی از کاندید های این دوره صریحا می‌گویند بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی حل مسئله خواهند کرد و پیگیر هستند. مثل یا دادن زمین رایگان ۱۰۰۰ متری به مستأجرین و زوج های جوان ، ساختن خانه با الگوی ( پیشرفته تر از خانه ویلایی و مدل آپارتمان ) ، تحول در کتب درسی بر اساس و ۹ مسئله دیگر. (جهت اطلاع بیشتر از اولویت های تمدنی ۱۲ گانه اینجا کلیک کنید. ) خلاصه مطلب آنکه نماینده اصلح کسی است که قبل ، حین و بعد انتخاباتش فرقی نکند و همیشه با همان شور و حرارت زمان تبلیغات در کنار مردم باشد و مسائل مردم را بر اساس الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی حل کند.
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ در سه محور کلان با توسعه پایدار اختلاف نظر داریم/ دوستان تمدنی به دنبال اصلاحات موردی نباشند! 👌به صورت خلاصه: در سه محور ۱- اهداف برنامه ریزی، ۲- حوزه های برنامه ریزی و ۳- نظام مسائل راهبردی با مفهوم توسعه پایدار اختلاف نظر داریم و نباید تصور نمائیم؛ که با اصلاحات موردی مشکلات کشور حل می شود. به معنای واقعی کلمه نیازمند تحول بنیادین در نظام برنامه ریزی کشور هستیم. 👌اصلاح ساختاری اول: اصلاح ذهنیت ها در حوزه اهداف برنامه ریزی است. از منظر مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی؛ برنامه ریزی زیرساختی و مشارکتی و ارتباطی برای دستیابی به نظم اختیاری(خود تنظیمی در روابط انسانی) یا همان مردمی کردن امور؛ هدف قطعی حوزه برنامه ریزی کشور محسوب می شود. 👌اصلاح ساختاری دوم: اصلاح در حوزه های برنامه ریزی کشور است. حوزه های مطلوب برنامه ریزی در یک کشور؛ شامل توجه به نه گروه مسئله زیر است. هر کدام از زیرساخت های ذیل به منزله عاملی موثر بر خودتنظیمی در روابط انسانی عمل می کنند. ۱- گروه مسائل مرتبط با سیاست و امامت و مدیریت ۲- گروه مسائل مرتبط با روش تحقیق، فلسفه علم، آموزش علم و... ۳- گروه مسائل مرتبط با تزکیه و پاکسازی و نظافت ۴-گروه مسائل مرتبط با تبلیغات، رسانه، شعر و بیان ۵- گروه مسائل مرتبط با مکاسب و شغل و معیشت ۶- گروه مسائل مرتبط با پیشگیری از جرم و عبرت و میراث فرهنگی ۷- گروه مسائل مرتبط با نظم اختیاری و قانونگذاری ۸- گروه مسائل مرتبط با ارزیابی، تعریف شاخص و فرقان (اصلاحات سنجه ای) ۹- گروه مسائل مرتبط با پدافند غیر عامل، امنیت و نفی سبیل 👌اصلاح ساختاری سوم: شناسایی صحیح نظام مسائل هر حوزه و معرفی مسائل فوریت دار در حوزه های ۹ گانه فوق الذکر است. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مهمِ بخشی از وحی استنطاق شده است. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تحول موردی یا تحول نظام مند؟ - یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - قم https://eitaa.com/olgou4
این خطی که بی بی سی در پیش گرفته همان خطی که است قبلا امید دانا داشت. خط فکری انقلاب مُهَیمِن ( شامل ) بر ملی گرایی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ بی بی سی: 📍اینگونه تاریخ ایران بر روابطش با جهان تاثیر می‌گذارد/اقدام تهران برای صادرات سلاح به دیگر کشورها تلاشی برای گسترش نفوذ جهانی ایران است/جنگ صدام علیه ایران پیامد سهمناکی داشت و باعث شد تا ایران بر توسعه برنامه موشکی بازدارنده خود تمرکز کند... 🆔 @Kavoshmedia
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ 📣 شرح فعالیت طلاب مدرسه هدایت با توجه به سوالات و درخواست طلاب داوطلب ، به شرح اجمالی سطوح می پردازم. 📌معرفی دروس سطح یک در مدرسه هدایت؛ «چرخه تحریک فکر×نظریات ۱۰ گانه» راه اندازی چرخه تحریک فکر حول ۱۰ نظریه بخشی از نظریات الگوی پیشرفت اسلامی. تحریک فکر حول نظریات متعدد، طلبه را مجهز به جامعیت نسبی نموده و راهبری اجتماعی توسط طلبه و تغییر نظم اجتماعی توسط طلاب را ممکن می‌سازد. ( طراحی این سطح برای پاسخ به سوال چگونگی حضور اجتماعی طلبه می‌باشد. ) 📌معرفی دروس سطح دو در مدرسه هدایت ؛ «چرخه تحریک فکر×نظریات ۱۰۰ گانه نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی» راه اندازی چرخه تحریک فکر حول محتوای نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی. نمایشگاه تخصصی الگوی پیشرفت اسلامی شامل ۱۰۰ نظریه بخشی است که در قالب ۹ دسته باب فقهی دسته بندی شده است. ( علت طراحی این سطح برای پاسخ به سوال چگونگی تفسیر ملموس از جامعیت اسلام برای مکلفین است. ) 📌معرفی دروس سطح سه در مدرسه هدایت ؛ «چرخه تحریک فکر×۹ دسته قاعده اصولی فقه البیان» یعنی راه اندازی چرخه تحریک فکر برای فقه البیان. فقه البیان ۹ دسته قاعده اصولی است که شرایط استنطاق از وحی را برای فقیه مهیا می‌کند. انتظار داریم بهره برداری از فقه البیان در مقام استنباط موجب تحول در دستگاه فقاهت بشود. مهم ترین تأثیر استفاده از فقه البیان، استنباط نظام‌مند تعاریف ، تصاویر و تصمیمات پیشنهادی شارع برای یک شیء است. (علت طراحی این سطح برای پاسخ به سوال چگونگی استنطاق از وحی و نحوه نفقه است.)
روز قدس نماد مبارزه مظلومان جهان با ظالمان. در راه پیمایی به این فکر میکردم درک ما مظلومین از خدعه ها و عداوت های ظالمان چیه ؟ ❓آیا میدونیم که سالانه ۲۰۰ هزار سقط جنین با برنامه های سازمان بهداشت جهانی صهیونیستی در ایران انجام می‌شد ؟ ❓آیا می دونیم که مدیریت شهر های ایران بر اساس نظریه ای امریکایی جلو می ره ؟ ❓آیا میدونیم که غذا تراریخته‌ توسط شرکت های بزرگ یهودی-صهیونیستی تولید و توزیع میشن ؟ و «آیا می دانیم ...» های زیادی که اگر میدانستیم، وضع مجلس ، دولت و زندگی مان بهتر از الآن بود. به صورت کلی باید بدانیم ، همان برنامه های راهبردی ظالمان جهت مبارزه با مظلومین است. 🤔 چند اقدام به ذهنم رسید. خوبه که با هم‌فکری پخته بشن: ۱.در باید به بزرگان ایرانی آن شهر بپردازیم تا الگوی و اسوه های حقیقی رو به مردم معرفی کنیم. (دقیقا در مقابل همان کاری که صهیونیست برای جهان داره انجام میده ) ۲. باز نویسی و تغییر بر اساس معرفی اسوه های ایرانی در مقابله با دشمنان ۳. ارتقاء سیاست خارجی با تقویت همه جانبه در ظهور حضرت بقیه الله الاعظم روحی به الفداء ۴. تغییر کالبد شهر ها کنونی و آینده بر اساس مفاهیم ( دقیقا همان کاری که هبیتات و سازمانهای بین المللی دیگر بر اساس تفکرات آمریکایی برای جهان انجام می‌دهند) ۵. مردمی کردن تولید، مردمی کردن بازار و توزیع، تغییر تعریف پول ، مردمی کردن تجمیع سرمایه بر اساس مفاهیم باب فقهی اینها مواردی هستند که فعلا به ذهن می‌رسه. https://eitaa.com/zavieh_did
ملاک غلط، تلاش غلط! 📌خیلی مهم است که « ضَلّ سعیهم » شامل حال مومنین نشود. بسیار برای بهبود اقتصاد تلاش می‌کنیم ولی سفره مردم، ارزش پول ملی و قدرت خرید و ... روند منفی دارند. علت اصلی اتخاذ ملاک غلط ارزیابی هاست. ملاک ها و شاخص های بانک جهانی بر اساس اسناد بین المللی ذات مسموم تنظیم شده و به سرمایه‌دار و اقتصاد جهانی سرمایه‌دار ها کمک می‌کند و روز به روز مظلومین را ضعیفتر در برابر ظالمین می‌کند. «ملاک های بانک جهانی اگر موجب رشد اقتصادی شود حتما سفره مردم و ارزش پول ملی را نابود می‌کند.» ما به ملاک هایی اسلامی جهت ارزیابی معیشت و کسب‌وکار مردم نیاز داریم. بعضی از این ملاک ها عبارتند از: أ) از حیث روابط انسانی لازم است به حذف حداکثری استخدام و رونق حداکثری مشاغل مستقل و توزیع های مردمی بپردازیم. (توضیح: در مشاغل صنعتی و مدل SMEها اصل بر اجیر و کارگر شدن است و همین اصل، موجب فاصله طبقاتی، گسترش بی عدالتی و فرصت نابرابر در بهره‌برداری از امکانات است.) ب) از حیث تامین مالی تمام نیاز های مالی مشاغل مستقل و توزیع مردمی بر اساس الگوی هشت بخشی تامین مالی در اسلام رفع بشود. (توضیح: بانک، بورس و وام های خاص با بهره بالا منابع پیشنهادی بانک جهانی برای رشد اقتصادی هیتند، حال آنکه ربا جنگ با خدا و رسول اوست و موجب نابودی همه چیز است. ) ج) از حیث جانمایی، مشاغل مستقل، فاصله مناسب از محل زندگی داشته باشند. (توضیح : ناتوانی افراد در توزیع وقت برای مدیریت زندگی و گسترش بزهکاری‌ها و نابودی خانواده و از طرفی گسترش حمل و نقل و سفر های درون شهری موجب که موجب استفاده بیشتر از سوخت و انرژی و در نهایت آلودگی هوا و ... خواهد شد، تنها دو دلیلِ لزوم جانمایی مناسب محل مشاغل است. ) د) از حیث بسته‌بندی، از فلزات و پلاستیک استفاده نشود. (توضیح : طبیعت ، خشکی‌ها و دریا ها زیر انبوهی از زباله های فلزی و پلاستیکی هستند.) «با رعایت ملاک های اسلامی هم رشد اقتصادی رقم خواهد خورد و هم سفره مردم، ارزش پول ملی و ... حفظ می‌شود.»
چقدر این ساعت (۱:۲۰ )برای انتقام خوبه...
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️لطفاً در این نظر سنجی مهم شرکت کنید/ کدام ایده را برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ مؤثرتر مي دانید؟! ۱-گسترش Sme ها (پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه)؟ ۲- استفاده از ایده زیست شهر؟ ۳- اجرای الگوی مردم پایه مشاغل برتر (پیشنهاد شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) ؟ 🗞نشاني نظر سنجی: https://EitaaBot.ir/poll/aj1dz https://eitaa.com/olgou4
بسم الله قاصم الجبارین...
داریم به این ساعت خاص نزدیک میشیم
پهباد ها رسیدند... موشک ها شلیک شدند ... و ..