eitaa logo
زندگي آرام
251 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
216 ویدیو
95 فایل
كانال زندگي آرام عضو نظام روان شناسي و مشاوره داستان: ایزگام عاطفی و درز تفاهم زمستون شده بود ... نویسنده م ح قدیری بشنوید: https://eitaa.com/zendegiearam/2635 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Mh.gh110@gmail.com 𝑀𝑜𝒽𝓂𝓂𝒶𝒹𝐻𝑜𝓈𝑒𝒾𝓃
مشاهده در ایتا
دانلود
مینوچین: مراجعان وقتی از اتاق مشاوره می روند همه چیز را فراموش می کنند به جز استعاره ها استعاره درمانی
✍️ سيد مهدي خطيب ناشر : انتشارات دارالحدیث کل کتاب👇👇(تا برنداشتند استفاده کنید) https://b2n.ir/226141 🌸👌
نام منبع : چرا من شاد نیستم؟ پدید آورنده : عباس پسندیده سایر پدیدآورندگان : - تعداد جلد : 1 ناشر : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) می باشد: مقدمه عوامل ناشادی: عوامل اخلاقی الف) روابط اجتماعی ب) تعامل با دنیا ج) بی تابی کردن در بلاها د) عوامل عملی و رفتاری عوامل اقتصادی الف) سختی های زندگی ب) اندوه روزی مقدر نشده ج) فقر د) اضطراب فقر ح) اضطراب ثروت و) اضطرب بدهکاری ز) اضطراب مشارکت درمان حزن ۱. درمان شناختی ۲. درمان اعتقادی ۳. درمان اخلاقی ۴. درمان رفتاری عبادی کتاب چرا من شاد نیستم؟ تألیف حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، به زبان فارسی، در قطع رقعی، در ۶۴ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۳۹۶با همکاری انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است. .
نام منبع : چه کنم شاد شوم؟ پدید آورنده : عباس پسندیده سایر پدیدآورندگان : - تعداد جلد : 1 ناشر : به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) محل نشر : مشهد بخش ­های مختلف کتاب به قرار ذیل می باشد: - شادی چیست؟ - کارکرد روانی شادی چیست؟ - شادی از دیدگاه اسلام - چه کنم شاد شوم؟ یک. اخلاق خوب دو: روابط خوب سه. بدن خوب چهار. باورهای خوب پنج. رفتار خوب شش. شاد ساختن دیگران کتاب چه کنم شاد شوم؟ تألیف حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده، از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، به زبان فارسی، در قطع رقعی، در ۸۸ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۳۹۶با همکاری انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.
✍️ محسن عطاءالله از موضوعات مهم زندگی، مشكلات و گرفتاری‌های آن است كه گونه‌های مختلفی دارد و هنگام وقوع، انسان را دچار ضعف و ناتوانی می‌كند و از اقدام صحیح، باز می‌دارد. این مسئله، در قرآن كریم مورد توجه قرار گرفته است. در این نوشتار، نویسنده با نگاهی علمی و كاربردی به مفهوم صبر و با بهره‌گیری از آیات قرآن، در پی تبیین این مفهوم است: كشف و استخراج ♦️ 32 روش قرآنی ♦️كه به كارگیری آن‌ها در موقعیت‌های دشوار، موجب افزایش قدرتِ صبر و تحمل انسان می‌گردد. همچنین شناسایی موقعیت‌های ناخوشایند و جریان‌های دشوارِ مطرح شده در قرآن از دیگر یافته‌های این پژوهش است. ✍️🕌این پژوهش در دو بخش و هشت فصل تنظیم یافته است كه عناوین آن عبارت‌اند از: روش‌های «خود تقویتی»: تقویت‌های مقایسه‌ای، تقویت‌های تعدیلی، تقویت‌های تبدیلی، تقویت‌های انتظاری، تقویت‌های معنوی، تقویت‌های «تقلیلی»، «نصرت ـ یادی» و «مقابله‌ای»؛ روش‌های «خدا تقویتی»: تقویت‌های حمایتی، و تقویت‌های تضعیفی. متن کل کتاب 👇👇👇👇 https://b2n.ir/179239 🌸🕌
✍️محمدرضا کيومرثي اسکويي ناشر : انتشارات دارالحدیث، قم مقدمه بخش اوّل: کلّیات بخش دوم: خشم منفی بخش سوم: مقابله با خشم منفی بخش چهارم: آثار کنترل خشم منفی بخش پنجم: خشم مثبت کتابنامه متن کل کتاب👇👇👇👇👇 https://b2n.ir/313156 🌸
لذّت و شادکامي از ديدگاه اسلام ✍️مهدی عباسی ناشر : انتشارات دارالحدیث، قم مسئلۀ لذت یکی از ابعاد موضوع شادکامی است که در این کتاب واکاوی شده تا جایگاه لذّت از دیدگاه اسلام و نقش آن در شادکامی مشخص گردد. در این پژوهش، تا حدودی تفاوت میان دیدگاه اسلام با روان‌شناسی مثبت گرا نیز مشخص می‌شود. کتاب در سامان یافته است: 1. ماهیّت لذت؛ 2. جایگاه لذّت‌جویی در حیات انسان؛ 3. جایگاه لذّت ها در سعادت انسان؛ 4. ارزش‌یابی لذّت‌جویی؛ 5. لذّت‌رانی، پیامدها و ملاکها متن کل کتاب https://b2n.ir/468704 🌸
الگوي شادي از نگاه قرآن و حديث ✍️عبّاس پسنديده ناشر : انتشارات دارالحدیث، فم در این نوشتار، با بهره‏ گیرى از متن ره‌نمودهاى قرآن و احادیث اسلامى، اصول و مبانى الگوى شادى در اسلام ارائه مى‏شوند؛ پیش از آن، مباحثى چون: تعریف شادى، شادى از نگاه علم روان‏شناسى، و شادى از منظر اسلام، مورد بررسى قرار گرفته‌اند. الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث، دارای نُه فصل با عناوین زیر است: درآمدی بر «الگوی شادی در اسلام«؛ نگاهی عمومی به شادمانی و اندوه؛ موانع شادی؛ درمان اندوه؛ عوامل شادمانی؛ شاد کردن و غمگین ساختن؛ آداب شادمانی؛ غصه‌هایی که شادی به دنبال می‌آورند؛ شادی‌هایی که اندوه در پی می‌آورند. متن کل کتاب👇👇 https://b2n.ir/535757 🌸
سعادت و شادکامي از ديدگاه اسلام حمزه عبدي ناشر : انتشارات دارالحدیث، قم این پژوهش به منظور ارائه تصویر صحیحی از سعادت در حوزۀ دین و روانشناسی سامان یافته است. برخی از عناوین اصلی چنین است: سعادت و مفاهیم مرتبط در لغت؛ سعادت در قرآن و حدیث؛ تفاوت سعادت دنیوی با دنیاگرایی؛ سعادت در روانشناسی؛ سعادت دنیوی؛ سعادت اخروی. در بخش پایان کتاب تلاش می‌شود تا تعارض یا عدم تعارض مفهوم سعادت در اسلام و مفهوم شادکامی در روانشناسی، مقایسه شوند و امکان استفاده از مباحث شادکامی روان شناختی در مسیر سعادت اخروی مطرح شود. متن کل کتاب👇👇👇 https://b2n.ir/240270 🌸
کتاب "درآمدی بر روان‌شناسی آرزوهابا رویکرد اسلامی" ✍️تألیف حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر، نشر دارالحدیث 🌸 با توجه به این رویکرد، پژوهش حاضر در یک مقدمه، سه فصل سامان یافته است که به قرار ذیل می باشد: مقدمه ♦️فصل اول: مفهوم‌شناسی آرزو ۱. رغبت در روان‌شناسی ۲. آرزو در روان‌شناسی ۳. میل و رغبت در آموزه‌های اسلامی ۴. تبیین مفهومی امل ♦️فصل دوم: تبیین مفهومی و مدل عملکردی امل بر اساس منابع اسلامی ۱. مفهوم‌شناسی امل در منابع اسلامی ۲. تبیین روان‌شناختی امل ۳. تبیین مدل عملکرد روانی امل ♦️فصل سوم: پیامدها و ساز و کارها ۱. طول امل و پیامدهای آن ۲. رابطه آرزوهای بزرگ و رضایت از زندگی ۳. قصرالامل و ساز و کارهای آن کتاب "درآمدی بر روان‌شناسی آرزوهابا رویکرد اسلامی" تألیف حجت الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر، از سوی پژوهشکده اخلاق و روان شناسی اسلامی، به زبان فارسی، در قطع رقعی، در ۱۵۷ صفحه به نگارش درآمده است و در سال ۱۳۹۷ با همکاری انتشارات دارالحدیث منتشر شده است.
کتاب مثل های روان (تمثیل های روان شناختی و تربیتی) ✍️ محمدحسین قدیری مینوچین: افراد از اتاق مشاوره که بیرون می روند معمولا همه چیز را فراموش می کنند مگر استعاره ها. 🌸دریافت کتاب با یک سوم قیمت / کتابخوان همراه نور👇👇👇 https://www.hamrahnoor.ir/
👨‍👩‍👧‍👦داستان: «نامه یک بنّا به دخترش» 🔴نويسنده: محمدحسين قديري بنایی در نامه ای به فرزندش نوشت: من هرگز خودم را نمی بخشم، چون برای تربیت تو برنامه و مطالعه ای نداشتم. من تمام ظرفیت قلب تو را«پر از مهر»و«سیراب عشق»کردم. الآن می بینم تو دیگر ظرفیت پذیرش محبت شوهر و خانواده اش را نداری. دیروز که مهمانتان بودم ، روز زن بود. دامادم با یک دسته گل و یک گردنبد قیمتی وارد خانه شد، با احساس تمام آن را به تو هدیه داد، ولی تو خیلی سرد برخورد کردی. دلم به حالش سوخت. این مشتی از خروار رفتارهای تو است. او مرد محترمی است که تا به حال در برابر رفتارهای خشک تو از کوره در نرفته و به من و مادرت شکایتی نکرده است. متأسفانه من یک «درس زندگی»را دیروز متوجه شدم و آن اینکه عشق و محبت باید نسبت به کودک «متعادل» باشد. نباید او را از عشق و محبت سرازیر و لبریز کرد و نباید «حساب بانکی عاطفه»اش را مسدود و خالی گذاشت؛در یک کلام نه افراط و نه تفریط. ****🌻🌻🌻🌻 یک روز زیر نظر استادم کار سقف زنی را شروع کردم. در پوست خود نمی گنجیدم ، فکر می کردم چون استادم ، کار را به من سپرده است ؛ خودم برای خودم کسی شدم. هنگام کار با یک مشکل جدی مواجه شدم؛ چندین رگ از آجرهایی که کار می کردم باهم فروریخت. سریع از چوب بست پریدم و پیش استاد رفتم. مشکل را برای او گفتم. برای نظارت کارآمد. اول گچ ها ی توی استنبیلی را دست زد و بعد یک آجر برداشت و نگاه دقیقی به آن کرد.آن را پیش من آورد و گفت: ببین آجرهایی که شما برای سقف زدن به کار برده ای ، گرد وغبار دارند.این گردها مانع شده است که گچ ها آجرها را به خود جذب کنند. عجولانه از استادم تشکر کردم و خودم را به بالای چوب بست کشیدم. او نگاهی کرد و رفت. به شاگردم گفتم با دقت آب بگیر ، مراقب باش غبار روی آجرها نماند. ****🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻 مشغول کار شدیم ، چند رگ سقف زدم.کار خوب پیش می رفت.ته دلم احساس رضایت داشتم که ناگهان این بار هم چند ردیف سقفی که زدم ، فرو ریخت. استاد که صدای آن را شنید ، خود را سریع به آن جا رساند وگفت: کسی طوریش شده؟ بعد نفس عمیقی کشید و به من گفت: این بار چه گلی کاشتی؟! گفتم باور کن این بار به آجرها آب دادم.استاد یکی از آجرها را برداشت و گفت: معلوم است که این آجرها دوام نمی آورند و با گچها و آجرهای دیگرکلاف و درگیر نمی شوند؛ بیچاره ها از زور آب خفه شدند. نزدیک من آمد و با محبت دستش را به شانه من زد و گفت: اگر می خواهی استاد خوبی بشوی ، باید ظرافت های این حرفه را از من شکار کنی تا زودتر به هدف برسی . چون مثل بچه ام دوستت دارم و برایم عزیزی ، به مناسبت این اتفاق ، یک درس زندگی به عنوان یک هدیه معنوی به تو می دهم؛ در تربیت فرزند باید فوق العاده مراقب باشی. با سنگ و آجر و مصالح، سر وکار نداری، با یک انسان که هدیه و امانت خداوند به توست ، روبرو هستی. از همین شکست امروزت درس بگیر! بعد یک آجر غبارآلود در دست راست و یک آجر سیراب شده در دست چپ گرفت. به این دو آجر خوب نگاه کنید.در حالی که دست راست را جلو آورده بود گفت: افرادی که در محبت فرزندان خود خشک و بی محبت هستند ، مانند این آجر هستند. بعد آجری که در دست چپش بود را نشان داد و گفت: آنهایی که فرزندان خود را غرق در محبت می کنند، مانند این آجرهای سیراب هستند. خوب حاصل تربیت هر دو گروه چیست؟ همان گونه که این آجرهای غبارآلود و سیراب، به گچ نمی چسبند و درگیر نمی شوند، فرزندان این دو گروه نیز در روابط پیوندشان با دیگران دچار مشکل می شود. پی نوشت : ✍️محمدحسین قدیری، ماهنامه خانه خوبان، ش 37.
عشق اسفنجي 💞و عشق خورشيدي👩‍❤️‍💋‍👩 اسفنج را مي‌توان سمبل خودخواهي دانست؛ چراکه وقتي آن را داخل آب قرار مي‌دهيم، آب را مي‌مکد و جذب خود مي‌کند. برخلاف آن، خورشيد را مي‌توانيم سمبل گذشت و ايثار بناميم؛ چراکه به جهان نور مي‌بخشد و مهرافشاني مي‌کند. خورشيد، ستاره‌اي است که جاذبة گرانشي آن اجرام منظومة شمسي را بر مداراتشان نگاه مي‌دارد. ساکنان زمين، خورشيد را مهم‌ترين ستاره مي‌دانند. اشعة آن منبع حرارت، نور، مواد غذايي، سوخت و قدرت است. خورشيد با حرکت ظاهري روزانة خود در آسمان به رشد گياهان کمک مي‌کند؛ زمين را گرم مي‌سازد؛ آب را از منابع مختلف تبديل به بخار مي‌کند؛ در توليد بادها سهيم است. اينها همه بخشي از فوايد خورشيد است که جملگي براي زندگي انسان اهميتي حياتي دارند. شايد به دليل اين‌همه فوايدش باشد که به آن «مهر» هم مي‌گويند. افرادي که گرفتار عشق‌هاي هوس‌آلود و شهواني و بيمارگونه مي‌شوند، عشق شان اسفنجي و خودخواهانه است. اين عشق ممکن است نخست در ظاهري ايثارگرانه و مطيعانه نمايان شود؛ ولي درواقع عاشق وابسته، در پي هضم معشوق در خودش است. او مستبدانه معشوق را «براي خود» مي‌خواهد، نه به خاطر ويژگي‌ها و کمالاتش. براي فرديت و شخصيت وي حرمتي قايل نيست. به دليل اين خودخواهي، اگر معشوق زير برگة وابستگي عاشق به او مهر تأييد نزند، به فکر تهديد و انتقام برمي‌آيد. اگر نتواند کارش را عملي کند، بلايي سر خودش مي‌آورد. 🔵🔴برخلاف عشق اسفنجي، عشق خورشيدي، هنجار و ايثارگرانه است. دل‌بستگي، علاقه و شيفتگي در عشق هنجار سبب نابساماني و از دست دادن مهار و خودکنترلي وي نمي‌شود. او در هجر و فراق معشوق، هرگز به خود ضربه‌اي نمي‌زند و کَنه‌وار به معشوق نمي‌چسبد. 💖عشق کَنه‌وار يا بيمارگونه😁😭 تصور کنيد دوست صميمي‌تان عادت داشته‌ باشد كه در منزل يا در سفر با قطار و يا اتوبوس پيوسته بخوابد. سرش را روي شانة شما بگذارد يا دستش را بر گردن شما بيندازد و روي بدن شما لم دهد. چه احساسي خواهيد داشت؟ بله، هر چقدر که خاطرش را بخواهيد، طبيعي است که بالاخره جايي صبرتان تمام شود و به ايشان تذکر ‌دهيد که درست بنشيند و شما را اذيت نکند. فرق عشق بيمارگونه و حقيقي در اين است که در عشق بيمارگونه، عشق ويرانگر است. اينجا عاشق مانند کَنه‌ به معشوق گزينشي خود مي‌چسبد. او مانند لحاف سنگيني که بر سر بكشند، راه نفس و «آزادي» او را مي‌گيرد. انسان اگر آزادي و اختيار و اراده نداشته باشد، از خود چيزي ندارد. به اسيران دربند و غلامان حلقه‌به‌گوش مي‌ماند که براي رشد و پيشرفت ارباب مستبد خود به بيگاري گرفته شده ‌است. عشق حقيقي، مانند بالن است. عاشق و معشوق، هر دو، در اتاقک آن قرار مي‌گيرد و لايه‌لاية شخصيت و کمالات همديگر را مي‌کاوند و با ويژگي‌ها و صفات خوب يکديگر «همانندسازي» مي‌کنند و همراه هم در آسمان شادکامي و موفقيت اوج مي‌‌گيرند. در عشق حقيقي هيچ‌يک تفرّد و وحدت‌يافتگي شخصيت ديگري را به هم نمي‌زند و هر کس حرمتش محفوظ است. شناسايي عاشق بيمارگونه از عاشق حقيقيِ هنجار، به دقت نياز دارد؛ چون در ظاهر و مدتي کوتاه نشانه‌هايشان شبيه به هم و غلط‌انداز است. بايد محک آزمون به کار برد تا سره از ناسره و خالص از ناخالص را بتوان تميز داد. مشاورة ازدواج، نقش مهمي در شناخت سبک عشق و علاقة خواستگار دارد. خود يا فرزندان خود را از فوايدش محروم نکنيم. پی نوشت : 1-نیروی ربایشی متقابل بین تمامی جِرم های موجود در عالم. 2- محمدحسين قديري مثل هاي روان( تمثيل هاي روان شناختي و تربيتي)، مركز مشاوره مأوا، قم، انتشارات آموزشي و پژوهشي امام خميني، ص71. خرید کتاب مثل های روان با یک سوم قیمت👇👇👇 https://t.me/psycho_Religion/1655
نقد فرضيه تأثير ماه هاي تولد بر شخصيت پرسش در برنامه هاي تلويزيوني و بسياري از سايت ها و رسانه ها به شخصيت و ماه هاي تولد و سنگ تولد دامن زده مي شود آيا از نظر ديني و علمي ماه تولد مشخص كننده صفات و خصلت هاي شخصيت ما است؟ پاسخ 🌸برخي از نقدهايي كه به فرضيه تأثير ماه هاي تولد بر شخصيت وارد است عبارتند از: الف) عوامل اساسي در تشكيل شخصيت: از نظر تحقيقات علمي كه در تشكيل شخصيت انسان مؤثراند عبارتند از: فطرت و غرايز، ژنتيك، وراثت، شرايط محيطي و اقليمي و آب و هوايي، تربيت و زمينه هاي تربيتي ( والدين، همسالان، مدرسه، الگوهاي اجتماعي، رسانه ها)، فعاليت ذهني و عقلي و چگونگي استفاده از آنها، اختيار و ارادة ما. از بين همه اين عوامل، اختيار و اراده نقش كليدي دارد. ادعاي تأثير ماه هاي سال، بر شخصيت انسان ها با تحقيقات علمي همخوان نيست. از نظر علمي نيز براي اين ادعا تحقيق علمي انجام نشده است و بيشتر شبيه سخنان غيرعلمي فال گيران است و جنبه سرگرمي و تفريح دارند. البته اجرام مانند ماه و خورشيد در شب و روز و يا فصل هاي مختلف سال يا موقعيت دوري و نزديكي آنها بر انسان، بر خلق و خوي او اثر دارند. ب) اقسام متنوع سبك هاي شخصيتي: اگر فرضيه تأثير ماه هاي سال بر شخصيت صحيح بود ما مي بايست به تعداد ماه هاي سال نوع شخصيت داشته باشيم. در حالي در روان شناسي شخصيت تقسيمات مختلفي براي شخصيت و اقسام آن بيان شده است. حتي گفته شده به تعبير دقيق تر و بنابر «روان شناسي تفاوت هاي فردي» و «روان شناسي زن و مرد»، به تعداد افراد، شخصيت وجود دارد. ت) تفاوت هاي بارز شخصيتي در متولدان يك ماه: اگر ماه ها بر شخصيت افراد اثر داشتند بايد متولدان يك ماه مانند خرداد، چه در يك سال متولد شده باشند چه در سال هاي مختلف، شخصيتي زيادي به هم داشته باشند، در حالي كه مي بينيم ما با برادر يا با پسر همسايه كه در يك ماه متولد شده ايم از نظر شخصيتي تفاوت هاي زيادي با هم داريم. ث) اطلاعات نادرست با تغيير عمدي : به كسي كه شخصيت را براساس ماه توصيف مي كند و به دليل همسايگي يا همكار بودن يا همكلاسي با شخصيت شما آشنا است اگر عمدا ماه تولد ديگري را براي خودتان بگوييد، مي بينيد كه او بدون توجه به شخصيت واقعي شما ويژگي هاي شخصيتي مختلفي را كه براي ماه ها حفظ كرده است بيان مي كند. ج) تفاوت ماه تولد با اختلاف دو ساعته در تولد: كودكي عمداً يا به دليل خاصي زودتر از موعد با سزارين به دنيا بيايد ويژگي هاي شخصيتي ماه تولد را خواهد داشت يا نه ماهگي خود را؟ آيا فردي كه مثلا ساعت يازده شبِ سي ام بهمن به دنيا آمده است با فردي كه دو ساعت بعد يعني ساعت يك شب اول اسفندماه به دنيا آمده صرفا به دليل اين چند ساعت اختلافات دارند؟ ولي عواملي چون محيط، وراثت، اراده و اختيار، يادگيري و... بر شخصيت اين دو اثري ندارند يا اثر جزيي دارند؟! ☘️🌸🌺 ✍️پی نوشت : مشاوره زير گنبد فيروزه اي ج3،( استفتائات فقهي در حوزه فرا روان شناسي و طب غيرمعمول)، سيدمحمدتقي علوي و محمدحسين قديري،نشر مركز مشاوره مأوا (وابسته به مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني) قم، ص66. خرید کتاب مشاوره زیر گنبد فیروزه ای با تخفیف زیاد👇👇👇 https://www.hamrahnoor.ir/
♦️معرفی : هیس دخترها فریاد نمی زنند ♦️موضوع روان شناختی: و / / تربیت و آموزشی جنسی ♦️مخاطب: والدین با توجه به این که ما با در قبال فضای سایبری مواجه هستیم و و گوشی هوشمند قبل از فرهنگ و سواد رسانه ای همه استان ها را فرگرفته است. همچنین با توجه به تجارب مشاوره ای و این که آسیب های جنسی بیخ گوش کودکان است والدین فیلم هیس را با دقت ببینند. اگر دیده اند باز ببینند. تصور نشود که این آسیب ها برای دیگران است. بسیاری از تجاوزها به کودک از سوی خویشان نزدیک است. 🌸تجاوز کودک ارمغان نامیمون اضطراب و افسردگی را برای زندگی آینده آنها به ارمغان می آورد. البته آرام باشید و نگرانی را هم با مشورت با متخصصان رفع کنید. ( مشاوره رایگان تلفنی تلفن 096400 ). 🌸دستورات اسلام را خوشه ای ببینیم نه حبه ای. اگر ببینیم فردی شکم زنی را میشکافد خیلی وحشتناک است ولی اگر بدانیم که متخصصی دارد سزارین میکند میبینیم که کارش عدل است و بجا نه تعدی و ظلم. به حکمی مانند قصاص نباید حبه ای نگاه کنیم باید ابتدا درک جامعی از کل دین و احکامش داشته باشیم. برای دین شناسی سراغ کتب امثال آیت الله جوادی برویم که زحمت علمی کشیده اند ♦️داستان واقعی مشاوره ای: : https://t.me/dastan_psy/124 ♦️نیز بخوانید: نقد کتاب زنان خوب به بهشت می روند زنان بد به همه (نقد آرا یک روان شناس فمنیست) https://b2n.ir/456331 و در آموزش (سیستم لیمبیک و هیپوکامپ) (بخش پیشانی و کرتکس مغز) 🌸✍️
ازدواج درمانی ممنوع 📨پرسش: در منزل تاب و تحمل شوخی ها و مسخره بازی های برادر کوچکم را ندارم. وسواس فکری هم دارم زود عصبانی می شود و بعد خیلی به برخورد تندم فکر می کنم. از سوی دیگر نیاز به ازدواج دارم ولی خانواده اقدام نمی کنند می گویند اول کاری پیدا کن. من می دانم ازدواج کنم زود همه مشکلاتم حال می شود لطفا راهنمایی ام کنید چه کنم؟ ✍️سلام بر شما ممنون از اعتمادتون حس و حال شما به خاطر وسواس فکری و رنج آن قابل درک است. وسواس فکری شارژ روانی ما را می کاهد و ظرفیت و آستان تحمل و صبر ما را پایین می آورد. اگر در روابط پنج درجه از کسی دلخور شویم هنگام وسواس و بی کاری زیاد این پنجاه درجه می شود. ما به عنوان فردی که برای زندگی و شغل نیاز به ارتباط با مردم و جامعه داریم لازم است ظرفیت خود را بالا ببریم. شما ازدواج هم بکنید در ارتباط با همسر و خانواده اش با اولین تنش به شدت به هم می ریزید بنابراین به طور جدی از متخصص کمک بگیرید تا مشکل وسواس رفع شود. از سویی دیگر همان طور که گواهی نامه گرفتن و مهارت رانندگی، قبل از رانندگی لازم است قبل از ازدواج لازم است مدیریت خشم خود را تقویت کنید و در شغل هم ثباتی نسبی پیدا کنید. ازدواج نقش درمانی ندارد. ازدواج اسمش شیرین است ولی در کنارش استرس هایی وجود دارد که اگر برای رویارویی با آن استرس ها تمرین نکرده باشید و مهارت یادنگرفته باشید ازدواج تلخ و روابط سرد می شود. از مشاور حضوری برای مدیریت خشم و رهایی از وسواس کمک بگیرید و شرایط خود را با ایشان برای ازدواج بسنجید. نکات کلیدی یاری بخش 🌸- ورزش مستمر و منظم داشته باشید. ورزش اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی و احساس توانمندی شما را بالا می برد و با تنظیم هورمونی اضطراب و افکار شما را کم می کند. 🌸- شوخ طبعی یک هنر است. بسیاری از افکار مزاحم و استرس ها با شوخی طبیعی عقیم می شوند. اگر به این سخن اعتماد هم ندارید لااقل امتحان کنید. 🌸- در کارهای منزل مسؤولیت پذیر باشید. جوانی که نمی داند چه کسی نان خرید چه کسی ظرف شسست چطور غذا آماده شد و منزل جارو شد و... تا وقت ازدواجش خیلی فاصله دارد. 🔚- منتظر معجزه ننشینید. کاری را شروع کنید هر چند موقت یا پاره وقت باشید. کار سراغ ما نمی آید باید سمت کار بروید. در بازار کار زمینه های بهتر را دقیق تر می توانیم ببینیم و کار بهتری گزینش کنیم. 🌸پس حرکت کنید. ان شالله که به حرکت شما خدا هم برکت می دهد.🌸 ✍️معرفی کتاب مهار خشم، محمدرضاکیومرثی https://b2n.ir/313156 کانال تلگرامی دین و روان شناسی 🌸🌸🌸🌸 سبز باشید
30.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آواز شنیدنی هادی احمدی استان خوزستان : ایذه ♦️درباره شهیدحاج ♦️برنامه: 👌👏👏 🌸حبّ الوطنِ و حبّ الحسینِ یَجمَعُنا🌸
45.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅كرسي ترويجي🔅🔅 ♻️جريان شناسي روانشناسي اسلامي در عصر حاضر با تاكيد بر رويكرد تاسيسي اشتراكي ♻️98.09.27 ✅ قسمت اول1⃣ سخنران: حجه الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر ناقد: حجه الاسلام دکتر علی ابوترابی مدیر کرسی: حجه الاسلام سیداسماعیل علوی @islamicpa
43.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅كرسي ترويجي🔅🔅 ♻️جريان شناسي روانشناسي اسلامي در عصر حاضر با تاكيد بر رويكرد تاسيسي اشتراكي ♻️98.09.27 ✅ قسمت دوم2⃣ سخنران: حجه الاسلام دکتر حمید رفیعی هنر ناقد: حجه الاسلام دکتر علی ابوترابی مدیر کرسی: حجه الاسلام سیداسماعیل علوی @islamicpa
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشستی علمی با عنوان: روانشناسی اسلامی، واقعیت یا توهم! توسط دکتر شاملی ریاست محترم انجمن روانشناسی اسلامی موفق باشید🌺 @islamicpa
🕌☝️روانشناسی جایگزین دین می‌شود؟ ✍️دکتر حمید رفیعی هنر یادم هست در مصاحبه‌ای در یکی از مجلات (فرهنگ درمانگرانه و روان‌شناسی؛ مجله صراط مبین از من سوال شد که چرا روان‌شناسی در ایران این همه در حال گسترش است و مردم روز به روز به آن رو می آورند؟ جواب: - چون مردم نیاز به فلسفه زندگی دارند. - چون نیاز دارند اصولی برای سبک زندگیشیون وجود داشته باشه! - خب این فلسفه و این اصل رو از کجا باید به دست بیاورند؟ - احتمالا مردم تصور کرده‌اند که این سبک رو روان‌شناسی میتونه در اختیارشون قرار بده! تا آنجا که در خاطر ما ایرانی‌ها هست، «دین» به‌خصوص «دین اسلام» عهده‌دار ارائه یک سبک زندگی و یک فلسفه محکم در زندگی بود؛ یعنی «روان‌شناسی» داره جای «دین» رو می‌گیره؟! احتمالا داره چنین اتفاقی می افته! حالا شاید کسی بگوید شما تأثیرات روان‌شناسی را بیش از حد بزرگ می‌کنید! خدمت شما باید عرض کنم واقعاً روان‌شناسی امروزه در دنیا مهم شده است. استاد روان‌شناسی دانشگاه نیویورک با تالیف کتاب «روان‌شناسی به مثابه دین: آیین خودپرستی» psychology as religion: the cult of self-worship این انتقاد را نسبت به کنونی مطرح کرد. ‌ پاول ویتز می‌گوید از نگاه روان‌شناسان (مزلو، راجرز، فروم، می) خودپرستی(پرستش)، خودرضایتی(رضامندی)، و خودشکوفایی از اهداف اکثر افراد امروزی شده است و روان‌شناسی با یک شیوه علمی و روشمند این اهداف را در حال سازماندهی کردن است. ویتز ادامه می‌دهد: روان‌شناسی امروز در حال درخشش به مثابه یک ایدئولوژی لذت گرایانه-خودشیفتگانه به مثابه یک دین است! به گفته ویتز این چهار نظریه‌پرداز ( ، ، ، می)، نظریه‌های روان‌شناختی را به‌گونه‌ای فرموله می‌کنند که روش‌های علمی را به‌مثابه یک فلسفه زندگی ترسیم کرده، به‌طوری که به‌عنوان یک دین می‌تواند برای میلیون‌ها نفر از افراد امروزی خدمت رسانی کند! اگر ادعای پاول ویتز درست باشد و قبول کنیم روان‌شناسی عملاً در حال حرکت به سمت فرموله کردن فلسفه زندگی است و در حال ارائه سبک زندگی به انسان‌هاست حالا باید سوال کرد آیا فلسفه زندگی‌ای که براساس زندگی آمریکایی تدوین شده، من می‌توانم در مشرق زمین در آسیا و در ایران آن را بپذیرم؟ آیا من نباید علمی متناسب با فرهنگ خودم تولید کنم؟ آیا مطابق با ارزش‌ها و اهداف این انسان، نباید علم تولید کنم؟ جایگاه دین در اینجا چه می‌شود؟ آیا ضروری نیست علمی به نام «روان‌شناسی اسلامی» تحقق یابد؟ و اگر این تحقق نیابد دو دهه دیگر جایگاه دین نزد ایرانیان چگونه خواهد بود؟! http://smhi.ir/index.php/interview/item/4695-2016-09-11-05-07-58 🌸✍️ smhi.ir (http://smhi.ir/index.php/interview/item/4695-2016-09-11-05-07-58)
✍️محمدحسین قدیری داستان گفت دانایى که گرگى خیره سر هست پنهان در نهاد هر بشر در جان گرگت را بگیر واى اگر این گرگ گردد با تو پیر عصر یه روز پاییزی داشتم موهای خواهرمو براش می بافتم که زنگ تلفن به صدا در اومد. بابام به ما اشاره کرد که جواب میده. همه به او نگاه می کردن ببینن کیه! ده دقیقه اول صدای یه خانمی می آمد وبابا فقط ساکت بود و هر وقت می خواست چیزی بگه او حرف بابا رو قطع می کرد و بابام باز سکوت. مامان نزدیک رفت و با شش دونگ حواسش گوش میداد. بعد از تمام شدن تماس پدرم و مادرم با هم یواش یواش گفتگو می کردند. پچ پچ پدر و مادرم خبر از امر مهمی می داد. با هم صحبت می کردند. بین اعضای خانواده گاه گاهی هم نیم نگاه ناشیانه و زیر چشمی بهم می کردن. بالاخره بعد از بحث و گفتگو مادرم کمی از او فاصله گرفت. ادامه داستان را مهمان ما باشید👇👇👇👇 http://thecalmlife.parsiblog.com/ قصه_ای بیدار سازد قصه ای خواب آورد در خرد هر داستانی را حساب دیگر است narrative_therapy metaphor_therapy 🌸