eitaa logo
زاویه‌دید
175 دنبال‌کننده
34 عکس
30 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشت ۴۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ روایت ناقض یا غلط روایان از شیخ ؛ امتداد راه قاتلان او شیخ فضل‌الله نوری مرجع تهران و شاگرد به‌حق میرزایی شیرازی، بزرگ مرد مبارزه با مدرنیته‌ای بود که الان به بصیرتش نیاز داریم. جدا کردن ساحت های زندگی آیت الله شیخ فضل‌الله نوری و نگاه جزیره ای به فعالیتهای ایشان جفایی بس ناجوان مردانه به این فقیه بصیر است. جهت و روح حاکم در حرکت مبارزاتی ایشان با تربیت شدگان غرب در تمام ابعاد زندگی علمی، سیاسی و فرهنگی، همان چیزی است که طلبه عصر انقلاب برای هویت نیاز دارد. الآن در عصر ما، اسناد بین‌المللی و مخصوصا سند ۲۰۳۰ همان گرگ در لباس میشی است که در آن زمان مثل مشروطه، شیخ را با دست مردم تهران به دار آویخت. نیاید آن روزی که مردم ایران به خاطر حکمرانی سند ۲۰۳۰ در تمام ابعاد زندگی شان، با دست خود جمهوری اسلامی را فدا کنند و بر چوبه دارش، کف‌زنان نگاه کنند. جمهوری اسلامی هم مثل مشروطه شیخ پاک و حلال زاده است اما تربیت شدگان غرب با سوق دادن مشروطه به عدالتخانه مدرن، کاری کردند که آیت الله شیخ فضل‌الله نوری در برابر ثمره سالها کار علمی و فقهی خود ایستاد. باید بترسیم از آن روز که جمهوری اسلامی بعد از چهل اندی سال بخاطر تعالیم، علوم و متعلمین غربی به ضد خود تبدیل شود و اگر الان کاری نکنیم، دیری نخواهید پایید که می‌شود آنچه نباید... وقتی اقیانوس متون اسلامی را داریم و حتی اگر مانند عاصف ابن برخیا به اندازه بال مگسی از علوم اهل البیت علیهم السلام بهره مند شویم از عالمیان پیشی خواهیم گرفت پس چرا خود را در بیابان مدرنیته و غرب اسیر کرده ایم؟! اگر نگاه مان را عوض کنیم، دریا و امید در یک‌قدمی است. اگر صحنه ی مبارزه‌ را نبینیم، قطعا دوباره شیخ فضل‌الله ها به دار آویخته خواهند شد. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یاداشت ۴۱ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ فلسفه و هوش مصنوعی؛ بیراهه‌ی زیبا عمده چالش ما در موضوع شناسیِ مطلب است. کسی با فواید اندک هوش مصنوعی در تفحص و فرآیند فحص و جمع بندی مشکل ندارد و در این میان بررسی فلسفی هوش مصنوعی هم خالی از لطف نیست، اگر نگوییم فایده ای ندارد. ولی؛ آنچه از حیث موضوع شناسی ما را دچار خطای راهبردی کرده ، نقش هوش مصنوعی در حکمرانی مدرنیته است.🗞جایگاه هوش مصنوعی در تحقق اهداف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ چیست ؟ اهم فایده این بحث - اگر به چنین سوالاتی پاسخ دادیم - آن است که خط تولید نظام مسائل مدرنیته برای جوامع اسلامی و تمدن اسلامی را از کار انداخته ایم. خطر اینجاست که برای اداره جامعه مدرن و دهکده جهانی شان، هوش مصنوعی را مستقر کنند و ما در حجراتمان با ویدئو کنفرانسی شلوغ و پلوغ، بحث از ماهیت، عرَض و رابطه وجودی هوش مصنوعی با علت و ... کنیم. شاید برای اهل فکر شایسته باشد که به این سوال فکر کنند؛ ❓🗞 اعتماد به قول خُبره و موضوع شناسی در فقه نظام چه تفاوتی با فقه فردی (۵۲ بابی از طهارت تا دیات) دارد ؟! https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۴۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ روایت یک دیدار؛ شاهدی از غیب آن‌چه در یادداشت قبلی نوشتم و معتقدم بودم که نخبگان حوزه به نگاه ناقص در موضوع شناسیِ هوش مصنوعی مبتلا هستند با دیدار دیشب تایید شد. به اتفاق دوستان دیشب در صحن گوهرشاد نشسته بودیم و مشغول مناجات با امام رضا بودم که خیییلی اتفاقی آقای طباطبایی رو دیدم. ایشون از نامداران بحث حدیث و تاریخ هستند. نشستیم به استفاده که ... بحث به موضوع شناسی و هوش مصنوعی رسید. حاج آقا طباطبایی گفتند؛ « من هنوز نفهمیدم تعریف هوش مصنوعی چیست؟ آیا یک ابزار است یا یک هوش است. » خدمت حاج آقای طباطبایی عرض کردم: «چند نوع تعریف از هوش مصنوعی متصور است و آن تعریفی برای ما اهمیت بیشتری دارد که تاثیر بیشتری در حکمرانی و اداره جامعه داشته باشد و نباید تعریف های بخشی و جزئی، ما را از تعریف در اداره‌ی جامعه غافل کند. نقش هوش مصنوعی در تحقق اهداف سند ۲۰۳۰ و راهبرد های نوشهرگرایی باید محل توجه قرار گیرد. البته که تعریف و نقش هوش مصنوعی در تحلیل روایات، شعر گفتن ، پاسخ به هر سوال بی فایده و ... هم مطرح است و باید سر جای خود به آن پرداخت.» جالب بود ایشونم رد نکردند و این موضوع براشون جالب بود. در آخر هم قرار شد بعد از ماه صفر جهت اسناد رساله ذهبیه (مباحث طبی رسیده از) امام رضا علیه السلام خدمت ایشان برسم. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یاداشت ۴۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ 🔻سفیه‌های جبهه حق؛ خطرناک‌تر از تروریست‌ها🔻 کاملا دوستانه و خیرخواهانه باید موضوعی نسبت به شهبازی‌ها، ثابتی‌ها و سید کمیل‌ها و به طور کلی دوستان انقلابی تبیین شود؛ خط مبارزه با جبهه‌ی باطل کجاست؟! چرا نمی‌دانیم دشمن اصلی کیست و کجا را هدف گرفته؟ گیریم که چندین مجری، بازیگر و چهره‌ی رسانه‌ای رفتند و آمدند و صدا و سیما پر از بسیجی شهبازی و ثابتی و آقایی شد، خب که چه؟! چه اتفاقی می‌افتد؟! وقتی زمین بازی را کسی دیگر تعیین و قواعد را او طراحی می‌کند، برنامه‌ی پاورقی‌ها حداقل تاثیر را خواهند داشت. 🔴وقتی کارخانه شراب‌سازی در حال تولید انبوه شراب است؛ شکستن چند شیشه شراب یا دادن چند شیشه سرکنگبین به مردم جواب نمی‌دهد. 🔹باید کارخانه‌ی نوشیدنی سالم ساخت و شراب‌سازی را متوقف کرد. وقتی سازمان برنامه‌و بودجه‌ی کشور، سازمان آموزش‌و پرورش فعلی کشور، مدیریت شهری کشور، مدل ساخت خانه در کشور، احتکار زمین توسط دولت، مسجد کلیسا گونه در کشور و اجرای ۱۷ آرمان سند۲۰۳۰ در کشور... ادامه دارد؛ فتنه‌ها پشت سرهم می‌آیند و مثل گرگی به ملت امام‌حسین حمله می‌کنند و فوج‌فوج عزیزانی را از ملت ما می‌گیرند. ❓ چرا سفیهانه جلوی دماغ را می‌بینیم و خط مبارزه را درست تشخیص نمی‌دهیم؟ کمی عمیق‌تر نگاه کنیم و درست نظام مسائل کشور و انقلاب را تشخیص دهیم و سپس عمل کنیم. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یاداشت ۴۴ ۶ شهریور ۱۴۰۲ شب قدر و زیارت امام حسین علیه السلام با غسل تعمید کلیسای کاتولیک فرق ندارد! شاید براتون سخته باورش ولی، ،آره! توی ذهن ماها خیلی این سه تا شبیه هم هستند بلکه هیچ فرقی با هم ندارند!! میریم گناهان بزرگ انجام می‌دیم و فکر میکنیم با یک گریه بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام تمام گناهان رو پاک کرده ایم. این دقیقا همون کاری است که کلیسای تحریف شده می‌کند. افراد گناه کار میان در کلیسا و اعتراف می کنند و با غسل تعمید دوباره انگار از نو متولد می‌شوند و میرن که دوباره گناه کنند و دوباره بیان و این چرخه همین طور ادامه داره. اما آیا واقعا داستان اینه؟! امام حسین علیه السلام از خدا مهربان تره؟ آیا گریه بر ایشان رقیب اعمال و گناهان ماست ؟! هرگز این طور نیست! اگر بخوام کپسولی تمام موضوع رو بگم باید این طور بگم که : ارزش اون یک قطره اش در شب قدر یا گریه بر ابا عبدالله الحسین علیه السلام به معرفت و شناخت فرد به خدا و اهل البیت علیهم السلام باز می گردد. اگر نه پیاده روی از نجف تا کربلا که هیچ ، از ایران تا مکه رو هم پیاده بری و در مسیر هر شب یک لیتر اشک بریزی و آن قدر سینه بزی که دستانت تاول بزند ولی معرفت به منزلت امام نداشته باشی، یک خردل هم نمی ارزد. خب اولین گام برای قرار گرفتن در مسیر صحیح چیه؟! امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند یا کمیل لاتأخذ الاّ عنّا تکن منّا یعنی ای کمیل اگر میخوای از ما بشی، شیعه بشی، معرفت پیدا کنی، اولین گام این است که فقط و فقط مرجعت در همه‌ی ابعاد زندگی اهل البیت علیهم السلام باشند و به غیر اونها هیچ توجهی نکنی. در هر موضوعی از امور زندگی ، قبل از عمل از خودتون بپرسید ، نظر اهل البیت علیهم السلام در این موضوع چیه ؟. اصلا اونها این کار رو قبول دارند یا نه ؟ یا نظر دیگری دارند ؟ در نجف و در جوار امیرالمومنین امام علی ابن ابی طالب علیه السلام دعا گوی شما هستم. https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۴۵ ۹ شهریور ۱۴۰۲ دختر مگه دیوونه شدی؟! طعم زندگی را بچش ، مزه آدم بودن را حس کن و لذت ببر از زندگیت. فصل جدیدی از زندگی را تجربه می‌کنی، اگر؛ با چشم خریدار به دختر کوچولوی ۶ ساله پا‌برهنه که در دمای ۵۴ درجه ظهر در میانه جمعیت با یک شیشه عطری غلطکی ۱۰ سی سی ایستاده و به تو با لبخند عطر تعارف می‌کند، نگاه کنی. با خودم میگم دختر مگه دیوونه ای؟! اما فقط دخترک نیست که منو به دیوانگی کشونده، هزاران نفر را می بینم که در دنیایی به موازات من، عاشقانه و در نهایت آرامش لذت می برند و زندگی را می گذرانند. من کجا و آنها کجا... https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
🔹سه‌شنبه شب خبر ۲۱: سیاست تثبیت ارز شکست خورد و موجب رانت شد. 🔹پنجشنبه ظهر خبر ۱۴: سیاست تثبیت ارز  با موفقیت اجرا شد، کارساز بوده و موجب ثبات بازار شد. همچنانکه نوکر بادنجان نیستیم، نوکر تثبیت هم نیستیم. شما بفرمایید می‌گوییم بد است، باز شما بفرمایید می‌گوییم خوب است. هر طور شما صلاح بدانید استدلال علمی برایش جور می‌کنیم. این وضع آشفته علم، مرا یاد قطعه‌ای از کتاب انسان نوشته مرحوم دکتر شریعتی انداخت که برایتان خلاصه‌اش می‌کنم: آخر شاهنامه‌ای که امروز شاهد آنیم، ثمره حماسه شومی است که فرنسیس بیکن برای علم جدید، در جنگ با مذهب سرود: "علم باید دغدغه یافتن حقیقت را کنار بگذارد و از این پس تنها در جستجوی قدرت باشد". علم از هنگامی که از حقیقت‌پرستی به قدرت‌پرستی رو کرد و از حرم خدا جدا شد و متعه بورژوازی گشت، عفت و قداست و حرمت دیرینش را از دست داد و روسپی و وقیح و لاابالی و بی‌رحم و بی‌ایمان شد. عصری پدید آمده که علم خاتم سلیمانی در انگشت کرده و فلک را سقف می‌شکافد و پا بر فرقدان می‌نهد و بر باد می‌نشیند و بر ماه حکم می‌راند، اما در بازار سوداگران، آسان‌تر از ذلیل‌ترین کنیزان، به زر غالیه خرید و فروش می‌شود... و چون تعصب با علم مغایر است و تعهد، آزادی علم را مقید می‌سازد و ایمان به بی‌طرفی علم خدشه می‌رساند و اخلاق، ارزش‌های غیرعلمی و گرایش‌های غیرمنطقی و ایدئالیستی است و اینها در پیشگاه علم که فقط به واقعیت‌ها تکیه دارد بی‌ارج است، برای عالم هیچ تفاوتی نمی‌کند که محل ماموریتش کاخ سفید باشد یا سرخ یا سیاه؛ که این رنگ‌ها، رنگ‌های ایدئولوژی است و امروز، ایدئولوژی‌ها رنگی ندارند و عصر ما عصر تکنولوژی است... دیروز که ما قرن‌ها از دروازه این تمدن بزرگ به دور بودیم، چهره علم قداستی داشت که وحشی‌ترین سلاطین خونخوار نیز چون هارون و طغرل بیک و ناصرالدین شاه به خاطر تظاهر به ارزش‌های حاکم بر زمان و جا افتاده در روح جامعه و افکار عمومی و تثبیت شده در فرهنگ و ایمان مردم، به خانه عالم می‌رفت، بر نمد و بوریای او زانو می‌زد و دستش را بوسه می‌داد. و امروز فون براون مظهر علم بی‌تعهد و آزاد قرن ماست؛ قرن علم برای علم. بسیار طبیعی و معمول است که عالم تا در دانشگاه تولید می‌شود و بیرون می‌آید خود را به بازار عرضه می‌کند و بر حسب قیمتی که در رابطه با تقاضا تعیین می‌شود خود را به فروش می‌رساند... در وجدان حاکم بر عصر ما هیچ عیب و عاری ندارد که می‌بینیم علمای بزرگ عصر ما پس از آنکه در دانشگاه یا آزمایشگاه یا پشت میز کار و مقام علمی و تحقیقی خویش درخشیدند، کارخانه‌ای تجارت‌خانه‌ای یا موسسه استعماری و کارتل و تراستی آنها را با پول می‌خرند و این چنین عالمی که خود را به سرمایه‌دار می‌فروشد تا خادمش شود با همه تیزهوشی و نبوغ علم، در عمق روحش کمترین احساس شرمی ندارد.... @syjebraily
یادداشت ۴۶ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ اقتصاد کلان ، اقتصاد خرد و سفره مردم ؛ سه موضوع نسبتاً بی ربط! وقتی راگنر فریش ( Ragnar Frisch) لامذهب ( بی دین ) بنابر دیدگاه کاملا ناقص و بخشی خود تقسیم بندی اقتصاد خرد و کلان را مطرح کرد و اولین جایزه نوبل اقتصاد را گرفت کسی نپرسید چرا باید تقسیم بندی اقتصاد به خرد و کلان را بپذیریم ؟! وقتی بنیاد منحوس راکفلر از او قبل از این داستان ها حمایت مالی کرد، کسی نپرسید چرا بنیاد یهودی راکفلر که منشأ بسیاری از بدبختی های مردم جهان است باید از یک استاد یار ساده در یک دانشگاه ساده حمایت کند؟ و چرا بعد از آن حمایت فریش ، فریش شد؟! از این ها بگذریم... تعریف مشهور از اقتصاد کلان همان اقتصاد ملی ، اقتصاد منطقه‌ای و اقتصاد جهان است. که به شخصه در صف بندی و دوگانه هایی چون : ۱. جهان استکبار، ظالم و سرمایه دار و جهان مستعمره، مظلوم و فقیر ۲. ملت مستضعف و انسان دوست و ملت نژاد پرست و ظالم ۳. فقیر و غنی و در کل با لحاظ وجود جبهه حق و باطل کاملاً اقتصاد کلان را نمی توانم قبول کنم و متحیر هستم. مضاف بر این درماندگی، وقتی می شنوم در ایام کرونا قله های ثروت مرتفع تر و دره های فقر عمیق تر شده گیج تر هم می‌شوم. و اما تعریف اقتصاد خرد یعنی تخصیص منابع و قیمت گذاری ، عرضه و تقاضا و اموری که قیمت را تعیین می‌کنند. در اینجا هم فی المثل وقتی شرکت چیکا گلستان با ۲ هزار ۷۰۰ نیروی کار ۲۵ درصد تخم مرغ ایران را تامین می کند ( یعنی امروز اگر ۴ تخم مرغ نوش جان کردی ، یکیش احتمالا برای چیکا س ) و همین چند روز پیش ۳۱ هزار تن نهاده دامی در حال فساد به این شرکت تخصیص داده شد و سرمایه دار ، سرمایه دار تر شد به معنای حقیقی کلمه و کارگر را بیشتر کارگر کرده به معنای واقعی کلمه، باز من متحیر به این اوضاع نگاه می کنم و از خود می پرسم: اگر اقتصاد کلان و اقتصاد خرد این است پس دقیقا چه ربطی به اقتصاد مردمی ، اقتصاد مقاومتی و سفرهٔ منِ کارمند و کارگر و جوشکار دارد؟! https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
SAVE_20230921_161836.jpg
11.18M
https://eitaa.com/olgou4/5483 کتاب چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب‌و‌کار مردم سعی دارد تحلیلی متفاوت و کاربردی و اسلامی تر از دیدگاه های رایج ارائه کند. مطالعه بفرمایید
یادداشت ۴۷ ۶ مهر ۱۴۰۲ تبویت فقهی «کتاب جواهر الکلام» حل مسئله نمی‌کند! نشانه ها و تعریف هایی ذهنم را به این ادعا مشغول کرده که شاید بد نباشد با شما در میان بگذارم مثلا می دانید فقه منحصر به آیات‌الاحکام و روایات طهارت تا دیات نیست. به ما آموخته اند دین یعنی مجموعه راهکار ها برای زندگی مردم و کسی است که بتواند با توجه به این کل واحد و منسجم ( نه فتوا و حکم ) برای مسائل بدهد. همچنین می دانیم ربط و ارتباط وقتی معنا دار می‌شود که احتیاج و رفع احتیاجی در میان باشد و هر چه حاجت های بیشتری رفع شود ارتباط عمیق و عریقی حاصل می‌شود مثلا وقتی مسجدی سرویس بهداشتی عمومی خوبی دارد، به همان میزان با مردم پیرامونش ارتباط دارد که سرویس بهداشتی از آنها رفع حاجت می‌کند و یا مثلا وقتی طلبه ای درباره‌ی پیشگیری و درمان بیماریهای قلبی و عروقی استعداد یابی و استعداد سازی در کودکان ایده هایی می‌دهد ، به همان اندازه ایده ها و راه حل ها با مردم ارتباط دارد و الی آخر. حال با این پیشینه وقتی فهرست و محتوای کتاب شریف جواهر الکلام فی شرح شرائع الاسلام آیت الله نجفی رحمت الله علیه را می‌خوانم می پرسم کتاب جواهر الکلام با این نوع نگاه به آیات و روایات با انسان پیرامونش چه ارتباطی دارد؟ https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
یادداشت ۴۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۲ فکر نمی کردم این طور بشه... وقتی کتاب قلب و عروق را می خواندم یاد خاطره ای عجیب افتادم. مشاور مدرسه به من که رسید گفت تو می تونی پزشک بشی ( می گفت پزشک قلب و عروق شو ) هر وقت هم که منو میدید و فرصتی دست می‌داد شروع میکرد به هدایت من. من هم خیلی به حرفش گوش دادم و بعد از اخذ دیپلم ریاضی آمدم به حوزه. خب من به عنوان کسی که می خواست مفید باشه فکر می کردم طلبگی و اسلام فقط نماز، روزه و هیاته. اصلأ اسلام بحثی از بیماری قلبی، بازیافت زباله و گرمایش- سرمایش خونه و ... نداره. تا اینکه توی اون کتاب خوندم ۱۳ تا دوا برای سلامت قلب وجود داره و ۱۱ اقدام برای پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی در آیات و روایات وجود دارد. اینها رو که دیدم به افق خیره شدم ... هیچ وقت فکر نمی کردم این طور بشه اما شد. من می تونستم با این کتاب اولا طلبه باشم ، ثانیاً فقط از اسلام بگم و ثالثا بر اساس آیات و روایات قلب را تحلیل کنم. تازه دارم بوی خوش جامعیت اسلام رو می فهمم. اللهم عجل لولیک فرج https://eitaa.com/joinchat/2372075642Cff185a47ff
⭕️ ارائه دروس «جادوگری» در دانشگاه‌های اروپایی با افزایش علاقه عمومی به علوم غریبه دانشگاه اکستر انگلیس اعلام کرده است با توجه به افزایش علاقه عمومی به مبحث جادو و جادوگری، از ماه سپتامبر سال آینده رشته تحصیلی «جادو و علوم غیبی» را در مقطع فوق لیسانس به دانشجویان متقاضی ارائه خواهد کرد. پروفسور امیلی سلاو، که هدایت این دوره را بر عهده دارد، در این باره می‌گوید: «افزایش علاقه اخیر به جادو و علوم غیبی در داخل و خارج از محیط دانشگاهی، بازتاب سوالاتی است که در جامعه نسبت به این موضوع وجود دارد.» 🔗ادامه مطلب: syaaq.com/29134 🏷 @dolatedin
زاویه دید ما نسبت علوم غریبه چیست ؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اقتصاد مقاومتی ( مثلا در حوزه تولید نهادهای دامی ) با کدام روش تولید، بهتر محقق می‌شود ؟ متمرکز یا غیر متمرکز ؟
یادداشت ۴۹ به چیزی شبیه طوفان الاقصی نیاز داریم! قصد داشتم پیرامون موضوع هجوم به هویت شیعه توسط دشمن بنویسم ... منصرف شدم. https://eitaa.com/zavieh_did
امشب سخت است برای امت اسلام و صاحب امت دعا کنیم که تقدیرات را عوض می کند اللهم عجل لولیک فرج دعای جوشن صغیر رو فراموش نکنیم
یادداشت ۵۰ هُم ۱۵ آبان ۱۴۰۲ لطفاً احساس وظیفه نکنید! «تذکر لسانی وظیفه همگانی» نیست! وقتی اقدام های دوستان انقلابی رو نسبت به حجاب ( به عبارت دقیق تر پوشش ) می بینم از شدت بی‌دقتی اونها اگر پیش شون بودم حتما یه مشت به گونه راست شون می زدم 😁 ( مزاح صرفاً ) مثلا یه عده تجمع می‌کنند و دنبال تصویب قانون حجاب هستن جلو مجلس یه عده روی پله برقی داد میزنن که ما برای حجاب شهید دادیم! روسریتو بکش جلو ... حجابتو رعایت کن! یه عده هم میرن توی خیابان گیر روسری متنوع (فانتزی و ساده) هدیه میدن. خواهشاً برادر من خواهر من، این شکلی احساس وظیفه نکنید! نباید به پوشش نگاه جزئی و جزیره کنیم. باید بدونیم دشمن چون چند جانبه و جامع و بلند مدت نگاه کرده می‌تونه تاثیر در پوشش زنان بگذارد و جنبش ز (زن ) .ز ( زندگی ) .آ ( آزادی ) راه بندازه. اما ما باید چه کنیم ؟ اساساً اقدام های کوتاه مدت جواب میده ؟ که فوراً بریم پویش راه بندازیم و یا گروهی توی خیابان راه بریم و دسته جمعی تذکر لسانی بدیم؟! مخاطب من اون دسته از دوستانی هستند که همین الانِ الان میخوان یه کار کنن... برادرا خواهرا الان تقریبا هیچ کاری نمیشه کرد. پوشش نامناسب میوه شجرهٔ خبیثه زندگی مدرن و خالی از اسلام است که تقریبا طی دو دهه اخیر به بار نشسته. باید ریشه های درخت خبیث رو قطع کرد و ریشه های شجرهٔ طیبه رو تقویت کرد. اول هم از تغییر در نوع نگاه به پوشش زنان و راهکار هایش شروع میشه. به نظرتون کدام ساختار های اجتماعی زمینه پوشش نامناسب را مهیا کرده، می‌کند و خواهد کرد ؟ آیا عبارت تذکر لسانی وظیفه همگانی رو درست فهمیدی یا ناقص بلکه غلط فهمیدی ؟! https://eitaa.com/zavieh_did
یادداشت ۵۱ ُم ۲۶ آبان ۱۴۰۲ رضاخان زمانه را بشناس ! رضا خان ملعون برای پوشش زدایی ایرانی اسلامی از زن و مرد ایرانی چندین اقدام انجام داد که الآن نمی‌خوام به اقدامات اون زمانِ رضاخان ملعون بپردازم. اما برادران خواهران عزیز رضا خان هنوز زنده است ! و همین الآن برای تغییر پوشش زنان و مردان ما داره کار می کنه... مثلاً رضاخان ملعون با خوراکی های بی خاصیت ( بخوانید مضرر ) و خوش‌مزه که دارند و مورد تأیید هستند به جانِ عمر، فهم، درک و عبودیت ما افتاده تا حرف حق و فطری «پوشش برای در امان ماندن از اذیت و آزارهای دیگران» را قبول نکنیم. رضا خان در و_پرورش_فعلی ۱۲ تا ۱۶ هزار ساعت از عمر فرزندان ما را میگیرد. نه محتوا انسان پرور به فرزندان ما آموزش می‌دهد نه دست از سند منحوس ۲۰۳۰ بر می دارد تا در نهایت بچه ما را بی سواد تر بار بیاورد. رضا خان ملعون خانه های ما را «آپارتمان» ی ساخت تا زنان و دختران ما حتی یک تفریح امن با خانواده و زنان در حیاط و خونه شون نداشته باشن. و چندین اقدام دیگر... رضا خان هنوز زنده است و برای تغییر پوشش کار می‌کند و ما باید برای حفظ پوشش و آینده مان بجنگیم. اما اسلحه متناسب برای مبارزه با رضاخان زمان چیست ؟ پ.ن: ۱. هر کس در روز، یک وعده بخورد، گرسنه نیست، و هر کس دو وعده بخورد، عابد نیست، و هر کس سه وعده بخورد، او را با چارپایان ببندید( فهمش با آنها فرق ندارد)».«مَن أکَلَ فی الیَومِ مَرَّةً لَم یَکُن جائِعاً، و مَن أکَلَ مَرَّتَینِ لَم یَکُن عابِداً، و مَن أکَلَ ثَلاثَ مَرّاتٍ اربُطوهُ مَعَ الدَّوابِّ!» ۲. يَـٰٓأَيُّهَا ٱلنَّاسُ كُلُواْ مِمَّا فِي ٱلۡأَرۡضِ حَلَٰلٗا طَيِّبٗا وَلَا تَتَّبِعُواْ خُطُوَٰتِ ٱلشَّيۡطَٰنِۚ إِنَّهُۥ لَكُمۡ عَدُوّٞ مُّبِينٌ اى مردم! از آنچه [از انواع ميوه ها و خوردنى ها] در زمين حلال و پاكيزه است بخوريد، و از گام هاى شيطان پيروى نكنيد؛ زيرا او نسبت به شما دشمنى آشكار است ۳. طبق یک آمار هر ایرانی یک وعده از غذای خود را به فست فود اختصاص می دهد. https://eitaa.com/zavieh_did
« لطفاً برای دیگران نفرستید » چون به آینده انقلاب امیدوار میشن. خواسته ضد انقلاب و شیطان بزرگ