eitaa logo
مجله فرهنگی ضیاءالصالحین
4.1هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
4.9هزار ویدیو
133 فایل
«اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» هرکس از شما موقعیت ما را پرسید؛ بگوئید ما در موقعیت تنگه احد هستیم... تبلیغات 👇 @Admin_sardabir313 @adminziaossalehin14 #️⃣ کانال و صفحه ویراستی: @ziaossalehin @sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 🌙 «احکام ماه مبارک رمضان» 💠 معنای «نیّت قطع» چیست؟ 🔸 جواب: یعنی در بین روز قصد کند که دیگر روزه نباشد هر چند بعدا پشیمان شود. 💠 حکم «نیّت قطع» در روزه واجب چیست؟ 🔸 واجب معيّن (مثل روزه ماه رمضان): مبطل است اگر چه دوباره نیّت کند. (مراجع غیر از سیستانی) اگر دوباره نیت روزه نماید به احتیاط واجب آن را تمام کند و قضا آن را هم به جا آورد (سیستانی) 🔸 واجب غير معيّن (مثل روزه‌ای که بخاطر نذر واجب شده): اگر مجددا نیّت کند تا قبل از ظهر روزه صحیح است. 💠 معنای «نیّت قاطع» چیست؟ 🔸 جواب: «نیّت قاطع» یعنی در بین روز قصد می‌کند یکی از مبطلات روزه را عمدا انجام دهد. 💠 حکم «نیّت قاطع» در روزه واجب معیّن چیست؟ 🔸 در واجب معیّن (مثل روزه ماه رمضان): 🔹 مبطل است. (وحید، خوئی، بهجت) اگر دوباره نیّت روزه کند به احتیاط واجب آن را تمام کند و بعداً قضای آن را به جا آورد. (سیستانی) مثلا تصمیم بر خوردن غذا بگیرد روزه‌اش باطل می‌شود هر چند اصلا غذا نخورد مگر این که در آن حال توجه نداشته باشد که فلان عمل روزه را باطل می‌کند. (مکارم) 🔹 مبطل نیست. (امام، فاضل) 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 هشدار و نصیحتی شنیدنی از استاد شهید مطهری درباره غنیمت شمردن مبارک رمضان؛ خرما نتوان خورد ازين خار که کشتيم ديبا نتوان بافت ازين پشم که رشتيم ...   🔸کاری از مرکز بسیج سازمان صدا و سیما 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣️ 🟢 تقرب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی نمودن 🔸موجودات، به خصوص انسان، به حکم‏ «انّا لِلّهِ وَ انّا الَیهِ راجِعونَ» به سوی خداوند بازگشت می‌کنند. انسان به حکم مرتبه وجودی خود، این بازگشت را باید به صورت طاعت و عمل اختیاری و انجام وظیفه و به صورت انتخاب و اختیار انجام دهد. 🔹 انسان با پیمودن طریق طاعت پروردگار واقعاً مراتب و درجات قرب پروردگار را طی می‌کند؛ یعنی از مرحله حیوانی تا مرحله فوق ملک را می‏‌پیماید. این صعود و تعالی یک امر تشریفاتی و اداری نیست، قراردادی و اعتباری نیست، از قبیل بالا رفتن از عضویت ساده یک اداره تا مقام وزارت، و یا از عضویت ساده یک حزب تا رهبری آن حزب نیست، بلکه بالا رفتن بر نردبان وجود است؛ شدّت و قوّت و کمال یافتن وجود است که مساوی است با زیادت و استکمال در علم و قدرت و حیات و اراده و مشیت و ازدیاد دایره نفوذ و تصرّف. 🔸 تقرّب به خداوند یعنی واقعاً مراتب و مراحل هستی را طی کردن و به کانون لا‌یتناهی هستی نزدیک شدن. 📙 استاد مطهری، ولاءها و ولایت‌ها، ص۹۱ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
یاد خدا ۴۶.mp3
13.99M
❣️ مجموعه ۴۶ «ذکر» دو جور است! 1- ذکر قبل از انس 2- ذکر بعد از انس √ بین این دو جور ذکر گفتن، و ذاکرهای این دو دسته نیز تفاوت زیادی هست! شما از کدام دسته‌اید؟ ارتباط میان این دو ذکر چیست؟؟ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️ شلوغی‌های دور و بر ما، که با چشم دیده نمی‌شوند اما می‌توانند منشأ قدرتِ ما باشند! √ منبع: جلسه 5 از مبحث شرح زیارت جامعه کبیره 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️ 🎞 زنده‌های مُرده ❞ ما امروز به مرگ‌هايى رسيده‌ايم؛ مرگ روح، مرگ دل، مرگ عقل، مرگ فكر، مرگ معرفت و عقيده و عمل. در نتيجه ضرورى‌ترين مسأله‌ى ما حيات است و ضرورى‌ترين حيات‌ها، حيات قلب و حيات روح است. چون تا زنده دل نباشيم از زندگى‌ها رشدى نخواهيم گرفت و از حيات‌ها بهره‌اى نخواهيم برد و حيات چيزى جز رشد نيست و اين‌كه گفتم ما به مرگ‌هايى رسيده‌ايم از همينجاست، چون ما به رشدى نرسيده‌ايم و حركتى نكرده‌ايم و اين است كه مرده‌ايم. هركس كه رشدى ندارد مرده است هر چند در هر دقيقه چند بار شش‌هايش از هوا خالى و پر شود. 📚  | ص ۱۰۶ #️⃣ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
❣️ 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فرمانده تو هستی🔸 «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین» قطعا همۀ شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی، جانی و فرزندان آزمایش می‏كنیم و بشارت ده به استقامت كنندگان! بقره؛ 155 ✅ماه رمضان «جوع» است. گرسنگی «جوع» است. تشنگی «جوع» است. الآن که روزه‌اید فکر آب خوردن هم نمی‌کنید. نتیجه‎اش چه می‌شود؟ ✅چند روز قبل که روزه نبودی، تو در خدمت شکمت بودی. شکم می‌گفت تشنه و گرسنه‌ام و آب و غذایش می‌دادی. اما الآن که روزه‌ای او می‌گوید گرسنه‌ام، تو می‌گویی صبر کن! ✅ «فرمانده» تو هستی نه شکمت. می‌گویی تا غروب هیچ چیزی به تو نمی‌دهم. همۀ اینها در حالی است که انسان روزه را انتخاب نکرده بلکه خداوند گفته است که روزه بگیر. نتیجه این است که «خودت» را در اختیار ارادۀ خدا قرار می‌دهی. تحت ولایت خدا قرار می‌گیری و بندۀ خدا می‌شوی. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣️ 🎞 دنیا، راه است این جهان‌بینی و این بینش است که نقش انسان را نشان می‌دهد. وقتی جهان آنقدر گسترده است و دنیا راه است و انسان‌ کارش حرکت است، ناچار نقشش در این هستی، این می‌شود که از قانون‌هایی که در این هستی گذاشته شده، بهره‌برداری کند و آن‌ها را با این حرکت، حرکتی رشید و پیشرو، هماهنگ کند. وقتی انسان دنیا را وسیع دید، دیگر در تنگنای یک مرحله نمی‌ماند؛ وقتی خودش را عظیم دید، به کم قانع نمی‌شود؛ وقتی دنیا را راه دید، سر راه نمی‌ماند. 📚 | ص ۲۱ #️⃣ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
▫️ 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸ناهیان از منکرِ مظلوم؛ آماج ملامت‌ها !🔸 ▫️اگر کسی در نهی از منکر شهید شد، به این حدّ اکتفا نکنید که در قطعۀ شهدا دفن بشوند. نه! شهدای دیگر، همان تابلوی روی مزارشان کافی است؛ اما شهید نهی از منکر، یک چهارطاقی و بقعه‌ای مخصوص خودش می‌خواهد. 🌷اگر کسی به خاطر امر معروف شهید بشود، باید یک امتیازی بر سایر شهدا داشته باشد. چرا؟ چون شهدا، همراه یک جمع می‌رفتند و حرکتشان در کنار یک جریانِ هماهنگ با آنها بود. رودخانۀ شهادت می‌رفت و اینها هم توی آن به پیش برده می‌شدند. اما شهید امر به معروف، هرچه به اطراف نگاه می‌کند، جریان خلاف او است. روزنامه را نگاه می‌کند، در و دیوار را نگاه می‌کند، این طرف و آن طرف را نگاه می‌کند، می‌بیند که جریان بر خلاف اوست. حتی در خانه‌اش هم می‌کنند. به او می‌گویند: ! به او می‌گویند: خشک‌مغزی. به او می‌گویند بی‌کلّه. به او می‌گویند: این آدم‌های و را ببین که یواش از کنار قضیه که ! 🔸به امام صادق(ع) گفتند ما اگر امر به معروف کنیم، برایمان دردسر می‌شود! فرمودند: پس معلوم شد این نمازها را هم که می‌خواندید، به این خاطر بود که هیچ خطری برایتان نداشت! اگر آن هم خطر پیدا کند، نماز را هم نمی‌خوانید! یعنی: به این خاطر نمازتان را ترک نمی‌کنید که در آن نیست! ! 🔹امام صادق(ع) می‌گوید: تو امر به معروف نمی‌کنی چون مشکل دارد، چون دردسر دارد؛ اما نماز می‌خوانی چون است. از این جهت، خدا می‌گوید: نماز تو را هم قبول ندارم. تنها نماز ناهی از منکر را قبول دارم. 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣خیلی عجیبه که ما، امام زمانی نیست! یکبارماه رمضان امام زمانی بگیرید،ببینیدچه تفاوتی دارد! ✅رمضان بدون یاد ،مثل نماز بی‌وضوست ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 پيروي از ولي فقيه در دوران غیبت 🔸امام زمان علیه‌السلام می‌فرماید: «و امّا در مورد رخدادهاي جديد، به راويان حديث ما [فقهاء] رجوع کنيد که ايشان حجّت من بر شما و من حجت خدا بر ایشان هستم.» 📚 کمال‌الدين، ج ۲ ص ۴۸۴ عجل الله تعالی فرجه الشریف 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🟢چگونه محبت و توجه (عج) را نسبت به خودم جلب کنم؟؟ 🎙 حجت الاسلام حسن محمودی ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Ali-Fani-Elahi-Azumal-Bala-320.mp3
9.08M
📌 یکدل و یک صدا همه با هم بخوانیم "دعای_فرج" 👆 ❣️ 🌐 به بپیوندید... 👇 ☫ @ziaossalehin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۵ ↩️ شامل آیات ۱۲۱ تا ۱۳۰ سوره مبارکه 🔻پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) می‌فرمایند:: «حَمَلةُ القُرآنِ عُرَفاءُ اَهلِ الجَنَّةِ»؛ حاملان قرآن معروف‌ترین اهالی بهشت هستند. 📚(اصول کافی ۲/۶۰۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا