eitaa logo
زاویه‌دید
169 دنبال‌کننده
34 عکس
31 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمدلله نگاه «جامعیت اسلام ؛ راهکار مشکلات کشور» در حال نشر است.
زاویه‌دید
ابتکار روستائیان تاجیکستان برای تامین برق.mp4 @keshavarzi_313
تولید مردمی و غیر متمرکز برق در تاجیکستان! از جمله فواید این نیروگاه های شخصی یا مردمی : ۱. کاهش هزینه تولید برق نسبت به نیروگاه های بزرگ ۲. کاهش هزینه انتقال برق به مصرف کننده ۳. کاهش هزینه نگهداشت نیروگاه ۴. کاهش هزینه آلودگی محیط زیست ( هوا، جنگل، آب و ... ) ۵. تکنولوژی ساده تر ۶. قابلیت تکثیر در مناطق مختلف از جمله مضرات تولید_مردمی_برق: تا الان ندارد. پ.ن: البته هر منطقه ای با توجه به مزیت های نسبی خود میتواند از ایده تولید_غیرمتمرکز_برق بهره ببرد.
اعتکاف، با علی شروع می‌شود! 📌ریشه عکف به معنای توجه به چیزی و بی توجهی به دیگران است. ❓آیا مقارنت شروع ایام البیضِ حضرت آدم با ولادت شاه‌راه ایستاده در برابر همۀ ظلمت های تاریخ (صراط مستقیم)، به معنای این نیست که توجه به علی ابن ابی طالب و بی توجهی به دیگران آغاز نورانی شدن است؟! 💡 پیشنهاد عملی: این سه روز را وقف از امیرالمومنین کنیم بلکه معرفت به علی صلوات الله علیه را به ما دادند و نورانی شدیم.
⭕️ پاپ فرانسیس در جمع رهبران صنعت شراب: شراب منبع شادی و هدیه‌ای از جانب خداوند است اظهارات تازه‌ی پاپ فرانسیس که شراب را «هدیه‌ای از جانب خدا» و «منبع واقعی شادی» برای مصرف‌کنندگان آن خوانده، بلافاصله مورد استقبال تولیدکنندگان ایتالیایی شراب قرار گرفت. وی گفت: «شراب، زمین، مهارت‌های کشاورزی و کارآفرینی موهبتی از جانب خداوند است، خالق آن‌ها را به ما سپرده تا با حساسیت و صداقت آنها را به منبع واقعی شادی تبدیل کنیم.» فرانسیس در گذشته نیز شراب را تایید کرده بود. پاپ در سال 2016 در یک ملاقات رسمی گفت که شراب بخشی جدایی‌ناپذیر از جشن عروسی است. او گفت: «جشن عروسی که در آن هیچ شرابی نباشد تازه‌عروس‌ها را شرمسار می‌کند، تصور کنید جشن عروسی را با نوشیدن چای تمام کنید!» شراب یک عنصر حیاتی در زندگی مسیحیان کاتولیک است. در سال 2014، تحقیقات نشان داد که سرانه مصرف شراب در واتیکان بیش از هر کشور دیگری است. 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/31876 🏷 @dolatedin
زاویه‌دید
⭕️ پاپ فرانسیس در جمع رهبران صنعت شراب: شراب منبع شادی و هدیه‌ای از جانب خداوند است اظهارات تازه‌ی
بین پاپ فرانسیس که شراب را هدیه خدا می دانند و استاد علوی که اقتصاد آزاد و لیبرالی را توصیه رسول الله، چه تفاوتی هست ؟
هدایت شده از بسلام آمنين
٠ ۱۱بهمن۱۴٠۲/ سال سوم امام خمینی ره: روحانیت و عشایر، دو سد مهم در مقابل پیشروی اجانب هستند!!!! رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل(۱۵خرداد۹۴) فرمودند: اگر را گم، فراموش یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم، ملت ایران خواهد خورد. بدیهی است وقتی با پرسشهایی از جنس تمدن سازی به بازخوانی امام نپردازیم، چیزی از راه آن بزرگ مرد تاریخ دستگیرمان نخواهد شد. توضیح بیشتر اینکه هیچ گاه امام را از منظر این پرسشها ارزیابی نکرده ایم، به همین دلیل نه ایشان را درست و جامع می شناسیم نه دشمنانشان را. این است که پس از گذشت حدود نیم قرن از انقلاب الهی او و علیرغم دستاوردهای فراوان، کماکان با مشکلات بسیاری روبرو هستیم. حتی در مواقعی با قوت نیروهای انقلاب و پول بیت المال مسلمین، ایجاد کننده آن مشکلات هم می شویم. یکی از مهم ترین پرسشهای این عرصه، مربوط به می شود. برنامه و حساسیت امام خمینی ره برای نظام مشاغل حکومتش چه بود؟ در یادداشت۱۳۲ اشاره کوتاهی به در نگاه امام داشتیم و در کوتاه مجال کنونی، نظری به تعابیر و بیانات شگفت انگیز آن فقیه دشمن شناس به مسئله !. کلمه و اصطلاحی که به دلیل امام ناشناسی مان به زودی به تاریخ خواهد پیوست و ما را گرفتار همان سیلی وعده داده شده خواهد کرد. ایشان در تاریخ ۲/۲/۵۸، عشایر ایران را یکی از ملت نام می برند و در کنار روحانیون، آنها را سدی مستحکم در مقابل نفوذ اجانب تعبیر می کنند که دائما مورد غضب حکومت آن پدر و پسر خائن بودند. ۲۴ روز پس از آن تاریخ، تضعیف و توطئه حکومت پهلوی علیه عشایر را، یکی از خیانتهای آن رژیم به عنوان می کند!. در همین سخنرانی و در تعبیری قابل تامل دیگر می گوید: ما الان مبتلا هستیم به گرفتاری های زیاد، به خرابی های زیاد که باید با دست قدرتمند تمام طبقات و به ، این گرفتاری ها رفع بشود. امام خمینی ره در دیگر سخنانشان به بیان نحوه دشمنی و تضعیف عشایر در رژیم اجنبی پهلوی پرداخته اند. ایشان یکی از مهم ترین راهبردهای آنان را و نابود کردن شغل استراتژیک می دانند. و مگر عشایر و زندگی عشیره ای بر اساسی غیر از دامداری هم استوار است؟ «دامداری را اینها به کلی از بین بردند، مراتع ما را که جای دامداری بود گرفتند، ملی کردند به اصطلاح خودشان» ۲٠/۷/۵۷. «در حکومت پهلوی دامداری ایران را به هم زدند، کشاورزیش را به هم زدند، همه زندگی را به هم زدند. دامداری را از بین بردند، حالا ملت ایران با گوشت های - عرض می کنم که - یخ زده نجس دارند زندگی می کنند که از بلاد دیگری می آورند برایشان، یخ زده، خراب، فاسد و حرام میت است. در صورتی که ایران اش وقتی که دامداری حسابی بود کافی بود برای همه ایران و مابقی اش باید صادر میشد ۴/۹/۵۷. حال پرسش اینجاست: آیا از فرصت گرانقدر انقلاب اسلامی برای تقویت عشایر و زندگی عشیره ای استفاده کردیم؟ آیا توانستیم با و زدودن انحصارهای طاغوتی از مراتعی به حکم اسلام سهم همه مردم است، بسترساز گسترش دامداری های خُرد، خودکفا کردن خانواده ها، احیای حکم شریف زکات، محرومیت زدایی و دهها فایده دیگر شویم؟ پاسخ ناگفته پیداست و واردات سالانه بیش از ۲۵٠ هزار تن گوشت و عرضه ی ششصد هزار تومانی آن، گواه فاصله ما با فهم امام و راه اوست. @besalamen_amenin
تصویری ریشه بسیاری از مشکلات ؛ نگاه لیبرال و توجه به اسناد بین المللی در نشست جهاد تبیین که با حضور اقشار مردم در مسجد حضرت صاحب الزمان عج این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع جهاد تبیین در بیان رهبر معظم انقلاب گفت : دستگاه های تبلیغاتی دشمن و عناصر نفوذی در تلاشند ناکارآمدی نظام اسلامی در حل مشکلات اقتصادی را القا کنند در حالی که ریشه اکثر مشکلات خصوصا اقتصادی نگاه لیبرال افراد نفوذی بوده که قبله آنها اسناد بالادستی غرب و نسخه های پوزیتیویستی است که بر اصالت حس و تجربه در برابر وحی و شریعت انبیاء تاکید دارد مانند لذا اینکه به فرمایش رهبر معظم انقلاب ما هنوز موفق به تشکیل دولتی کاملا اسلامی نشدیم و ریشه اش در همین مسئله است و مدل بانکداری با سودهای تصاعدی و وابستگی به نفت و ارز دلار و ... از آثار همین تفکر لیبرال بوده است و باید تلاش کنیم به نسخه صحیح الهی انبیاء عمل شود و با انتخاب هوشمندانه در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی به این مهم نزدیک شویم ان شاءالله. لینک کانال : https://eitaa.com/tablighatksh
چندی پیش در ذهن به الگوی تولید اتومبیل فکر می کردم. و خودرو راهکار برون رفت از وضعیت ناکارآمدی بازار تولید و عرضه خودرو این یعنی یک گام موثر در مردم را وارد تولید کردن و اقتصاد را مردمی کردن المکاسب
هدایت شده از اندیشکده قصد
35.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 سید امیرحسین حسینی؛ پژوهشگر اندیشکده قصد در برنامه کتاب قانون شبکه یک سیما: ▫️تقاضای طبیعی سالانه خودرو در کشور حدود ۱.۵میلیون به همراه چندین میلیون تقاضای انباشته تعویض خودروهای فرسوده است! ▪️طبق آمار وزارت صمت، ۸۵درصد قدرت خرید مردم ایران برای خودرو بین ۱۵۰ تا ۵۵۰میلیون است و هر سیاست تولیدی و وارداتی که نتواند خودروی باکیفیت در این بازه قیمتی تامین کند قطعا «ناکارآمد» است. ▫️ارزیابی نرخ خودروهای وارداتی باکیفیت‌تر از نمونه داخلی نشان می‌دهد که این خودروها بیش از ۱میلیارد تومان در کشور مبدا قیمت داشته و حداقل بین ۱.۵ تا ۲میلیارد تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد. ▪️در شرایطی که به‌خاطر روشن کردن کولر در منازل، برق صنایع قطع میگردد، واردات خودروهای برقی و تاسیس چندین هزار ایستگاه شارژ در کشور یک سیاست ناکارآمد است. ▫️راهکار حل مشکلات صنعت خودروی کشور، «آزادسازی تولید خودرو» برای همه نخبگان و متخصصینی هست که قادر به تولید خودروی باکیفیت هستند اما قانون مانع آن‌ها شده است. 💠 اندیشکده قصد 💡@qasdna_ir
زاویه‌دید
📺 سید امیرحسین حسینی؛ پژوهشگر اندیشکده قصد در برنامه کتاب قانون شبکه یک سیما: ▫️تقاضای طبیعی سالانه
نکته خیلی مهم : کارشناس محترم تعداد نیاز به اتومبیل را پیش فرض گرفته اند. حال آنکه می توان مسئله خودرو را به زاویه دید دیگری تحلیل کنیم ؛ ❓چرا مردم نیاز حداکثری به خودرو پیدا کردند؟
زاویه‌دید
چندی پیش در ذهن به الگوی تولید اتومبیل فکر می کردم. #تولید_غیر_متمرکز و #عرضه_غیر_متمرکز خودرو راهک
این ایده ها اگر نظام مند باشد خوب است لکن اگر مثل زیست شهر و امثالهم نیمه اسلامی باشد، خطر و آسیبش بیشتر از الان خواهد بود. جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/zavieh_did/107
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادداشت ۵۵ ۴۵ سال است که چه چیزی را تکرار می کنیم؟ عصاره حرف و اعتقاد ما در میان سختی ها و ناملایمات، آنچه که امام خمینی به همه ما یاد داد یک چیز است : «ما مردم می‌توانیم با اتکاء به قوت خود ایران را به قله پیشرفت برسانیم.» هر کسی با این اعتقاد بازی کند و مخالفش باشد، دشمن ماست و هرکس معتقد باشد و همراه، دوست ماست. پ.ن: مردمی شدن یک اصل اسلامی است. امام خامنه ای برای مردمی شدن اداره کشور حتما غرب و غیر اسلام، فساد و ظلمت را بیشتر کرده اند و می‌کنند. کشتار بی رویه مردم در جهان ، سلطه حداکثری اقتصادی، آلودگی زمین و آبها ، بیمار تر شدن انسان ها و ... مثالی از همین ظلمات است.
ساختمان سازی یک مسئله مهم است که می توان به سه شکل آن را حل کرد. قبل از تبیین سه شکل حل مسئله، سه ملاک برای ارزیابی روش های حل مسئله عرض می‌کنم و نتیجه گیری را به خودتان واگذار می‌کنم. 📌 سه ملاک ارزیابی ۱. مدیر حل مسئله کیست ؟ ۲. مفهوم اصلی برای پاسخ به مسئله چیست ؟ ۳. عوارض و تالی فاسد های این روش چیست و چطور حل خواهد شد؟ 📖 سه روش حل مسئله ۱. روش اول حل مسئله: مدیر حل مسئله مردم خودمان نباید باشند چون نمی توانند. مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله مبتنی بر است. از تالی فاسد هایی که در این روش قطعی است «لِه شدن مردم ضعیف زیر چرخ توسعه» است. ۲. روش دوم : مدیر حل مسئله باید مردم خودمان باشند، مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله بر اساس است و همان تالی فاسد های روش قبل برای این روش هم وجود دارد. ۳. روش سوم : مدیران حل مسئله باید مردم خودمان باشند، مفهوم اصلی در پاسخ به مسئله بر اساس است. (جهت مطالعه طبقه بندی جدید کلیک کنید.) و تالی فاسد ها و ضرر های روش سوم تقریبا صفر است. (پاسخ این روش به الگوی ساخت مسکن را اینجا بخوانید) نتیجه گیری و تحلیل خبر: به عهده شما
امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ حوزه علمیه مروی تهران و توابع میزبان مجموعه جلساتی میان مدیر کل حوزه علمیه مروی، جمعی از طلاب حوزه علمیه و حجج اسلام کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی و مدیر مدرسه هدایت) و اسدنژاد ( مدیر مدارس مسجد محور سید الشهدا و دبیر گروه تدوین کتب درسی جریان های تمدنی) بود که سرفصل های این جلسات عبارتند از : ۱. لزوم ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/6193 ) ۲. نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی و پیشنهاد جهت ارتقا آن ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/6169 ) ۳. روش های موثر امر به معروف و نهی از منکر در زمان کنونی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/5737 ) ۴. علل پیدایش جریان های متخاصم با پوشش و عفت اسلامی ایرانی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/5737 ) ۵. مقایسه احکام کلی وجود مبتنی بر فلسفه صدرایی و احکام کلی وجود مبتنی ( جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/4488 ) ۶. بررسی نقش حوزه علمیه تهران و حوزه علمیه قم در اداره جامعه (جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/4276 ) ۷. مطالعه فقهی آسمان ها و زمین در مقایسه با مطالعات سکولار کهکشان ها (جهت مطالعه بیشتر https://eitaa.com/olgou4/3207 ) همچنین حوزه علمیه مروی تهران میزبان جلسات مردمی « پاسخگو باش » است که سعی دارد بدون واسطه و با رعایت آداب، گفت‌وگو میان مردم ‌و‌ مسئولین را آسان تر کند. ان‌شاءالله در روز های آتی زمان جلسات را اعلام خواهم کرد. می توانید اطلاعات را از کانال حوزه علمیه مروی تهران https://eitaa.com/38172645/38 نیز مشاهده کنید.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 گزارش امیدوار کننده خبرگزاری صدا و سیما درباره تکنولوژی بسیار پیشرفته قنات (قنات یک جزء از الگوی شش بخشی مدیریت غیر متمرکز آب است) ❓هر رشته قنات ۲۰ الی ۲۵ لیتر بر ثانیه آب تولید می کند ❓در کشور ایران حدود ۵۰ هزار رشته قنات شناسایی شده است. https://eitaa.com/olgou4
معرفی کتاب انفاق ( برگ نخست ) ⚡️ فصل اول به این سوال پاسخ می دهد که چرا به انفاق می پردازیم ؟ 🗞 غرض از تدوین کتاب ایجاد تعریفی عمیق تر از در ذهن و قلب مخاطب مبتنی‌بر قرآن و سنت است. 📖 از جمله اموری که موجب لزوم این بحث می شود، کثرت تأسیس اصطلاح های برون‌دینی و انتساب ناکارآمدی آنها در حل مسائل به اسلام است و این انتساب چونان رنگ رخساره خبر از اعتقاد به ناکارآمدی دین در عصر کنون می‌دهد؛ یعنی بی توجهی به معانی عمیق اصطلاحات دینی مساوی با اعتقاد به ناتوانی کلام وحیانی خدای متعال و امام معصوم در ارائه راهکار برای پاسخ به مایحتاج بشر در زندگی کنونی است. کشف وجوه معنایی کلام خدای متعال و معصومین در اصطلاح غرض اصلی تدوین بوده و این ابتکار عمل در رفتار فقها معاصر مانند امام خمینی در بازخوانی مفهوم استکبار در مقایسه با امپریالیسم، بازخوانی مفهوم پیشرفت در مقایسه با توسعه غربی برای اثبات توان اداره جامعه با دین توسط آیت الله خامنه ای از جلمه این التزام ها و توجهات است. 📌 پس خلاصه فصل اول اینکه ما نیازی به تأسیس اصطلاح نداریم و باید اصطلاح های دینی را با نگاهی عمیق تر بازخوانی کنیم. مانند مقایسه اصطلاح با ، و . ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
معرفی فصل اول کتاب انفاق ( برگ دوم ) ✏️همچین در فصل اول به این سوال می پردازیم که اصطلاح انفاق در آیات و روایات با کدام دسته از آیات و روایات دیگر ارتباط دارد؟ پس از آنکه لزوم بحث از اصطلاح و بررسی عمیق آن مطرح شد لازم است مثال هایی برای اثبات این ادعا ذکر می گردد. 📙به عنوان مثال آیات و روایات متعددی ذکر می گردد تا ارتباط اصطلاح با ، انفاق و و رفع فقر، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و را تبیین کند. این ها مشتی از خروار ارتباط ها و پیوستگی های مفاهیم اسلامی است. همچنین در این کتاب ادعای ارتباط انفاق و ، انفاق و ، انفاق و ، انفاق و نیز بررسی می شود. همچنین در کتاب انفاق روایاتی که دلالت بر ارتباط کاشت گندم و تغییرات مثبت اقلیمی، ارتباط گندم و جو و نان با سلامت، ارتباط گندم و زکات دارد ذکر شده تا استبعاد ارتباط انفاق و دیگر اصطلاح های درون دینی و از همه مهم تر امکان شرح این ارتباط با مرتبط از بین برود. لازم به ذکر است شرح تفصیلی تر ارتباط اصطلاح های اقتصادی از جمله انفاق در فقه المکاسب در 7 باب فقهی آمده است. خلاصه فصل دوم اینکه مثال های متعددی برای عدم نیاز به تاسیس اصطلاح و ارتباط عمیق و وثیق گزاره های درون دینی مثل انفاق و 5 مفهوم اصلی اقتصاد اسلامی ذکر شده. ۲۵‌ بهمن ۱۴۰۲
✏️معرفی فصل دوم کتاب انفاق ( برگ سوم ) 📙 در فصل دوم به روش استنطاق از وحی می پردازیم. آنچه که موجب تولید کتاب انفاق شده است. کتاب انفاق بر اساس قواعد اصولی طراحی و تولید شده است. فقه البیان از 9 دسته قاعده اصولی متشکل شده است. که لازم است از باب اختصار به مهم ترین باب از ابواب فقه البیان اشاره شود. 👌 بیان مبتنی بر تأمل اولین و مهم ترین قاعده از 9 قاعده است. آنچه که شریعیت و قرآن دنبال می کند حفظ و رشد عقول مومنین است. به همین جهت برای رشد و تعالی آنها را به علم و تعلیم و تعلم دعوت نموده است و کلید ورود به وادی علم را سوال کردن و سوال معرفی کرده است. باب بیان مبتنی بر تامل مشتمل بر 3 سرفصل است که به بحث سوالات شارع ، سوالات عرف و عرف و شارع می پردازد. 📎 به عنوان مثال سوال چگونه چرخه انتشار ویروس کرونا را مهار کنیم ؟ عرفی است که لازم است تنقیح شود. در واقع باید بررسی کرد که اساس این سوال درست است یا نه ؟ این سوال و پاسخ به آن موجب افزایش سلامت در کمترین زمان ممکن و کم ترین هزینه جانی و مالی است یا نه ؟ با بررسی آیات و روایات در حوزه بیماری و منشاء های ایجاد بیماری از مهم ترین بلکه در درون انسان است و اگر درون انسان دچار اختلال های مزاجی و خلتی نباشد فرد به ندرت دچار بیماری می شود. پس مهار کردن چرخه انتشار بیماری کرونا نسبت به تقویت قوای انسان ها و آنها از درجه اهمیت بسیار کمتری برخوردار است و شاید اصلا اهمیتی نداشته باشد. تنها لازم است به این سوال پاسخ دهیم که چگونه مزاج افراد را به سمت اعتدال قرار دهیم ؟ این سوال تنقیح شده سوال عرف نسبت به بیماری منحوس کروناست. 3 اسفند 1402
💢اتفاقی مبارک در سپهر سیاست ایران💢 🔹 بازی لیست‌بندی بعد از چندین دهه، امروز به نقطه پایان خود رسیده و دو قطبیِ کاذبِ اصولگرایان و اصلاح طلبان امروز تا حد زیادی از حیز انتفاع ساقط شده است. 🔹همین امر موجب شده جریانهای متعدد و متنوعِ نوظهوری، به نحوی مستقل اقدام به ارائه لیست‌های ائتلافی خود نمایند و عملاً قُرُق دو قطب اصولگرایی و اصلاح طلبی را نقض کنند. 🔹در این میان برخی بر مردمی و شفاف بودن فرآیند رسیدن به کاندیداهای اصلح خود تاکید نموده و تلاش کرده‌اند با دخیل کردن افراد متخصص و سرشناس شهرها، بر وجه مردمی و کارشناسی بودن فرآیند خود صحه بگذارند، ولی به نظرم این شیوه راه به جایی نخواهد و برد و دیر یا زود یا "دچار همان آفت تصمیمات پشت پرده‌ای اصولگرایان و اصلاح طلبها خواهد شد" و یا "لااقل بدان متهم خواهد شد". 🔹اما در انتخابات مجلس ۱۴۰۲، شاهد الگوی دیگری از سیاست‌ورزی نیز هستیم که به جای اینکه بر صحت و سلامت فرآیند افراد برگزیده در لیست خود تأکید کند، بر که مورد حمایت اوست تأکید دارد و شفاف و بدون لکنت، محتوای سیاستی را به میان گذاشته که مدعی است می‌خواهد آن را از فردای انتخاب شدن دنبال کند. نمونه بارز این کار را می‌توان در حمایت‌ تعدادی از مؤسسات و افراد سرشناس در شهرهایی چون تهران و قم مشاهده کرد که پای طرحها و ایده‌هایی مانند «طب سنتی»، «پولطلا»، «معماری اسلامی و خانه های ویلایی»، «بانکداری اسلامی»، « نفی احتکار منابع طبیعی»، «کاشت درختان مثمر» و ... ایستاده‌اند. 🔹هرچند بسیاری از این ایده‌ها به نظر حقیر اولیه و ناپخته برای اجرا در سطح کشورند، ولی فرود آمدن سیاست در طرحهای اداره امور زندگی مردم امر بسیار مبارکی است که باید پیگیری شود. اساسا دوگانه توسعه مدرن و پیشرفت اسلامی ایرانی در چنین آوردگاهی قابليت صورت‌بندی و مرزبندی پیدا می‌کند و سیاست به ناچار می بایست موضع خود را در نحوه‌ی اداره و تمشیت مسئله‌های واقعی مردم در دوراهی توسعه و پیشرفت مشخص کند. 🔹این اقدام را باید به فال نیک گرفت و برای بارورسازی و آفت زدایی از آن به عنوان یکی از مهمترین راههای ارتقای امر سیاسی در کشور به آن همت گمارد... https://eitaa.com/alimohammadi1389/1622