eitaa logo
زاویه‌دید
169 دنبال‌کننده
34 عکس
31 ویدیو
7 فایل
‌در تلاشم به مهم‌ترین موضوعات جامعه پیرامون خود با زاویه‌دید دقیق‌تر نگاه کنم. آیدی @Mohammad_arani
مشاهده در ایتا
دانلود
الگوی روایت تمدنی از وقایع و اماکن چیست ؟ در اینجا سوال اصلی را به سه سوال فرعی و جزئی تر تقسیم می‌کنم تا نقد و بررسی بهتر شکل بگیرد. سوالات عبارتنداز: ۱. هدف روایتگری تمدنی چیست ؟ ۲. قالب روایتگری تمدنی چیست ؟ ۳. موضوع روایتگری تمدنی چیست؟ الف) به صورت خلاصه و کوتاه هدف اصلی از روایتگری تمدنی ،بر اساس آیات، عبرت آفرینی است. از مهم ترین فوائد عبرت آفرینی، تقویت هویت و شخصیت انسانی است. یعنی وقتی داستان یک اتفاق یا قصه یک مکان برای من گفته شد، خلاء شخصیت من با استفاده از عبرت ها پر می شود. ب) درباره قالب و ساختار روایتگری بسیار نکته و دقت وجود دارد اما از باب مثال به چند مورد اشاره می‌کنم. ۱. قالب تامل برانگیز ( بیان مبتنی‌بر تأمل) ؛ یعنی وقتی میخواهی از واقعه و مکانی روایت کنی باید به نحوی باشد که سوال در ذهن مخاطب ایجاد شود. همین که در ذهن مخاطب سوال ایجاد شود، نصف روایتگری صحیح انجام شده. ۲. قالب مخاطب محور ( بیان مبتنی‌بر ظرفیت)؛ اگر میخواهیم حرفی بزنیم که نافذ باشد حتما لازم است سطح مخاطب در نظر گرفته شود. ۳. قالب مقایسه ای ( بیان مبتنی‌بر مقایسه) ؛ اگر روایت و تبیین هر موضوع دو طرف داشته باشد، یعنی هم تحلیل حق و هم تحلیل باطل از موضوع گفته شود، بسیار در نفوذ سخن و تحریک تفکر اثر دارد. ج) درباره‌ی موضوع روایتگری تمدنی؛ یعنی هر چیزی که برایش روایتگری صورت میگیرد از حیث ها و زاویه های مختلف میتواند محل توجه قرار گیرد. اما برخی از حیثیت ها برای راوی تمدنی اهمیت بیشتری دارد. حیث روابط انسانی؛ مثلا حضرت آقا از خانواده نیروی نظامی بحث می‌کنند. از تنظیم بودن رابطه هر فرمانده با خانواده اش صحبت می‌کنند. حیث تصرف در اشیاء عالم؛ مثلا ما با استفاده از چه امکاناتی نیاز خود را رفع کردیم ؟ و به چنین قدرت و توانایی رسیدیم ؟ و دشمن به چه امکاناتی تکیه دارد ؟ حیث نوع نگاه به خدای متعال و معرفت به اسماء الهی ؛ ما براساس چه درکی از خدای متعال در برابر دشمن از خود دفاع کردیم ؟ ما به اسماء «منتقم» و «ناصر» و ... خدای متعال اعتقاد داریم و بر همین اساس چنین واقعه ای رخ داد. در غیر این صورت چنین شجاعتی پیش نمی‌آید و باید ترس غلبه می‌کرد. خلاصه عرض بنده درباره‌ی این است که اگر هدف از نقل و برداشت از وقایع عبرت آفرینی باشد و ساختارش صحیح باشد و موضوعات صحیحی انتخاب شود ، روایت شما از یک واقعه نسبت به دیگران بسیار نافذ تر و عمیق تر خواهد بود.
آیا این الگو رو میشه بر عملیات أخیر تطبیق داد؟
با هم به این سوالات فکر کنیم: ۱. تأثیر عملیات «وعده صادق» بر رابطه فرد با امام و مسئول چه بود ؟ ۲. تأثیر عملیات «وعده صادق» بر رابطه فرد با خانواده چه بود ؟ ۳. تأثیر عملیات «وعده صادق» بر رابطه فرد با دشمن چه بود ؟ ۴. تأثیر عملیات «وعده صادق» بر استفاده از اشیاء عالم در حوزه نفی سبیل چه بود ؟ ۵. تأثیر عملیات «وعده صادق» بر دیدگاه از خدای متعال و اسماء الهی چه بود ؟ و ...
به نظرم یه بار دیگه سخنرانی آقا رو با این زاویه دید ببینید https://eitaa.com/khamenei_ir/24284
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| رهبر انقلاب، صبح روز گذشته: کارگر و کارآفرین دو همکارند در خطّ مقدّم نبرد اقتصادی. امروز ما دچار یک نبرد اقتصادی هستیم دیگر؛ جنگِ اقتصادی است؛ این جنگ هم مثل جنگ هشت‌ساله‌ی اوّل انقلاب جنگ تحمیلی است؛ آن جنگِ نظامیِ تحمیلی بود، این جنگِ اقتصادیِ تحمیلی است. آمریکا یک جور، کشورهای همراه آمریکا یک جور، با ایران اسلامی، با جمهوری اسلامی، در واقع دارند میجنگند؛ جنگِ اقتصادی است. ✏️ در این جنگ اقتصادی‌ای که ما داریم، خطّ مقدّم و جبهه‌ی جلوییِ خط، متعلّق به کارگر و کارآفرین است؛ [نقش] اینها این است. ولی نظر من این قسمت قضیّه نبود؛ نظرم این است که شما که دارید با آمریکا مبارزه میکنید، قدر کار خودتان را بدانید؛ یعنی کارگر و کارآفرین در خطّ مقدّم این مبارزه هستند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
سلام علیکم جمعه تون به خیر 🤲 ان‌شاءالله این پست رو ببینید! وقتی این پست از سخنرانی حضرت آقا رو دیدم، به یک نکته مهم برخورد کردم ؛ یکی از ارکان مدیریت مدنظر اهل البیت علیهم السلام، از یک موضوع در ذهن مخاطبه. یعنی اینکه مدیر به جای اینکه بده یا بترسونه، یعنی نوع نگاه شخص به اون موضوع رو متحول کنه. آقا در این پست سعی می‌کنند تعریف از کارگری رو در ذهن کارگر و کارفرما تغییر بدهند و یک احساس مبارزه و جهاد رو ایجاد کنند و این یک ترفند عالی برای پیشبرد اهدافه.
البته از دیگر ارکان مدیریت مدنظر اهل البیت علیهم السلام ، و صبر است. از ویژگی های بارز حضرت آقا در نوع رهبری شون، صبر راهبردی و مدارا است. تند شدن، نفاق و دو رو بودن از شگرد های مدیریت غلط است که متاسفانه در حال حاضر دیده می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاهی تو ناقوس را می زنی و گاهی هم ناقوس تو را ... 😁😂
برام سوال شده بود که فرق بین اقتصاد و اقتصاد در بیانات حضرت آقا چیه ؟ دوباره صحبت های اخیر حضرت آقا رو مرور کردم. چند نکته داشت که به مرور عرض می‌کنم
حضرت آقا اولا فرهنگ کارفرمایی و کارگری در ایران رو با جاهای دیگه متفاوت می‌کنند. یعنی تعریفشان از تنظیم رابطه میان کارفرما و کارگر خیلی جالب است. مثلا فرمودند: «هر دو همکار یکدیگر هستند در خط مقدم»
👌طی روز های آینده یک رویداد قابل توجه، مفید و بسیار قابل استفاده برگزار می‌شه که به نظرم اومد یه سری اطلاعات از این رویداد خدمتتون عرض کنم. اولاً غرض از برگزاری این رویداد آشنایی و استفاده نخبگان و عموم مردم از تشکل های خودجوش در عرصه تمدن اسلامی است.
دوم اینکه؛ 📌این رویداد برای حل ۹ دسته مسئله از تشکل های مردمی در عرصه تمدن اسلامی دعوت شده تا راهکار و تحلیل های خود را در طبقه بندی جدید علم بیان کنند. 👌طبقه بندی جدید علم در مقایسه با طبقه بندی موجود علم یعنی علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی صدد است با تقسیم علوم به ۹ دسته و بیان علل الشرایعی علوم میزان تفاهم، درک و عمل مخاطب را افزایش دهد. 👌همچنین از طرفی با اتکا به علوم خطا ناپذیر وحیانی، علم خالق از یک شی را ارائه می کند. علم خالق دقیق ترین و کارآمد ترین توصیف از شی است و هیچ خلل و نقصی به آن تا ابد وارد نیست. طبقه‌بندی جدید علم شامل : ۱. علوم مرتبط با مدیریت و امامت ۲. علوم مرتبط با روش تحقیق و علم ۳. علوم مرتبط با ترکیه و پاکسازی ۴. علوم مرتبط با مشاغل و کسب حلال ۵. علوم مرتبط با عبرت و پیشگیری از جرم ۶. علوم مرتبط با نظم و قانون گذاری ۷. علوم مرتبط با بیان و کلام ۸. علوم مرتبط با فرقان و شاخص های ارزیابی ۹. علوم مرتبط با نفی سبیل و مقابله با دشمن
نکته دیگر در که از بیانات حضرت آقا و از آن بالاتر در روایات میتوان یافت، و صاحب کسب و کار شدن است. 👌 کارگر ماندن عیب است ولی کارگر بودن اگر به رشد و مستقل شدن ختم شود مورد مذمت بزرگان دین نیست. 📌 حضرت آقا در بیانات شون تاکید دارند بر اینکه کارگر باید تعلیم ببینه و رشد کنه. 📌 از طرفی دیگر نگاه کارفرما رو تغییر می‌دهند و تاکید دارند که کارگر و کارفرما همکار هستند و نگاه از بالا به پایین نباید باشه. 📌 همچنین تاکید دارند که مشاغلی مثل کارگاه های صنعتی، کشاورزی، دامداری و باغداری رشد کنند و مردم در اینها ورود کنند. پ.ن: در روایت دیگری امام صادق (علیه‌السّلام) می‌فرمایند: «مَنْ آجَرَ نفسَهُ فقد حَظَرَ علی نفسِهِ الرِّزْقَ؛ کسی که خود را اجیر دیگری کند، مانع روزی خود شده است.» الکافی، ج۵، ص۹۰.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسیج دانشگاه آکسفورد رو مشاهده می‌کنید ... عجب روحیه ای😁
ره صد ساله را یک شبه طی کردند ! 🤔 آنچه این تصویر نشان میدهد مرا یاد آن نقل تاریخی انداخت که کافری روز جنگ دعوت پیغمبر را شنید و لبیک گفت. ساعتی بعد به عنوان شهید پیغمبر بر پیکرش نماز خواند و غسل هم داده نشد! 📌 کاری که امام خمینی، حضرت آیت الله خامنه ای و در مجموع نظام اسلامی در دنیا انجام داده، همین است. 👆 اگر به عکس دقت کنید ، اینها نه لباس درستی دارند ، نه شهادتین گفته اند و هیچ یک از ارکان صلات را رعایت نکرده اند اما حاضرند تا پای جان با ظالم صهیونیستی و آمریکایی مبارزه کنند و به مفاهیم اسلامی تا جایی که می‌دانند ، اعتقاد دارند. 📖 البته که این اتفاق ها برای اهلش تازگی ندارد و این قضیه را بارها در خاطرات دفاع مقدس و در امثال شاهرخ ضرغام ها ( حُّر انقلاب اسلامی) دیده اند.
نگاه خریدار به فاتحه الکتاب؛ شروع نگاه جدید به عالم ❓تا حالا شده به یه ساختمان صبح یه نگاه بکنی و بعد از ظهر یک نگاه دیگه ؟! 🔄 یه مثال دیگه میزنم شاید بهتر متوجه منظورم بشید. برای همه ما پیش اومده صبح که از خونه میومدیم بیرون به مادر مون یه نگاه می‌کردیم ولی وقتی بر می‌گشتیم گاهی محو در مادر می‌شدیم و چند دقیقه عاشقانه نگاه به او می کردیم. 💡اگر تا حالا به کلید قرآن همین طوری و سرسری نگاه می کردیم لازمه از الان یه جور دیگه بهش نگاه کنیم. 🧐 مثلا یعنی چی الذین انعمت علیهم ؟ مغضوب علیهم کیا هستن ؟ ضالین کیان ؟ 🧩 یه کد گذاری در سراسر قرآن هست مثله قضایای مربوط به قوم یهود و نصارا. اگر کسب علم نسبت به اینها لازم و واجب نبود خب اصلا ذکر نمیشد. برای همین لازمه تدبر در آیات کنیم تا قشنگ جا بیوفته برامون که کسانی که نعمت به اونها داده شده غیر از گمراهان و مورد غضب واقع شده ها هستن؛ 👇👇👇 یعنی همه چیز اینها با همه چیز اونها فرق داره! حتی روز تعطیل شون!
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ معرفی ارائه دهندگان، سخنرانان ویژه و هیئت داوران دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم / ۳ خرداد ۱۴۰۳ - مسجد جمکران - نمایشگاه مسجد جامعه پرداز ❓آشنایی با ۷ سخنران اصلی اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6410 ❓آشنایی با سخنرانان ویژه و هیئت داوران اجلاسیه دوم: https://eitaa.com/olgou4/6412 🗞 تذکر بسیار مهم: اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی یک حرکت حساب شده و عمیق برای مواجهه با مفاهیم معیوب سند توسعه پایدار 2030 و حرکت به سمت تحقق تمدن اسلامی و حل مسئله محور مشکلات مردم است. در نقشه حرکت این اجلاسیه نه گروه مسئله -به عنوان پایه های اصلی تمدن اسلامی- در حوزه های: ۱- امامت و مدیریت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- نفی سبیل و سلطه، ۵- مکاسب و تجارت، ۶- فرقان و ارزیابی، ۷- بیان و شعر، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان تئوریزه می شود. https://eitaa.com/olgou4/6411 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
ایران اسلامی زیر سایه حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه انقلاب کرد و تا کنون ذیل عنایات ایشان بوده و پس از این هم چنین خواهد بود ان‌شاءالله
💗 ایران، ایرانِ امام رضا علیه‌السلام است. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فراز پایانی وصیت‌نامه الهی معمار کبیر انقلاب اسلامی: «و از ملت امیدوارم كه عذرم را در كوتاهی‌ها و قصور و تقصیرها بپذیرند. و با قدرت و تصمیم اراده به پیش روند و بدانند كه با رفتن یك خدمتگزار در سدّ آهنین ملت خللی حاصل نخواهد شد كه خدمتگزاران بالا و والاتر در خدمتند، و الله نگهدار این ملت و مظلومان جهان است.»
خیال خام گرگ ها.... کانال عبری کان: ❌یایر لاپید، خطاب به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا: ایران اکنون وارد دوره بی‌ثباتی خواهد شد - همکاری استراتژیک ما مهم‌تر از همیشه است. @Thirdintifada
✅ ❓پنجشنبه سوم خرداد: دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در قم... ان‌شاءالله با قدرت و عزم برقرار است.